From: vulcan vali <valivul...@yahoo.com>
To: protest-ro@yahoogroups.com
Sent: Mon, February 21, 2011 10:46:34 PM
Subject: [protest-ro] Pr Iustin

Iata cateva dovezi despre „anti-semitismul” legionar:
        1. Capitanul salveaza de la inec un evreu.  „Nu conteaza ca e evreu si
va rog
sa retineti pentru totdeauna ca nu  impotriva evreilor ca atare trebuie sa se
indrepte lupta necrutatoare a  unui legionar autentic, ci contra celor ce fac
rau Romaniei si Bisericii  crestine” (Revista „Cuvantul Romanesc”, septembrie
1994,  Hamilton-Ontario)
        2. Un tren inzapezit in care se afla si  Capitanul este alimentat cu
paine si
branza pentru evrei, neavand  permisiunea religiei lor sa manance slanina.
Ordinul era al Capitanului  care era in tren. (Filon Verca, revista „Carpatii”,
august 1983)
        3. Capitanul ia atitudine impotriva unui  ofiter care se purtase
„grosolan si
necivilizat cu niste evrei”. (Nistor  Chioreanu, „Morminte vii”, Ed.
Institutului European, 1992, pag.82)
        4. Capitanul invita la Casa Verde pe  rabinul David Safran, cu care are
convorbire plina de respect  reciproc. (D.Safran, „Karl Marx antisemit”,
Ierusalim, 1979)
        5. Capitanul initiaza un pact de  neagresiune in alegerile din 1937
intre
Partidul Totul Pentru Tara,  Partidul Liberal, Partidul National-Taranesc,
Partidul Evreiesc si  gruparea Argetoianu. (Kurt W. Treptow / Gh. Buzatu,
„Procesul lui  Corneliu Codreanu”, Iasi, S.C.Dosoftei, 1994)
        6. Dupa o saptamana de la instaurarea  Statului National-Legionar, prin
decretul nr. 43931, se suspenda  decretele regimurilor anterioare (nr. 42352 si
42354) cu privire la  interzicerea cultului mozaic. (Flor Strejnicu, „Miscarea
Legionara si  evreii”, Ed. Imago, pag.112)
        7. „S-a constatat ca s-au facut  guvernului numeroase reclamatii care
s-au
dovedit ca au fost  neadevarate”. („Cartea Neagra”, vol.I., pag.98). Este vorba
de retractarea de catre Comunitatea evreiasca a unor acuze la adresa
legionarilor.
        8. Cererea de eliberare din lagarul de la  Ramnicu-Sarat a evreicelor
comuniste
a fost facuta de familiile  legionarilor ucisi aici cu un an in urma, rezolvata
favorabil. „Dorim  ca in Romania Legionara sa se acorde intreg respectul
cuvenit
atat fata  de fiinta romaneasca in sine, cat si fata de orisice credinta
sincera.  Pe pamantul tarii noastre sa nu mai fie suferinta pentru idei, iar
cei
arestati si izolati de societate sa nu mai fie chinuiti”, se scrie  in cererea
de eliberare solicitata de familiile legionarilor ucisi, in  favoarea
evreicelor
comuniste din lagar. (Ibidem, pag. 114-116)
        9. Infiintarea in perioada Statului  National-Legionar de catre Radu
Gyr, a
primului teatru din lume (!) in  limba idis, teatrul „Baraseum”.
        10. Miscarea Legionara se opune expulzarii  si internarii in lagare a
evreilor,
masura pusa in discutie de catre  generalul Antonescu la sugestia Germaniei.
(Ibidem, pag. 120-121). Nici  generalul Antonescu nu a fost de acord!
        11. Rabinul Alexandru Safran recunoaste la  Geneva ca „ministrii
legionari care
m-au primit, (…) au avut o atitudine  respectuoasa. (Ibidem, p.121, reluat in
”Magazin Istoric”, aprilie  1995, pag. 44)
        12. Legionarii romani din Franta ocrotesc  si adapostesc pe colegii lor
evrei
din Romania, pastrandu-le documentele  oficiale romanesti, hranindu-i la
Biserica ortodoxa romana din Paris si  scapandu-i astfel de la deportare.
(Horia
Sima, „Prizonieri ai  puterilor Axei”, Ed. Miscarii Legionare, 1990, pag.94;
declaratia  doamnei Laetitia Dodu, sora lui Faust Bradescu, martora la aceste
fapte).
