Din partea mea, liber de la imparatie sa il votati pe Basescu in continuare,
daca va plac animalele "marine". :)))

  From: dan-calin
  To: protest-ro@yahoogroups.com
  Sent: Sunday, January 23, 2011 3:22 PM
  Subject: [protest-ro] Re: HN - Un contract de munca flexibilizat si
pasaportul de somer

  Decit o basina care bocane, mai bine animale "marine".

  Cînd se suie scroafa în pom

  > Tare !
  > A mai descoperit cineva roata!
  > Daca lucra la o firma mare, i se spunea ca e prea bun pentru firma aia si
nu isi permit sa-l plateasca, dar ....
  > ii fac un serviciu ca il dau afara, intrucat asa o sa-si gaseasca un job
platit la adevarata lui valoare ! :))))

  > Cam ce concluzie ar trebui sa tragem ?
  > Ca era mai bine in comunism !
  > Nu-i asa ? :(
  >
  > Dragilor,
  > Nu mai bagati botul la toate mascarile care se scriu, pentru ca se baga
bani grei ca romanul sa iasa in strada si sa ceara :

grundtvig...@yahoogroups.com ; educatie_tin...@yahoogroups.com ;
protest-ro@yahoogroups.com ; societatea_civ...@yahoogroups.com

Minunatele Programe de Reconversie Profesionala (acum, "en vogue" si la noi >:)

http://www.hotnews.ro/stiri-international-8230878-contract-munca-flexibilizat-pasaportul-somer.htm

  > Asta imi aminteste de ceea ce povesteau partenerii greci din proiectul
EDU-MONT al ARIN, referitor la esecul statului lor in privinta unor astfel de
"programe", in care, printre altele, participantii erau... platiti (!!!) de
Stat, ca sa participe la cursuri! >:

  > Aviz amatorilor - si atentie la Minunatele Cursuri!!! >:
  >

  > Codruta
  >
  > ---
  >
  > a.. Scrisoare de despartire
  >
  > Rokia are 34 de ani, de sotul german a divortat, dupa o casatorie fara
copii care a tinut cativa ani. Sora ei si cei doi nepotei locuiesc insa in
acelasi oras, deci nu e chiar singura. Saptamana trecea usor, munca pe norma
intreaga la tipografie ii absorbea Rokiei toata energia. Sambata, ea facea
cursuri de cosmeticiana, la Stuttgart.

  > Practica de infrumusetare si-o facea pe prietene si cunostinte, pentru
cativa banuti in plus. Candva, poate ca va reusi sa-si deschida propriul salon
de cosmetica, visa Rokia. Istoria studiata in Algeria, la Universitate, a ramas
"istorie", pentru imigranta in Germania. Intr-o duminica, pe cand punea o masca
cu pamant algerian pe fata unei cliente, Rokia a povestit ce i s-a intamplat.

  > Totul mergea in virtutea obisnuitei rutine, pana cand personalul de la
tipografie a fost convocat la o sedinta de analiza a activitatii, in care
angajatilor li s-a comunicat ca s-au luat masuri pentru evitarea insolventei.
Urmarea a fost o scrisoare, din partea conducerii, din care acestia aflau ca
administrarea personalului a fost predata unei firme subsidiare, cu care ar
urma sa se semneze noi contracte de munca.

  > Ce a insemnat aceasta pentru Rokia si restul personalului productiv din
tipografie? Taierea banilor de concediu, de Craciun si pentru orele
suplimentare. A insemnat un tarif pe ora mai mic si un contract pe termen
determinat, cu posibilitati de prelungire a lui, daca firma considera acest
lucru ca necesar. Daca!

  > Rokia a semnat, caci n-avea alternativa. Alti colegi, povestea ea, au
apelat la avocati specializati pe probleme de munca. Un proces cu patronatul nu
se stie niciodata cum se soldeaza, caci juristii firmei stiu sa pregateasca,
din timp, argumentul legal pentru o concediere sau o modificare de contract.

