Re: [OSM-talk] Imagery Boundary?

2013-04-07 Diskussionsfäden ingalls
would some kind of meta OSM database be appropriate?

+1 on this, I guess the challenge would be finding resources to host it.


On Sun, Apr 7, 2013 at 12:08 AM, Steve Bennett stevag...@gmail.com wrote:

 On Sun, Apr 7, 2013 at 2:15 AM, Janko Mihelić jan...@gmail.com wrote:
  I think this boundaries can be useful, but should be in some other
 database.


 Are there any other appropriate databases? That is, something with the
 same form (an OSM database) for stuff related to the OSM project, but
 not containing actual OSM content. I'm thinking Wikipedia has talk
 pages, project pages, and meta.wikimedia.org; Stack Overflow has
 meta - would some kind of meta OSM database be appropriate?

 Steve

 ___
 talk mailing list
 talk@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk

___
talk mailing list
talk@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk


Re: [OSM-talk] Imagery Boundary?

2013-04-07 Diskussionsfäden Dave Sutter
Creating another instance of the OSM database and server is a very
good idea. I would propose we make the purpose of this database to
allow people post ANY geo data that is NOT part of the base map. It
would be an open database for general GIS data.

Some examples of random things people could do with this database:
- The high resolution imagery outlines discussed in this thread
- Migratory patterns of birds (I can't find the post where someone was
requesting where to do this...)
- GPS tracking for running, hiking, cycling and other recreation,
similar to Strava or MapMyRun (see
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/OpenSportMap)
- GIS Management for operations like Haiti OSM team

The official OpenStreetMap database is for the basemap and this new
instance would be for operational data.

Of course there could be many different operational layer databases,
and different layers have been discussed many times. For starters, we
could just make one database and let people use it for any such
purpose.

Also, when there is talk of alternate databases there is talk of
linking between databases. For starters we would not have any
provision for this. This would just be a separate GEO database.

How do we do this? I'd like to reference a post by Jason Remillard,
http://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk/2013-February/066301.html

We apparently have a lots extra bandwidth and disk space on our US
OSM servers. Requests have gone out asking for ideas...

So perhaps it could be hosted on US OSM servers.

Dave

On Sat, Apr 6, 2013 at 8:08 PM, Steve Bennett stevag...@gmail.com wrote:
 On Sun, Apr 7, 2013 at 2:15 AM, Janko Mihelić jan...@gmail.com wrote:
 I think this boundaries can be useful, but should be in some other database.


 Are there any other appropriate databases? That is, something with the
 same form (an OSM database) for stuff related to the OSM project, but
 not containing actual OSM content. I'm thinking Wikipedia has talk
 pages, project pages, and meta.wikimedia.org; Stack Overflow has
 meta - would some kind of meta OSM database be appropriate?

 Steve

 ___
 talk mailing list
 talk@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk

___
talk mailing list
talk@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk


Re: [OSM-talk] Imagery Boundary?

2013-04-07 Diskussionsfäden LM_1
That idea seems good to me: reasonably simple - not a new database for each
usecase, but giving place to all that potentially useful data that is seen
as unworthy for the main database.
Some categories (category=sport/birds/metadata/...) would likely have to be
created to allow filtering only some features in JOSM, otherwise it would
be unusable.
Lukáš Matějka (LM_1)

2013/4/7 Dave Sutter sut...@intransix.com

 Creating another instance of the OSM database and server is a very
 good idea. I would propose we make the purpose of this database to
 allow people post ANY geo data that is NOT part of the base map. It
 would be an open database for general GIS data.

 Some examples of random things people could do with this database:
 - The high resolution imagery outlines discussed in this thread
 - Migratory patterns of birds (I can't find the post where someone was
 requesting where to do this...)
 - GPS tracking for running, hiking, cycling and other recreation,
 similar to Strava or MapMyRun (see
 http://wiki.openstreetmap.org/wiki/OpenSportMap)
 - GIS Management for operations like Haiti OSM team

 The official OpenStreetMap database is for the basemap and this new
 instance would be for operational data.

 Of course there could be many different operational layer databases,
 and different layers have been discussed many times. For starters, we
 could just make one database and let people use it for any such
 purpose.

 Also, when there is talk of alternate databases there is talk of
 linking between databases. For starters we would not have any
 provision for this. This would just be a separate GEO database.

 How do we do this? I'd like to reference a post by Jason Remillard,
 http://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk/2013-February/066301.html

 We apparently have a lots extra bandwidth and disk space on our US
 OSM servers. Requests have gone out asking for ideas...

 So perhaps it could be hosted on US OSM servers.

 Dave

 On Sat, Apr 6, 2013 at 8:08 PM, Steve Bennett stevag...@gmail.com wrote:
  On Sun, Apr 7, 2013 at 2:15 AM, Janko Mihelić jan...@gmail.com wrote:
  I think this boundaries can be useful, but should be in some other
 database.
 
 
  Are there any other appropriate databases? That is, something with the
  same form (an OSM database) for stuff related to the OSM project, but
  not containing actual OSM content. I'm thinking Wikipedia has talk
  pages, project pages, and meta.wikimedia.org; Stack Overflow has
  meta - would some kind of meta OSM database be appropriate?
 
  Steve
 
  ___
  talk mailing list
  talk@openstreetmap.org
  http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk

 ___
 talk mailing list
 talk@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk

___
talk mailing list
talk@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk


Re: [OSM-talk] Imagery Boundary?

2013-04-07 Diskussionsfäden Dave Sutter
Yes, we would need tagging conventions like this so users can identify
the data that is of interest to them.  And relations would be useful
to group geometry that goes together, such as the features associated
with a particular bird migration study.

On the technical side, I suppose access to the data would best be
served by the Overpass API since a bounding box or ID search from the
Editting API would not be particularly useful.

Dave

On Sun, Apr 7, 2013 at 10:01 AM, LM_1 flukas.robot+...@gmail.com wrote:
 That idea seems good to me: reasonably simple - not a new database for each
 usecase, but giving place to all that potentially useful data that is seen
 as unworthy for the main database.
 Some categories (category=sport/birds/metadata/...) would likely have to be
 created to allow filtering only some features in JOSM, otherwise it would be
 unusable.
 Lukáš Matějka (LM_1)


 2013/4/7 Dave Sutter sut...@intransix.com

 Creating another instance of the OSM database and server is a very
 good idea. I would propose we make the purpose of this database to
 allow people post ANY geo data that is NOT part of the base map. It
 would be an open database for general GIS data.

 Some examples of random things people could do with this database:
 - The high resolution imagery outlines discussed in this thread
 - Migratory patterns of birds (I can't find the post where someone was
 requesting where to do this...)
 - GPS tracking for running, hiking, cycling and other recreation,
 similar to Strava or MapMyRun (see
 http://wiki.openstreetmap.org/wiki/OpenSportMap)
 - GIS Management for operations like Haiti OSM team

 The official OpenStreetMap database is for the basemap and this new
 instance would be for operational data.

 Of course there could be many different operational layer databases,
 and different layers have been discussed many times. For starters, we
 could just make one database and let people use it for any such
 purpose.

 Also, when there is talk of alternate databases there is talk of
 linking between databases. For starters we would not have any
 provision for this. This would just be a separate GEO database.

 How do we do this? I'd like to reference a post by Jason Remillard,
 http://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk/2013-February/066301.html

 We apparently have a lots extra bandwidth and disk space on our US
 OSM servers. Requests have gone out asking for ideas...

 So perhaps it could be hosted on US OSM servers.

 Dave

 On Sat, Apr 6, 2013 at 8:08 PM, Steve Bennett stevag...@gmail.com wrote:
  On Sun, Apr 7, 2013 at 2:15 AM, Janko Mihelić jan...@gmail.com wrote:
  I think this boundaries can be useful, but should be in some other
  database.
 
 
  Are there any other appropriate databases? That is, something with the
  same form (an OSM database) for stuff related to the OSM project, but
  not containing actual OSM content. I'm thinking Wikipedia has talk
  pages, project pages, and meta.wikimedia.org; Stack Overflow has
  meta - would some kind of meta OSM database be appropriate?
 
  Steve
 
  ___
  talk mailing list
  talk@openstreetmap.org
  http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk

 ___
 talk mailing list
 talk@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk



 ___
 talk mailing list
 talk@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk


___
talk mailing list
talk@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk


Re: [OSM-talk] OpenSnowMap.org

2013-04-07 Diskussionsfäden yvecai

Lifts icons are now renderd upside-up.
There is  still some work to do to get them going in the way direction, 
though.


___
talk mailing list
talk@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk


[OSM-talk] Edit Local/Server Copy of OSM Data

2013-04-07 Diskussionsfäden Arnie Shore
All, our project will include locally-stored OSM data on user's server, 
accessed via TMS standard zoom, x, y conventions.  I need a suitable 
editor to apply changes to local-only data.


I've looked through http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Editing but I 
didn't see anything that told me explicitly that the identified editor 
was suitable for use with local server storage.  (I'll guess that many 
of these will do the job, but ... .)


By the nature of our project, it needs to be free and Open Source.  Any 
recommendations are highly appreciated.


___
talk mailing list
talk@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk


Re: [OSM-talk] Edit Local/Server Copy of OSM Data

2013-04-07 Diskussionsfäden Peter Körner

Hi

It is completely possible to set up your own copy of the Rails-API with 
a local copy of the API-DB. All Editors (Potlatch2, Merkaartoe, JOSM) 
will be able to talk through your local API with your local Database.


In order to render your Data you'll also have to copy the dump/diff 
creation process and import your locally generated dumps/diffs with 
osm2pgsql into a local rendering db, which feeds your image generation 
process.


All in all a complex setup, but that's what happens on 
openstreetmap.org, too.


Regards, Peter


Am 08.04.2013 01:10, schrieb Arnie Shore:

All, our project will include locally-stored OSM data on user's server,
accessed via TMS standard zoom, x, y conventions.  I need a suitable
editor to apply changes to local-only data.

I've looked through http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Editing but I
didn't see anything that told me explicitly that the identified editor
was suitable for use with local server storage.  (I'll guess that many
of these will do the job, but ... .)

By the nature of our project, it needs to be free and Open Source.  Any
recommendations are highly appreciated.

___
talk mailing list
talk@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk



___
talk mailing list
talk@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk


Re: [OSM-talk-nl] http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:building

2013-04-07 Diskussionsfäden Jo
Het klopt dat ze er in Nederland soms wat 'gewoontjes' uitzien :-) Die zou
'k dan building=yes geven.

Groeten,

Jo


Op 6 april 2013 23:25 schreef Maarten Deen md...@xs4all.nl het volgende:

 On 2013-04-06 22:18, Jo wrote:

 Het beste voorbeeld is waarschijnlijk building=church. Sommige zijn
 nog place_of_worship, andere niet meer, maar het blijft wel een
 kerkgebouw.

 Of je nu bij een hotel building=yes of building=hotel gebruikt, dat
 maakt niet zo'n groot verschil, al is het soort gebouw waar de meeste
 hotels inzitten wel vrij typisch.


 Dat mag voor de grote ketens misschien zo zijn, maar ga maar eens in een
 grote stad naar een hotel dat niet in een keten zit. Dat is gewoon een van
 de gebouwen in de hele rij. Daar had zomaar een paar appartementen in
 kunnen zitten.

 Maarten

  Op 6 april 2013 21:51 schreef Maarten Deen md...@xs4all.nl het
 volgende:

  On 2013-04-06 07:05, Ronald Stroethoff wrote:

  In het verleden werden gebouwen simpel getagt met building=yes.
 Dit was mischien een beetje simpel maar werkte wel.
 Nu blijkt dit volgens de volgende web-pagina:
 http://wiki.openstreetmap.org/**wiki/Key:buildinghttp://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:building[1]

   nogal uitgebreidt te zijn.
 Op dit ogenblik is er nog geen verschil te zijn in de presentatie op
 openstreetmap.org [2] maar ik kan wel het nut inzien van deze verdere

 onderverdeling.
 De vraag is wel hoe we hier mee omgaan, het betekent erg veel werk om
 handmatig al die geboutje om te zetten en dorpjes en wijken waar nu
 niemand
 bezig is kunnen dan nog een lange tijd op de oude stand blijven staan.

 Jemig, wat zit daar een hoop, sorry voor het woord, bullshit bij. Hotel
 hebben we toch al als tourism? Dus tourism=hotel en building=hotel? Lijkt
 me een beetje dubbel. for the hotel grounds including. Grounds, is voor
 mij de perceel, of is mijn kennis van het engels daar een beetje verkeerd?
 Een perceel ga je niet al building taggen.

 En terrace? Als ik een rij rijtjeshuizen die nu uit de shapes import als
 één building staan ga opdelen in verschillende woningen dan ga ik daar echt
 geen terrace van maken. Dat is sowieso een totaal onbekende term in
 Nederland.

