[talk-cz] Neexistující ulice v obci Tři Dvory (okres Kolín)

2020-05-05 Thread Jiří Sedláček
Ahoj, dobrý den,
kolega Wikipedista narazil na to, že v OSM jsou vyplněny názvy ulic v obci
Tři Dvory (okres Kolín) - https://www.openstreetmap.org/way/30669855

Co s tím? Jsou to nějaký místní názvy? V RUIANu nic, v mapy.cz taky ne.

Dík, Jirka.

-- 
S pozdravem,
Jirka Sedláček
---
jirisedla...@gmail.com
___
talk-cz mailing list
talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [talk-cz] Overpass API

2019-09-03 Thread Jiří Sedláček
Ahoj,
prakticky mě zajímají všechny sousední zastávky na dané trati - relace
tratě a to pro všechny relace, který probíhají po dané dráze.

Uf, já tomu rozumím asi jako koza petrželi, tak se mi to definuje fakt
těžko. Ale ano, jde mi o to, kde to skutečně staví. Díky moc i za nástřely,
podívám se na to v noci. A wow!

A ad Mormegil) díky za link! Použiju na to teda raději kolegu, kterej je
víc vlakovej. Nebo to naklikám ručně - stejně to bude potřeba zkontrolovat.

On Tue, Sep 3, 2019 at 7:30 PM Majka  wrote:

> Spíš asi obojí.
> V tom, jak je to značené se zas tak nevyznám, ale systémy jsou minimálně
> dva.
>
> Ale hlavně jsem měla za to, že se pro každou trať seznam tam
> nadefinovaných zastavení (tedy kde to skutečně staví) a ne všechny zastávky
> na koleji.
> Přesně tohle je o tom správném nadefinování požadavku - přepsat to do API
> je ten menší problém.
>
> 3. září 2019 19:13:08 SELČ, Jan Macura  napsal:
>
> >> :-O psycho. Teď dost čumim, co OverpassML dokáže.
> >> Nicméně to ukazuje jen hlavní stanice na těch tratích (zastávky
> >> jednotlivých rychlíkových/expresových spojení), ne všechny stanice,
> >které
> >> se na trati nachází. Musely by se asi procházet relace route=railway
> >> namísto route=train, aby Frettie dostal to, co chce.
>
> ___
> talk-cz mailing list
> talk-cz@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
> https://openstreetmap.cz/talkcz
>


-- 
S pozdravem,
Jirka Sedláček
---
jirisedla...@gmail.com
___
talk-cz mailing list
talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [Talk-cz] Mapy.cz - spoluprace

2018-12-11 Thread Jiří Sedláček
Ahoj,
Wikidata resp. Wikimedia ČR resp. hlavně Vojta Dostál (náš předseda) s
Mapy.cz taky cosi probíral, i Wikidata to zajímá.

V jakém to je teď stavu, to si nevybavuju, Vojtu přidávám do diskuze, třeba
ho to zaujme.

J.

On Tue, Dec 11, 2018 at 10:38 AM Tom Ka  wrote:

> Ahoj,
>
> ozvali se z mapy.cz, ze na nas nezapomeli. Krome chystanych
> rozcestniku pro interni potrebu a porovnani (viz. SotM CZ 2018)
> nabizeji i kilometrovniky pro dalnice:
>
> > Ladili jsme teď u nás i dálniční kilometrovníky (po 1 km), pokud máte
> zájem, mohu také dodat. V OSM jsem našel jako "milník dálnice".
> >
> https://mapy.cz/dopravni?x=14.4292732=50.0530222=12=D%C3%A1lni%C4%8Dn%C3%AD%20kilometr=1
> > Bylo by to stejnou formou - dodáme to vám pro interní zpracování a
> porovnání. Nás jako zdroj uvádět nemusíte, za data nijak neručíme a jsou
> jistě s chybami.
> > (Někde jsou čísla vyčtené z Panoramy, někde jen doměřené = jde o náš
> "odhad").
>
> ma s tim nekdo zajem neco blizsiho delat?
>
> krome toho seznam zajimaji i SOS telefony:
>
> > Na druhou stranu plánujeme importovat SOS telefony z OSM, v Česku by se
> jednalo o dálniční hlásky.
> > Když narazíme na chybějící, tak je rovnou do OSM sami doplňujeme,
> protože zde bude import a následná aktualizace jen via OSM.
> > (na SOS telefonu lze na Panoramě přečíst i jejich označení, tak
> doplňujeme i ref).
>
> Konec hlaseni. tom.k
>
> ___
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
> https://openstreetmap.cz/talkcz
>


-- 
S pozdravem,
Jirka Sedláček
---
jirisedla...@gmail.com
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [Talk-cz] kde bude kvartální pivo?

2018-12-04 Thread Jiří Sedláček
No, já nevím, zda dorazím - spíš ne.

Ale jako použitelnou hospodu WM ČR využívá už několik srazů Restaurant U
Kašpara - je to pod Nuselskýma schodama nedaleko I.P. Pavlova - web:
http://restaurantkaspar.cz/ . Za mě to teda není bůhvíjaká hitovka, ale
klid tam je, vařej tam a asi tam mají i pivo.

J.


On Tue, Dec 4, 2018 at 6:12 PM  wrote:

> Ahoj,
>
> On Tue, Dec 4, 2018 at 12:45 PM Marián Kyral  wrote:
>
>> Na mně teda docela draho. Co třeba Lokál v Dlouhé?
>>
>>
>> http://lokal-dlouha.ambi.cz/cz/?utm_source=lokal.ambi.cz_medium=web_campaign=crosspromo_content=homepage-box
>>
>
> Já teda na Qpivo nedorazím, takže sorry za kibicování, ale jako
> alternativu podniku, „kde bylo dost hlučno“, bych Lokál úplně nedoporučil…
> Tam bývá zrovna _dost_ kravál, řekl bych…
>
> -- Petr Kadlec / Mormegil
> ___
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
> https://openstreetmap.cz/talkcz
>


-- 
S pozdravem,
Jirka Sedláček
---
jirisedla...@gmail.com
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [Talk-cz] Založení OpenStreetMap Česká republika z.s.

2018-11-28 Thread Jiří Sedláček
Ahoj,
ad k nám) https://www.wikimedia.cz/web/Kontakt
ad projekty, které běží) no, já právě vlastně o ničem nevím - pokud tě něvo
napadá, tak budu rád, když o tom budeme vědět!
ad technicky přesun FODY) tohle právě úplně nevím jak ... ale půjde to.
ad Brno -
https://cs.wikipedia.org/wiki/Wikipedie:Pod_re%C3%A1lnou_l%C3%ADpou/Brno

J.

On Wed, Nov 28, 2018 at 2:00 AM Tom Ka  wrote:

>
>
> On Tue, Nov 27, 2018, 16:55 Jirka Sedláček 
>> Ahoj,
>> jo, já tam budu - taky mě při čtení těch mejlů zpětně napadlo, že by se
>> sídlo dalo řesit i umístěním k nám. Pokud by s tím souhlasila rada a
>> (možná) i pronajimatelka prostoru.
>>
>
> Jen pro archiv, co je presne "k nam" - tj. jaka adresa? Souhlas je nutny
> jen a prave jen od majitele resp. vsech majitelu dane nemovitosti.
> Pripominam, ze ted realne je schudne Brno, do budoucna (po dalsi valne
> hromade a zmene stanov) cokoliv co bude davat prakticky smysl.
>
>
>> Klasivký virtuální sídla mají výhodu v tom, že řeší přeposílání pošty a
>> podobně, ale jako taky výrazně dražší.
>>
>
> To jsme taky zjistovali, jak rikas, nevyhodou je vyssi cena nez to, co
> zkousime domluvit ted nebo varianta u nekoho doma. Druha strana jsou
> samozrejme rizika pro toho, kdo souhlasi (proto nedopadla ta varianta doma).
>
>
>> S Wikipedií/Wikidaty/... už proběhlo spoustu komunikací, kdysi nám
>> přednášel Jáchym Čepický na konferenci a tam jsme vymýšleli nějaký společný
>> projekty - nakonec nic nedopadlo, stejně tak jsme vymýšleli s klukama v
>> Brně a diskutovali to na sraze v Praze.
>>
>
> Podle mne se nejake veci deji i kdyz to neni nejaky velky oficialni
> propagovany projekt, kazdopadne kazdy napad a jeho realizatori na obou
> stranach jsou vice nez vitani.
>
> Data z Fody bereme určitě - pokud nakonec jsou licenčně v okeji. :)
>>
>
> predpokladam, ze jsou. realne to musi zkouknout nekdo od vas - viz.
> pravidla pouziti na webu Fody. Pak muzu s nekym probrat a resit
> nejvhodnejsi technickou realizaci.
>
>
>> Rád vás na Wikikonferenci v Olomouci uvidím, stejně jako na jakémkoliv
>> pravidelném sraze v Brně (akždou třetí středu v měsíci, tak i v Praze -
>> většinou akždé třetí pondělí v měsíci).
>>
>
> Ja asi do Ol nedam, ale v pripade potreby sraz v Brne asi realny je (Fody,
> organizace apod.)
>
> Diky tom.k
>
> J.
>>
>> --
>> Jirka Sedláček
>>
>> Dne 27. listopadu 2018 v 16:18:52, Jan Macura (macura...@gmail.com)
>> napsal/a:
>>
>> Ahoj,
>>
>> On Tue, 27 Nov 2018 at 15:51, xkomc...@centrum.cz 
>> wrote:
>>
>>> Jdu teď v sobotu na Wikikonferenci v Olomouci, mám se případně zeptat
>>> jich? Sídlo ale mají v Praze a tak i kdyby na to kývli (což nevím,
>>> budova ve které sídlí zřejmě nebude jejich), vše by se muselo
>>> předělávat...
>>>
>>
>> WMČR má sídlo v Praze v coworkingovém centru Svět-Hub. Také už jsme se
>> několikrát stěhovali... Což v Brně podobné prostory nejsou?
>>
>> Případně, napadá někoho jiného jak bychom mohli navázat s
>>> Wiki/pedií/daty/komunitou spolupráci? V jaké oblasti, na čem, ...?
>>>
>>
>> Napadá mě spousta věcí. Sakra, zrovna letos na Wikikonferenci nejedu...
>> Ale určitě tam bude Frettie a určitě bude mít taky spoustu nápadů. Věřím i
>> ostatní z WMČR si s tebou o tom rádi promluví a můžou dát OSMCZ rady do
>> začátku ;-)
>>
>> H.
>> ___
>> Talk-cz mailing list
>> Talk-cz@openstreetmap.org
>> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>> https://openstreetmap.cz/talkcz
>>
>> ___
>> Talk-cz mailing list
>> Talk-cz@openstreetmap.org
>> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>> https://openstreetmap.cz/talkcz
>>
> ___
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
> https://openstreetmap.cz/talkcz
>


-- 
S pozdravem,
Jirka Sedláček
---
jirisedla...@gmail.com
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [Talk-cz] PhotoDB

2018-08-31 Thread Jiří Sedláček
Nebo to aspoň nahrávat pod kompatibilní licencí, aby to případně šlo nahrát
i na commons, ideálně hromadně.

