Re: Re: [Internauta] Recopilatori (Eric i l'etiquetatge)

2004-12-21 Conversa Joan
On Mon, 20 Dec 2004 16:32:09 +0100, Jordi [EMAIL PROTECTED] wrote:
 Estic d'acord amb tu amb que s'ha d'escriure correctament el català,
 però, tu també fas faltes ortogràfiques. defencem s'escriu amb S.
 Defensem.

Mira, Jordi. Com a professional de la llengua no accepto aquest tipus
de comentari. Retreure a una altra persona que fa faltes d'ortografia
o que parla malament és una de les coses que més van en contra de l'ús
del català. Tots ens atrevim a dir coses en anglès, malgrat que només
siguem capaços de dir correctament una de cada tres paraules, però no
passa res. Dominar l'ortografia no vol dir ni saber escriure millor ni
tenir més raó. Retreure errors ortogràfics és una actitud excloent i
intolerant, que només porta com a conseqüència que la persona insegura
abandoni la idea de tornar a utilitzar el català.

Per tant, demano que no es torni a utilitzar mai més aquest argument.

Dixit.


Joan

___
llista de correu de l'Internauta
[EMAIL PROTECTED]
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


Re: Re: [Internauta] Recopilatori (Eric i l'etiquetatge)

2004-12-21 Conversa Jordi
No m'ho diguis a mi això. Jo ho he dit, per què ell ho va utilitzar a
primeres de canvi i precisament pels motius que tu ho has dit. Si
mires el començament de la discussió veuràs qui utilitza aquest
argument com a defensa. Jo no. Jo només li retrec  que esbronca
per no saber escriure correctament el català i ell mateix comet
faltes. Jo mai he utilitzat això en contra d'algú. Al contrari, val
més que s'escrigui malament que no pas que no s'escrigui.


On Tue, 21 Dec 2004 10:26:09 +0100, Joan [EMAIL PROTECTED] wrote:
 On Mon, 20 Dec 2004 16:32:09 +0100, Jordi [EMAIL PROTECTED] wrote:
  Estic d'acord amb tu amb que s'ha d'escriure correctament el català,
  però, tu també fas faltes ortogràfiques. defencem s'escriu amb S.
  Defensem.
 
 Mira, Jordi. Com a professional de la llengua no accepto aquest tipus
 de comentari. Retreure a una altra persona que fa faltes d'ortografia
 o que parla malament és una de les coses que més van en contra de l'ús
 del català. Tots ens atrevim a dir coses en anglès, malgrat que només
 siguem capaços de dir correctament una de cada tres paraules, però no
 passa res. Dominar l'ortografia no vol dir ni saber escriure millor ni
 tenir més raó. Retreure errors ortogràfics és una actitud excloent i
 intolerant, que només porta com a conseqüència que la persona insegura
 abandoni la idea de tornar a utilitzar el català.
 
 Per tant, demano que no es torni a utilitzar mai més aquest argument.
 
 Dixit.
 
 
 Joan
 
 ___
 llista de correu de l'Internauta
 [EMAIL PROTECTED]
 http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta
 


-- 
Jordi Vergés

[EMAIL PROTECTED]

___
llista de correu de l'Internauta
[EMAIL PROTECTED]
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


Re: [Internauta] Recopilatori (Eric i l'etiquetatge)

2004-12-21 Conversa Esteve Valentí Morales

apte (evolució = supervivència del més apte). 


evolució = possibilitat de reproducció del més apte.


Esteve Valentí
[EMAIL PROTECTED]
http://www.puigdelescols.com

___
llista de correu de l'Internauta
[EMAIL PROTECTED]
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


Re: Re: [Internauta] Recopilatori (Eric i l'etiquetatge)

2004-12-21 Conversa Joan
On Tue, 21 Dec 2004 10:32:19 +0100, Jordi [EMAIL PROTECTED] wrote:
 No m'ho diguis a mi això. Jo ho he dit, per què ell ho va utilitzar a
 primeres de canvi i precisament pels motius que tu ho has dit. Si
 mires el començament de la discussió veuràs qui utilitza aquest
 argument com a defensa. Jo no. Jo només li retrec  que esbronca
 per no saber escriure correctament el català i ell mateix comet
 faltes. Jo mai he utilitzat això en contra d'algú. Al contrari, val
 més que s'escrigui malament que no pas que no s'escrigui.