 Maarten

 __**_
 Talk-nl mailing list
 Talk-nl@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.**org/listinfo/talk-nlhttp://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl[3]




 Links:
 --
 [1] 
 http://wiki.openstreetmap.org/**wiki/Key:buildinghttp://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:building
 [2] http://openstreetmap.org
 [3] 
 http://lists.openstreetmap.**org/listinfo/talk-nlhttp://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


 __**_
 Talk-nl mailing list
 Talk-nl@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.**org/listinfo/talk-nlhttp://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


 __**_
 Talk-nl mailing list
 Talk-nl@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.**org/listinfo/talk-nlhttp://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl

___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:building

2013-04-07 Diskussionsfäden Marc Gemis
Er is wel degelijk een verschil in de rendering tussen
building:yes
en
building:house

bij de eerste wordt overal een donker lijntje rondgetrokken, bij de tweede
niet
het verschil zie je bv. hier

http://www.openstreetmap.org/?lat=51.07731lon=4.426079zoom=18layers=M

de huizen in Markt zijn building=yes. die in de Kerkstraat building=house
met ertussen eentje dat geen gezinswoning is.

ivm. met terrace, zodra er opgesplitst is in afzonderlijke huizen moet je
feitelijk building:house gebruiken. building:terrace enkel voor het geheel,
de hele rij.
Consider defining each dwelling separately using 'house'. heb ik vroeger
niet gezien (of het stond er niet). Dus vandaar dat de huizen in de
Veerstraat nog als terrace staan aangeduid.

Ik begrijp Maarten niet als hij zegt dat jullie in Nederland geen terrace
kennen. Jullie hebben toch ook rijhuizen ?

groeten

m.
___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


[Talk-is] Breytingar á nokkrum lyklaheitum í OSM

2013-04-07 Diskussionsfäden Svavar Kjarrval
Hæ.

Mun breyta nokkrum lyklaheitum núna inn á OSM. Breytingin felst í því að
götuskrá:id verður breytt í ref:götuskrá:id. Einnig verður forskeytinu
‚ref:‘ bætt fyrir framan lykla sem eru komnir beint frá LUKR (aðallega
stígagögn). Ástæðan er sú að mælst er til þess að lyklar sem innihalda
tilvísun í önnur gagnasett hafi þetta forskeyti. Byrja á þessu eftir að
ég hef sent tölvupóstinn og ég býst ekki við lengri tíma en 30-60
mínútum fyrir götuskrárgögnin og LUKR. Hitt kemur svo bara með kalda
vatninu.

Ef þið standið að importi í framtíðinni, vinsamlegast hafið þetta í huga
fyrir ný gögn.

Með kveðju,
Svavar Kjarrval


signature.asc
Description: OpenPGP digital signature
___
Talk-is mailing list
Talk-is@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-is


[Talk-de] RadioOSM Ausgabe 14 ist raus!

2013-04-07 Diskussionsfäden Peter Körner

Hallo liebe Mapper!

RadioOSM Ausgabe 14 ist raus!

Diesmal mit
 - dem ersten Tag of the day
 - einem Ausflug in die Welt der Datenbankschemata, welche in OSM
   benutzt werden
 - einer Erklärung, was eigentlich Relationen sind und
 - Audiofeedback von euch - unseren Hörern!

Viel Spaß beim anhören:
http://blog.openstreetmap.de/2013/04/osmde014-wat-isn-eigenlich-en-relation/

Lg, Peter

___
Talk-de mailing list
Talk-de@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-de


Re: [Talk-de] Gepflegtes Gebüsch

2013-04-07 Diskussionsfäden Garry

Am 04.04.2013 17:03, schrieb Ronnie Soak:

Wurde nicht genau dafuer immer landcover=* propagiert?

Das hat fast keine hoehere Bedeutung neben was den Boden bedeckt, ist
also nur eine bessere Variante von mal es gruen im Renderer und dass ist
es ja wohl, wass man moechte wenn man sich Gedanken um den Bewuchs von
Parkplatztrennflächen macht. Da ist auch gar nichts schlimmes dabei, mit
landuse=* ist das systematisiert und auch nicht mehr mappen fuer den
Renderer (in der ursprünglichen Bedeutung von: ein falsches Tag benutzen
um das Rendererergebnis zu beeinflussen).
Für meinen Geschmack gibt es immer noch viel zu viel landuse=forest etc. 
Flächenbedeckungen in OSM,
Verkehrsflächen mit ihren zugehörigen Sicherheitzonen sind eben 
Verkehrsflächen (landuse=road o.ä.)und keine Forst/landwirschaftliche
Nutzflächen. Die darin eingeschloßenen Grünflächen sollten dann 
sinnvollerweise (und konflicktfrei) mit landcover getagt werden.
Je detailierter, um so besser - weglassen/vereinfachen für Anwendungen 
wo das stören würde kann man immer noch,,,


Damit umgeht man die Problematik, das landuse eher für grosse Gebiete
definiert ist und auch die leidliche natural=* Problematik im urbanen Raum.
(@Martin: fällt dir der Widerspruch unkultiviert - urban nicht im
eigenen Posting auf? Diese Büsche wachsen da wohl kaum wild, sondern
wurden sorgsam vom Besitzer angepflanzt.)
Kann man sicher auch nicht pauschalisieren. In so manchen Urbanen 
Bewuchs wird nur eingegriffen
wenn er den Verkehr gefährdert oder schon was passiert ist. Kommt ganz 
auf die Gegend an..


Ansonsten schliesse ich mich Franks Meining (fast) an. Bitte
Parkplatztrennflaechenbuesche erst dann mappen, wenn der Rest der Umgebung
einen aehnlichen Detailgrad bereits erreicht hat. Ansonsten lieber mit
Hausnummern und Turn-restrictions beschaeftigen.

OSM hat schon immer so funktioniert das jeder das mappt was er 
persönlich für wichtig hält.


Garry

___
Talk-de mailing list
Talk-de@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-de


Re: [Talk-it] [ot] disiscrizione wiki openstreetmap.

2013-04-07 Diskussionsfäden girarsi_liste

Il 06/04/2013 23:09, Paolo Monegato ha scritto:

Se vuoi puoi farti rinominare, chiedi ad uno dei burocrati [1] (hanno il
diritto renameuser [2]).

ciao
Paolo M

[1]
http://wiki.openstreetmap.org/w/index.php?title=Special:ListUsersgroup=bureaucrat

[2] http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Special:ListGroupRights


___
Talk-it mailing list
Talk-it@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-it


Grazie a chi mi ha risposto, per ora ho mandato una mail-richiesta in 
inglese, aiutandomi col motore di traduzione di google, spero sia 
corretta e spero si sistemi in poco tempo la cosa, diversamente, 
accetterò il consiglio di creare un nuovo account, grazie ancora.



___
Talk-it mailing list
Talk-it@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-it


Re: [Talk-it] routing su percorsi pedonali

2013-04-07 Diskussionsfäden Davio
Anche io la penso così. Inoltre nelle way pedonali in mezzo ad un'area
aggiungo una nota in doppia lingua specificando che serve per il routing dei
percorsi pedonali. Spesso capita che alcuni user cancellino quelle way in
mezzo alle aree senza un precisato motivo, mandando a farsi benedire tutto
il routing. Forse dovremmo specificarlo meglio sul wiki?

Davide



--
View this message in context: 
http://gis.19327.n5.nabble.com/routing-su-percorsi-pedonali-tp5755935p5756118.html
Sent from the Italy General mailing list archive at Nabble.com.

___
Talk-it mailing list
Talk-it@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-it


[Talk-it] Confronto con lo stradario di Trento (era Re: dati.trentino.it)

2013-04-07 Diskussionsfäden Daniele Forsi
Il 27 marzo 2013 16:28, Maurizio Napolitano ha annunciato l'apertura del portale
http://www.dati.trentino.it/

Trai dati disponibili c'è anche lo stradario di Trento e avevo pensato
di usarlo per confermare automaticamente l'ortografia delle parole, ma
quei nomi sono scritti tutti i maiuscolo, con abbreviazioni e senza
lettere accentate quindi non posso usarli così come sono.

Ho fatto una tabella di confronto con in nomi già in OSM e penso che
possa essere utile per i mappatori locali:
http://www.forsi.it/osm/spellcheck/highway/stradario/Trento/

I collegamenti usano Remote Control: quelli nella prima colonna aprono
le way esistenti, quelli nella seconda scaricano il bounding box dove
si trova la strada secondo lo stradario.

I risultati del confronto sono:
* per 711 nomi che sono in OSM si può trovare una corrispondenza nello
stradario ignorando la differenza tra maiuscole e minuscole, tra
lettere accentate/non accentate/con l'apostrofo e dando per buone le
parti con abbreviazioni (per esempio LOC. per Località oppure A. per
qualsiasi parola che inizia per a)
* per 147 nomi che sono in OSM non c'è una corrispondenza così
meccanica con i nomi dello stradario
* per 408 nomi (su 1119) che sono nello stradario non c'è una
corrispondenza in OSM

I motivi delle mancate corrispondenze sono possibili errori di
ortografia (PASSAGGIO vs Passagio, PIAZZINA vs Piazina, ecc.) o per
casi come PIAZZA DANTE vs Piazza Dante Alighieri e PIAZZA DUOMO vs
Piazza del Duomo o perché ho usato gli stessi dati del controllo
ortografico dove non importo footway, service e track.

--
Daniele Forsi

___
Talk-it mailing list
Talk-it@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-it


Re: [Talk-it] Confronto con lo stradario di Trento (era Re: dati.trentino.it)

2013-04-07 Diskussionsfäden Maurizio Napolitano
Intanto grazie per il feedback
Il comune di Trento ha anche un altro servizio con la toponomastica tenuta
egregiamente e con il versionamento dello storico
Chiederò di far aprire il db
Intanto il consiglio è anche quello di vedere il dataset dei civici
Aggiungo solo una nota:
Piazina(con una z) è una località di Trento quindi il nome è corretto
In generale il dialetto trentino fa  raro uso delle doppie consonanti
quindi è normale avere una toponomastica che sembra errata

In ogni caso grazie del feedback
Lo giro anche al comune di Trento :)
Il giorno 07/apr/2013 16:35, Daniele Forsi dfo...@gmail.com ha scritto:

 Il 27 marzo 2013 16:28, Maurizio Napolitano ha annunciato l'apertura del
 portale
 http://www.dati.trentino.it/

 Trai dati disponibili c'è anche lo stradario di Trento e avevo pensato
 di usarlo per confermare automaticamente l'ortografia delle parole, ma
 quei nomi sono scritti tutti i maiuscolo, con abbreviazioni e senza
 lettere accentate quindi non posso usarli così come sono.

 Ho fatto una tabella di confronto con in nomi già in OSM e penso che
 possa essere utile per i mappatori locali:
 http://www.forsi.it/osm/spellcheck/highway/stradario/Trento/

 I collegamenti usano Remote Control: quelli nella prima colonna aprono
 le way esistenti, quelli nella seconda scaricano il bounding box dove
 si trova la strada secondo lo stradario.

 I risultati del confronto sono:
 * per 711 nomi che sono in OSM si può trovare una corrispondenza nello
 stradario ignorando la differenza tra maiuscole e minuscole, tra
 lettere accentate/non accentate/con l'apostrofo e dando per buone le
 parti con abbreviazioni (per esempio LOC. per Località oppure A. per
 qualsiasi parola che inizia per a)
 * per 147 nomi che sono in OSM non c'è una corrispondenza così
 meccanica con i nomi dello stradario
 * per 408 nomi (su 1119) che sono nello stradario non c'è una
 corrispondenza in OSM

 I motivi delle mancate corrispondenze sono possibili errori di
 ortografia (PASSAGGIO vs Passagio, PIAZZINA vs Piazina, ecc.) o per
 casi come PIAZZA DANTE vs Piazza Dante Alighieri e PIAZZA DUOMO vs
 Piazza del Duomo o perché ho usato gli stessi dati del controllo
 ortografico dove non importo footway, service e track.

 --
 Daniele Forsi

 ___
 Talk-it mailing list
 Talk-it@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-it

___
Talk-it mailing list
Talk-it@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-it


Re: [Talk-uy] Flechamiento previsor

2013-04-07 Diskussionsfäden Enrique Latorres
Puede ser que haya salido del área técnica de la IMM, (mucho) antes de
que la Junta lo autorice... No sería la primera vez...


Maximo Martinez wrote:
 Si fui yo el que flecho esas calles es porque salió de los datos de la
 IMM que había en ese momento. Ni siquiera conozco esas calles :)
 ¿Capaz que ya había planeado flecharlas y recién lo hicieron ahora? 

 Saludos


 2013/4/6 mural...@montevideo.com.uy mailto:mural...@montevideo.com.uy

 Hola!