J.

On Fri, Aug 31, 2018 at 10:09 AM Jan Macura  wrote:

> Ahoj,
>
> pro fotky nádražních budov, vysílačů i mostů je jistě místo na Commons
>  ;-)
> Nepřijde mi efektivní duplikovat ty fotografie ve PhotoDB, pokud se
> nenajde nějaká přidaná hodnota.
>
> H.
>
>
> On Thu, 30 Aug 2018 at 11:02, Mikoláš Štrajt  wrote:
>
>> Zdar,
>> na dovolené jsem pilně fotil rozcestníky (a taky mosty, vysílače na
>> kopcích, nádražní budovy a vůbec všechno okolo).
>>
>> Včera večer jsem jeden rozcestník zkoušel nahrát, ale nejsem si úplně
>> jistej, zda jsem to udělal dobře.
>>
>> Proto se ptám: Kde je nějaká up-to date dokumentace PhotoDB? (Jako co
>> můžu nahrávat, jak mám správně spárovat rozcestník v OSM a ve PhotoDB...)
>>
>> Wiki stránka o sobě hrdě tvrdí, že je zastaralá...
>>
>> Mimochodem jak to vypadá s vývojem PhotoDB2? Používá se už někde?
>>
>> --
>> Severák
>>
>>
>> ___
>> Talk-cz mailing list
>> Talk-cz@openstreetmap.org
>> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>> https://openstreetmap.cz/talkcz
>>
> ___
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
> https://openstreetmap.cz/talkcz
>


-- 
S pozdravem,
Jirka Sedláček
---
jirisedla...@gmail.com
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [Talk-cz] WeeklyOSM CZ 416

2018-07-18 Thread Jiří Sedláček
Je to tak, tuším, že právě Kuřim Bena Skálu inspirovala k tomuhle sestavení
(pak jsme dohledávali další a další ulice dle fiktivních postav).

Už jen asi sto tisíc ulic a bude "pojmenováno po" nastaveno všude a budeme
schopni to pak třídit přímo dotazem (blbý je, že jsou to téměř všechny
ulice v republice a že zdroje toho jsou extrémně komplikovaný - věnoval
jsem se Třebíči, tam to bylo snadný, tam vím kde hledat, pak jsem zpracoval
Pelhřimov a to byla práce na jedno odpoledne).

Pokud byste věděli o nějakým komplexním seznamu, budu rád. A není zač, dík
patří Benovi Skálovi - Brňáci ho dneska (18. 7.) mohou potkat na brněnském
Wikisrazu, který se koná od 18.00 v zahradě u medláneckého rybníka (pod
reálnou lípou) -
https://cs.wikipedia.org/wiki/Wikipedie:Pod_re%C3%A1lnou_l%C3%ADpou/Brno,_18._%C4%8Dervence_2018.
Ale to je totálně off topic.

J.

On Wed, Jul 18, 2018 at 12:19 PM Mikoláš Štrajt  wrote:

> Teda!
> Jsem si myslel jak je Dobříš (co se týká pojmenování ulic) pokrokovej a
> pak koukám do Kuřimy:
>
> A tam mají celou foglarovskou čtvrť...
>
> - Rozdělovací
> - Vontská  + Losnova + Tleskačova
> - Dušínova + Hojerova + Metelkova + Červenáčkova + Rychlonožkova
> - Bohoušova (nikde ale nevidím Štětináčovu ani Dlouhého bidla :-( )
> - Jestřábova + Foglarova (tohle je na tom největší anomálie IMHO)
>
> Díky za tento poučný odkaz a zároveň dobrou praktickou ukázku dotazu na
> Wikidata.
>
> --
> Severák
>
> -- Původní e-mail --
> Od: Jiří Sedláček 
> Komu: Czech Republic OpenStreetMap 
> Datum: 18. 7. 2018 12:06:10
> Předmět: Re: [Talk-cz] WeeklyOSM CZ 416
>
> Pak tady máme i ulice pojmenované podle fiktivních postav (Dušínova,
> Cimrmanova, ...)
>
> S pomocí Wikidat a property "pojmenováno po". Např. Velkého Vonta (
> https://www.wikidata.org/wiki/Q46374806), dvakrát Krakonošova a třikrát
> Jana Tleskače / Tleskačova.
>
> http://tinyurl.com/ydalumg3
>
>
>
> On Tue, Jul 17, 2018 at 3:51 PM Zdeněk Pražák  wrote:
>
> no třeba v Dolní Rovni to mají jednoduché - 100% ostatní, ulice se jmenují
> První až Šestnáctá
> -- Původní e-mail --
> Od: majka 
> Komu: talk-cz@openstreetmap.org
> Datum: 17. 7. 2018 15:14:05
> Předmět: Re: [Talk-cz] WeeklyOSM CZ 416
>
> On Tue, 17 Jul 2018 at 14:19, Marián Kyral  wrote:
>
> A tak nějak nechápu tu informaci, že pouze 11% ulic v Rosariu je
> pojmenováno po ženách. Jednak tam chybí údaj, kolik jich je pojmenováno po
> mužích a kolik po něčem jiném (jiné město, stát, stav, terén), ale hlavně
> netuším, jak to může přitáhnout více žen do OSM.
>
> Schválně jsem si přes Overpass-Turbo vytáhl jména ulic ve FM, roztřídil a
> zjistil, že v Rosariu na tom nejsou až tak špatně. Ve FM je to horší...
>
> Muži: 38.96 %
> Ženy:  3.25 %
> Ostatní: 57.79 %
>
> (seznam přiložen)
> Marián
>
>
> Inspirována Mariánem jsem přepočetla České Budějovice. Situace tam je na
> pováženou a osobně mě uráží ;)
>
> muži 40,89%
> ženy 2,43%
> ostatní 56,68%
>
> Pravda, u žen jsem připočítala i Mariánské náměstí (podle sochy sv. Marie)
> a u mužů zase i Janskou (podle sv. Jana Nepomuckého). Ale odpustila jsem
> jim gendrově nevyváženou "Volejbalistů" a podobné...
>
> Majka
> ___
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
> https://openstreetmap.cz/talkcz
>
> ___
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
> https://openstreetmap.cz/talkcz
>
>
>
> --
> S pozdravem,
> Jirka Sedláček
> ---
> jirisedla...@gmail.com
> ___
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
> https://openstreetmap.cz/talkcz
>
> ___
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
> https://openstreetmap.cz/talkcz
>


-- 
S pozdravem,
Jirka Sedláček
---
jirisedla...@gmail.com
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [Talk-cz] WeeklyOSM CZ 416

2018-07-18 Thread Jiří Sedláček
Pak tady máme i ulice pojmenované podle fiktivních postav (Dušínova,
Cimrmanova, ...)

S pomocí Wikidat a property "pojmenováno po". Např. Velkého Vonta (
https://www.wikidata.org/wiki/Q46374806), dvakrát Krakonošova a třikrát
Jana Tleskače / Tleskačova.

http://tinyurl.com/ydalumg3



On Tue, Jul 17, 2018 at 3:51 PM Zdeněk Pražák  wrote:

> no třeba v Dolní Rovni to mají jednoduché - 100% ostatní, ulice se jmenují
> První až Šestnáctá
> -- Původní e-mail --
> Od: majka 
> Komu: talk-cz@openstreetmap.org
> Datum: 17. 7. 2018 15:14:05
> Předmět: Re: [Talk-cz] WeeklyOSM CZ 416
>
> On Tue, 17 Jul 2018 at 14:19, Marián Kyral  wrote:
>
> A tak nějak nechápu tu informaci, že pouze 11% ulic v Rosariu je
> pojmenováno po ženách. Jednak tam chybí údaj, kolik jich je pojmenováno po
> mužích a kolik po něčem jiném (jiné město, stát, stav, terén), ale hlavně
> netuším, jak to může přitáhnout více žen do OSM.
>
> Schválně jsem si přes Overpass-Turbo vytáhl jména ulic ve FM, roztřídil a
> zjistil, že v Rosariu na tom nejsou až tak špatně. Ve FM je to horší...
>
> Muži: 38.96 %
> Ženy:  3.25 %
> Ostatní: 57.79 %
>
> (seznam přiložen)
> Marián
>
>
> Inspirována Mariánem jsem přepočetla České Budějovice. Situace tam je na
> pováženou a osobně mě uráží ;)
>
> muži 40,89%
> ženy 2,43%
> ostatní 56,68%
>
> Pravda, u žen jsem připočítala i Mariánské náměstí (podle sochy sv. Marie)
> a u mužů zase i Janskou (podle sv. Jana Nepomuckého). Ale odpustila jsem
> jim gendrově nevyváženou "Volejbalistů" a podobné...
>
> Majka
> ___
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
> https://openstreetmap.cz/talkcz
>
> ___
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
> https://openstreetmap.cz/talkcz
>


-- 
S pozdravem,
Jirka Sedláček
---
jirisedla...@gmail.com
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
https://openstreetmap.cz/talkcz


Re: [Talk-cz] Kvartální pivo v Praze

2018-03-01 Thread Jiří Sedláček
Tak já bych se zase jednou stavil za cs Wiki, pokud nezapomenu, rád přijdu.

Je někde přehledně napsáno, kdy a kde se to koná (nějakej web, nějaký
fejsbůky, twitter)? Dozvídám se to vždy dost náhodně, jako nepravidelný
čtenář.

Dík.

J.