Ho sento. Fins ara no havia vist aquest argument en aquest fil. Ho he
repassat i continuo sense veure'l...


Joan

___
llista de correu de l'Internauta
Internauta@internauta.net
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


Re: Re: [Internauta] Recopilatori (Eric i l'etiquetatge)

2004-12-21 Conversa Jordi
Ara sóc jo qui no ho entén. Què vol dir aquesta resposta?


On Tue, 21 Dec 2004 21:48:07 +0100, Joan [EMAIL PROTECTED] wrote:
 On Tue, 21 Dec 2004 10:32:19 +0100, Jordi [EMAIL PROTECTED] wrote:
  No m'ho diguis a mi això. Jo ho he dit, per què ell ho va utilitzar a
  primeres de canvi i precisament pels motius que tu ho has dit. Si
  mires el començament de la discussió veuràs qui utilitza aquest
  argument com a defensa. Jo no. Jo només li retrec  que esbronca
  per no saber escriure correctament el català i ell mateix comet
  faltes. Jo mai he utilitzat això en contra d'algú. Al contrari, val
  més que s'escrigui malament que no pas que no s'escrigui.
 
 Ho sento. Fins ara no havia vist aquest argument en aquest fil. Ho he
 repassat i continuo sense veure'l...
 
 
 Joan
 
 ___
 llista de correu de l'Internauta
 Internauta@internauta.net
 http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta
 


-- 
Jordi Vergés

[EMAIL PROTECTED]

___
llista de correu de l'Internauta
Internauta@internauta.net
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


RE: [Internauta] Recopilatori (Eric i l'etiquetatge)

2004-12-20 Conversa xavi
 TOTHOM que parla català, llegeix en castellà i l'entén. No obstant, no
 tothom que parla castellà entén el català.

Ja que dius això de tothom cridant... potser no està de més recordar que 
hi ha catalanoparlants que no necessariament saben llegir el castellà. Per 
exemple els habitants d'Andorra, la Catalunya Nord o l'Alguer.

X


-
Missatge enviat via webmail... vol dir que estic de viatge
;-)


___
llista de correu de l'Internauta
[EMAIL PROTECTED]
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


Re: [Internauta] Recopilatori (Eric i l'etiquetatge)

2004-12-20 Conversa Jordi
pel que fa la catalunya nord i l'alguer ... no t'ho discuteixo. Però
vols dir que hi ha andorrans que no parlen castellà?


On Mon, 20 Dec 2004 09:22:51 GMT, [EMAIL PROTECTED] [EMAIL PROTECTED] wrote:
  TOTHOM que parla català, llegeix en castellà i l'entén. No obstant, no
  tothom que parla castellà entén el català.
 
 Ja que dius això de tothom cridant... potser no està de més recordar que
 hi ha catalanoparlants que no necessariament saben llegir el castellà. Per
 exemple els habitants d'Andorra, la Catalunya Nord o l'Alguer.
 
 X
 
 -
 Missatge enviat via webmail... vol dir que estic de viatge
 ;-)
 
 
 ___
 llista de correu de l'Internauta
 [EMAIL PROTECTED]
 http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta
 


-- 
Jordi Vergés

[EMAIL PROTECTED]

___
llista de correu de l'Internauta
[EMAIL PROTECTED]
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


Re: [Internauta] Recopilatori (Eric i l'etiquetatge)

2004-12-20 Conversa Òscar Escuder
jordi,

en xavi ja t'ha respost el tema dels catalanoparlants que no han de saber
l'espanyol per força.

jo, sense dubtar mai de la teva catalanitat i la teva defensa de la llengua
(no en tinc cap motiu), sí que et faig unes apreciacions personals:

- evidentment tens raó en la qüestió de l' hauríem, però si només
parlessin les llengües qui ho fes bé, gairebé tothom (no només en català)
estaria calladet. o sigui que -intentant que tothom el parli i l'escrigui el
millor possible- jo prefereixo que algú ho faci en un català no massa
correcte que no pas en un altre idioma (especialment espanyol o francès)

- referent a la màxima difusió, pq no en anglès?