        13. Nistor Chioreanu, sef al Ardealului in  perioada Statului
National-Legionar, se plimba la brat cu prieteni evrei  avocati, pentru a-i
linisti pe coreligionarii acestora. (N.Chioreanu,  „Morminte vii”, pag.82)
        14. Preotul Muresan Florea din Cluj,  legionar, ascunde copii evrei
spre a-i
scapa de la deportarea pe care o  faceau hortistii. Preotul Muresan a murit
apoi
in inchisorile comuniste.  (Surse oficiale multiple, printre care si declaratia
lui Raoul Sorban)
        15. Legionarii iau parte la trecerea peste  frontiera vremelnica dintre
Ungaria
si Romania a unor grupuri de evrei,  evidentiindu-se legionara Letitia Papu.
(Raoul Sorban, interviu luat de  Adrian Paunescu in revista „Totusi iubirea”,
ianuarie 1996, pag.11)
        16. „Ion Ianolide si cativa prieteni ai  sai i-au venit in ajutor la
Targu Ocna
pastorului Wurmbrand, foarte rau  bolnav si el, cedandu-i din putina lor
streptomicina”. (N.Steinhardt,  «Primejdia marturisirii», pag.173).
Streptomicina apartinea lui Valeriu Gafencu: „In  situatii limita, cand omul se
agata si de un fir de par ca sa traiasca,  el, Valeriu, a gasit resurse de a fi
generos, cu sacrificiul vietii  sale”. (Marin Naidim, Almanahul „Gazeta de
Vest”, 1994). Richard  Wurmbrand fusese activist comunist cu studiile in URSS,
renuntase la  vechile convingeri politice si devenise pastor in cultul Crestin
dupa  Evanghelie. Deci un evreu, fost activist comunist, apoi pastor al unui
cult neoprotestant, est ajutat si salvat de la moarte de „antisemitii”,
„xenofobii”, „intolerantii” legionari!…
        17. Legionarul Traian Popescu, atasat  comercial al Romaniei la
Bratislava,
ascunde in imobilele Legatiei patru  familii de evrei, scapandu-i de la
deportare, familii care au declarat  aceasta fapta in fata autoritatilor
americane care conduceau lagarul  unde ulterior fusese retinut fostul lor
ocrotitor. (Flor Strejnicu,  „Miscarea Legionara si evreii”, Ed. Imago, 1996,
pag.93)
In Miscarea Legionara au activat si romani de nationalitate evreiasca: Ana
Maria Marin (sotia lui Vasile Marin, cazut in Spania), Catalin Ropala,
instructor legionar, autorul cartii „Batalionul de la Sarata”, Vasile  Noveanu,
medic, comandant legionar, ministru al Statului  National-Legionar, alti doi
frati ai doctorului Noveanu, compozitorul  Paul Constantinescu, care, sub
influenta educatiei legionare, scrie  Oratoriile in stil bizantin de Craciun si
de Pasti, dupa cum ne  marturiseste, precum si multi simpatizanti. Printre
acestia scriitorul  si gazetarul Felix Aderca, despre care Mihail Sebastian
scrie in  „Jurnal”: „Aderca pe care l-am intalnit aseara la cercul sefard unde
am vorbit amandoi despre Baltazar, imi spunea ca deplora moartea lui  Codreanu,
care a fost un mare om, o aparitie geniala, o forta etica fara  seaman si a
carui moarte de sfant este o pierdere ireparabila”. (pag.  195)
Dupa insirarea sumara a unora din  faptele de crestina purtare fata de semenul
sau evreu, se mai poate  vorbi de antisemitismul legionarului? Doar cei de rea
credinta o mai pot  face!
Flor Strejnicu (fragment din volumul “Crestinismul Miscarii Legionare” de Flor
Strejnicu, Ed. Imago, Sibiu, 2000)
Toate aceste fapte ar trebui cunoscute  mai ales de membrii acestui centru
pentru monitorizarea si combaterea  antisemitismului, inainte de a categorisi
Miscarea Legionara ca  antisemita si doctrina ei ca „ideologie a extremei
drepte”.
In final vom aminti de documentele Tribunalului de la Nurnberg privitoare la
Miscarea Legionara.