2018-02-28 21:50 GMT+01:00 Matej Lieskovský :

> Tak aktuálně jsme na Prahu zapsaní tři.
>
> Ostatní pražáci by se měli přestat vymlouvat.
>
> 2018-02-28 16:37 GMT+01:00 Mikoláš Štrajt :
>
>> Zdar,
>> na Twitteru jsem zahlédnul, že se příští středu (7.3.) koná kvartální
>> pivo.
>>
>> Zapsal jsem se do Prahy a mám dva dotazy:
>>
>> 1) chystá se do Prahy ještě někdo další?
>> 2) mám zarezervovat stůl?
>>
>> Navrhuji zajít do Restaurace Oáza přímo na Smíchovském nádraží.
>>
>> --
>> Mikoláš Štrajt / Severák
>>
>> ___
>> Talk-cz mailing list
>> Talk-cz@openstreetmap.org
>> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>>
>>
>
> ___
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
>


-- 
S pozdravem,
Jirka Sedláček
---
jirisedla...@gmail.com
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Relace zakaz odboceni

2016-04-06 Thread Jiří Sedláček
Tak to asi musím někdy vyzkoušet, jsem zvědav, zda mě povede tak, jak má,
tj. doprava a pak doleva. A popravdě, ani asi nevím, jak to nějak rozumně
zobrazit. Díky za ty odkazy.

2016-04-06 22:26 GMT+02:00 Petr Kadlec <petr.kad...@gmail.com>:

> 2016-04-06 22:09 GMT+02:00 Jiří Sedláček <jirisedla...@gmail.com>:
>
>> Něco podobného je na křižovatce Michelská - Pod Dálnicí (Praha), Seznam
>> tam naviguje špatně, jak to upravit v OSM - netuším.
>>
>
> To už tam je: http://www.openstreetmap.org/relation/1947762
>
> Mapzen tam naviguje správně:
> http://www.openstreetmap.org/directions?engine=mapzen_car=50.04550%2C14.46124%3B50.04621%2C14.46016#map=19/50.04589/14.46074
>
> OSRM ne, nevím, jestli takové věci vůbec podporuje (měl jsem dojem, že
> ano, ale možná se pletu). Navíc to vypadá, že je ochoten navigovat
> protisměrem, což je ještě divnější.
>
> -- Petr Kadlec / Mormegil
>
> ___
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
>


-- 
S pozdravem,
Jirka Sedláček
---
jirisedla...@gmail.com
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Relace zakaz odboceni

2016-04-06 Thread Jiří Sedláček
Něco podobného je na křižovatce Michelská - Pod Dálnicí (Praha), Seznam tam
naviguje špatně, jak to upravit v OSM - netuším.

Mělo by se jet takto - http://www.hledate-kavarnu.cz/michelska.png

J.

2016-04-06 20:15 GMT+02:00 Miroslav Suchý :

> Spolupracovnik me odkazal na
>
>
> http://brnensky.denik.cz/zpravy_region/vtipna-dopravni-znacka-bavi-brno-ridici-ji-porusuji-20160405.html
> a ze jako je to jako ostuda ze OSM (resp jeho Be-OnRoad) tam umozni
> navigovat a ze jako kdyz jsem takovy hlasity propagator tak bych s tim
> mel jako neco delat.
> Kdyz pominu, ze jsem ho spravne poucil jak by to mohl priste udelat on
> sam - tak jsem si nastudoval:
>   http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Relation:restriction
> a vytvoril jsem si svoji prvni takovou relaci:
>   http://www.openstreetmap.org/changeset/38344330
> Nicmene asi ne moc dobre:
>
>
> http://www.openstreetmap.org/directions?engine=osrm_car=49.19625%2C16.61599%3B49.19576%2C16.61593#map=19/49.19601/16.61583
>
> Kde je chyba? V OSRM? Nebo v tom jak jsem vytvoril tu relaci?
>
> Mirek
>
> ___
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>



-- 
S pozdravem,
Jirka Sedláček
---
jirisedla...@gmail.com
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] příbuzná setkání - Brno - únor

2016-02-14 Thread Jiří Sedláček
Mariáne, nevím, kde obvykle působíte - připomínán a doplňuju, že v pondělí
se, shodou okolností koná i pravidelné pražské setkání Wikipedistů, koná se
v restauraci Respublica nedaleko zastávky Belgická (kousek od I.P.
Pavlova), v Pondělí, 15. 2., od 18.00.

Link:
https://cs.wikipedia.org/wiki/Wikipedie:Pod_re%C3%A1lnou_l%C3%ADpou/Praha,_15._%C3%BAnora_2016

J.

2016-02-14 8:28 GMT+01:00 Marián Kyral :

> Rád bych zašel, ale Brno je mimo mou obvyklou působnost. A ani kdyby to
> bylo o víkendu, tak by mi to moc nepomohlo - to se snažím věnovat rodině.
>
> Marián
>
> Dne 13.2.2016 v 11:32 Ladislav Nesnera napsal(a):
>
> Na lednové brněnské hospodě konané v únoru jsem opět navrhoval expedici na 
> wikipedistický
> sraz
> 
> 17.2. od 18:00 (pro inspiraci a hledání průniků). Nezůstalo to bez odezvy,
> ale prý že avizovat dlouho dopředu a pak před akcí. To první nešlo, neb
> Blahma dotáhl popis až včera. Ale možná jsem vymyslel fintu, jak nespamovat
> víc než jednou :-D
>
> A kdyby někdo neměl sociálna dost, přihřeju si openalťáckou polívčičku -
> 19. 2. od 18:00 máme 125. sraz 
> a napotřetí se nám povedlo dostat do Stavby
> , tak snad jejich pověst nelže.
>
> Wikipedie
>
>
> OpenAlt
>
>
>
> ___
> Talk-cz mailing 
> listTalk-cz@openstreetmap.orghttps://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
>
>
> ___
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
>


-- 
S pozdravem,
Jirka Sedláček
---
jirisedla...@gmail.com
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] LunaRender + přístup na git

2016-01-12 Thread Jiří Sedláček
Přesně, mě zas moc láká jednoduchá možnost tvorby "mapiček" do článků na
Wikipedii - typicky jendoduše konfigurovatelné mapy do článků o železnici,
přírodních památkách, geomorfologických celcích, ...

Super, držím palce.

2016-01-12 0:55 GMT+01:00 Pavel Zbytovský :

> Díky za osvětlení - pokud vím podobně fungoval Osmarender [1] - tam šlo
> přímo o XSLT transformace. Výstupy mi to připomnělo barevně :-)
>
> Jinak za jednoduché SVG pro Inkscape tleskám, sám jsem několik plánku pro
> skautské hry upravoval z Mapnik SVG a bylo to docela náročné. Nicméně, aby
> to bylo použitelné, asi by bylo fajn mít nějaké "hezčí" mapové styly -
> třeba odvození z osmbright apod. Ale chápu, že spíše programuješ a udělat
> pěkný mapový styl je fakt fuška. No, ale třeba ty technické se mi fakt líbí
> :)
>
> Pokud bys to chtěl pustit na VPSce openstreetmap.cz, ozvi se, asi by to
> šlo.
>
> btw, doporučuju to co jsi tu teď sepsal hodit (i jen česky) na ten github,
> myslím že to pěkně vysvětluje celou myšlenku.
>
> Pavel
>
>
> [1] http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Osmarender
>
> Dne 11. ledna 2016 23:59 Mikoláš Štrajt  napsal(a):
>
>> Předně děkuji za přístup na git.
>>
>> Co se týká LunaRenderu, bylo položeno pár dotazů. Pokusím se je
>> zodpovědět:
>>
>> > A jaká je vlastně motivace pro podobný počin? Mapnik nevyhovuje?
>>
>> LunaRender nemá konkurovat Mapniku, má sloužit převážně k příležitostným
>> renderům. Například:
>>
>>  - píšu článek o stavebním vývoji v nějaké oblasti, potřebuji si
>> vygenerovat pozadí pro situační mapku
>>  - vydávám knížku týkající se nějakého města a rád bych použil
>> charakteristickou kresbu uličního plánu jako obrázek na pozadí
>>  - chci si plán k pokladu pro děti nakreslit na počítači :-)
>>
>> Proto použiju LunaRender. Výstup je do SVG, celkem jednoduchý (a bude
>> ještě jednodušší až implementuju path simplification) a určený k následné
>> ruční úpravě (třeba rozdělením na vrstvy pro inkscape).
>>
>> Mapu jde při generování celkem snadno nastylovat podle toho, k čemu je
>> určená. Konfigurace vykreslování není žádný pseudokonfig, ale regulérní
>> programovací jazyk (takže to může být dost stručné).
>>
>> Chci implementovat i vykreslování většího počtu dlaždic (třeba celé
>> Prahy), ale to bude zatím jen doplňková funkce (čti hack).
>>
>> K samotné motivaci - pro podobné účely jsem používal Maperative, ale ten
>> na mém primárním stroji (starý až historický notebook s winxp) neběžel. Tak
>> jsem zkusil napsat něco vlastního a ono to (k mému překvapení) fungovalo
>>
>> > A jak to vlastně provádí spatial dotazy, když ne přes postgis?
>>
>> Nijak. Vstupní data jsou OSM XML nebo JSON výstup z Overpass API (to se
>> hodí třeba na vykreslování sítí MHD, kdy nemusíme stahovat celé město).
>> Samotné vykreslování se pak provádí dost jednoduše, bez nějaké větší
>> inteligence, dalo by se říct hrubou silou.
>>
>> > máš prosím někde funkční demo? To na githubu hlásí "server nedostupný".
>>
>> Ukázky obrázků v blogu
>> https://www.openstreetmap.org/user/Sever%C3%A1k/diary nebo na
>> http://svita.cz/archiv/imgs/lunarender-demos/
>>
>> (nemělo by to být nedostupné, nicméně je to jen freeweb -  za dostupnost
>> nikdo neručí)
>>
>> Na žádném serveru to zatím neběží, jelikož žádným nedisponuju. Uživatelé
>> si to musí sami stáhnout a vyzkoušet.
>>
>> Viz https://github.com/severak/lunarender
>>
>> Dotazy rád zodpovím.
>>
>> S pozdravem Mikoláš Štrajt
>>
>>
>> ___
>> Talk-cz mailing list
>> Talk-cz@openstreetmap.org
>> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>>
>>
>
> ___
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
>


-- 
S pozdravem,
Jirka Sedláček
---
jirisedla...@gmail.com
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] OSM Hospoda Praha

2015-12-14 Thread Jiří Sedláček
Nakonec nemůžu, neboť ten večer se koná (jak jsem zjistil) i vánoční
setkání brněnské Wikikomunity - ale dobrá restaurace - třeba u Dobré
Myšlenky (http://www.dobramyslenka.cz/) - mezi Výtoní a Palackého nám. Je
tam poměrně klid, mají tam dobré jídlo, většinou je i poměrně v pohodě
obsluha.