 Revisando los nuevos sentidos de circulacion que IMM ha resuelto
 en Montevideo me encontre con que Americo Vespucio y Pascal Ruiz
 Huidobro fueron flechadas el 18/09/2010 (por MaxM, y en el sentido
 correcto),  cuando la IMM recien resolvió el flechamiento el 2 de
 abril de 2013. (
 
 http://monolitos.montevideo.gub.uy/resoluci.nsf/de053405568724cf832575ae004f0467/b324e4ba161a288083257b440051df05?OpenDocumentHighlight=0,circulacion
 )

 ¿Casualidad que se resolviera lo mismo mas de dos años despues?
 ¿De donde salio el sentido cuando cargaron esas calles?

 Saludos,
 M.



 
 ---


 ROCK AND FALL invita Montevideo COMM
 The Black Keys, Franz Ferdinand, Santullo, Sante les Amis
 http://www.montevideo.com.uy/hnnoticiaj1.aspx?190059,316


 
 ---




 ___
 Talk-uy mailing list
 Talk-uy@openstreetmap.org mailto:Talk-uy@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-uy




 ___
 Talk-uy mailing list
 Talk-uy@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-uy


___
Talk-uy mailing list
Talk-uy@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-uy


Re: [Talk-uy] Flechamiento previsor

2013-04-07 Diskussionsfäden muralito
Encontre una posible causa: la IMM ya tenia una resolucion del 2002 para 
flechar esas mismas calles en el mismo sentido.

2002 - 
http://monolitos.montevideo.gub.uy/resoluci.nsf/de053405568724cf832575ae004f0467/bdbae310af05cb9803256c6f005fd51d?OpenDocument
2013 - 
http://monolitos.montevideo.gub.uy/resoluci.nsf/de053405568724cf832575ae004f0467/b324e4ba161a288083257b440051df05?OpenDocument

Quizas la resolucion del 2002 nunca se aplico.

Saludos,
M.


- Mensaje original -
De: Enrique Latorres enri...@latorres.org
Para: Maximo Martinez m...@maxm.uy, mural...@montevideo.com.uy
CC: talk-uy talk-uy@openstreetmap.org
Enviados: Domingo, 7 de Abril 2013 21:51:01
Asunto: Re: [Talk-uy] Flechamiento previsor

Puede ser que haya salido del área técnica de la IMM, (mucho) antes de
que la Junta lo autorice... No sería la primera vez...


Maximo Martinez wrote:
 Si fui yo el que flecho esas calles es porque salió de los datos de la
 IMM que había en ese momento. Ni siquiera conozco esas calles :)
 ¿Capaz que ya había planeado flecharlas y recién lo hicieron ahora? 

 Saludos


 2013/4/6 mural...@montevideo.com.uy mailto:mural...@montevideo.com.uy

 Hola!

 Revisando los nuevos sentidos de circulacion que IMM ha resuelto
 en Montevideo me encontre con que Americo Vespucio y Pascal Ruiz
 Huidobro fueron flechadas el 18/09/2010 (por MaxM, y en el sentido
 correcto),  cuando la IMM recien resolvió el flechamiento el 2 de
 abril de 2013. (
 
 http://monolitos.montevideo.gub.uy/resoluci.nsf/de053405568724cf832575ae004f0467/b324e4ba161a288083257b440051df05?OpenDocumentHighlight=0,circulacion
 )

 ¿Casualidad que se resolviera lo mismo mas de dos años despues?
 ¿De donde salio el sentido cuando cargaron esas calles?

 Saludos,
 M.



 
 ---


 ROCK AND FALL invita Montevideo COMM
 The Black Keys, Franz Ferdinand, Santullo, Sante les Amis
 http://www.montevideo.com.uy/hnnoticiaj1.aspx?190059,316


 
 ---




 ___
 Talk-uy mailing list
 Talk-uy@openstreetmap.org mailto:Talk-uy@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-uy




 ___
 Talk-uy mailing list
 Talk-uy@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-uy


___
Talk-uy mailing list
Talk-uy@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-uy


Re: [Talk-ee] Teenused kaart.maakaart.ee serverilt

2013-04-07 Diskussionsfäden Mihkel Rämmel
Vaadates rTorrenti enda dokumentatsiooni, tundub, et faili allalaadimise
lõppedes on võimalik skripte käivitada.
http://libtorrent.rakshasa.no/wiki/RTorrentCommonTasks#Sendemailforcompleteddownloads.
Meili saatmise näide peaks olema sobilik ka suvalise skripti
käivitamiseks.

Mihkel


2013/4/7 Jaak Laineste j...@openstreetmap.ee

 Mapserveri andmed on eilsest uuendatud 27.03.13 planeediga.

 Serveris käib muide bittorrenti klient (rtorrent), mis kogub ühte
 kataloogi viimase planeedi, ja jagab seda teistele. See jõuab sinna umbes 3
 päeva pärast planeedi kuupäeva. Lahe oleks teha automaatne skript
 uuendamiseks, aga ma jäin use jänni sellega, et ma ei saa aru millal
 planeet on kohal. Nimelt rtorrent tekitab kohe täissuurusega faili
 (broneerib andmeruumi) ja esmapilgul ei jäänud silma viisi kuidas ta
 informeeriks et nüüd on see faili täis laetud, või suisa käivitaks mingi
 skripti pärast allalaadimise lõppu.

 Jaak


 On 04.04.2013, at 13:01, Margus Värton wrote:

  3.04.2013 15:33, Jaak Laineste (Nutiteq) kirjutas:
   Kui keegi puudust ei tunne, siis paneks selle minutilise (reaalselt
 paaritunnise viivitusega) globaalse OSM-i uuenduse siis kinni. Peamine
 kaart.maakaart.ee pilt seda ei ole tegelikult kunagi kasutanud (too on
 MapServeri, mitte Mapniku pilt).
  Praeguseks on siis Mapniku kaardikihid avalikust vaatest eemaldatud ning
 ka uuendamine seisma pandud (
 http://kaart.maakaart.ee/munin/kaart/kaart/replication_delay.html).
 Mapserver käib see-eest hullu hooga ringi.
 
  http://kaart.maakaart.ee/munin/kaart/kaart/diskstats_latency-day.png
 
  - M -
 
  ___
  Talk-ee mailing list
  Talk-ee@openstreetmap.org
  http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-ee


 ___
 Talk-ee mailing list
 Talk-ee@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-ee

___
Talk-ee mailing list
Talk-ee@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-ee


Re: [Talk-ee] Huvitavad tööriistad Eesti jaoks

2013-04-07 Diskussionsfäden SviMik
See on hea ettepanek!
Mõned hooned on nii möödas, et ma isegi ei saa aadressi tagid panna.
Ja importeerida õiged kontuurid ka ei saa, ennem tuleb vanad kustutada.

Ma arvan, et võib kindlasti kustutada neid hooned, mis keegi ei ole puudutanud 
peale Verbatiumi/xyboti, ja kus ei ole kasuliku tagi peale building=yes ja 
Type=0x13.
Kui keegi teeb seda - andke mulle teada, hakkan siis uued hooned importeerida.


Вторник,  2 апреля 2013, 12:34 +03:00 от Margus Värton mar...@dakar.ee:
 
 See oli Verbatiumi import, mille tagimisvigasid on hiljem 
 xyboti abil parandatud, kuid mille hoonekontuurid on endiselt nii nihkes 
 kui kõverad kui ennekõike pagan-teab-millisest andmekogust pärit. 
 Igatahes on see andmekogu olnud vana.
 
 Seetõttu on meil nüüd suurepärane võimalus saada Verbatiumi andmed enese 
 andmekogust välja. Teen ettepaneku need andmekogust eemaldada ning 
 seejärel jätkata praegu käsiloleva impordiga. Me saame tulemuseks nii 
 kvaliteetsemad kui ka juriidiliselt kindlalt puhtad andmed. Kuidas seda 
 teha, on juba tehniline küsimus - aga mul pole kahtlust, et selline 
 tehniline võimekus on meil siin kusagil olemas.
 
 Tegelikult on neid impordi näoga kõveraid andmestikke mujalgi kui 
 Verbatiumi Tallinna import  - näiteks Luigel. Ise uusi hooneid impordiks 
 valideerides olen neid alt ära kustutanud, aga hoopis lihtsam oleks seda 
 teha masinaga.
 
 Parimat,
 
 - M -
 
___
Talk-ee mailing list
Talk-ee@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-ee


Re: [Talk-at] Denkmalgeschützte Objekte und Foto-Links

2013-04-07 Diskussionsfäden Andreas Labres
On 06.04.13 23:48, Albin Michlmayr wrote:
 Hat sich von euch schon mal jemand damit beschäftigt, gibt es in
 Österreich schon soetwas wie best practice?

Ich hab in der Gegend Semmering/Spital mal ein paar denkmalgeschützte Objekte
eingetragen, z.B.

http://www.openstreetmap.org/browse/node/1151318045

 historic:ref

Ist mir zu unspezifisch, historic kann alles und nix heißen. Ich hätte mir 
gedacht:

- ref:monument für denkmalgeschützte Objekte
- ref:natural_monument für Naturdenkmale

N.B. stellt sich z.B. die Frage, wie man die Südbahn als Denkmal taggt, zumal 
ich nicht herausgefunden habe, wie die jeweiligen Abschnitte gemeint sind.

Übrigens, zum Suchen ist der Overpass-Turbo sehr praktisch:

http://overpass-turbo.eu/?key=historictemplate=key
(zuerst auf einen Ausschnitt zoomen, dann Run drücken)

/al



___
Talk-at mailing list
Talk-at@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-at


Re: [Talk-at] Denkmalgeschützte Objekte und Foto-Links

2013-04-07 Diskussionsfäden Andreas Labres
On 07.04.13 03:37, Friedrich Volkmann wrote:
 d.h. in der Liste der denkmalgeschützten Objekte die Links auf die OSM-Objekte
 setzen

WIWOSM kann das durchaus, wenn der wikipedia-Tag gesetzt ist (und der Toolserver
nicht down ist). Wobei das Verlinken von Objekten in Wiki-Listen eher mühsam ist
(und die im WIWOSM wohl auch noch nicht funktionieren, zumindest, als ich das
letztens mal versucht hatte).

Das mit den Nummern ist übrigens so eine Sache für sich... da gibt's diese
Objekt-ID in der Wikipedia, k.A., wo die herkommt. Das ist aber nicht die
Nummer, die auf den Wiener Denkmalschildern steht, z.B. die Kirche Mariabrunn:

http://www.flickr.com/photos/russianchild007/4325169595
(Nummer kann ich leider nicht lesen, aber 24616 isses nicht)

Hier das entsprechende OSM-Objekt:
http://www.openstreetmap.org/browse/way/48434703

/al (der dort grade die Paukenmesse geträllert hat)

___
Talk-at mailing list
Talk-at@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-at


Re: [Talk-at] Denkmalgeschützte Objekte und Foto-Links

2013-04-07 Diskussionsfäden AleXXw
Hallo Zusammen!

Ich bin seit Anbeginn in der Wikipedia an der Listenerstellung beteiligt,
und habe auch Zugang zu den aus der Wikipedia erstellten Datenbanken, da
ich sie erstellt habe ;)

Zuerst der Unterschied: Kulturdenkmal, denkmalgeschütztes Objekt,
Baudenkmal etc.: der einzige Unterschied ist die rechtliche. Alle Objekte
die in der Wikipedia unter Liste der denkmalgeschützten Objekte in xxx
gelistet sind sind nach den Denkmalschutzgesetz mittels Verordnung oder
auf Verdacht (viele Kirchen etwa) geschützt. Ein Baudenkmal,
Kulturdenkmal, ... kann jeder ausrufen, denkmalgeschütztes Objekt nur das
Bundesdenkmalamt.

@viele Koodinaten: Wir haben vom BDA die Listen mit Name, Adresse und
Grundstücksnummern erhalten, in den letzten Jahren haben wir (=die
Ehrenamtlichen) so fast alle Objekte verortet. Genauen Abarbeitungsstand
gibts hier:
http://de.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:WikiProjekt_%C3%96sterreichische_Denkmallisten/Status

Was ich euch anbieten könnte um alle Objekte automatisiert übernehmen zu
können:
- ich erstelle täglich KMLs: http://toolserver.org/~alexxw/Denkmalliste/kml/
- ich kann euch CSVs mit beliebigem Inhalt erstellen, alle möglichen
Datenfelder findet ihr zB hier:
http://toolserver.org/~alexxw/Denkmalliste/index.php?action=EinzelIDID=22661

Wenn ihr was in die Richtung braucht: einfach melden.

LG aus St. Pölten

Alexander Wagner
Benutzer:AleXXw


2013/4/7 Andreas Labres l...@lab.at

 On 06.04.13 23:48, Albin Michlmayr wrote:
  Hat sich von euch schon mal jemand damit beschäftigt, gibt es in
  Österreich schon soetwas wie best practice?