  > Pusi in fata situatiei de a-si pierde locul de munca, foarte multi angajati
semneaza noile contracte, care sunt net in defavorul lor. In firmele mai mici
din Germania, nu exista nici sindicat. Prin urmare, in situatiile-limita ca
aceasta, fiecare angajat se gandeste doar la pielea lui si se creeaza, chiar si
intre colegi, concurenta pentru locul de munca.

  > a.. Cu un picior in prapastie
  > Prin epurarea de la tipografie a trecut si o vecina, o sarboaica de 52 de
ani. Am intalnit-o pe holul blocului, dadea cu aspiratorul pentru 100 de euro
pe luna. Atat avea voie sa castige in plus, fara retineri din banii de ajutor
social. Dupa anul de somaj efectiv, aceasta intrase in "galeata rusinii", a
asistatilor sociali. 359 de euro primea ea lunar pentru alimente, regie si alte
cheltuieli, inca 330 de euro pentru chirie. Pentru Romania sunt multi bani,
pentru Germania insa, sunt foarte putini. Daca ar fi fost casatorita si sotul
lucra pe un salariu net de 1.400 de euro pe luna, sarboaica n-ar fi primit nici
un ban, caci minimul de venit al unei perechi fara copii, care locuieste
impreuna, este calculat la acest barem.

  > La finele anului trecut, politicul german a trecut printr-un scandal mai
mare decat cel recent, al dioxinei cu care au fost contaminate oua si carne. In
urma unei sentinte a Curtii Constitutionale de la Karlsruhe din 2010, a trebuit
redefinita baza de calcul a ajutorului social. Rezultatul la care s-a ajuns a
fost eclatant: 5 euro in plus urmau sa primeasca in urma recalcularii,
asistatii sociali supranumiti, uneori in deradere, Hartz Patru.

  > Conceptul Hartz IV defineste propunerile comisiei "Servicii moderne pe
piata muncii", expuse intr-un referat intocmit sub conducerea lui Peter Hartz
si prezentat guvernului Schröder, in anul 2002. Hartz a fost membru in
consiliul de conducere al Volkwagen AG si condamnat in 2007 pentru inselaciune,
in scandalul de coruptie al VW, declansat in anul 2005. In urma sentintei data
de justitia germana, fostul manager a primit doi ani de inchisoare cu
suspendare si o pedeapsa in bani de 576.000 de euro. Numele sau a intrat in
istorie mai putin in urma afacerii de coruptie, cat ca "tatuc" al unei legi
controversate pana in ziua de azi.

  > Ca legea are lacune o demonstreaza numarul proceselor intentate statului de
primitorii de ajutor social, care a crescut de aproape patru ori, intr-un
interval de cinci ani: de la 56.578 de procese in 2005, la 192.375 de procese,
in 2009 (sursa: Destatis, BMAS). Reclamantilor lipsiti de mijloace statul le
plateste avocatul si cheltuielile de judecata, prin urmare statul isi plateste
propriile greseli, in materie de guvernare si administrare a problemei.

  > "De ce primesc bani de gaz pentru incalzirea caloriferului, insa nu si
pentru aragaz?" vrea un reclamant sa afle, in instanta de judecata. "Cum imi
pot plati cautarea de joburi online, daca la rubrica cheltuieli pentru internet
sunt alocati lunar 2,99 euro?", il intereseaza pe altul. Un al treilea castiga
un proces intentat statului, in Rheinland-Pfalz: sentinta spune ca i se cuvin
900 de euro trimestrial, pentru cheltuieli de calatorie in scopul vizitarii
fiului sau, stabilit in SUA.

  > "In cei sase ani de cand a intrat Legea Hartz in vigoare, expertii
evalueaza ca au fost inaintate peste patru milioane de contestatii si a avut
loc peste o jumatate de milion de procese" scrie Der Spiegel, in primul sau
numar din 2011.