J.

2015-12-14 7:50 GMT+01:00 Marián Kyral :

> Dva týdny uplynuly a dle všeho je ideální termín tato středa, 16.12. v
> 18:00.
> Prosím všechny o revizi své účasti, ať víme, kolik nás skotečně nakonec
> bude a tip na vhodnou restauraci.
>
> Marián
>
> -- Původní zpráva --
> Od: Marián Kyral 
> Komu: talk-cz@openstreetmap.org
> Datum: 25. 11. 2015 22:11:08
> Předmět: [Talk-cz] OSM Hospoda Praha
>
> Ahoj,
> vánoce se pomalu, ale jistě blíží, co takhle zkusit ještě jedno OSM pivko?
>
> http://doodle.com/poll/xygiab522kee4r29
>
> Návrhy na vhodnou, ideálně nezakouřenou, restauraci vítány.
>
> Marián
> ___
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
>
> ___
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
>


-- 
S pozdravem,
Jirka Sedláček
---
jirisedla...@gmail.com
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Hospoda Praha

2015-10-02 Thread Jiří Sedláček
Taky bych přišel, lokalitou se asi přizpůsobím.
Nicméně, přišel bych asi spíš za Wikimedia ČR a za Wikipedii a rád bych vás
osobně pozval na Wikikonferenci (wikikonference.cz).

J.

2015-10-02 9:32 GMT+02:00 Marián Kyral :

> Takže fajn,
> nějaký zájem by byl ;-)
>
> Nevím jak mi to vyjde příští týden, jedu na školení a ještě přesně nevím,
> jaký bude program. Ale ten další týden by to mohlo vyjít.
> Máte tip na nějaké vhodné místo? Nezakouřená hospoda nebo třeba čajovna.
>
> Marián
>
> -- Původní zpráva --
> Od: Dalibor Jelínek 
> Komu: 'OpenStreetMap Czech Republic' 
> Datum: 30. 9. 2015 9:07:29
> Předmět: Re: [Talk-cz] Hospoda Praha Was: Hospoda Brno - rijen
>
> Ahoj,
>
> i ja bych se zucastnil.
>
>  Dalibor
>
>
>
> *From:* Petr Schönmann [mailto:pschonm...@gmail.com]
> *Sent:* Wednesday, September 30, 2015 6:23 AM
> *To:* OpenStreetMap Czech Republic 
> *Subject:* Re: [Talk-cz] Hospoda Praha Was: Hospoda Brno - rijen
>
>
>
> Když bude čas tak bych přišel
>
>
>
> Dne út 29. 9. 2015 18:29 uživatel  napsal:
>
> Já bych byl pro.
> Honza
>
> -- Původní zpráva --
> Od: Marián Kyral 
>
>
> Komu: OpenStreetMap Czech Republic 
>
> Datum: 29. 9. 2015 12:26:30
> Předmět: Re: [Talk-cz] Hospoda Praha Was: Hospoda Brno - rijen
>
>
>
> Ahoj,
> je to hrůza, zase mně předběhli :-D
>
> Právě minulý týden jsem uvažoval, že bych navrhl nějakou hospodu v Praze.
> Po létě, kdy jsem moc na služebky nejezdil to vypadá, že opět budu jezdit
> každý týden. Měl by někdo z Prahy a okolí zájem? Bohužel by to bylo možné
> jen přes týden. Úterý nebo středa.
>
> Bohužel Brno je trochu z ruky.
>
> Marián
>
> -- Původní zpráva --
> Od: Tom Ka 
> Komu: OpenStreetMap Czech Republic 
> Datum: 29. 9. 2015 12:01:16
> Předmět: [Talk-cz] Hospoda Brno - rijen
>
>
>
> Ahoj, uz jsme se dlouho nevideli, kdyz to Martin tak hezky nadhodil,
> vykopavam rovnou termin na pristi tyden:
>
> http://doodle.com/poll/3k8kzri33zbux67h
>
> Misto pro zacatek za mne klidne zase u Kormidla, ale muzeme i jinam v
> centru kde to bude rozumne pro vetsinu dostupne.
>
> Bye
>
> ___
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
> ___
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
> ___
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
> ___
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
>
> ___
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
>


-- 
S pozdravem,
Jirka Sedláček
---
jirisedla...@gmail.com
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


[Talk-cz] Chybějící chráněná území

2015-06-30 Thread Jiří Sedláček
Ahoj, dobrý den,
na odkazu níže lze vidět rybníky “Židloch” a “Nový rybník”, jež jsou cca od 
února chráněným územím (Ptáčovské rybníky - 
https://cs.wikipedia.org/wiki/Pt%C3%A1%C4%8Dovsk%C3%A9_rybn%C3%ADky).

Probíhal nějaký import chráněných území? Řešily se každoroční novinky? Mám to 
nějak namapovat (obcházet se mi to nechce, je to velké a poměrně členité) nebo 
existuje nějaká best practice?

http://www.openstreetmap.org/#map=16/49.2322/15.9120

-- 
Jiří Sedláček
Sent with Airmail___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


[Talk-cz] Správný průběh úprav ploch po importu polí a luk

2015-06-30 Thread Jiří Sedláček
Ahoj, dobrý den,
koukal jsem na mě známá místa a nevím, jak mám případně postupovat při nějakých 
úpravách - možná to lehce souvisí s dírami po sloupech, ale tohle jsou spíš 
remízky a sem tam nějaké kopečky s dvěma či třemi stromy. 

http://www.openstreetmap.org/#map=16/49.2527/15.9036 - místo

Co s tím, mám do těch děr “přikreslit” les? Patří tam něco? Mám odstranit ty 
“díry”?

Napadá vás nějaké rozumné a generické řešení?

-- 
Jiří Sedláček
Sent with Airmail___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] spatna definice kraju

2015-06-28 Thread Jiří Sedláček
To nejsou kraje, ale NUTS oblasti. Bojím se, že to je v podstatě správně,
víc o tom budou vědět asi jiní.

2015-06-28 20:59 GMT+02:00 Milan Sladky milan.sla...@outlook.com:

 Ahoj,
 Nevim z jakeho duvodu, ale OpenstreetMaps pouzivaji nesmyslne rozdeleni
 kraju na:

 Severozapad, Severovychod, Jihozapad, Jihovychod, Stredni Cechy,
 Jihovychod, Stredni Morava, Moravskoslezsko a Praha.

 Jednak je to videt na mape, ale co je mnohem horsi, tak pri volani
 Nominatim API na geocoding dostanu spatnou definici kraje:


 display_name=Špilberk, Brno, okres Brno-město, Jihomoravský kraj,
 Jihovýchod, Czech Republic class=boundary type=historicimportance=
 0.16679990974024
 address100Špilberk/address100
 cityBrno/city
 countyokres Brno-město/county
 stateJihovýchod/state
 countryCzech Republic/country
 country_codecz/country_code
 /place

 Misto Jihomoravskeho kraje dostanu Jihovychod. Pritom display name
 Jihomoravsky kraj obsahuje.

 Nevite, kdo by to byl schopen opravit?

 Predem diky.

 M.

 ___
 Talk-cz mailing list
 Talk-cz@openstreetmap.org
 https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz




-- 
S pozdravem,
Jirka Sedláček
---
jirisedla...@gmail.com
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Licence OSM

2015-02-09 Thread Jiří Sedláček
Jak píše Marián Kyral,
na Wikipedii by byla potřeba armáda a půl armády navíc k tomu, aby to šlo
nějak vymoct.

Obecně se sem tam povedle pořešit nějaké doplnění licence na nějakých
zpravodajských webech, některé už to začaly brát automaticky. To je ten
lepší dopad.

Pak se stane, že (což je naprostá výjimka a je to boží), že se využije
fotka pod licencí Creative Commons někde v tisku a správně, nedávno dokonce
na nějakém obalu nějakých sušenek.

Velmi časté však je, že (hej vole, to je zadara, to tam švihni, si nikdo
nevšimne - tak nějak předpokládám, že to probíhá) dojde k použití nějakých
fotek na komerčních (často přímo firemních webech). To by až tak nevadilo,
licence se dá doplnit - horší je, že při upozornění dojde k tomu, že ti
dotyční dělají mrtvého brouka a v lepším případě soubor smažou (no z
hlediska morálky je to ten horší případ). Některým pak pomohou se s tím
srovnat dopisy s hlavičkou právnické kanceláře.

Pak poměrně často dojde k nápravě do pár hodin či dní.

Je to bohužel/bohudík hrozně o lidech.

Pro hromadnou komunikaci ohledně autorských práv (přijímání) se v Wikimedia
Foundation obecně používá OTRS, ale je to tak nějak kanon na brouka, mi
přijde.

J.

On Mon Feb 09 2015 at 15:31:31 Marián Kyral mky...@email.cz wrote:

 -- Původní zpráva --
 Od: Jan Martinec j...@martinec.name
 Komu: talk-cz@openstreetmap.org

 Datum: 9. 2. 2015 14:15:59


 Předmět: Re: [Talk-cz] Licence OSM


 

  Já vím. Tohle byl jen příklad, že jinde s těmi několika slovy problém
 nemají.
  (Nevím, jestli jsou tak uvědomělí, nebo je někdo v minulosti ohledně toho
  kontaktoval).
 
 
  Když tak nad tím přemýšlím, možná by nebylo na škodu, udělat někde
 stránku, kde
  by se tato porušení licence dala evidovat. Tedy nahlásit a administrátor
 by pak
  mohl jedním kliknutím odeslat zdvořilý email s odkazem na licenci a po
 vyřešení
  by se požadavek uzavřel. Akorát by to asi chtělo oficiální doménu, tedy
  openstreetmap.cz nebo org.
 
 
  Nemá někdo přehled, jak se to řeší jinde? Možná už takový nástroj
 existuje.
 
 
  Marián
 
 

 Na wiki je
 http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Lacking_proper_attribution


 Tohle je bohužel čistě manuální proces.