- i, dit tot això, tb t'he de dir que prefereixo que algú parli a favor
nostre en espanyol que no algú en contra en català. i que pot tenir una
certa -jo diria que no gaire- utilitat pedagògica.

fins ara,

òscar


- Original Message - 
From: Jordi Falcés i Valls - Jol [EMAIL PROTECTED]
To: [EMAIL PROTECTED]
Sent: Monday, December 20, 2004 2:28 AM
Subject: RE: [Internauta] Recopilatori (Eric i l'etiquetatge)


 Ei company,

 sóc català, visc a Catalunya, i defenso la meva llengua.

 Això no vol dir que no pugui escriure el meu blog en castellà, que crec
 que té més projecció i el podrà llegir més gent. En definitiva aquesta és
 la intenció d'un Blog, no?

 TOTHOM que parla català, llegeix en castellà i l'entén. No obstant, no
 tothom que parla castellà entén el català.

 Si ho has vist, a la meva pàgina faig referència al burro català, de la
 mateixa manera que en defenso l'etiquetatge i a l'Eric, i a altes temes.
 Ho faré sempre!

 Tic molts amics fora de Catalunya. Família a Argentina i família al Regne
 Unit. No l'escric en anglès perquè llavors no l'entendrien ni els
 catalans, ni els castellans.

 El fet que l'escrigui en castellà no és discriminatori per a ningú.

 És una opinió...

 Si tant et preocupa la nostra llengua, per què no intentes escriure bé el
 català i comences per posar accents a les paraules que en porten? Per
 cert, tindríem en català és hauríem.

  I per que esta en castella ?
  Tindrem que parlar amb l'Exercit del Fenix.

 I per què està en castellà?
 Hauríem de parlar amb l'Exèrcit del Fènix.

 Salutacions,

 --
   [ name   ] [ Jordi Falcés i Valls   ]
   [ nick   ] [ Jol]
   [ e-mail ] [ [EMAIL PROTECTED]   ]
   [ web] [ http://www.falces.net/ ]
   [ phone  ] [ +34 937.25.33.58   ]
   [ fax] [ +34 937.25.91.58   ]
   [ mobile ] [ +34 687.97.39.77   ]

   ·.·.·.·.·.·.·.·.·.·.·.·.·.·.·.·.·.·.
 Por muy rápido que viaje la luz
 ésta siempre se da cuenta que la
 oscuridad ha llegado antes
   ·.·.·.·.·.·.·.·.·.·.·.·.·.·.·.·.·.·.

  -Mensaje original-
  De: [EMAIL PROTECTED]
  [mailto:[EMAIL PROTECTED] En nombre de dolsa
  Enviado el: domingo, 19 de diciembre de 2004 21:09
  Para: Jordi Falcés i Valls - Jol
  Asunto: Re: [Internauta] Recopilatori (Eric i l'etiquetatge)
 
  Hola,
 
  Sunday, December 19, 2004, 1:08:17 PM, escrius:
 
  JFiVJ Vaig fer una mica de recopilatori.
 
  JFiVJ http://www.falces.net/blog_comment.asp?blog_id=370
 
  JFiVJ Salutacions,
 
  I per que esta en castella ?
  Tindrem que parlar amb l'Exercit del Fenix.


 ___
 llista de correu de l'Internauta
 [EMAIL PROTECTED]
 http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta



___
llista de correu de l'Internauta
[EMAIL PROTECTED]
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


Re: [Internauta] Recopilatori (Eric i l'etiquetatge)

2004-12-20 Conversa xavi
 pel que fa la catalunya nord i l'alguer ... no t'ho discuteixo. Però
 vols dir que hi ha andorrans que no parlen castellà?

NO sóc prou coneixedor de la realitat andorrana com per afirmar-ho. De 
totes formes, jo al meu missatge deia que no necessairament saben llegir 
el castellà. Una cosa és llegir i una altra molt diferent parlar-lo. :-)

X


-
Missatge enviat via webmail... vol dir que estic de viatge
;-)


___
llista de correu de l'Internauta
[EMAIL PROTECTED]
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


Re: [Internauta] Recopilatori (Eric i l'etiquetatge)

2004-12-20 Conversa Jordi
Ei ei, que ho dèia amb to irònic eh. No sé si està gaire ben situat el
català a andorra. Hi vaig sovint i ... Moltes vegades en català no
t'entenen. T'ho dic per experiència.