  > a.. Reformarea pietei muncii
  > Comisia intrata in viata acum noua ani urma sa creeze bazele teoretice
pentru politica fortei de munca din Germania, astfel incat aceasta din urma "sa
fie mai eficienta", concomitent cu "reformarea intermedierii prin intermediul
statului, a fortei de munca". Scopul final era injumatatirea numarului de
someri, care trecuse pragul psihologic de 4.000.000. Ceva trebuia facut. Si s-a
facut. Bunele intentii ale social-democratilor de atunci ascundeau insa si o
mare ambitie cu efect electoral.

  > Bazele legii privitoare la acordarea asistentei sociale au fost perpetuate
pana azi, fiind preluate si de guvernul de centru-dreapta actual, condus de
cancelarul Angela Merkel. Sub numele "Legi de reformare ale pietei muncii",
acestea au intrat in vigoare in 2003 si 2005, iar in 2006 li s-au operat ceva
modificari. Modificarea impusa anul trecut de decizia Curtii Constitutionale
n-a trecut decat de Bundestag, in Camera Superioara a Parlamentului german ea
n-a intrunit majoritatea.

  > Cinci euro in plus pe luna si ore de flaut, sau bilete de intrare la muzeu
gratuite pentru copiii lor, nu par a entuziasma somerii, ci doar pe Ursula von
der Leyen, un ministru al muncii cu foste ambitii de presedinte de stat. Leyen
considera ca banii statului ar fi mai bine investiti creindu-se carduri pentru
pachete educationale, decat alocandu-se mai multi bani familiilor de someri cu
copii.

  > Ratiunea perpetuarii Pachetului Hartz si in ziua de azi, este enormul
avantaj statistic, si prin urmare electoral, pe care il aduce acesta. De ce?
Aproape un milion de oameni "in cautare de loc de munca" ies din statisticile
cu someri si asistati sociali. Schema functioneaza in felul urmator: de
reintegrarea pe piata muncii nu se mai ocupa fostul Oficiu al Fortei de munca,
care a fost rebotezat in Job Center si e finantat partial cu bani de la bugetul
de stat. El lucreaza mana in mana cu infloritoarea bransa a "negutatorilor de
sclavi", cum li se spune in limbaj popular firmelor private de intermediere a
fortei de munca.

  > De la marile concerne de Zeitarbeit (munca temporara), pana la
intermediarii privati, cu o adresa de mail si un fax, acestia se ocupa de
plasarea somerilor la firme, in functie de nevoile mereu oscilante, ale acestor
firme. Pentru aceasta, se incaseaza bani grasi. 2000 de euro "pe cap de plasat"
primesc de la Job Center intermediarii privati, pentru un contract de angajare
a unui somer, pe o perioada minima de 6 luni. La aceasta se adauga comisionul
de intermediere primit de la firma beneficiara, sau diferenta de bani incasata
de agentul de intermediere, fata de salariul primit efectiv, de catre noul
angajat.

  > Salariul pe care il platesc firmele de munca temporara e net inferior celui
platit direct de firma unui angajat al sau, care presteaza aceeasi activitate.
Raportul dintre cele doua salarii poate ajunge pana la ½, in defavoarea
angajatului cu contract temporar, intermediat de agentii. In cele mai multe
cazuri, acest gen de angajat dispare pentru cateva luni din statisticile de
somaj, pentru a reveni ulterior. Si mai sarac, si mai deprimat.

  > a.. Lifting statistic
  > O alta forma de cosmetizare a statisticilor de ocupare a fortei de munca
este scoaterea din cifre a somerilor "de cursa lunga", antrenati in diferite
proiecte de "animare", programe de reconversie profesionala sau lucrand pe post
de "calfe" la firme si platiti cu 1 euro pe luna.

  > Pe rand, cateva exemple: in reconversie profesionala se afla un fost
lacatus de 48 de ani, care si-a descoperit brusc inclinatia pentru munca
sociala, iar Job Center l-a trimis trei ani la cursuri in acest sens, platite
de stat. Un roman, fost muncitor la banda, se imbolnaveste si primeste
verdictul de 60% handicap. La 54 de ani, el face scoala 3 ani, de
fizioterapeut. La 57 o va termina, cu sanse apropiate de zero, pe piata muncii.
Toate cheltuielile sunt platite de stat. Ambii candidati la reconversie
profesionala sunt scosi, vreme de trei ani, din statisticile cu someri.