 Ich hab in der Gegend Semmering/Spital mal ein paar denkmalgeschützte
 Objekte
 eingetragen, z.B.

 http://www.openstreetmap.org/browse/node/1151318045

  historic:ref

 Ist mir zu unspezifisch, historic kann alles und nix heißen. Ich hätte
 mir gedacht:

 - ref:monument für denkmalgeschützte Objekte
 - ref:natural_monument für Naturdenkmale

 N.B. stellt sich z.B. die Frage, wie man die Südbahn als Denkmal taggt,
 zumal ich nicht herausgefunden habe, wie die jeweiligen Abschnitte gemeint
 sind.

 Übrigens, zum Suchen ist der Overpass-Turbo sehr praktisch:

 http://overpass-turbo.eu/?key=historictemplate=key
 (zuerst auf einen Ausschnitt zoomen, dann Run drücken)

 /al



 ___
 Talk-at mailing list
 Talk-at@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-at

___
Talk-at mailing list
Talk-at@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-at


Re: [Talk-at] Denkmalgeschützte Objekte und Foto-Links

2013-04-07 Diskussionsfäden AleXXw
PS: Die ObjektID ist die Identifikationsnummer vom Bundesdenkmalamt, die
wir von denen erhalten. So gibt es einen 1:1 Link zwischen Wiki und Behörde.

LG aus St. Pölten

Alexander Wagner
Benutzer:AleXXw


2013/4/7 AleXXw alexx...@gmail.com

 Hallo Zusammen!

 Ich bin seit Anbeginn in der Wikipedia an der Listenerstellung beteiligt,
 und habe auch Zugang zu den aus der Wikipedia erstellten Datenbanken, da
 ich sie erstellt habe ;)

 Zuerst der Unterschied: Kulturdenkmal, denkmalgeschütztes Objekt,
 Baudenkmal etc.: der einzige Unterschied ist die rechtliche. Alle Objekte
 die in der Wikipedia unter Liste der denkmalgeschützten Objekte in xxx
 gelistet sind sind nach den Denkmalschutzgesetz mittels Verordnung oder
 auf Verdacht (viele Kirchen etwa) geschützt. Ein Baudenkmal,
 Kulturdenkmal, ... kann jeder ausrufen, denkmalgeschütztes Objekt nur das
 Bundesdenkmalamt.

 @viele Koodinaten: Wir haben vom BDA die Listen mit Name, Adresse und
 Grundstücksnummern erhalten, in den letzten Jahren haben wir (=die
 Ehrenamtlichen) so fast alle Objekte verortet. Genauen Abarbeitungsstand
 gibts hier:
 http://de.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:WikiProjekt_%C3%96sterreichische_Denkmallisten/Status

 Was ich euch anbieten könnte um alle Objekte automatisiert übernehmen zu
 können:
 - ich erstelle täglich KMLs:
 http://toolserver.org/~alexxw/Denkmalliste/kml/
 - ich kann euch CSVs mit beliebigem Inhalt erstellen, alle möglichen
 Datenfelder findet ihr zB hier:
 http://toolserver.org/~alexxw/Denkmalliste/index.php?action=EinzelIDID=22661

 Wenn ihr was in die Richtung braucht: einfach melden.

 LG aus St. Pölten

 Alexander Wagner
 Benutzer:AleXXw


 2013/4/7 Andreas Labres l...@lab.at

 On 06.04.13 23:48, Albin Michlmayr wrote:
  Hat sich von euch schon mal jemand damit beschäftigt, gibt es in
  Österreich schon soetwas wie best practice?

 Ich hab in der Gegend Semmering/Spital mal ein paar denkmalgeschützte
 Objekte
 eingetragen, z.B.

 http://www.openstreetmap.org/browse/node/1151318045

  historic:ref

 Ist mir zu unspezifisch, historic kann alles und nix heißen. Ich hätte
 mir gedacht:

 - ref:monument für denkmalgeschützte Objekte
 - ref:natural_monument für Naturdenkmale

 N.B. stellt sich z.B. die Frage, wie man die Südbahn als Denkmal taggt,
 zumal ich nicht herausgefunden habe, wie die jeweiligen Abschnitte gemeint
 sind.

 Übrigens, zum Suchen ist der Overpass-Turbo sehr praktisch:

 http://overpass-turbo.eu/?key=historictemplate=key
 (zuerst auf einen Ausschnitt zoomen, dann Run drücken)

 /al



 ___
 Talk-at mailing list
 Talk-at@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-at



___
Talk-at mailing list
Talk-at@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-at


[Talk-at] Fwd: Wien, Mittwoch 10.April: Treffen FOSSGIS/OSGeo/EGU-ESSI

2013-04-07 Diskussionsfäden Markus Mayr

Hallo!

Am Mittwoch Abend gibt es ein Treffen mit OSM-Bezug. Für Details bitte 
die angehängte Mail von der FOSSGIS-Mailingliste beachten.


Beste Grüße,
Markus


 Original-Nachricht 
Betreff: 	Re: [FOSSGIS-Talk] Wien, Mittwoch 10.April: Treffen 
FOSSGIS/OSGeo/EGU-ESSI

Datum:  Sun, 7 Apr 2013 22:27:34 +0200
Von:Markus Neteler nete...@osgeo.org
An: Peter Löwe peter.lo...@gmx.de
Kopie (CC): fossgis-talk-li...@fossgis.de



Unten nochmal als lesbare ASCII Version :-)

m

2013/4/7 Peter Löwe peter.lo...@gmx.de:

Ein Dateianhang mit HTML-Daten wurde abgetrennt...
URL: 
https://lists.fossgis.de/pipermail/fossgis-talk-liste/attachments/20130407/9ed71886/attachment.htm


Hallo allerseits,

am Mittwochabend findet in Wien ein Treffen/Erfahrungsaustausch der
lokalen FOSSGIS/OSM/OSGeo-Interessierten mit internationalen
Teilnehmern der European Geosciences Union (EGU) General Assembly
statt, die ebenfalls im Bereich OSGeo/FOSSGIS/OSM aktiv sind.
Vielen Dank an Helmut Kudrnovsky, der den Event organisiert hat !
Treffpunkt ist das Schweizerhaus im Prater (www.schweizerhaus.at), ab
ca. 19:30 Uhr. Teilnehmer aus der österreichischen Community sind
herzlich willkommen. Ein Reporter des ORF (Radio) wird wahrscheinlich
auch anwesend sein.

Viele Grüße,
Peter Löwe

peter.lo...@gmx.de
...
FOSSGIS 2013, Die Konferenz für Open Source GIS mit
OpenData und OpenStreetMap erstmals in der Schweiz!
12.-14. Juni, HSR, Rapperswil
http://www.fossgis.de/konferenz/2013/

___
FOSSGIS-Talk-Liste mailing list
fossgis-talk-li...@fossgis.de
https://lists.fossgis.de/mailman/listinfo/fossgis-talk-liste



___
Talk-at mailing list
Talk-at@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-at


Re: [Talk-cz] Nemehlo

2013-04-07 Diskussionsfäden jzvc
Dne 7.4.2013 2:04, Michal Tauchman napsal(a):
 V tomhle případě nezbývá nic jiného než se obrnit trpělivostí a 
 vysvětlit problém. Případně jej odkázat na help, jabber chat, ci 
 komunitu na G+ kde se má možnost zeptat a bude mu porazeno.
 Nicméně nápověda na wiki je dost obsáhlá v en, v CZ nevím jak na tom jsme.
 V Cz jsou mezery, ale řekl bych, že nejdůležitější prvky tam jsou,
 nepřeloženy bývají jen podrobnější a méně využívané tagy.

Vetsinou je to o tom, ze ti lide ani o wiki nevedi ... a proste si
zapnou web editor a kresli si - casto aniz by si uvedomovali, ze se
jejich zmeny obratem projevi. Casto staci jim napsat. Ale je fakt, ze si
moc nedovedu predstavit, jak se k tomu postavit, kdyby to nekdo delal
naschval - a to je jen otazka casu.




 ___
 Talk-cz mailing list
 Talk-cz@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Nemehlo

2013-04-07 Diskussionsfäden Tomáš Kratina
treba roztal snih a udelala se tam kaluz :D

2013/4/7 jzvc j...@tpfree.net

 Dne 7.4.2013 2:04, Michal Tauchman napsal(a):
  V tomhle případě nezbývá nic jiného než se obrnit trpělivostí a
  vysvětlit problém. Případně jej odkázat na help, jabber chat, ci
  komunitu na G+ kde se má možnost zeptat a bude mu porazeno.
  Nicméně nápověda na wiki je dost obsáhlá v en, v CZ nevím jak na tom
 jsme.
  V Cz jsou mezery, ale řekl bych, že nejdůležitější prvky tam jsou,
  nepřeloženy bývají jen podrobnější a méně využívané tagy.
 
 Vetsinou je to o tom, ze ti lide ani o wiki nevedi ... a proste si
 zapnou web editor a kresli si - casto aniz by si uvedomovali, ze se
 jejich zmeny obratem projevi. Casto staci jim napsat. Ale je fakt, ze si
 moc nedovedu predstavit, jak se k tomu postavit, kdyby to nekdo delal
 naschval - a to je jen otazka casu.

 
 
 
  ___
  Talk-cz mailing list
  Talk-cz@openstreetmap.org
  http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


 ___
 Talk-cz mailing list
 Talk-cz@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Nemehlo

2013-04-07 Diskussionsfäden MP
Mozna by stalo za to udelat nastroj co by hlidal podobne novacky,
vymyslela by se nejaka metrika - napr. ze v oblasti jejich editace pribylo
hromadad chyb v keepright, erroru/warningu v JOSM validatoru, ze jejich
editace hned nekdo editovat znovu (t.j.nejspis byly blbe a nekdo to
opravoval) - a u lidi s vysokym score by se pak nekde vedl seznam jejich
editaci ktere je treba zkontrolovat a pripadne bud manualne opravit,
castecne revertnout,  proste podle toho co tam nasekali. S tim, ze
casem by pak slo patricne uzivatele pote co jim nekdo nejak vysvetli co
delaji blbe ze seznamu nevedoucich novacku zase odstranit (pote co zacnou
mapovat veci spravne)

Martin


2013/4/7 jzvc j...@tpfree.net

 Dne 7.4.2013 2:04, Michal Tauchman napsal(a):
  V tomhle případě nezbývá nic jiného než se obrnit trpělivostí a
  vysvětlit problém. Případně jej odkázat na help, jabber chat, ci
  komunitu na G+ kde se má možnost zeptat a bude mu porazeno.
  Nicméně nápověda na wiki je dost obsáhlá v en, v CZ nevím jak na tom
 jsme.
  V Cz jsou mezery, ale řekl bych, že nejdůležitější prvky tam jsou,
  nepřeloženy bývají jen podrobnější a méně využívané tagy.
 
 Vetsinou je to o tom, ze ti lide ani o wiki nevedi ... a proste si
 zapnou web editor a kresli si - casto aniz by si uvedomovali, ze se
 jejich zmeny obratem projevi. Casto staci jim napsat. Ale je fakt, ze si
 moc nedovedu predstavit, jak se k tomu postavit, kdyby to nekdo delal
 naschval - a to je jen otazka casu.

 
 
 
  ___
  Talk-cz mailing list
  Talk-cz@openstreetmap.org
  http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


 ___
 Talk-cz mailing list
 Talk-cz@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Nemehlo

2013-04-07 Diskussionsfäden Petr Holub
 Já to dokážu pochopit, nejsem ras, ale proč tam kreslí nějakou vodní plochu,
 která nejspíš neexistuje? Opravdu mi to nejde do hlavy. Nepochopení křížení
 apod. dokážu pochopit, ale tohle? Jak říkám, neznám tu v okolí každý metr,
 ale na jakýchkoli ortofoto mapách vidím, že tam žádná voda není, ani nevím,
 proč by tam někdo dělal skutečný rybník, podle mne by to ani nešlo. Ani
 netuším, co by to mohlo být jiného. No asi ho zkusím kontaktovat, nic mi
 jinak nezbývá, ale moc se do toho neženu. Nerad někoho kárám, samotnému
 mi to nedělá dobře, ale když není zbytí...

Co kdybychom si pro tyhle pripady nachystali do wiki nejaky standardizovany
text emailu, ktery by znel rozumne povzbudive a nikoli negativisticky, aby
to clovek nemusel vymyslet pokazde znova (zvlaste, kdyz nerad kara apod :))
Neco jako

---
Vážený uživateli,

všimli jsme si Vašich příspěvků do projektu OpenStreetMap (OSM). Vážíme si 
každého,
kdo je ochoten věnovat svůj čas budování největší otevřené databáze geodat
a z nich generovaných mapových podkladů. Bohužel se ale ve Vašich příspěvcích
objevily následující problémy:
- ...
- ...
Rádi bychom Vám proto nabídli pomocnou ruku, aby Váš čas investovaný do projektu
OSM byl co nejefektivněji využit. Prosím, dbejte na to aby Vaše data byla co 
možná
nejaktuálnější a nejpřesnější. Pokud data z něčeho odvozujete, nepoužívejte
jiné než komunitou schválené otevřené zdroje
(https://wiki.openstreetmap.org/wiki/WikiProject_Czech_Republic/freemap)
jinak by projekt mohl mít v budoucnu velké právní problémy.