 Marián




 Honza Piškvor Martinec



 ___
 Talk-cz mailing list
 Talk-cz@openstreetmap.org
 https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz

 ___
 Talk-cz mailing list
 Talk-cz@openstreetmap.org
 https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] přírodní rezervace a památky

2014-10-03 Thread Jiří Sedláček
Dobrá práce, ten kód eea:cdda:sitecode je jediný, co tam je - nejsou tam i
další data z toho cdda, teď jsem na to koukal a v tabulkách je i
site_code_nat, což je náš národní kód (a ten už na wiki je - to je ten úsop
kód) - přes to by to asi šlo.
Ale teda, to jejich CSV je tak nějak hrozný, nechce se mi na nějaký rozumný
rozebrání psát nic složitýho.

Jen tak mimochodem, myslíte, že by bylo zajímavý mít ten CDDA site code i
na cs Wiki? Kdybych se hodně snažil, tak bych to do toho infoboxu asi byl
schopen nějak nasypat (ale bylo by to blbý, zpracovat se to jakžtakž dá,
ale něco tam rozumně přidat do každého článku - to je dost k prdu. Ale asi
by to šlo, jen by to asi nějakou dobu trvalo. :/

J.

2014-10-02 15:42 GMT+02:00 Vladimír Slávik slavik.vladi...@seznam.cz:

  Ahoj!

 1) Ta Hlava 22 se vztahuje k OSM, kde nejsou k dispozici žádné údaje
 provázatelné s wikipedií mimo textový název - eea:cdda:sitecode != kód
 ÚSOP, bohužel. Zatím mi stačí že nebudou v mape nazvy bez hacku a carek,
 ostatní se dá dořešit později.

 2) PP hotové... http://www.openstreetmap.org/changeset/25810521

 Hezký den!
 Vláďa



 On 30.9.2014 16:14, Jiří Sedláček wrote:

 Ahoj,
 většina chráněných památek na Wikipedii má v infoboxu (což je s trochou
 šikovnosti roboticky zpracovatelný údaj) údaje o kódu ÚSOP (tj.
 identifikátor v NATURE rejstříku AOPK) - tj. je zcela jasný, jak správně a
 ideálně provázat články s chráněnými územími na OSM - ale fakt nevím, zda
 se s tím počítalo v OSM (a myslím, že ne-e).

  Případně, po troše ruční práce by se snad dalo navázat OSM na Wiki
 (potažmo Wikidata) přes relaci OSM. Ale dělat bych to úplně nechtěl.

  Navazoval jsem (celkem nedávno) sousedící obce k daným obcích na
 wikidatech - takže to jde poměrně slušně i s pomocí názvů obcí (chyb v těch
 cca 6500 obcích bylo cca 20) - ale musí se opatrně. :/

  A k hlavě 22 na wiki (??), co je podle tebe špatný název? Názvy z valné
 většiny vycházejí (odhaduju snad 99 %) z resjstříku AOPK - u novějších jsou
 často zdrojovány nebo aspoň je vycházeno ze zřizovacích listin (vyhlášky
 kraje, mnisterstva). A určo by se dalo případně i stáhnout roboticky ty
 názvy z kategorií - to bych případně mohl nějak provést - to by snad nemělo
 být tak náročné - jen mi prosím případně řekni v jaké to chceč podobě.

  např.:
 název PP na wiki; okres; ... ?

  J.

 2014-09-30 14:01 GMT+02:00 Vladimír Slávik slavik.vladi...@seznam.cz:

 Zdar,
 Právě jsem zjistil, že z PP mám stažené jenom relace, ne cesty, takže
 jsou hotové vlastně jen PR :-( No, odeslal jsem co je zpracované, viz
 http://www.openstreetmap.org/changeset/25765401

 Tedy v dohledné době hurá na PP a potom NPR. Asi jsem na to měl jít od
 začátku přes overpass api (ještě mi spíš teče mlíko z brady co se osm týká).

 Wikipedii automaticky, jakpak by se to dělalo? Teď mě to moc nenapadá,
 jelikož je tam trochu hlava 22 - podle špatného názvu hledám na wiki, někdy
 s trochou fantazie, najdu něco co k tomu patří a z toho poznám správný
 název, ten dopíšu. Asi by se dalo udělat nějaké mapování osm-wiki, ale to
 znamená sehnat někde seznam těch PP na wiki, což znamená...?

 Hezké odpoledne!
 Vláďa



 ___
 Talk-cz mailing list
 Talk-cz@openstreetmap.org
 https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz




-- 
S pozdravem,
Jirka Sedláček
---
jirisedla...@gmail.com
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] přírodní rezervace a památky

2014-10-03 Thread Jiří Sedláček
Jo,
tam jsem předpokládal, že bych to tam nasypal taky - jen se mi nechce řešit
to zakládání - a nemám na to teď bohužel asi ani moc času (a výkonu na
stroji :) ).

J.

2014-10-03 14:08 GMT+02:00 Petr Kadlec petr.kad...@gmail.com:

 2014-10-03 13:34 GMT+02:00 Jiří Sedláček jirisedla...@gmail.com:

 Jen tak mimochodem, myslíte, že by bylo zajímavý mít ten CDDA site code i
 na cs Wiki?


 Spíš na Wikidata, ne? I když vlastnost na ten kód podle CDDA ještě patrně
 neexistuje, musela by se založit.

 -- Mormegil / Petr Kadlec

 ___
 Talk-cz mailing list
 Talk-cz@openstreetmap.org
 https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz




-- 
S pozdravem,
Jirka Sedláček
---
jirisedla...@gmail.com
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] přírodní rezervace a památky

2014-09-30 Thread Jiří Sedláček
Ahoj,
většina chráněných památek na Wikipedii má v infoboxu (což je s trochou
šikovnosti roboticky zpracovatelný údaj) údaje o kódu ÚSOP (tj.
identifikátor v NATURE rejstříku AOPK) - tj. je zcela jasný, jak správně a
ideálně provázat články s chráněnými územími na OSM - ale fakt nevím, zda
se s tím počítalo v OSM (a myslím, že ne-e).

Případně, po troše ruční práce by se snad dalo navázat OSM na Wiki
(potažmo Wikidata) přes relaci OSM. Ale dělat bych to úplně nechtěl.

Navazoval jsem (celkem nedávno) sousedící obce k daným obcích na
wikidatech - takže to jde poměrně slušně i s pomocí názvů obcí (chyb v těch
cca 6500 obcích bylo cca 20) - ale musí se opatrně. :/

A k hlavě 22 na wiki (??), co je podle tebe špatný název? Názvy z valné
většiny vycházejí (odhaduju snad 99 %) z resjstříku AOPK - u novějších jsou
často zdrojovány nebo aspoň je vycházeno ze zřizovacích listin (vyhlášky
kraje, mnisterstva). A určo by se dalo případně i stáhnout roboticky ty
názvy z kategorií - to bych případně mohl nějak provést - to by snad nemělo
být tak náročné - jen mi prosím případně řekni v jaké to chceč podobě.

např.:
název PP na wiki; okres; ... ?

J.

2014-09-30 14:01 GMT+02:00 Vladimír Slávik slavik.vladi...@seznam.cz:

 Zdar,
 Právě jsem zjistil, že z PP mám stažené jenom relace, ne cesty, takže jsou
 hotové vlastně jen PR :-( No, odeslal jsem co je zpracované, viz
 http://www.openstreetmap.org/changeset/25765401

 Tedy v dohledné době hurá na PP a potom NPR. Asi jsem na to měl jít od
 začátku přes overpass api (ještě mi spíš teče mlíko z brady co se osm týká).

 Wikipedii automaticky, jakpak by se to dělalo? Teď mě to moc nenapadá,
 jelikož je tam trochu hlava 22 - podle špatného názvu hledám na wiki, někdy
 s trochou fantazie, najdu něco co k tomu patří a z toho poznám správný
 název, ten dopíšu. Asi by se dalo udělat nějaké mapování osm-wiki, ale to
 znamená sehnat někde seznam těch PP na wiki, což znamená...?

 Hezké odpoledne!
 Vláďa



 On 30.9.2014 11:51, xkomc...@centrum.cz wrote:

 Mockrát díky za to! :-)

 Wikipedia tagy jsou zatím na půlce ČR, zbytek jsem ještě nestihl. Budeš
 to dělat nějak automaticky nebo mám dokončit ručně i ten zbytek?

 xkomczax

 __

 Od: Vladimír Slávik slavik.vladi...@seznam.cz
 Komu: talk-cz@openstreetmap.org
 Datum: 30.09.2014 01:31
 Předmět: [Talk-cz] přírodní rezervace a památky

 Ahoj všichni,
 po dlouhém váhání jsem se strašně naštval a vrhl na to co zbylo v mapě
 po importu EEA (?).

 Provedl jsem:
 1) staženo vše v mateřských relacích PP a PR v ČR
 2) kontrola diakritiky (ano, všechny ručně... au)
 3) přetagování prázdných rolí cest na outer (automaticky)
 4) přeskládání zanořených multipolygonů do jednoho na jednu oblast a
 související opravy landuse na vnitřních cestách

 Takže za sebou mám plodný den, a zítra (tedy dnes?) kolem poledne se to
 pokusím nahrát, pokud někoho do té doby nenapadne že je to celé úplně
 blbě... Osobně se domnívám, že je to krok vpřed, ať tak či onak, a dílčí
 podrobnosti se dají dořešit dalšími úpravami, ale nechci se vrtat v celé
 ČR bez rozmyslu.

 Nakonec děkuji autorovi xkomczakx (?) za usilovné tagování odkazů na
 wikipedii, značně mi to zjednodušilo práci při opravách názvů, což byla
 největší fuška z toho všeho.

 Hezký večer či dobrou noc (nebo snad ráno?),
 Vláďa

 ___
 Talk-cz mailing list
 Talk-cz@openstreetmap.org
 https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz

  ___
 Talk-cz mailing list
 Talk-cz@openstreetmap.org
 https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz



 ___
 Talk-cz mailing list
 Talk-cz@openstreetmap.org
 https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz




-- 
S pozdravem,
Jirka Sedláček
---
jirisedla...@gmail.com
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] aktualizace chráněných území

2014-08-21 Thread Jiří Sedláček
Dobrý den,
předpokládám, že prvotně to tak bylo (pouze o OSM), ale byly zmíněny
chráněný území na cs wiki a to, že nebyly importovány strojově - což byly,
ale nové importovány nejsou (hlavně protože státní správa). Např. chráněné
území Ptáčovské rybníky (
https://cs.wikipedia.org/wiki/Pt%C3%A1%C4%8Dovsk%C3%A9_rybn%C3%ADky ) ještě
není zavedeno v AOPK databází a nemá tak ÚSOP číslo - tj. defakto ani nešlo
importovat (ač už existuje, protože bylo vyhlášeno krajem).

