És per això que he decidit canviar-ho a la propera versió, que serà la 1.1.2 si tot va bé.

Ep! això és una opció arriscada!

Sobretot tenint en compte que hi ha gent que pensa que s'han de canviar i gent que pensa que no i no sé si és possible arribar a una mena d'acord.

Una de les poques coses que han romàs estables del meu petit món de la informàtica des dels '70 és allò de Ctrl+S per desar, Ctrl+O per obrir, Ctrl+P per imprimir... (a banda de les dreceres del WordStar, també usades pels IDE de Borland i molts altres). Ara mateix, en un entorn GNU/Linux (Quants OOo s'usen avui en Linux i quants en Win?... potser la relació no és tan dissimètrica com sembla) molts programes obren/tanquen fitxers, desen, cerquen paraules amb Ctrl+F, etc).

Jo també coneixia totes les dreceres del WordStar. Són un bon entrenament per aprendre't les de l'Emacs :-)

Has de pensar que la *gran* majoria de persones utilitzen la versió de Windows. Sobretot tenint en compte que la versió 1.1 que porten ara les distros està ja prou bé en català (és veritat que no és perfecta, però està bé) i cada vegada sembla tenir menys sentit baixar-se la versió de GNU/Linux de Softcatalà.

D'acord, però de quina versió de MSO? Recordo que en català, desar un fitxer era Ctrl-S, però en la versió castellana Ctrl-G (de "&Guardar"), i així en altres dreceres. Sense comptar el nou llibre de càlcul que s'obre en Excel si vols posar en negreta amb Ctrl-N...

Sembla simplement que les dreceres de la versió catalana no es van localitzar.

Seria important veure com estaven les dreceres, per exemple, a l'Ami Pro (en català) o a l'Office XP que també està en català, per veure si sempre les dreceres de teclat han estat "en anglès".

La meva humil proposta ja s'ha dit abans, i m'hi afegeixo:

- Deixar les dreceres com estan ("internacionals")

- Oferir la personalització en MSO (quin? tant me fa...)

El problema de la personalització és segurament que és massa difícil d'instal·lar per un usuari corrent i que al final la gent utilitzarà el què vingui per defecte al programa, sigui com sigui.

Salut,

--
Jesús Corrius
<[EMAIL PROTECTED]>