Základní informace o tom, jak sbírat, vkládat a upravovat data najdete zde:
- http://www.marekp.cz/jak-vkladat-turisticke-informace-na-osm
- https://wiki.openstreetmap.org/wiki/CS:Beginners_Guide
  (tady s tím mám trochu problém, protože si myslím, že zejména úvodní stránka
  je příliš technická a detailní s vysvětlováním pojmů jako je WMS/TMS/slippy 
map
  a podobně; akorát asi nejsem momentálně schopen to napsat líp :-(( )

Pokud si nejste něčím jist, tak mne kontaktujte přímo emailem, případně se
příhlašte do konference talk-cz@openstreetmap.org, kde Vám zkušení kolegové
mappeři rádi poradí a vysvětlí nejasnosti.

S pozdravem
Z
---

Co vy na to? Doplnujte, prepisujte, nebo strhejte... :-)

Petr


___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Nemehlo

2013-04-07 Diskussionsfäden LM_1
Dobré, akorát bych doplnil i odkaz na help.osm.org (hlavně anglicky ale
mnohem příjemnější prostředí než mailing list a vhodnější pro
otázky-odpovědi) nebo komunitu na G+ (https://plus.google.com/u/0/
communities/111981115616957848548)

Lukáš Matějka (LM_1)


Dne 7. dubna 2013 14:53 Petr Holub ho...@ics.muni.cz napsal(a):

  Já to dokážu pochopit, nejsem ras, ale proč tam kreslí nějakou vodní
 plochu,
  která nejspíš neexistuje? Opravdu mi to nejde do hlavy. Nepochopení
 křížení
  apod. dokážu pochopit, ale tohle? Jak říkám, neznám tu v okolí každý
 metr,
  ale na jakýchkoli ortofoto mapách vidím, že tam žádná voda není, ani
 nevím,
  proč by tam někdo dělal skutečný rybník, podle mne by to ani nešlo. Ani
  netuším, co by to mohlo být jiného. No asi ho zkusím kontaktovat, nic mi
  jinak nezbývá, ale moc se do toho neženu. Nerad někoho kárám, samotnému
  mi to nedělá dobře, ale když není zbytí...

 Co kdybychom si pro tyhle pripady nachystali do wiki nejaky standardizovany
 text emailu, ktery by znel rozumne povzbudive a nikoli negativisticky, aby
 to clovek nemusel vymyslet pokazde znova (zvlaste, kdyz nerad kara apod :))
 Neco jako

 ---
 Vážený uživateli,

 všimli jsme si Vašich příspěvků do projektu OpenStreetMap (OSM). Vážíme si
 každého,
 kdo je ochoten věnovat svůj čas budování největší otevřené databáze geodat
 a z nich generovaných mapových podkladů. Bohužel se ale ve Vašich
 příspěvcích
 objevily následující problémy:
 - ...
 - ...
 Rádi bychom Vám proto nabídli pomocnou ruku, aby Váš čas investovaný do
 projektu
 OSM byl co nejefektivněji využit. Prosím, dbejte na to aby Vaše data byla
 co možná
 nejaktuálnější a nejpřesnější. Pokud data z něčeho odvozujete, nepoužívejte
 jiné než komunitou schválené otevřené zdroje
 (https://wiki.openstreetmap.org/wiki/WikiProject_Czech_Republic/freemap)
 jinak by projekt mohl mít v budoucnu velké právní problémy.

 Základní informace o tom, jak sbírat, vkládat a upravovat data najdete zde:
 - http://www.marekp.cz/jak-vkladat-turisticke-informace-na-osm
 - https://wiki.openstreetmap.org/wiki/CS:Beginners_Guide
   (tady s tím mám trochu problém, protože si myslím, že zejména úvodní
 stránka
   je příliš technická a detailní s vysvětlováním pojmů jako je
 WMS/TMS/slippy map
   a podobně; akorát asi nejsem momentálně schopen to napsat líp :-(( )

 Pokud si nejste něčím jist, tak mne kontaktujte přímo emailem, případně se
 příhlašte do konference talk-cz@openstreetmap.org, kde Vám zkušení
 kolegové
 mappeři rádi poradí a vysvětlí nejasnosti.

 S pozdravem
 Z
 ---

 Co vy na to? Doplnujte, prepisujte, nebo strhejte... :-)

 Petr


 ___
 Talk-cz mailing list
 Talk-cz@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Nemehlo

2013-04-07 Diskussionsfäden 2nd
Nechci se nikoho zastavat a mistni situaci taky neznam, ale podle google 
maps tam kdysi rybnik asi byl. Ted tam ale neni.

Dne 7.4.2013 2:04, Michal Tauchman napsal(a):

V tomhle případě nezbývá nic jiného než se obrnit trpělivostí a
vysvětlit problém. Případně jej odkázat na help, jabber chat, ci
komunitu na G+ kde se má možnost zeptat a bude mu porazeno.
Nicméně nápověda na wiki je dost obsáhlá v en, v CZ nevím jak na tom jsme.

V Cz jsou mezery, ale řekl bych, že nejdůležitější prvky tam jsou,
nepřeloženy bývají jen podrobnější a méně využívané tagy.


Vetsinou je to o tom, ze ti lide ani o wiki nevedi ... a proste si
zapnou web editor a kresli si - casto aniz by si uvedomovali, ze se
jejich zmeny obratem projevi. Casto staci jim napsat. Ale je fakt, ze si
moc nedovedu predstavit, jak se k tomu postavit, kdyby to nekdo delal
naschval - a to je jen otazka casu.




___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz



___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Nemehlo

2013-04-07 Diskussionsfäden jzvc
Dne 7.4.2013 15:00, LM_1 napsal(a):
 Dobré, akorát bych doplnil i odkaz na help.osm.org (hlavne( anglicky
 ale mnohem pr(íjemne(js(í prostr(edí nez( mailing list a vhodne(js(í
 pro otázky-odpove(di) nebo komunitu na G+
 (https://plus.google.com/u/0/communities/111981115616957848548
 https://plus.google.com/u/0/communities/111981115616957848548)

 Lukás( Mate(jka (LM_1)


Moc oficielni (IMO) ... ja kdyz na nekoho narazim, tak mu pres OSM poslu
zpravicku kde se ho proste poptam proc tam vytvoril zrovna tohle ...
nedavno sem se nekoho ptal, proc preznacil jednickovou silnici na dvojku
... jako odpoved mi prislo, ze OSM stojej za kulovy, ze je tam hromada
chyb,  a po nejaky dalsi konverzaci z toho vylezlo, ze jen dotycny
nejspis jen pouziva blbej navigacni SW = odkazal sem ho na wiki stranku
at si vybere.

Parkrat se mi taky stalo, ze nekdo v dobry vire pouzil bing ... kde byl
zaznamenanej uz par let neaktualni stav (to ostatne toci i me ... a
obcas narazim na mista ktery mi prijdou divny - jako trebas kruhac
uprostred dalnice nekde u budejic - posleze sem dohledal ze tam probiha
nejaka rekonstrukce - ale rikam si, ze dotycny maper snad vi co cela).




 Dne 7. dubna 2013 14:53 Petr Holub ho...@ics.muni.cz
 mailto:ho...@ics.muni.cz napsal(a):

  Já to dokáz(u pochopit, nejsem ras, ale proc( tam kreslí
 ne(jakou vodní plochu,
  která nejspís( neexistuje? Opravdu mi to nejde do hlavy.
 Nepochopení kr(íz(ení
  apod. dokáz(u pochopit, ale tohle? Jak r(íkám, neznám tu v okolí
 kaz(dý metr,
  ale na jakýchkoli ortofoto mapách vidím, z(e tam z(ádná voda
 není, ani nevím,
  proc( by tam ne(kdo de(lal skutec(ný rybník, podle mne by to ani
 nes(lo. Ani
  netus(ím, co by to mohlo být jiného. No asi ho zkusím
 kontaktovat, nic mi
  jinak nezbývá, ale moc se do toho nez(enu. Nerad ne(koho kárám,
 samotnému
  mi to nede(lá dobr(e, ale kdyz( není zbytí...

 Co kdybychom si pro tyhle pripady nachystali do wiki nejaky
 standardizovany
 text emailu, ktery by znel rozumne povzbudive a nikoli
 negativisticky, aby
 to clovek nemusel vymyslet pokazde znova (zvlaste, kdyz nerad kara
 apod :))
 Neco jako

 ---
 Váz(ený uz(ivateli,

 vs(imli jsme si Vas(ich pr(íspe(vku* do projektu OpenStreetMap
 (OSM). Váz(íme si kaz(dého,
 kdo je ochoten ve(novat svu*j c(as budování nejve(ts(í otevr(ené
 databáze geodat
 a z nich generovaných mapových podkladu*. Bohuz(el se ale ve
 Vas(ich pr(íspe(vcích
 objevily následující problémy:
 - ...
 - ...
 Rádi bychom Vám proto nabídli pomocnou ruku, aby Vás( c(as
 investovaný do projektu
 OSM byl co nejefektivne(ji vyuz(it. Prosím, dbejte na to aby Vas(e
 data byla co moz(ná
 nejaktuálne(js(í a nejpr(esne(js(í. Pokud data z ne(c(eho
 odvozujete, nepouz(ívejte
 jiné nez( komunitou schválené otevr(ené zdroje
 (https://wiki.openstreetmap.org/wiki/WikiProject_Czech_Republic/freemap)
 jinak by projekt mohl mít v budoucnu velké právní problémy.

 Základní informace o tom, jak sbírat, vkládat a upravovat data
 najdete zde:
 - http://www.marekp.cz/jak-vkladat-turisticke-informace-na-osm
 - https://wiki.openstreetmap.org/wiki/CS:Beginners_Guide
   (tady s tím mám trochu problém, protoz(e si myslím, z(e zejména
 úvodní stránka
   je pr(ílis( technická a detailní s vysve(tlováním pojmu* jako je
 WMS/TMS/slippy map
   a podobne(; akorát asi nejsem momentálne( schopen to napsat líp
 :-(( )

 Pokud si nejste ne(c(ím jist, tak mne kontaktujte pr(ímo emailem,
 pr(ípadne( se
 pr(íhlas(te do konference talk-cz@openstreetmap.org
 mailto:talk-cz@openstreetmap.org, kde Vám zkus(ení kolegové
 mapper(i rádi poradí a vysve(tlí nejasnosti.

 S pozdravem
 Z
 ---

 Co vy na to? Doplnujte, prepisujte, nebo strhejte... :-)

 Petr


 ___
 Talk-cz mailing list
 Talk-cz@openstreetmap.org mailto:Talk-cz@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz




 ___
 Talk-cz mailing list
 Talk-cz@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


[Talk-cz] Potok v podzemí

2013-04-07 Diskussionsfäden Jakub
Chtěl bych se zeptat jak mám označit potok, který pod vesnicí teče v 
rourách pod zemí, prostě ho část není vidět.


Díky
Jakub Zlámal
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Potok v podzemí

2013-04-07 Diskussionsfäden Vojta

Osobně taguju:
waterway=stream  tunnel=yes  layer=-1

Teď ale ještě koukám že existuje něco jako tunnel=culvert, netuším ale, 
jak je to s podporou.


http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:tunnel%3Dculvert

Vojta

Dne 7.4.2013 22:31, Jakub napsal(a):
Chtěl bych se zeptat jak mám označit potok, který pod vesnicí teče v 
rourách pod zemí, prostě ho část není vidět.


Díky
Jakub Zlámal
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz



___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Potok v podzemí

2013-04-07 Diskussionsfäden Zdeněk Pražák
já takový potok také taguji jako waterway=stream  tunnel=yes  layer=-1
o tagu culvert jsem se dozvěděl až zde,
dále mám s tímto tagem tunnel=culvert ten problém, že jej JOSM nenabízí v
nabídce u tagu tunnel
Pražák


Dne 7. dubna 2013 22:40 LM_1 flukas.robot+...@gmail.com napsal(a):

 Jako by tekl na povrchu plus navíc
 - layer=-1 (nebo i -víc podle potřeby)
 - tunnel=culvert (jestli teče v trubkách)

 LM_1


 Dne 7. dubna 2013 22:31 Jakub jz...@quick.cz napsal(a):

 Chtěl bych se zeptat jak mám označit potok, který pod vesnicí teče v
 rourách pod zemí, prostě ho část není vidět.

 Díky
 Jakub Zlámal
 __**_
 Talk-cz mailing list
 Talk-cz@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.**org/listinfo/talk-czhttp://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz



 ___
 Talk-cz mailing list
 Talk-cz@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


[OSM-talk-fr] maposmatic multicommunes ?