  > Pe langa alte cursuri cu durata mai scurta, exista insa si o alta forma de
antrenare a asistatilor sociali. Din cca 820.000 de "jobberi de 1 euro"
inregistrati in perioada 2008-2009, doar 14,3% au fost preluati de firmele la
care au lucrat ca "forte ajutatoare", cu 2,5% mai putin ca in perioada
anterioara, 2007-2008 (sursa: BA - Agentia germana de ocupare a fortei de
munca).

  > In cazuri si mai interesante de "masuri de reprofesionalizare", somerii
mimeaza cum sa puna in rafturi si sa taxeze la casa, in magazine "de
exercitiu". E ca la gradinita: bananele sunt de cauciuc, salamurile la fel,
monedele sunt de plastic colorat. Alti someri primesc cutii cu puzzle-uri de
mii de piese, pe care trebuie sa le imbine si apoi sa sorteze cutiile cu
puzzle-uri incomplete, de cele OK. Aceste exercitii sunt organizate de firme
private, care primesc bani de la stat. Refuzul participarii la ele, sau a unei
altei sarcini trasate de Job Center, duce la reducerea, pana la taierea
completa a ajutorului social.

  > a.. Omul-plastilina
  > Somajul camuflat a fost doar una din consecintele flexibilizarii pietei
muncii din Germania, afectata si ea, direct, de efectele globalizarii. Pe o
piata de munca globala, unde comparatia se face cu salarii platite in Europa de
Est, in China, India sau Filipine, pastrarea vechilor relatii de munca din
Germania a fost imposibila. In concurenta pentru contracte si profit, firmele
din Germania au lucrat, aproape fara exceptie, la rationalizare de costuri si
prin urmare, la un capitol de cheltuieli extrem de relevant in bilant, cel
dedicat personalului.

  > Nici in ziua de astazi Germania nu are un salariu minim pe economie, iar
salarii tarifare se practica doar la bugetari sau in anumite branse
traditionale, cu sindicate puternice. In rest, angajatul e la cheremul
patronului, care ii cere nu doar in vremurile de de criza, ci si in cele de
boom economic si financiar, "intelegere" si "mucles, caci alti 100 asteapta la
usa, sa ii ia locul".

  > In cursa concurentiala globala, companiile se afla si ele sub presiune,
ceea ce explica, in parte, politica de personal pe care o practica. Iar
lobby-ul "liberalizarii si flexibilizarii pietei muncii" functioneaza indeobste
de minune, pana la cele mai inalte etaje politice, caci doi angajati cu norma
redusa, in locul unuia cu norma intreaga, inseamna in statistici un somer mai
putin. Iar un angajat temporar, pe proiect, de asemenea.

  > Nici politica liberului-profesionism si creditarea cu dobanzi mici a
proaspetilor intemeietori de firme proveniti din randul fostilor someri n-a dat
rezultatele scontate de guvernul german.
  > In caruselul ametitor al ocuparii fortei de munca prin formule din ce in ce
mai inventive, angajatul insusi a avut rareori de castigat. Rokia e unul dintre
exemple. Intre timp, din lipsa de comenzi la firma, algerianca a fost
concediata "de tot". Insa ea si-a gasit un nou partener de viata, un doctor cu
care s-a stabilit la Paris. Si in Romania, Codul Muncii e in convulsii. Din
schimbarea lui, vor rezulta probabil aceiasi winneri si loseri, ca si in
Germania.

  > ---
  > "Let me, at least, to know that she'll try
  > Then she'll be a true love of mine".
  >
  > www.ursuletiisuparati.ro
  > Puteti dona 2% din impozitul pe venitul Dvs. pentru combaterea defrisarilor
- detalii cont la www.arin.ro ; denumire "entitate": Asociatia ARIN

Raspunde prin e-mail lui