On Mon, 20 Dec 2004 09:38:23 GMT, [EMAIL PROTECTED] [EMAIL PROTECTED] wrote:
  pel que fa la catalunya nord i l'alguer ... no t'ho discuteixo. Però
  vols dir que hi ha andorrans que no parlen castellà?
 
 NO sóc prou coneixedor de la realitat andorrana com per afirmar-ho. De
 totes formes, jo al meu missatge deia que no necessairament saben llegir
 el castellà. Una cosa és llegir i una altra molt diferent parlar-lo. :-)
 
 X
 
 -
 Missatge enviat via webmail... vol dir que estic de viatge
 ;-)
 
 


-- 
Jordi Vergés

[EMAIL PROTECTED]

___
llista de correu de l'Internauta
[EMAIL PROTECTED]
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


Re: [Internauta] Recopilatori (Eric i l'etiquetatge)

2004-12-20 Conversa Benjamí Villoslada
El Dilluns 20 Desembre 2004 02:28, Jordi Falcés i Valls - Jol va escriure:
 Això no vol dir que no pugui escriure el meu blog en castellà, que crec
 que té més projecció i el podrà llegir més gent. En definitiva aquesta és
 la intenció d'un Blog, no?

Del meu no:  http://weblog.bitassa.net/arxiu/2004/08/28/19/

Mantindré la meva encara que comporti fer l'ullastre esbrancat damunt la 
creueta del campanar.  Si tot i entendre el català no saps que és fer 
l'ullastre esbrancat, aquí tens una pista del que és capaç d'expressar una 
llengua.  És molt més que un intrument utilitarista de projecció.

I si vols projecció, la gent que llegeix anglès i xinès és més i més 
interessant que els iberoamericans.

També pots posar una foto teva en pilotes, cridarà l'atenció.  Total, ja has 
venut la teva cultura, el següent pas natural és vendre el cos.

-- 
Benjamí
http://weblog.bitassa.net



.

___
llista de correu de l'Internauta
[EMAIL PROTECTED]
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


Re: [Internauta] Recopilatori (Eric i l'etiquetatge)

2004-12-20 Conversa Ermengol Bota
On Mon, 20 Dec 2004 02:28:54 +0100, Jordi Falcés i Valls - Jol
[EMAIL PROTECTED] wrote:
 Això no vol dir que no pugui escriure el meu blog en castellà, que crec
 que té més projecció i el podrà llegir més gent. En definitiva aquesta és
 la intenció d'un Blog, no?

No el de tothom, per exemple
http://css.artnau.com 
La gràcia del seu justament és fer-ho en català.

 TOTHOM que parla català, llegeix en castellà i l'entén. No obstant, no
 tothom que parla castellà entén el català.

Anant pel pirineu et pots trobar més d'un pagés que el castellà no
l'enten, però reconec que en son ben pocs, i cada dia menys,
malauradament.

De la resta ja no dic res, simplement volia comentar aquest parell de punts.

-- 
* Ermengol *
/***
* Els ordinadors no resolen problemes,  *
* simplement executen solucions.  *
/

___
llista de correu de l'Internauta
[EMAIL PROTECTED]
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


Re: Re: [Internauta] Recopilatori (Eric i l'etiquetatge)

2004-12-20 Conversa subscripcions.falces.net
Si ho escribs en angls no hi hauria problema/polmica?

Aix s fanatisme... i amb el fanatisme (de cap mena) s que no hi estic 
d'acord!

/JF.

- Original Message -
From: scar Escuder
To: [EMAIL PROTECTED]
Subject: Re: [Internauta] Recopilatori (Eric i l'etiquetatge)
Sent: 20/12/2004 10:44:57

[...]

- referent a la mxima difusi, pq no en angls?

[...]