2013-04-07 Diskussionsfäden cybercen...@espacebaugeois.org

bonjour,

je bosse pour une asso financée par une communauté de communes... pour 
l'assemblée générale, je souhaiterai imprimer en A0 une carte pour 
présenter l'avancée du chantier en cours.


Il y bien maposmatic, mais il ne me permet pas de tenir compte des 
communes nouvelles du canton (on en compte 2 en baugeois) et pas non 
plus de faire un rendu papier de la communauté de communes.


quelqu'un a une idée ?

merci

--
Sébastien MEUNIER


___
Talk-fr mailing list
Talk-fr@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-fr


Re: [OSM-talk-fr] maposmatic multicommunes ?

2013-04-07 Diskussionsfäden Cédric Moro
Bonjour,

J'ai eu à faire des cartes A0 suite à une demande d'ACF pour Madagascar.
Voici ici un exemple :
https://haruna.crowdmap.com/reports/view/104

Pour cela, j'ai utilisé Maperitive et j'ai zoomé un max à tous les endroits 
de la carte pour avoir un maximum de tuiles et  une très bonne résolution 
d'image.
Ensuite, j'ai exporté tous les PNG (export to Bitmap) dans un logiciel de 
mise en page (Inkscape par exemple - logiciel libre). J'y ai réglé mon format 
de document et d'impression à A0.
Cependant, j'ai été obligé d'aggrandir les noms de places qui était un peu trop 
petites à cause de l'échelle de tuiles que j'avais prise pour avoir une bonne 
précision (POI notamment).

Tout cela m'a quand même pris quelques heures.

Si la carte évolue, je te conseille de vider le dossier cache de Maperitive 
pour bénéficier des dernières tuiles.

S'il y a mieux que Mapéritive et un logiciel de PAO/DAO, je suis bien entendu 
preneur de la solution :-)

@+

Cédric

 Date: Sun, 7 Apr 2013 09:22:08 +0200
 From: cybercen...@espacebaugeois.org
 To: talk-fr@openstreetmap.org
 Subject: [OSM-talk-fr] maposmatic multicommunes ?
 
 bonjour,
 
 je bosse pour une asso financée par une communauté de communes... pour 
 l'assemblée générale, je souhaiterai imprimer en A0 une carte pour 
 présenter l'avancée du chantier en cours.
 
 Il y bien maposmatic, mais il ne me permet pas de tenir compte des 
 communes nouvelles du canton (on en compte 2 en baugeois) et pas non 
 plus de faire un rendu papier de la communauté de communes.
 
 quelqu'un a une idée ?
 
 merci
 
 -- 
 Sébastien MEUNIER
 
 
 ___
 Talk-fr mailing list
 Talk-fr@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-fr
  ___
Talk-fr mailing list
Talk-fr@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-fr


Re: [OSM-talk-fr] DCRI Wikimédia France - OSM France

2013-04-07 Diskussionsfäden Christian Quest
Pour info... l'article wikipédia n'avait été vu que 70 fois sur les 90
derniers jours... et a été vu plus de 46000 fois hier, donc une
visibilité multipliée par 5 grâce à l'action de la DCRI. Un bel
exemple de contre productivité qui fera peut être réfléchir.

La DCRI vient peut être de découvrir ce qu'est l'effet Streisand ;)

Le zone militaire a du coup été liée à l'article WP hier... et ça se trouve là:

http://www.openstreetmap.org/browse/way/38041707

-- 
Christian Quest - OpenStreetMap France
Synthèse du Week-end SOTM-FR à Lyon : http://openstreetmap.fr/synthese-sotmfr

___
Talk-fr mailing list
Talk-fr@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-fr


Re: [OSM-talk-fr] [osm-fr CA] DCRI Wikimédia France - OSM France

2013-04-07 Diskussionsfäden Christian Rogel


Le 7 avr. 2013 à 02:17, Gaël Musquet ratzil...@gmail.com a écrit :

 Bonjour à tou[te]s,
 
 Un orage vient ternir ce week-end qui avait bien commencé.Je reviens à peine 
 de Londres avec de bonnes nouvelles et de belles actions en cours ce week-end 
 à Brocas, Toulon.
 
 Pour ceux qui l'auraient raté la Direction Centrale du Renseignement 
 Intérieur est actuellement sous le feu de la critique pour avoir menacé le 
 Président de Wikimédia France.
 La DCRI souhaite effacer un article 
 https://fr.wikipedia.org/wiki/Station_hertzienne_militaire_de_Pierre_sur_Haute
  sur la station de transmissions hertziennes de Pierre sur Haute à Job à 
 cheval sur la Loire et le Puy de Dôme http://osm.org/go/0Ajec3C8S-
 
 Les articles de presses sont compilés ici pour plus de détails
 https://fr.wikipedia.org/wiki/Utilisateur:Fabrice_Ferrer/Streisand_Effect

Bien sûr qu'il faut surveiller ceux qui outrepassent leurs pouvoirs, puisque 
les données
de l'article venaient toutes, semble-t-il, de sources ouvertes.
Ne savaient-ils vraiment pas que le président de Wikimedia France n'a pas plus 
de
responsabilité dans l'édition que des centaines d'autres administrateurs et que
l'article serait immanquablement remis en ligne, de l'étranger, s'il le fallait?
Manoeuvre d'intimidation?
Sont-ils, à ce point, coupés des tendances de la société et incapables de 
comprendre le
crowsourcing?
Espérons que la leçon sera retenue.

Christian R.
___
Talk-fr mailing list
Talk-fr@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-fr


Re: [OSM-talk-fr] maposmatic multicommunes ?

2013-04-07 Diskussionsfäden JB
Un export direct depuis le site, par le bouton exporter, en haut ? (par 
exemple, 
http://parent.tile.openstreetmap.org/cgi-bin/export?bbox=3.7668,45.6257,3.8476,45.6827scale=25000format=png 
entre deux surcharges de serveur)

Voir aussi : http://wiki.openstreetmap.org/wiki/OSM_on_Paper
JB.


Le 07.04.2013 09:22, cybercen...@espacebaugeois.org a écrit :


bonjour,

je bosse pour une asso financée par une communauté de communes... pour
l'assemblée générale, je souhaiterai imprimer en A0 une carte pour
présenter l'avancée du chantier en cours.

Il y bien maposmatic, mais il ne me permet pas de tenir compte des
communes nouvelles du canton (on en compte 2 en baugeois) et pas non
plus de faire un rendu papier de la communauté de communes.

quelqu'un a une idée ?

merci


___
Talk-fr mailing list
Talk-fr@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-fr


Re: [OSM-talk-fr] maposmatic multicommunes ?

2013-04-07 Diskussionsfäden Christian Quest
Si tu veux, je peux te générer un PNG en double résolution qui fera
une impression correcte en utilisant le rendu FR.


Le 7 avril 2013 09:22, cybercen...@espacebaugeois.org
cybercen...@espacebaugeois.org a écrit :
 bonjour,

 je bosse pour une asso financée par une communauté de communes... pour
 l'assemblée générale, je souhaiterai imprimer en A0 une carte pour présenter
 l'avancée du chantier en cours.

 Il y bien maposmatic, mais il ne me permet pas de tenir compte des communes
 nouvelles du canton (on en compte 2 en baugeois) et pas non plus de faire un
 rendu papier de la communauté de communes.

 quelqu'un a une idée ?

 merci

 --
 Sébastien MEUNIER


 ___
 Talk-fr mailing list
 Talk-fr@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-fr



-- 
Christian Quest - OpenStreetMap France
Synthèse du Week-end SOTM-FR à Lyon : http://openstreetmap.fr/synthese-sotmfr

___
Talk-fr mailing list
Talk-fr@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-fr


Re: [OSM-talk-fr] maposmatic multicommunes ?

2013-04-07 Diskussionsfäden Pierre-Alain Dorange
cybercen...@espacebaugeois.org
cybercen...@espacebaugeois.org wrote:

 je bosse pour une asso financée par une communauté de communes... pour
 l'assemblée générale, je souhaiterai imprimer en A0 une carte pour 
 présenter l'avancée du chantier en cours.
 
 Il y bien maposmatic, mais il ne me permet pas de tenir compte des 
 communes nouvelles du canton (on en compte 2 en baugeois) et pas non 
 plus de faire un rendu papier de la communauté de communes.
 
 quelqu'un a une idée ?

J'ai réalisé un outil (très rudimentaire) qui permet de récupérer et
d'assembler un ensemble de tuiles au zoom désiré :
http://www.openstreetmap.org/user/Pierre-Alain%20Dorange/diary/18816

-- 
Pierre-Alain Dorange
OSM experiences : http://www.leretourdelautruche.com/map/


___
Talk-fr mailing list
Talk-fr@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-fr


[OSM-talk-fr] Recherche programme utile

2013-04-07 Diskussionsfäden David Crochet

Bonjour

Oui, je sais le titre est con, car vouloir un programme inutile, c'est 
plus idiot que cela en à l'air, mais pas facile de trouver un sujet à ce 
courriel.


Voila ce que je cherche :

Le GPS Garmin journalise les données de navigation en format .gpx. Nickel
JOSM arrive à les lire. Pas mieux
JOSM peut télécharger la zone correspondant au données de navigation. 
Humf, costaud quand on fait 400 bornes en 1 journée.
98 % des chemin parcourus par le GPS sont déjà existant : donc ca sert à 
rien

2 % reste à faire (hum, très utile)

Se taper 98% de zieutage inutile, çà gave

Donc ce que je cherche est un programme qui :

- Charge .gpx du GPS
- définir point précédent = 1er point de départ des données .gpx
- ici point de chute programme n°1
- Chargement sur 500 mètres linéaire maxi de données OSM le long du 
chemin défini par .gpx (distance de part et d'autre le long du chemin 
défini par l'utilisateur, 10 m par défaut).
- définir point précédent = point de fin de la dernière données .gpx 
inclus dans les données OSM

- Si highway existant dans zone téléchargé alors :
- si angle en section chemin OSM de type highway et section 
chemin GPX inférieur à 3 degré, alors supprimer données (cela veut dire 
que le chemin est déjà existant dans OSM)

- fin si
- Fin si
- Attendre
- Si utilisateur demande suite, retourner à point de chute programme n°1 
tant que point de fin différent du dernier point du .gpx sinon 
terminer programme


Il ne devrait rester que les zones dont le highway n'est pas existant 
qu'il ne reste plus qu'à ajouter à OSM.


c'est possible ce truc ?
ou un existant existe-t'il déjà ?

Cordialement

--
David Crochet


___
Talk-fr mailing list
Talk-fr@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-fr


Re: [OSM-talk-fr] Opensnowmap.org

2013-04-07 Diskussionsfäden yvecai
Les skieurs de Super-Besse peuvent maintenant prendre les remontées la 
tête en haut, et utiliser toute la largeur des pistes.

Ils sont, semble-t-il, heureux de cette nouvelle situation.

Yves
http://www.opensnowmap.org/?zoom=15lat=45.51232lon=2.8394layers=e=falsem=raster

___
Talk-fr mailing list
Talk-fr@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-fr


Re: [OSM-talk-fr] Opensnowmap.org

2013-04-07 Diskussionsfäden Jean-Baptiste Holcroft
Bravo pour l'amélioration d'ergonomie des points !

Cette piste verte semble n'être connecté à rien :
http://www.opensnowmap.org/?zoom=17lat=45.50733lon=2.85161layers=e=falsem=vector

Quand on tente un chemin y passant, les points disparaissent sans message
d'explication.
Deux solutions :
 - en traçant un point entre les deux pistes à la google : nagez 3248
miles. Cela deviendrait : parcourez une zone inconue sur 50 mètres
 - en affichant un message expliquant qu'aucun chemin n'existe et suggérer
de signaler/corriger l'anomalie.

Bonne continuation,
--
Jean-Baptiste Holcroft


Le 7 avril 2013 19:35, yvecai yve...@gmail.com a écrit :

 Les skieurs de Super-Besse peuvent maintenant prendre les remontées la
 tête en haut, et utiliser toute la largeur des pistes.
 Ils sont, semble-t-il, heureux de cette nouvelle situation.

 Yves
 http://www.opensnowmap.org/?**zoom=15lat=45.51232lon=2.**
 8394layers=e=falsem=rasterhttp://www.opensnowmap.org/?zoom=15lat=45.51232lon=2.8394layers=e=falsem=raster

 __**_
 Talk-fr mailing list
 Talk-fr@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.**org/listinfo/talk-frhttp://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-fr

___
Talk-fr mailing list
Talk-fr@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-fr


Re: [OSM-talk-fr] Opensnowmap.org

2013-04-07 Diskussionsfäden yvecai
En fait, si c'est pas routable (les pistes ne sont pas connectées dans 
osm), c'est dur de faire du routage. Et si on peut rejoindre une piste à 
l'autre en skiant, c'est qu'elles peuvent être connectées dans osm non ?