Přemýšlím, jak to spojit - asi přes to AOPK? Či nějak jinak? Určitě to jde,
vycházel bych z kategorií Chráněná území v okrese XXX (na wiki) a posléze
vybíral ty, který mají AOPK či další data, který jsou u chráněných území na
OSM).

Případně to můžeme dál probrat, Chmee2 byl zmíněn z toho důvodu, že to má
pod palcem a hodně se tomu věnoval (např. mě ukecal, abych tehdy udělal
toho bota na tvorbu těch článků) a obecně to na té wiki koordinuje.

J.


2014-08-20 14:58 GMT+02:00 xkomc...@centrum.cz:

 Jenom pro upřesnění: bavíme se tu všichni celou dobu o OpenStreetMap?
 Znejistil jsem jak byl zmíněn Chmee2, o kterém vím z Wikipedie...
 A hlavně: jak je to s tou aktualizací? Probíhá nebo chystá se někdo na ni?
 Mně se konečně povedlo dopátrat, jak z overpass dostat co potřebuji, takže
 spolu s wikipedia pluginem jsem připraven doplňovat wiki stránky k
 chráněným územím. Akorát by bylo fajn to přidávat i na ta nová, nicméně
 pokud ve výhledové době nebudou, tak půjdu do toho co je...

 __
  Od: Jiří Sedláček jirisedla...@gmail.com
  Komu: OpenStreetMap Czech Republic talk-cz@openstreetmap.org
  Datum: 16.08.2014 19:25
  Předmět: Re: [Talk-cz]aktualizace chráněných území
 
 Jenom upřesním, první dávka chráněných území (tuším snad před pár rokama -
 cca 4) se vkládala roboticky a čerpalo se z dat AOPK (
 http://drusop.nature.cz/), tuším, že to bylo možná i nějak zkombinovaný s
 dalšíma datama - už si to přesně nepamatuju, přeci jen - je to dlouho.
 
 Na aktualizaci se pracuje průběžně, téměř to nelze sledovat, protože nový
 chráněný území jsou vyhlašovány (převážně) krajskou samosprávou a to dost
 nahodile a do DRUSOPu pronikají tak nějak hodně náhodně.
 
 J.
 
 
 2014-08-14 9:33 GMT+02:00 Marián Kyral mky...@email.cz:
 
  Iniciativě se meze nekladou ;-) Co tak koukám do wiki, je to čistě
  manuální práce, žádný skript.
 
  Já se teď určitě do ničeho pouštět nebudu. O shapefile jsem zatím jen
  slyšel a ještě jsem neměl čas ani sílu se tím zabývat. Nicméně jsem si
  všiml, že existuje doplněk OpenData [1] do JOSM, který by měl umět ty
  shapefile načíst a dále s nimi pracovat. Na přidání linku na Wikipedii
 se
  zase hodí doplněk Wikipedia [2]
 
  Klidně si to zkus, podle mne by to neměl být až takový problém. Jen, co
  tak koukám, je toho nějak moc a udělat na to aktualizační skript asi
 bude
  trochu složitější. Ale možná by to mohlo být stejné jako u importu
 hranic.
 
  Co by se ale dalo udělat programově by byla aktualizace tagů, hlavně
  oprava těch nadbytečných mezer - není to dlouho, co to tady někdo chtěl
  řešit a nedořešil. A i to přiřazení wikipedia tagu by nemuselo být až
 tak
  složité.
 
  Začal bych asi tím, že bych si přes http://overpass-turbo.eu vytáhl
  seznam všech chráněných území a uložil je do osm souboru.
 
  (kliknout na Wizard, do okýnka zadat leisure=nature_reserve a
 kliknout
  na build and run query. Pak jen potvrdit, že těch pár mega nebude
 problém
  ;-) (záleží na velikosti zobrazené oblasti). Pak už jen Export a
 vybrat
  JOSM.)
 
  Pak dostaneš OSM soubor, který můžeš otevřít v JOSM, případně jej před
  otevřením upravit nějakým tím skriptíkem (je to jednoduché XML).
 
  [1] http://wiki.openstreetmap.org/wiki/JOSM/Plugins/OpenData
  [2] http://josm.openstreetmap.de/wiki/Help/Plugin/Wikipedia
 
  Tak přeji hodně štěstí ;-)
  Marián
 
  -- Původní zpráva --
  Od: xkomc...@centrum.cz
  Komu: talk-cz@openstreetmap.org
  Datum: 13. 8. 2014 22:45:22
  Předmět: [Talk-cz] aktualizace chráněných území
 
  Zdravím,
 
  chtěl jsem se zeptat na aktualizaci chráněných území EEA -
 
 http://wiki.openstreetmap.org/wiki/EEA:Nationally_designated_areas_import
  . Psal jsem si s uživatelem Kozuch, který import před dvěma lety
 prováděl a
  ten na aktualizaci nemá vůbec čas. Zmínil ale, že by bylo vhodné provést
  propojení s wikipedií - dnes téměř každá chráněná oblast má svoji
 vlastní
  stránku na cs.wikipedii. Na samotnou aktualizaci si rozhodně netroufám,
 ale
  mohl bych pomoct s nějakým poloautomatickým importem wiki stránek.
  Zároveň bych prosil toho, kdo bude případnou aktualizaci provádět,
 zda-li
  by bylo možné zachovat i zaniklá chráněná území (předřadit jim tag
 disused
  nebospíš abandon), neboť informace o tom kde bývalo chráněné území je
 stále
  cenné (viz třeba ta wikipedie, kde jsou stránky i o těch již zaniklých).
 
  xkomczax
 
  ___
  Talk-cz mailing list
  Talk-cz@openstreetmap.org
  https

[Talk-cz] Relations - sousední obce (kraje, okresy) z API

2014-08-17 Thread Jiří Sedláček
Dobrý den, ahoj,
mám poměrně specifický požadavek na API (či případně na jiný zdroj) a
nevím, jak se správně zeptat API (či třeba RUIANu).

Chtěl bych získat:
Obce (či okresy, ...) tak, abych zjistil, která další obec (či okres, ...)
s ní sousedí.

A to ideálně tak, abych si mohl vybrat obce jen z daného okresu (a to je
pro mě největší problém a nijak jsem nedokázal donutit API, aby mi vrátila
jen data z daného okresu dle ref nebo id relace).

Pokud bych získal data dle BBOXU, tak je to sice hezký, ale nebude to ono -
nicméně, i pak mi asi nezbyde nic jiného, než projít jednotlivý relace a
jejich ways a dle toho, že ways jsou ve více relacích poznat, že spolu ty
dané obce sousedí. Nebo to jde i jinak?

Díky za radu či nakopnutí.

J.

-- 
S pozdravem,
Jirka Sedláček
---
jirisedla...@gmail.com
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] aktualizace chráněných území

2014-08-17 Thread Jiří Sedláček
Ahoj,
na aktualizaci chráněných území se předpokládám pracuje ručně (už z toho
důvodu, že kraje tvoří nová území dost nahodile a do DRUSOPu se dostávají
podle mě neznámého klíče) a Petr Brož (Chmee2,
https://cs.wikipedia.org/wiki/Wikipedista:Chmee2) namotivoval dobrovolníky,
aby to psali ručně (a ono je to i baví, stejně jako focení těch památek).

Víc by asi věděl Petr Brož, já to nijak konkrétně nesleduju - nicméně, na
99 % je tvorba nových článků ruční prací.

J.


2014-08-17 21:35 GMT+02:00 Marián Kyral mky...@email.cz:

  Dne 16.8.2014 19:24, Jiří Sedláček napsal(a):

 Jenom upřesním, první dávka chráněných území (tuším snad před pár rokama -
 cca 4) se vkládala roboticky a čerpalo se z dat AOPK (
 http://drusop.nature.cz/), tuším, že to bylo možná i nějak zkombinovaný s
 dalšíma datama - už si to přesně nepamatuju, přeci jen - je to dlouho.

  Na aktualizaci se pracuje průběžně, téměř to nelze sledovat, protože
 nový chráněný území jsou vyhlašovány (převážně) krajskou samosprávou a to
 dost nahodile a do DRUSOPu pronikají tak nějak hodně náhodně.

   Ahoj,
 jakou formou ta aktualizace probíhá? Ručně?

 Marián


  J.


 2014-08-14 9:33 GMT+02:00 Marián Kyral mky...@email.cz:

 Iniciativě se meze nekladou ;-) Co tak koukám do wiki, je to čistě
 manuální práce, žádný skript.

 Já se teď určitě do ničeho pouštět nebudu. O shapefile jsem zatím jen
 slyšel a ještě jsem neměl čas ani sílu se tím zabývat. Nicméně jsem si
 všiml, že existuje doplněk OpenData [1] do JOSM, který by měl umět ty
 shapefile načíst a dále s nimi pracovat. Na přidání linku na Wikipedii se
 zase hodí doplněk Wikipedia [2]

 Klidně si to zkus, podle mne by to neměl být až takový problém. Jen, co
 tak koukám, je toho nějak moc a udělat na to aktualizační skript asi bude
 trochu složitější. Ale možná by to mohlo být stejné jako u importu hranic.

 Co by se ale dalo udělat programově by byla aktualizace tagů, hlavně
 oprava těch nadbytečných mezer - není to dlouho, co to tady někdo chtěl
 řešit a nedořešil. A i to přiřazení wikipedia tagu by nemuselo být až tak
 složité.

 Začal bych asi tím, že bych si přes http://overpass-turbo.eu vytáhl
 seznam všech chráněných území a uložil je do osm souboru.

 (kliknout na Wizard, do okýnka zadat leisure=nature_reserve a
 kliknout na build and run query. Pak jen potvrdit, že těch pár mega
 nebude problém ;-) (záleží na velikosti zobrazené oblasti). Pak už jen
 Export a vybrat JOSM.)

