En/na Jesús Corrius ha escrit:

Hola a tots,

Una de les coses que em molesten més de treballar amb l'OpenOffice.org són les dreceres de teclat. Per exemple, no m'acabo d'acostumar a utilitzar la drecera "Ctrl+B" per posar la lletra en negreta i, en comptes d'això, apreto "Ctrl+N" i s'obre una finestra nova, que evidentment no és el què estic esperant.

Això fa que molts usem les icones en lloc de les dreceres de teclat, molt més ràpides i funcionals.

És per això que he decidit canviar-ho a la propera versió, que serà la 1.1.2 si tot va bé.

Ep! això és una opció arriscada!

El problema de fer això és que si canvio les dreceres de negreta, cursiva i subratllat, haig de canviar totes les altres o gairebé (si "Ctrl-S" passa a ser la drecera de subratllat, quina drecera ha de ser la de desar un fitxer?, etc.)

Una de les poques coses que han romàs estables del meu petit món de la informàtica des dels '70 és allò de Ctrl+S per desar, Ctrl+O per obrir, Ctrl+P per imprimir... (a banda de les dreceres del WordStar, també usades pels IDE de Borland i molts altres). Ara mateix, en un entorn GNU/Linux (Quants OOo s'usen avui en Linux i quants en Win?... potser la relació no és tan dissimètrica com sembla) molts programes obren/tanquen fitxers, desen, cerquen paraules amb Ctrl+F, etc).

Una opció, que d'entrada em sembla bé, és utilitzar les mateixes dreceres de teclat del Microsoft Office, però el problema és que jo no disposo d'aquest programa ni en català ni en castellà i no ho puc mirar.

D'acord, però de quina versió de MSO? Recordo que en català, desar un fitxer era Ctrl-S, però en la versió castellana Ctrl-G (de "&Guardar"), i així en altres dreceres. Sense comptar el nou llibre de càlcul que s'obre en Excel si vols posar en negreta amb Ctrl-N...

El tema és, doncs, el següent:

Algú seria tan amable de fer una proposta de dreceres del teclat per l'OpenOffice.org en català, encara que sigui simplement una llista de les que utilitza l'Office?

La meva humil proposta ja s'ha dit abans, i m'hi afegeixo:

- Deixar les dreceres com estan ("internacionals")

- Oferir la personalització en MSO (quin? tant me fa...)

Cordialment,

                        Eduard Selma
--
Eduard Selma i Bargalló.