Mais il est vrai que je ne devrais pas effacer le point saisi par 
l'utilisateur comme ça, c'est pas très poli.


Yves

On 04/07/2013 08:24 PM, Jean-Baptiste Holcroft wrote:

Bravo pour l'amélioration d'ergonomie des points !

Cette piste verte semble n'être connecté à rien :
http://www.opensnowmap.org/?zoom=17lat=45.50733lon=2.85161layers=e=falsem=vector

Quand on tente un chemin y passant, les points disparaissent sans 
message d'explication.

Deux solutions :
 - en traçant un point entre les deux pistes à la google : nagez 3248 
miles. Cela deviendrait : parcourez une zone inconue sur 50 mètres
 - en affichant un message expliquant qu'aucun chemin n'existe et 
suggérer de signaler/corriger l'anomalie.


Bonne continuation,
--
Jean-Baptiste Holcroft


Le 7 avril 2013 19:35, yvecai yve...@gmail.com 
mailto:yve...@gmail.com a écrit :


Les skieurs de Super-Besse peuvent maintenant prendre les
remontées la tête en haut, et utiliser toute la largeur des pistes.
Ils sont, semble-t-il, heureux de cette nouvelle situation.

Yves

http://www.opensnowmap.org/?zoom=15lat=45.51232lon=2.8394layers=e=falsem=raster

___
Talk-fr mailing list
Talk-fr@openstreetmap.org mailto:Talk-fr@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-fr




___
Talk-fr mailing list
Talk-fr@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-fr


___
Talk-fr mailing list
Talk-fr@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-fr


Re: [OSM-talk-fr] DCRI Wikimédia France - OSM France

2013-04-07 Diskussionsfäden Otourly Wiki
Néanmoins, le site a aussi des relais techniques en France qui 
pourraient aussi devenir l'objet de saisines judiciaires pour faire 
cesser cette publication en France.

En tant que membre de l'association Wikimédia France, j'ignore où pourrait se 
trouver de tel relais techniques en France si ce n'est les 
ordinateurs/tablettes/téléphones des contributeurs/lecteurs. En fait il y a 
bien des serveurs en Europe, mais ils se trouvent à Amsterdam. Et je ne crois 
pas que la France l'ait annexée. ;) 


Sinon je partage ton avis global sur la question Philippe.
 
Florian.___
Talk-fr mailing list
Talk-fr@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-fr


Re: [OSM-talk-fr] Recherche programme utile

2013-04-07 Diskussionsfäden Vincent de Chateau-Thierry

Bonsoir,

Le 07/04/2013 19:35, David Crochet a écrit :


Oui, je sais le titre est con, car vouloir un programme inutile, c'est
plus idiot que cela en à l'air, mais pas facile de trouver un sujet à ce
courriel.

Voila ce que je cherche :

Le GPS Garmin journalise les données de navigation en format .gpx. Nickel
JOSM arrive à les lire. Pas mieux
JOSM peut télécharger la zone correspondant au données de navigation.
Humf, costaud quand on fait 400 bornes en 1 journée.
98 % des chemin parcourus par le GPS sont déjà existant : donc ca sert à
rien
2 % reste à faire (hum, très utile)

Se taper 98% de zieutage inutile, çà gave

Donc ce que je cherche est un programme qui :

- Charge .gpx du GPS
- définir point précédent = 1er point de départ des données .gpx
- ici point de chute programme n°1
- Chargement sur 500 mètres linéaire maxi de données OSM le long du
chemin défini par .gpx (distance de part et d'autre le long du chemin
défini par l'utilisateur, 10 m par défaut).
- définir point précédent = point de fin de la dernière données .gpx
inclus dans les données OSM
- Si highway existant dans zone téléchargé alors :
 - si angle en section chemin OSM de type highway et section
chemin GPX inférieur à 3 degré, alors supprimer données (cela veut dire
que le chemin est déjà existant dans OSM)
 - fin si
- Fin si
- Attendre
- Si utilisateur demande suite, retourner à point de chute programme n°1
tant que point de fin différent du dernier point du .gpx sinon
terminer programme

Il ne devrait rester que les zones dont le highway n'est pas existant
qu'il ne reste plus qu'à ajouter à OSM.

c'est possible ce truc ?
ou un existant existe-t'il déjà ?



Je vais peut-être répondre à côté de la plaque (mais au moins t'es 
prévenu :-) ).


Du côté d'OSRM (http://map.project-osrm.org/) tu peux procéder au calcul 
d'un itinéraire en spécifiant départ, arrivée, et surtout, étapes. Je ne 
connais pas la complexité de tes trajets, mais en cherchant à les 
reconstituer via ce site, ça te permettrait éventuellement de détecter 
les passages que tu as parcouru et que le calculateur refuse 
d'emprunter, que ce soit par absence d'un tracé, ou mauvaise connexion, 
ou sens interdit, etc.
OSRM permet l'export en gpx. Une fois ton itinéraire défini au mieux, tu 
pourrais l'exporter et le visualiser dans JOSM en superposition à tes 
traces. La comparaison visuelle te permettrait peut-être de détecter tes 
fameux 2% à l'oeil, qui sait.


vincent

___
Talk-fr mailing list
Talk-fr@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-fr


Re: [OSM-talk-fr] R25 – v1

2013-04-07 Diskussionsfäden Pierre Touzard
Un grand bravo pour avoir initier ce superbe travail ! 

Par contre il est vraiment dommage que l'impression de ce type de carte ne
puisse se faire qu'en Web mercator (limitation de Maperitive ?). Une
projection conique nationale type Lambert 93 eut été plus sympa... surtout
pour l'impression d'une carte papier à vocation topographique.

Pierre T.



--
View this message in context: 
http://gis.19327.n5.nabble.com/R25-v1-tp5755998p5756171.html
Sent from the France mailing list archive at Nabble.com.

___
Talk-fr mailing list
Talk-fr@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-fr


Re: [OSM-talk-fr] landuse pour un champ captant ?

2013-04-07 Diskussionsfäden Guillaume Allegre
Le dim. 07 avril 2013 à 11:20 +0200, Pierre-Alain Dorange a écrit :

 On pourrait faire plus générique et penser à d'autres formes de champs
 captants (du parle du pétrole).

Je viens de lancer la proposition sur la liste tagging et de l'ajouter à 
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Proposed_features/water_network#Water_network_.28drinkable.29

Et donc je te suggère -et aux autres- de continuer la discussion là-bas.


-- 
 ° /\Guillaume AllègreOpenStreetMap France
  /~~\/\   allegre.guilla...@free.fr  Cartographie libre et collaborative
 /   /~~\tél. 04.76.63.26.99  http://www.openstreetmap.fr


___
Talk-fr mailing list
Talk-fr@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-fr


Re: [OSM-talk-fr] Recherche programme utile

2013-04-07 Diskussionsfäden Vincent Pottier

Le 07/04/2013 22:06, Vincent de Chateau-Thierry a écrit :


Je vais peut-être répondre à côté de la plaque (mais au moins t'es 
prévenu :-) ).

Pas du tout !
Je rencontre le même type de problème...


Du côté d'OSRM (http://map.project-osrm.org/) tu peux procéder au 
calcul d'un itinéraire en spécifiant départ, arrivée, et surtout, 
étapes. Je ne connais pas la complexité de tes trajets, mais en 
cherchant à les reconstituer via ce site, ça te permettrait 
éventuellement de détecter les passages que tu as parcouru et que le 
calculateur refuse d'emprunter, que ce soit par absence d'un tracé, ou 
mauvaise connexion, ou sens interdit, etc.
OSRM permet l'export en gpx. Une fois ton itinéraire défini au mieux, 
tu pourrais l'exporter et le visualiser dans JOSM en superposition à 
tes traces. La comparaison visuelle te permettrait peut-être de 
détecter tes fameux 2% à l'oeil, qui sait.


vincent

En fait, un plugin JOSM qui ferait cette cuisine, ce serait top !
Avec une option piéton pour le retour de rando. Trop fort !
--
FrViPofm

___
Talk-fr mailing list
Talk-fr@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-fr


[OSM-talk-fr] De la balle !

2013-04-07 Diskussionsfäden Vincent Pottier

Ça devient sympa de faire de la préparation de rando avec OSM :
Bon, l'exemple n'est pas tout à fait une préparation puisqu'on fait le 
parcours et récupéré la trace réalisée. Mais j'en ai d'autres dans les 
cartons...


http://frvipofm.net/jp/carte.html

Une couche tiles.openstreetmap.fr
Une couche piste-nordique contour

Quelques bricolages maison que je me promets de mettre au propre un jour 
pour le rendre plus accessible et plus générique.
Avec ce bricolage javascript, il me suffit de faire un fichier data.js 
spécifique et la carte est prête.

Vous pouvez pomper le javascript en attendant, si ça vous fait envie...

Merci aux auteurs de ces couches...
--
FrViPofm

___
Talk-fr mailing list
Talk-fr@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-fr


Re: [OSM-talk-fr] R25 – v1

2013-04-07 Diskussionsfäden Jean-Claude Repetto

On 07/04/2013 22:27, Pierre Touzard wrote:

Un grand bravo pour avoir initier ce superbe travail !

Par contre il est vraiment dommage que l'impression de ce type de carte ne
puisse se faire qu'en Web mercator (limitation de Maperitive ?). Une
projection conique nationale type Lambert 93 eut été plus sympa... surtout
pour l'impression d'une carte papier à vocation topographique.

Pierre T.


Connais-tu http://francetopo.fr ? Cette carte est en Lambert 93.


___
Talk-fr mailing list
Talk-fr@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-fr


Re: [OSM-talk-fr] DCRI Wikimédia France - OSM France

2013-04-07 Diskussionsfäden PhQ
En tant que contributeur d'origine je dévoile mes sources :


http://www.facebook.com/photo.php?fbid=579620422062197set=a.215654998458743.60091.10427327563type=1relevant_count=1ref=nf

non je plaisante , ca c'est géoportail, je n'aurais pas oser m'en inspirer
:)

Je me suis contenté de bing ou de CRAIG je sais plus (ca date de 2010);

Il sont vraiment ridicule : la seule différence entre l'IGN et OSM, c'est la
meilleure définition des
barrières et clotures  c'est peut être ca le secret militaire, les
clôtures seraient métalliques ...



--
View this message in context: 
http://gis.19327.n5.nabble.com/DCRI-Wikimedia-France-OSM-France-tp5756104p5756189.html
Sent from the France mailing list archive at Nabble.com.

___
Talk-fr mailing list
Talk-fr@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-fr


Re: [OSM-talk-fr] Admin_level au Sénégal

2013-04-07 Diskussionsfäden Augustin Doury
Bonjour à tous!

Je réintrodruis sur la liste de diffusion Sénégal pour avoir un retour
là-dessus :

*Deux questions :*

1) Officiellement les communautés rurales et les communes sont des entités
de même niveau administratif.
Après il y a un hic : certaines communes sont enclavées dans des
communautés rurales, c'est le cas pour la commune de Saint-Louis qui est
enclavée dans la communauté rurale de Ndiébène Gandiol.
Il me semble en effet que c'est la communauté rurale de Gandiol qui gère
par exemple la vente d'un terrain, même si celui-ci est sur le terrain de
la commune de Saint-Louis. *Un Sénégalais a plus d'infos là-dessus?* je ne
suis pas vraiment sûr de moi.
Ce n'est par contre pas le cas de la commune de Dakar qui n'est enclavée
dans aucune communauté rurale.
 si mes doutes sont confirmés, que faire?
 sinon c'est réglé, les communes et communautés rurales sont au mêmes
niveau, et on peut prendre la valeur 8!

2) Pour Grand-Dakar, qui est effectivement une commune d'arrondissement de
Dakar, le niveau administratif dans OSM est à 9 pour l'instant. Donc les
quartiers qui constituent Grand Dakar sont à 10 (pour info, ces quartiers
sont clairement définis pour le Service Technique de la Mairie, en général
ce sont des rues ou avenues qui délimittent le passage d'un quartier à un
autre).
Ce qui pour l'instant est cohérent avec ce qui se fait en France, étant
donné la similitude des découpages admin :
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:boundary%3Dadministrative

 La question était à mon avis, peut-on choisir un niveau admin de 11 dans
OSM pour les sous-quartiers? Etant donné qu'en général les classification
s'arrếtent à 10?
Je vois que le niveau 11 est par exemple utilisé en Allemagne selon le Wiki
:
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:boundary%3Dadministrative#11_admin_level_values_for_specific_countries
Mais cette section semble vouée à la suppression...
Sinon pourquoi ne pas tout décaler et utiliser le niveau 5 pour les
départements (actuellement en niveau 6), il y a une raison à ces valeur de
admin_level non attribuées?