 Pak dostaneš OSM soubor, který můžeš otevřít v JOSM, případně jej před
 otevřením upravit nějakým tím skriptíkem (je to jednoduché XML).

 [1] http://wiki.openstreetmap.org/wiki/JOSM/Plugins/OpenData
 [2] http://josm.openstreetmap.de/wiki/Help/Plugin/Wikipedia

 Tak přeji hodně štěstí ;-)
 Marián

 -- Původní zpráva --
 Od: xkomc...@centrum.cz
 Komu: talk-cz@openstreetmap.org
 Datum: 13. 8. 2014 22:45:22
 Předmět: [Talk-cz] aktualizace chráněných území

 Zdravím,

 chtěl jsem se zeptat na aktualizaci chráněných území EEA -
 http://wiki.openstreetmap.org/wiki/EEA:Nationally_designated_areas_import
 . Psal jsem si s uživatelem Kozuch, který import před dvěma lety prováděl a
 ten na aktualizaci nemá vůbec čas. Zmínil ale, že by bylo vhodné provést
 propojení s wikipedií - dnes téměř každá chráněná oblast má svoji vlastní
 stránku na cs.wikipedii. Na samotnou aktualizaci si rozhodně netroufám, ale
 mohl bych pomoct s nějakým poloautomatickým importem wiki stránek.
 Zároveň bych prosil toho, kdo bude případnou aktualizaci provádět, zda-li
 by bylo možné zachovat i zaniklá chráněná území (předřadit jim tag disused
 nebospíš abandon), neboť informace o tom kde bývalo chráněné území je stále
 cenné (viz třeba ta wikipedie, kde jsou stránky i o těch již zaniklých).

 xkomczax

 ___
 Talk-cz mailing list
 Talk-cz@openstreetmap.org
 https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


 ___
 Talk-cz mailing list
 Talk-cz@openstreetmap.org
 https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz




  --
 S pozdravem,
 Jirka Sedláček
 ---
 jirisedla...@gmail.com


 ___
 Talk-cz mailing 
 listTalk-cz@openstreetmap.orghttps://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz



 ___
 Talk-cz mailing list
 Talk-cz@openstreetmap.org
 https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz




-- 
S pozdravem,
Jirka Sedláček
---
jirisedla...@gmail.com
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] aktualizace chráněných území

2014-08-16 Thread Jiří Sedláček
Jenom upřesním, první dávka chráněných území (tuším snad před pár rokama -
cca 4) se vkládala roboticky a čerpalo se z dat AOPK (
http://drusop.nature.cz/), tuším, že to bylo možná i nějak zkombinovaný s
dalšíma datama - už si to přesně nepamatuju, přeci jen - je to dlouho.

Na aktualizaci se pracuje průběžně, téměř to nelze sledovat, protože nový
chráněný území jsou vyhlašovány (převážně) krajskou samosprávou a to dost
nahodile a do DRUSOPu pronikají tak nějak hodně náhodně.

J.


2014-08-14 9:33 GMT+02:00 Marián Kyral mky...@email.cz:

 Iniciativě se meze nekladou ;-) Co tak koukám do wiki, je to čistě
 manuální práce, žádný skript.

 Já se teď určitě do ničeho pouštět nebudu. O shapefile jsem zatím jen
 slyšel a ještě jsem neměl čas ani sílu se tím zabývat. Nicméně jsem si
 všiml, že existuje doplněk OpenData [1] do JOSM, který by měl umět ty
 shapefile načíst a dále s nimi pracovat. Na přidání linku na Wikipedii se
 zase hodí doplněk Wikipedia [2]

 Klidně si to zkus, podle mne by to neměl být až takový problém. Jen, co
 tak koukám, je toho nějak moc a udělat na to aktualizační skript asi bude
 trochu složitější. Ale možná by to mohlo být stejné jako u importu hranic.

 Co by se ale dalo udělat programově by byla aktualizace tagů, hlavně
 oprava těch nadbytečných mezer - není to dlouho, co to tady někdo chtěl
 řešit a nedořešil. A i to přiřazení wikipedia tagu by nemuselo být až tak
 složité.

 Začal bych asi tím, že bych si přes http://overpass-turbo.eu vytáhl
 seznam všech chráněných území a uložil je do osm souboru.

 (kliknout na Wizard, do okýnka zadat leisure=nature_reserve a kliknout
 na build and run query. Pak jen potvrdit, že těch pár mega nebude problém
 ;-) (záleží na velikosti zobrazené oblasti). Pak už jen Export a vybrat
 JOSM.)

 Pak dostaneš OSM soubor, který můžeš otevřít v JOSM, případně jej před
 otevřením upravit nějakým tím skriptíkem (je to jednoduché XML).

 [1] http://wiki.openstreetmap.org/wiki/JOSM/Plugins/OpenData
 [2] http://josm.openstreetmap.de/wiki/Help/Plugin/Wikipedia

 Tak přeji hodně štěstí ;-)
 Marián

 -- Původní zpráva --
 Od: xkomc...@centrum.cz
 Komu: talk-cz@openstreetmap.org
 Datum: 13. 8. 2014 22:45:22
 Předmět: [Talk-cz] aktualizace chráněných území

 Zdravím,

 chtěl jsem se zeptat na aktualizaci chráněných území EEA -
 http://wiki.openstreetmap.org/wiki/EEA:Nationally_designated_areas_import
 . Psal jsem si s uživatelem Kozuch, který import před dvěma lety prováděl a
 ten na aktualizaci nemá vůbec čas. Zmínil ale, že by bylo vhodné provést
 propojení s wikipedií - dnes téměř každá chráněná oblast má svoji vlastní
 stránku na cs.wikipedii. Na samotnou aktualizaci si rozhodně netroufám, ale
 mohl bych pomoct s nějakým poloautomatickým importem wiki stránek.
 Zároveň bych prosil toho, kdo bude případnou aktualizaci provádět, zda-li
 by bylo možné zachovat i zaniklá chráněná území (předřadit jim tag disused
 nebospíš abandon), neboť informace o tom kde bývalo chráněné území je stále
 cenné (viz třeba ta wikipedie, kde jsou stránky i o těch již zaniklých).

 xkomczax

 ___
 Talk-cz mailing list
 Talk-cz@openstreetmap.org
 https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


 ___
 Talk-cz mailing list
 Talk-cz@openstreetmap.org
 https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz




-- 
S pozdravem,
Jirka Sedláček
---
jirisedla...@gmail.com
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


[Talk-cz] Tagování Chatových/zahradně chatových oblastí

2014-03-25 Thread Jiří Sedláček
Ahoj,
jak správně tagovat chatové oblasti poblíž měst - jako landuse:allotments?
Nebo je nějaká jiná praxe?

-- 
S pozdravem,
Jirka Sedláček
---
jirisedla...@gmail.com
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Tagování Chatových/zahradně chatových oblastí

2014-03-25 Thread Jiří Sedláček
Díky, příští otázku očekávám tak v roce 2016, ať to máme pravidelně. :)
J.


On Tue, Mar 25, 2014 at 4:56 PM, Marián Kyral mky...@email.cz wrote:

  Asi tomu nebudeš věřit, ale už se to tu probíralo ;-)

 https://www.mail-archive.com/talk-cz@openstreetmap.org/msg05862.html

 https://www.mail-archive.com/talk-cz%40openstreetmap.org/msg08029.html



 Marián



 Dne 25.3.2014 16:43, Jiří Sedláček napsal:

 Ahoj,
 jak správně tagovat chatové oblasti poblíž měst - jako landuse:allotments?
 Nebo je nějaká jiná praxe?

 --
 S pozdravem,
 Jirka Sedláček
 ---
 jirisedla...@gmail.com

 ___
 Talk-cz mailing 
 listTalk-cz@openstreetmap.orghttps://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz



 ___
 Talk-cz mailing list
 Talk-cz@openstreetmap.org
 https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz




-- 
S pozdravem,
Jirka Sedláček
---
jirisedla...@gmail.com
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


[Talk-cz] Workshop a prezentace na Wikikonferenci 2013

2013-09-18 Thread Jiří Sedláček
Dobrý den,
možná jste zaregistrovali, že se bude konat Wikikonference 2013 pořádaná
občanským sdružením Wikimedia Česká republika, v rámci bloku věnovaném
dalším projektům pod svobodnými licencemi bychom byli rádi, kdyby vystoupil
někdo z komunity českým OSM s tématem věnovaným právě OSM.

Součástí Wikikonference budou i Workshopy, kdy bude možnost předvést tvorbu
či úpravy OSM map a také povědět něco o tom, co je a co není správně při
tvorbě map.

Wikikonference se bude konat 30. listopadu v Praze na Přírodověděcké
fakultě na Albertově.

Našel by se mezi přispěvateli někdo, kdo by měl čas a byl ochoten a schopen
přednášet k tématu OSM?

Samozřejmě jsou všichni i zváni na samotnou konferenci jako posluchači.

https://cs.wikipedia.org/wiki/Wikipedie:Konference/Wikikonference_2013

-- 
S pozdravem,
Jiřá Sedláček
---
jirisedla...@gmail.com
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Zoo Ostrava - využití vizualizace pro účely mapování

2013-06-28 Thread Jiří Sedláček
Ahoj,
on to sice je svého druhu marketing zdarma, nicméně předpokládám, že pro
běžnou markeťačku ze ZOO bude OSM dost neznámej pojem a bude to pro ně něco
podoobnýho jako pro mě (a pro většinu populace) metody rozmnožování
ptakopysků. Tj. přes tohle bych nešel. spíš bych zkusil zaměřit se k tomu,
že v současnosti je už dost lidí, co mají chytré telefony a že pro ně bude
snažší se v ZOO vyznat, pokud to bude správně zpracované v OSM.

A na to uvolňování dat, kdyby to šlo tak jednoduše, ale chválím iniciativu!

J.


2013/6/23 jzvc j...@tpfree.net

 Dne 23.6.2013 9:13, Marián Kyral napsal(a):

  Zdravím,
 chtěl jsem se zeptat, zda je možné použít jako podklad pro mapování
 vizualizaci zveřejněnou na stránkách ZOO [1]. Obrázek jsem si pomocí
 pictLayer pluginu napasoval na KM a sedí to. Jedná se mi o úpravy
 rybníku a zanesení nových ostrovů. Celý projekt sice ještě není
 dokončen, ale rybník, ostrovy a chodník mezi ostrovy je již přístupný. V
 KM a na Bingu je zatím původní stav a ten asi ještě dlouho vydrží :-(.

