A Dimarts 16 Maig 2006 17:51, Jordi Mas va escriure:
> La realitat ens diu que les administracions amb un mínim interès pel
> programari lliure inverteixen en ell i se'l personalitzen. Sense anar més
> lluny tens el projecte Lliurex al País València o LinkAt a Catalunya. Si
> algú troba que us problema, ho dubto, ho pot canviar, no com amb el
> programari propietari.

D'acord.  Anava errat en pensar que interessava que tota la vostra feina es
pogués aprofitar al màxim arreu del territori .CAT.  M'ho havia semblat
perquè repartiu CDs arreu.  Varies universitats, també d'arreu, tenen mirall
dels vostres «builds».

És veritat que la bandera no serà cap problema per a moltes persones.  No ho
és per mi.  Però quan es treballa per aconseguir que usin el programa a tots
els escriptoris d'una administració que no és la principatina, on hi ha gent
per tot, aleshores passen coses.  Algunes són bones de superar, altres menys.
El català estàndard no és un problema i ha calgut fer molta feina per que ho
entenguessin.  Hi ha motius científics per a defensar-se, això ha ajudat.
Però la bandera oficial avui de només un territori, el Principat, no és gens
fàcil de defensar a d'altres territoris.  Les banderes tenen una càrrega que
tots sabem i que s'escapa als arguments científics.  La més simple és la
institucional.

Caldrà anar alerta, què hi farem.

> Altres iniciatives usen els mateixos símbols i no sembla ser un problema:
> http://www.fobsic.net/paginicia/

Pots distingir que aquest és un projecte des de l'administració del Principat
i no d'una associació que té en compte, a l'hora de treballar --o això
m'havia semblat-- les necessitats de programari en català --llengua i no
institucions-- de tot el territori .CAT?

--
Benjamí
http://blog.bitassa.cat

.