Excellente soirée à vous tous :) je sens que ça va se régler bientôt!

Augustin

2013/4/6 Vincent de Chateau-Thierry v...@laposte.net

 Le 06/04/2013 23:03, Philippe Verdy a écrit :

  Concernant le niveau à attribuer aux communautés rurales, je n'en suis
 pas sûr, ce n'est pas clair qu'elles sont au même niveau 8 que les
 communes (pour les villes décrites comme moyennes) ou les grandes
 agglomérations urbaines (divisées en communes d'arrondissement).

 Il faudrait une confirmation sénégalise confirmant qu'une communauté
 rurale ne fait partie d'aucune commune (ni commune d'arrondissement dans
 les 5 grandes communes urbaines ou métropoles divisées en communes
 d'arrondiseement).


 Un début de confirmation pourrait bien venir du Code des Collectivités
 Locales [1], où on peut lire dès le début de l'exposé des motifs :

 l’ensemble du Sénégal est couvert par 48 communes et 320 communautés
 rurales, soit au total 368 collectivités locales.

 (Même si les chiffres datent de 1996 et ne sont donc plus valables).

 Pour moi cette formulation évoque une partition, ce qui justifierait de
 placer sur un même admin_level, en l'occurrence le 8, les communes et les
 communautés rurales.

 Maintenant bien évidemment, si une personne ayant en 2013 une connaissance
 concrète de l'organisation du pays au niveau local pouvait confirmer /
 infirmer, on ne pourrait pas s'en plaindre.

 vincent

 [1] : 
 http://www.gouv.sn/Code-des-**Collectivites-locales.htmlhttp://www.gouv.sn/Code-des-Collectivites-locales.html


 __**_
 Talk-fr mailing list
 Talk-fr@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.**org/listinfo/talk-frhttp://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-fr




-- 
Augustin Doury
Humanitarian Openstreetmap Team (HOT)
+221773160902
___
Talk-fr mailing list
Talk-fr@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-fr


Re: [OSM-talk-fr] DCRI Wikimédia France - OSM France

2013-04-07 Diskussionsfäden Philippe Verdy
Les frontières métalliques ? Pas si sur si on regarde les photos (prises du
côté Est là où on voit surtout les installations civiles (TDF et radôme de
le DGAC) et non militaires.

On voit bien que ce sont des barrières assez légères en bois (assez hautes
toutefois pour rester visibles avec 2 mètres de neige) et pas faites
réellement pour empêcher quelqu'un d'entrer dans la partie civile (mais
cela n'exclue pas les caméras de surveillance et l'intervention des
gardiens armés des lieux pour vous faire dégager vite fait manu militari au
delà des barrières signalées.

La véritable protection n'est pas aux barrières mais aux portes des
bâtiments sensibles et enterrés. Ce qui est secret ne se voit pas aussi
prêt qu'on puisse s'approcher du site, ni d'en haut par un satellite, mais
on pourra peut-être juste aller prendre des photos des lieux d'habitations
et des cuisines par les fenêtres, ou des véhicules et engins à chenilles
qui entrent et sortent (sans voir ce qui est réellement dedans), ou des
militaires à l'entrainement en ski en hiver ou qui courent sur les routes
voisines en été ou jouent au foot sur la prairie.



Le 8 avril 2013 00:29, PhQ pierre.que...@sfr.fr a écrit :

 En tant que contributeur d'origine je dévoile mes sources :



 http://www.facebook.com/photo.php?fbid=579620422062197set=a.215654998458743.60091.10427327563type=1relevant_count=1ref=nf

 non je plaisante , ca c'est géoportail, je n'aurais pas oser m'en inspirer
 :)

 Je me suis contenté de bing ou de CRAIG je sais plus (ca date de 2010);

 Il sont vraiment ridicule : la seule différence entre l'IGN et OSM, c'est
 la
 meilleure définition des
 barrières et clotures  c'est peut être ca le secret militaire, les
 clôtures seraient métalliques ...



 --
 View this message in context:
 http://gis.19327.n5.nabble.com/DCRI-Wikimedia-France-OSM-France-tp5756104p5756189.html
 Sent from the France mailing list archive at Nabble.com.

 ___
 Talk-fr mailing list
 Talk-fr@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-fr

___
Talk-fr mailing list
Talk-fr@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-fr


Re: [OSM-talk-fr] Admin_level au Sénégal

2013-04-07 Diskussionsfäden Philippe Verdy
L'Allemagne a déjà décidé de décaler les niveaux, les migrations sont en
cours. Mais il y a encore du désordre dans la classification.
Sachant aussi que son niveau 5 (les Regierungsbezirk) commence à
disparaître Lander après Lander (niveau 3). C'est déjà fait partout dans
l'ancienne Allemagne de l'Est et plusieurs Länder maritimes du côté ouest
(c'est pas encore fait dans les Länder du sud de l'Allemagne comme la
Bavière).

Les niveaux admin en Allemagne sont en plein chantier, petit à petit. Mais
à terme ils passeront aussi à 10 niveaux maxi (une fois qu'ils se seront
entendus sur la façon de faire ça proprement sans casser tout le schéma des
relations... et ils ont du mal visiblement face à ceux qui continuent de
confondre les deux systèmes).


Le 8 avril 2013 01:43, Augustin Doury augustin.do...@hotosm.org a écrit :

 Bonjour à tous!

 Je réintrodruis sur la liste de diffusion Sénégal pour avoir un retour
 là-dessus :

 *Deux questions :*

 1) Officiellement les communautés rurales et les communes sont des entités
 de même niveau administratif.
 Après il y a un hic : certaines communes sont enclavées dans des
 communautés rurales, c'est le cas pour la commune de Saint-Louis qui est
 enclavée dans la communauté rurale de Ndiébène Gandiol.
 Il me semble en effet que c'est la communauté rurale de Gandiol qui gère
 par exemple la vente d'un terrain, même si celui-ci est sur le terrain de
 la commune de Saint-Louis. *Un Sénégalais a plus d'infos là-dessus?* je
 ne suis pas vraiment sûr de moi.
 Ce n'est par contre pas le cas de la commune de Dakar qui n'est enclavée
 dans aucune communauté rurale.
  si mes doutes sont confirmés, que faire?
  sinon c'est réglé, les communes et communautés rurales sont au mêmes
 niveau, et on peut prendre la valeur 8!

 2) Pour Grand-Dakar, qui est effectivement une commune d'arrondissement de
 Dakar, le niveau administratif dans OSM est à 9 pour l'instant. Donc les
 quartiers qui constituent Grand Dakar sont à 10 (pour info, ces quartiers
 sont clairement définis pour le Service Technique de la Mairie, en général
 ce sont des rues ou avenues qui délimittent le passage d'un quartier à un
 autre).
 Ce qui pour l'instant est cohérent avec ce qui se fait en France, étant
 donné la similitude des découpages admin :
 http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:boundary%3Dadministrative

  La question était à mon avis, peut-on choisir un niveau admin de 11 dans
 OSM pour les sous-quartiers? Etant donné qu'en général les classification
 s'arrếtent à 10?
 Je vois que le niveau 11 est par exemple utilisé en Allemagne selon le
 Wiki :
 http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:boundary%3Dadministrative#11_admin_level_values_for_specific_countries
 Mais cette section semble vouée à la suppression...
 Sinon pourquoi ne pas tout décaler et utiliser le niveau 5 pour les
 départements (actuellement en niveau 6), il y a une raison à ces valeur de
 admin_level non attribuées?

 Excellente soirée à vous tous :) je sens que ça va se régler bientôt!

 Augustin

 2013/4/6 Vincent de Chateau-Thierry v...@laposte.net

 Le 06/04/2013 23:03, Philippe Verdy a écrit :

  Concernant le niveau à attribuer aux communautés rurales, je n'en suis
 pas sûr, ce n'est pas clair qu'elles sont au même niveau 8 que les
 communes (pour les villes décrites comme moyennes) ou les grandes
 agglomérations urbaines (divisées en communes d'arrondissement).

 Il faudrait une confirmation sénégalise confirmant qu'une communauté
 rurale ne fait partie d'aucune commune (ni commune d'arrondissement dans
 les 5 grandes communes urbaines ou métropoles divisées en communes
 d'arrondiseement).


 Un début de confirmation pourrait bien venir du Code des Collectivités
 Locales [1], où on peut lire dès le début de l'exposé des motifs :

 l’ensemble du Sénégal est couvert par 48 communes et 320 communautés
 rurales, soit au total 368 collectivités locales.

 (Même si les chiffres datent de 1996 et ne sont donc plus valables).

 Pour moi cette formulation évoque une partition, ce qui justifierait de
 placer sur un même admin_level, en l'occurrence le 8, les communes et les
 communautés rurales.

 Maintenant bien évidemment, si une personne ayant en 2013 une
 connaissance concrète de l'organisation du pays au niveau local pouvait
 confirmer / infirmer, on ne pourrait pas s'en plaindre.

 vincent

 [1] : 
 http://www.gouv.sn/Code-des-**Collectivites-locales.htmlhttp://www.gouv.sn/Code-des-Collectivites-locales.html


 __**_
 Talk-fr mailing list
 Talk-fr@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.**org/listinfo/talk-frhttp://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-fr




 --
 Augustin Doury
 Humanitarian Openstreetmap Team (HOT)
 +221773160902

 ___
 Talk-fr mailing list
 Talk-fr@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-fr


___
Talk-fr mailing list
Talk-fr@openstreetmap.org

Re: [OSM-talk-fr] landuse pour un champ captant ?

2013-04-07 Diskussionsfäden Philippe Verdy
Il y a aussi les forages gaziers, comme ceux à fracturation hydrolique
(refusés en France pour le gaz de schistes, mais maintenant qui se
multiplient un peu partout en Europe).

Ou les extractions de boues et sables bitumineux au Canada (extraction très
polluante et qui détruit tous les sols et contamine les eaux de surface ou
souterraines, détruit les forêts, entraîne une érosion massive et élimine
toute la diversité écologique qu'il sera très difficile de reconstituer sur
des sols apauvris ou mis à nus).

Mais d'autres techniques sont envisagées (notamment récemment pour le gaz
enfermé dans des glaces à très forte pression sous le plancher océanique,
avec la découverte brevetée des chercheurs japonais qui semblerait
permettre d'accéder à des ressources encore plus énormes que celles du
pétrole et pratiquement partout autour de tous les océans) : aucune
injection chimique dans le sous-sol, mais évidemment des risques de fuites
éruptives catastrophiques (comme ce qui s'est passé avec le volcan de
boue qui est en train de noyer une gigantesque région autrefois habitée et
fertile en Indonésie avec un forage devenu totalement incontrôlable, et
l'impossibibilité de retenir le lac de boues toxiques éjectées, par des
barrages qui débordent les uns après les autres...)

On a aussi les forages d'eaux chaudes (en Islande c'est très répandu, mais
en France aussi il y en a).


Le 7 avril 2013 22:28, Guillaume Allegre allegre.guilla...@free.fr a
écrit :

 Le dim. 07 avril 2013 à 11:20 +0200, Pierre-Alain Dorange a écrit :

  On pourrait faire plus générique et penser à d'autres formes de champs
  captants (du parle du pétrole).

 Je viens de lancer la proposition sur la liste tagging et de l'ajouter à

 http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Proposed_features/water_network#Water_network_.28drinkable.29

 Et donc je te suggère -et aux autres- de continuer la discussion là-bas.


 --
  ° /\Guillaume AllègreOpenStreetMap France
   /~~\/\   allegre.guilla...@free.fr  Cartographie libre et collaborative
  /   /~~\tél. 04.76.63.26.99  http://www.openstreetmap.fr


 ___
 Talk-fr mailing list
 Talk-fr@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-fr

___
Talk-fr mailing list
Talk-fr@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-fr


[Talk-GB] Please support my request to replace OS OpenData Licence with the standard OGL

2013-04-07 Diskussionsfäden Rob Nickerson
All,

Whether you care for public sector data released under the OS OpenData
Licence or not, this will probably effect you one way or another. Can I
therefore request that you please submit a comment in support of the data
request available at the link below.

This is especially true if you run a business that uses OSM data - if you
could mention your business in the comments then that would be much
appreciated. A simple line saying that your business relies on the
availability of free re-use data would be great.

http://data.gov.uk/data-requests/all-datasets-available-under-the-os-opendata-licence-ordnance-survey

The Open Data User Group [1] is a Government Policy Advisory Group and they
intend to discuss the OS OpenData Licence at their next meeting.
Submissions by Tuesday morning would therefore be most beneficial.

Rob

p.s. Lets not get bogged down with the OSM/OS Special Arrangement (I've
heard it all before). The bottom line is that OS OpenData Licence is a mess
and the fewer public sector organisations that use it the better.


[1] https://www.gov.uk/government/policy-advisory-groups/129
___
Talk-GB mailing list
Talk-GB@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-gb