 Dá se zveřejněná vizualizace využít přímo, nebo mám raději zkusit získat
 explicitní povolení přímo od Zoo? Na stránkách mají copyright [2],
 nicméně mi není jasné, jestli se některá jeho část vztahuje na použití
 vizualizace jako podkladu. Je to překopírování, přetištění nebo
 distribuce? Nejblíže je asi uchovávání v databázi. Ale tam se asi
 jedná o tento konkrétní obrázek. Ale já z něj použiji pouze obrys
 rybníku a ostrovů, případně vedení chodníků ( v kombinaci s gps
 trackem). Navíc zřizovatelem ZOO je město a na projekt přispívá EU.
 Takže i já ;-)

 A pokud bude možno toto použít jako zdroj, jak tom mám následně označit
 do tagu source?

 Ovšem pokud by to možné nebylo, tak se bude muset počkat až se to
 dostane do KM nebo na Bing, případně si objednat letadlo a udělat si
 vlastní letecké fotky (trochu drahá sranda).


 Primo to pouzit bez souhlasu nemuzes, ale na letecky fotky taky nemusis
 cekat. Co takhle si na misto udelat vejlet, a zmapovat to dle vlastni
 znalosti?

 Navic bych rek, ze pokud jim mailnes, ze to chces vyuzit jako podklad
 zmapovani do OSM, tak by s tim nemuseli mit problem - je to marketing
 zadarmo.



 [1]
 http://www.zoo-ostrava.cz/cz/**projekty/513-odbahneni-a-**
 upravy-rybnika-c.-1.htmlhttp://www.zoo-ostrava.cz/cz/projekty/513-odbahneni-a-upravy-rybnika-c.-1.html

 [2] 
 http://www.zoo-ostrava.cz/cz/**copyright/http://www.zoo-ostrava.cz/cz/copyright/

 Díky,
 Marián

 __**_
 Talk-cz mailing list
 Talk-cz@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.**org/listinfo/talk-czhttp://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz



 __**_
 Talk-cz mailing list
 Talk-cz@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.**org/listinfo/talk-czhttp://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz




-- 
S pozdravem,
Jirka Sedláček
---
jirisedla...@gmail.com
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] osm, metro, github

2013-06-25 Thread Jiří Sedláček
Kruci, nelze než souhlasit s poslední větou v článku - nikdy nebylo
publikování map snažší. Moc pěkný demo. Teď přijde moje možná trošku lamí
otázka - když jsem schopen vymyslet nějaký SQL dotaz - kam ho mám vložit,
aby mi to něco z OSM vyplyvlo. Věřím, že bude nějaký rozhraní, ale když
jsem kdysi pátral, tak jsem vypátral jen možnosti stažení dat pomocí API a
tam snad SQL nešlo dostat nijak.

Druhá otázka, ty funkce ST_... - ty neznám, to je nějaký zvláštní soubor
funkcí nebo nějaký speciální dialog?

Díky,
J.


2013/6/26 Jachym Cepicky jachym.cepi...@gmail.com

 Zdravím

 dovolil bych si upozornit na drobný blogpost o tom, jak Github umožňuje
 zobrazovat mapy, zkusil jsem vysosat z OSM stanice metra (za kritiku SQL
 budu vděčný, nikdy jsem to moc nedělal), docela hezky to chodí, možná by
 se to mohlo někomu hodit


 http://les-ejk.cz/2013/06/github-pro-vase-geodata-nova-platforma-pro-open-data/

 Jáchym
 --
 Jachym Cepicky
 Help Service - Remote Sensing s.r.o.
 jachym.cepi...@gmail.com
 HS-RS: jac...@hsrs.cz http://bnhelp.cz
 http://les-ejk.cz


 ___
 Talk-cz mailing list
 Talk-cz@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz




-- 
S pozdravem,
Jirka Sedláček
---
jirisedla...@gmail.com
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] FYI map1.eu

2013-02-16 Thread Jiří Sedláček
Vtipnější je, že třeba Nový mlýny nebo Dunaj jsou taky plný kopců.
Nezjistil jsem však, zda došlo jen k uhnutí a nebo ji chybný zdroj. Ale
jinak je to moc pěkné.
J.

2013/2/15 Zdeněk Pražák zpra...@seznam.cz

 Mapa je to pěkná, ale nějak mi nehrají vrstevnice, například v okolí
 Lání Bohdaneč na rovném poli se zbrazují kopce vysoké až 40 m.
 Pražák

 Dne 15. února 2013 9:08 Jan Kučera kozuc...@gmail.com napsal(a):
  Tak toto je masakr... na takovou mapu jsem čekal...
 
 
  Dne 15. února 2013 8:23 hanoj eha...@gmail.com napsal(a):
 
  Map1.eu - nová mapa Evropy
  dnes 04:05 | Zajímavý projekt
  Vyšla první alfa verze map1.eu, mapy založené na datech OpenStreetMap.
  Projekt si klade za cíl poskytnout turistické mapy podobné těm
  tištěným a to pro celou Evropu. Více informací lze nalézt na blogu
  autora. Zatím je celá Evropa vykreslena jen v malém měřítku. Českou
  republiku, Slovensko, Rakousko, části Německa, Polska a Maďarska si je
  však možné prohlédnout i ve větším měřítku a to včetně cest a
  turistických značek.
 
 
  http://map1.eu/
  http://map1.blog.root.cz/
 
  ___
  Talk-cz mailing list
  Talk-cz@openstreetmap.org
  http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
 
 
 
  ___
  Talk-cz mailing list
  Talk-cz@openstreetmap.org
  http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
 

 ___
 Talk-cz mailing list
 Talk-cz@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz




-- 
S pozdravem,
Jirka Sedláček
---
jirisedla...@gmail.com
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Převod OSM - dwg

2012-09-18 Thread Jiří Sedláček
A kdyby to šlo třeba i do SVG, tak bych se taky nezlobil.
J.

2012/9/18 Jan Dudík jan.du...@gmail.com:
 Chci se zeptat, jestli existuje nějaký způsob, jak BFU dostane data z
 OSM do nějakého jiného editovatelného formátu, ideálně DWG (dgn,
 dxf...)

 Ideálně, že bych si pomocí JOSM stáhnul vybranou oblast, to uložil
 jako soubor a něčím jej převedl tak, abych jej otevřel v autocadu.

 potřebuji nějaký hotový prográmek pro windows.

 JD


 --
 --
 Ing. Jan Dudík

 ___
 Talk-cz mailing list
 Talk-cz@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz



-- 
S pozdravem,
Jirka Sedláček
---
jirisedla...@gmail.com

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Převod OSM - dwg

2012-09-18 Thread Jiří Sedláček
Když já bych rád pracoval ideálně s vrstvou hranic obcí nebo s landuse
a ideálně s celou republikou a ač jsem zkoušel různý věci (osmarender
se mi opravdu moc nechce, ale asi to tak dopadne).

Ale díky.
J.

On Tue, Sep 18, 2012 at 3:27 PM, hanoj eha...@gmail.com wrote:
 A kdyby to šlo třeba i do SVG, tak bych se taky nezlobil.
 1) www.openstreetmap.org
 2) export
 3) obrazek
 4) SVG

 jinak treba nize nebo Osmarender:
 http://wiki.openstreetmap.org/wiki/SVG


 Dan B.

 ___
 Talk-cz mailing list
 Talk-cz@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz



-- 
S pozdravem,
Jirka Sedláček
---
jirisedla...@gmail.com

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] tracer

2011-12-23 Thread Jiří Sedláček
No, já to nebyl, tracer mi nikdy nešel. Ale přijde mi VELMI nevhodné užít
slova pachatel, uvědomme si, že tuto práci i onen domnělý pachatel dělá
ve svém volném čase a na 99 % dobrovolně. Věřím, že dost lidí by takové
oslovení jejich osoby mohlo rychle odradit. To by přece byla škoda, ne?
Hezké svátky.
J.
Dne 2011 12 23 18:21 Petr Balíček pbali...@seznam.cz napsal(a):

 Pravda, asi bych měl bejt konkrétnější. Přesně jak píšeš - obkreslujou se
 čísla budov, šipky a takovýhle věci.
 Mnohde sou timhle způsobem zakreslený i louky a jiný pozemky, tam
 nepovažju obkreslování z katastru za vhodný řešení, protože v realitě se to
 často hodně liší. Hlavně ale ty polygony na sebe nenavazujou a překrejvají
 se.
 Jako příklad uvedu Jemnici (nebo Jemnice?) na Vysočině, kde sem ještě
 nezasahoval, po pachateli se mi teď nechce pátrat.

   Původní zpráva 
  Od: Petr Dlouhý petr.dlo...@email.cz
  Předmět: Re: [Talk-cz] tracer
  Datum: 23.12.2011 17:22:35
  
  Ahoj,
 
  prosím napiš o jaké prasárny jde, ať to každý ví: Po trasování by se měli
  odstranit body, které vzniknou na číslech budov, značkách S pro
 spojení částí
  budovy a jiných nečistotách. Pokud je budova pravoúhlá, tak je dobré
 použít
  ortogonizátor (klávesová zkratka Q v JOSM). Taky je dobré spojit všechny
 body na
  sebe nalepených budov, pokud to tracer z nějakého důvodu neudělá.
 
    Původní zpráva 
   Od: Petr Balíček pbali...@seznam.cz
   Předmět: [Talk-cz] tracer
   Datum: 23.12.2011 12:25:40
   
   Zdravim,
  
   lidi, když používáte k obkreslování budov tracer, kontrolujte a
 opravujte to,
  co
   z něho leze!
   V poslední době sem se dal do opravování chyb podle inspektora a ty
 prasárny,
  co
   tam sou, to je neskutečný. Možná by to chtělo víc upřednostňovat
 kvalitu před
   kvantitou.
  
   Hezký svátky,
  
   PB
  
   ___
   Talk-cz mailing list
   Talk-cz@openstreetmap.org
   http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
  
  
  
 
  Petr Dlouhý
  petr.dlo...@email.cz
 
  ___
  Talk-cz mailing list
  Talk-cz@openstreetmap.org
  http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
 
 
 

 ___
 Talk-cz mailing list
 Talk-cz@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz