La Rosia Montana exista o  lege sau ceva asemanator, care interzice
orice alta activitate in afara de  minerit. NU se poate deschide hotel,
restaurant, magazin, afacere de asamblat haine sau masini, nimic,
absolut nimic  decit minerit.   Acolo nu se vrea minerit ci  o
exploatare de suprafata care sa rada efectiv 5 munti si distrugerea unor
vestigiii inestimabile istoric.   Problema majora nu o  reprezinta
cianura in sine ci modul ei de utilizare.   Apele cu pulberea si cu
cianura reziduala se vor stoca in spatele unui baraj de  pamint/piatra.
Barajul va avea vreo 120 m  inaltime fara nici o izolare. O singura
infiltratie si barajul se va sparge, iar  Abrudul si ce-i maijos vor fi
inghitite de apa.   Fundul viitorului iaz/lac  este plin de microfisuri
care nu se stie unde si cu cine comunica. Apusenii sint  o zona
carstica, plina de ponoare si izbucuri. Cele doua sint fisuri in sol
prin  care apa intra si iese. Apele poluate cu cianuri vor intra prin
aceste  microfisuri si nu stie unde vor iesi, in stratul freatic sau in
acvifer!   La dezbaterile publice am  pus aceste intrebari, raspunsurile
au fost nesatisfacatoare.

DC?  T

Dubito ergo cogito, cogito ergo sum!
Cînd se suie scroafa în  pom
Cine tace nu e om.

--- In protest-ro@yahoogroups.com, M Cristian Ioan <cristioanm@...>
wrote:

> cateva din comentarii:
>
> 2222
> 2011-07-16 02:06:23
> v-a apucat pe tori patriotismul acum, dar nu cred ca pana sa ajunga
rmgc la rosia montana erau 1000 de vizitatori anuali, care voiau sa vada
patrimoniul, unii nicinu auzisera de aceasta zona

> talem
> 2011-07-16 02:13:15
> interesanta ingrijorare, pana sa apara rmgc de ce nu era fndatia rosia
montana si de ce nu se conserva, de ce nu sapau arheologii acolo, de ce
nimeni nu studia acolo, de ce atat nepasare si acum dintr-o data gata
... suntem salvatori

Raspunde prin e-mail lui