  From: ARIN
  To: protest-ro@yahoogroups.com
  Sent: Monday, February 20, 2012 12:44 PM
  Subject: Re: [protest-ro] animalele - creatia lui Dumnezeu?

  Pai, nu stiu daca acele cruci samd. insemnau MUSAI "ortodoxie" (repet: nu
dezbat aici ca una e mai buna decat cealalta. Extind: nu dezbat aici daca e mai
"de drept" ca o religie sa devina sau nu "nationala" pe baza faptului ca e
prima atestata).

  Pana la urma, catolicii sustin si ei ca religia "lor" este "cea mai ortodoxa"
in sensul lingvistic, adica e mai "apropiata de sensul original".

  Cam prin sec. XI, ziceam eu, in partea de N si V a tarii separarea s-a
manifestat in sensul ca aceia care promovau crestinismul erau mai degraba
"catolici", adica au acceptat religia occidentala.

  Ca, dupa aia - pe masura ce s-au "centralizat" micile forme de organizare,
devenind "principate" - a devenit dominanta "ortodoxia", e alta poveste, tine
de multe influente si evenimente.

  Oricum, dpdv al meu, nici acum nu inteleg care-i chichirezu' cu "separarea" -
cred ca tot la "influenta = orgolii -> bani" se reduce totul - insa si de o
parte si de cealalta >:)

  Codruta