- Original Message - 
From: Jordi Falcs i Valls - Jol [EMAIL PROTECTED]
To: [EMAIL PROTECTED]
Sent: Monday, December 20, 2004 2:28 AM
Subject: RE: [Internauta] Recopilatori (Eric i l'etiquetatge)

 Tic molts amics fora de Catalunya. Famlia a Argentina i famlia al Regne
 Unit. No l'escric en angls perqu llavors no l'entendrien ni els
 catalans, ni els castellans.


___
llista de correu de l'Internauta
[EMAIL PROTECTED]
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


Re: [Internauta] Recopilatori (Eric i l'etiquetatge)

2004-12-20 Conversa Benjam Villoslada
El Dilluns 20 Desembre 2004 15:43, subscripcions.falces.net va escriure:
 Fins ara tothom ha parlat amb respecte. Tu no ho has fet.

La hipocresia i els eufemismes no estan prevists per qui exposa amb aquesta 
insolncia arguments per carregar-se el catal, la meva llengua.

-- 
Benjam
http://weblog.bitassa.net



.

___
llista de correu de l'Internauta
[EMAIL PROTECTED]
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


Re: [Internauta] Recopilatori (Eric i l'etiquetatge)

2004-12-20 Conversa Benjam Villoslada
El Dilluns 20 Desembre 2004 16:01, subscripcions.falces.net va escriure:
 Si ho escribs en angls no hi hauria problema/polmica?

No has llegit aix, veritat?
http://weblog.bitassa.net/arxiu/2004/08/28/19/

Has vist vendre cos --que en el fons es renta i nou-- i ja est, oh! ah! uh! 
ha dit vendre cos!  El sensor de politicorrectisme graduat alt s'ha disparat.

Sembla molt ms terrible vendre el cos que la cultura, oi?  Id el primer es 
renta i au.  El segon s'estorba generacions en recuperar-se.

 Aix s fanatisme... i amb el fanatisme (de cap mena) s que no hi estic
 d'acord!

Doncs tu ves dient que s ms prctic parlar en castell perqu a 'Espaa 
e 
Iberoamerica' tothom l'entn per el catal no, aconsegueix que molta ms 
gent pensi com tu i el catal l'enterrem abans de que et jubilis. 

Per jo s tant insultant i poc respectus (ja que parles de respecte) com 
quan 
els hi escolto dir als del PP amb una intenci ben clara que no cal definir 
ara, aqu, per prou coneguda.  Noms que en el seu cas sempre queda el 
benefici del dubte de si estaran actuant, seguint consignes del seu cap 
Gerrillero de Cristo Rey, que t males puces, i han de portar un plat a 
taula. 

Tu ho fas per gust.

I aix de respectus no m'ho invento pas.  Ho diu la constituci:
http://www.congreso.es/funciones/constitucion/cons_t_preliminar.htm
(Article 3.3)


-- 
Benjam
http://weblog.bitassa.net



.

___
llista de correu de l'Internauta
[EMAIL PROTECTED]
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


Re: Re: [Internauta] Recopilatori (Eric i l'etiquetatge)

2004-12-20 Conversa Jordi
Estic d'acord amb tu amb que s'ha d'escriure correctament el català,
però, tu també fas faltes ortogràfiques. defencem s'escriu amb S.
Defensem.

On Mon, 20 Dec 2004 15:50:12 +0100, subscripcions.falces.net
[EMAIL PROTECTED] wrote:
 No entenc molt bé el malauradament. Jo crec que els castellans tenen la 
 seva cultura que l'han de defençar igual que defencem nosaltres la nostra.
 
 Jo valoro positivament el fet de saber, i poder, parlar castellà de la 
 mateixa manera que parlo anglès o català. Per mi és enriquidor...
 
 /JF.
 
 - Original Message -
 From: Ermengol Bota
 To: [EMAIL PROTECTED]
 Subject: Re: [Internauta] Recopilatori (Eric i l'etiquetatge)
 Sent: 20/12/2004 12:46:10
 
 On Mon, 20 Dec 2004 02:28:54 +0100, Jordi Falcés i Valls - Jol
 [EMAIL PROTECTED] wrote:
 
  TOTHOM que parla català, llegeix en castellà i l'entén. No obstant, no
  tothom que parla castellà entén el català.
 
 Anant pel pirineu et pots trobar més d'un pagés que el castellà no
 l'enten, però reconec que en son ben pocs, i cada dia menys,
 malauradament.
 
 ___
 llista de correu de l'Internauta
 [EMAIL PROTECTED]
 http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta
 


-- 
Jordi Vergés

[EMAIL PROTECTED]

___
llista de correu de l'Internauta
[EMAIL PROTECTED]
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


Re: Re: [Internauta] Recopilatori (Eric i l'etiquetatge)

2004-12-20 Conversa subscripcions.falces.net
No entenc molt b el malauradament. Jo crec que els castellans tenen la seva 
cultura que l'han de defenar igual que defencem nosaltres la nostra.

Jo valoro positivament el fet de saber, i poder, parlar castell de la mateixa 
manera que parlo angls o catal. Per mi s enriquidor...

/JF.

- Original Message -
From: Ermengol Bota
To: [EMAIL PROTECTED]
Subject: Re: [Internauta] Recopilatori (Eric i l'etiquetatge)
Sent: 20/12/2004 12:46:10

On Mon, 20 Dec 2004 02:28:54 +0100, Jordi Falcs i Valls - Jol
[EMAIL PROTECTED] wrote:

 TOTHOM que parla catal, llegeix en castell i l'entn. No obstant, no
 tothom que parla castell entn el catal.

Anant pel pirineu et pots trobar ms d'un pags que el castell no
l'enten, per reconec que en son ben pocs, i cada dia menys,
malauradament.


___
llista de correu de l'Internauta
[EMAIL PROTECTED]
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


Re: [Internauta] Recopilatori (Eric i l'etiquetatge)

2004-12-20 Conversa Benjam Villoslada
(Aquesta es mereix una altre resposta de banda, sense trencar el pargraf amb 
cap comentari de text)

El Dilluns 20 Desembre 2004 16:01, subscripcions.falces.net va escriure:
 Si ho escribs en angls no hi hauria problema/polmica?

 Aix s fanatisme... i amb el fanatisme (de cap mena) s que no hi estic
 d'acord!

Tu fas la pregunta i tu mateix et fas la resposta a mida, qu guapo s aix, 
veritat?

Nano, noms val per les FAQs.   Felicitats, amb aquesta, ja tens la primera 
FAQ pel teu web.  Permet que l'adorni un poc per fer encara ms clara la teva 
resposta, la mateixa que has posat dalt:



FAQs sobre la lengua en este weblog o bitcora:

P: Soy cataln y si escribes en ingls no me quejara de la lengua de este 
weblog porque le tengo mucha rabia a los espaoles y no los puedo ver.  Se 
que la lengua no tiene ninguna culpa ni que todos los espaoles son iguales, 
pero yo lo meto todo en el mismo saco y tal dia har un ao porque hace 
bakada, es tarde y quiere llover.

R: No estoy de acuerdo.  Eres un fantico de cojones y a mi no me van los 
fanatismos de ningn tipo.



B, lo de cojones no ho diries perqu ets polticament correcte, per 
tenia 
un caprici, mira.  Com tu amb les teves preguntes i respostes a mida...


-- 
Benjam
http://weblog.bitassa.net



.

___
llista de correu de l'Internauta
[EMAIL PROTECTED]
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


Re: Re: [Internauta] Recopilatori (Eric i l'etiquetatge)

2004-12-20 Conversa Ermengol Bota
On Mon, 20 Dec 2004 15:50:12 +0100, subscripcions.falces.net
[EMAIL PROTECTED] wrote:
 No entenc molt bé el malauradament. 

Malauradament a catalunya hi ha molta més gent que no enten el català,
que no pas gent que no entengui el castellà. Hi ha molta gent que no
té cap necessitat ni voluntat d'apendre, ni tant sols entendre el
català.

Les llengues que no utilitzes regularment, per molt que les hagis
estudiat, al final només et serveixen per fer-te entendre quan cal, i
res més. Per tant el fet de que hi hagi gent que amb prou feines
entengui un borrall de castellà vol dir que mai l'han necessitat, i
per tant és un indicador (n'hi hauria molts altres d'indicadors) de
que es pot viure només en català.
Si algun dia tothom (des de 0 a 100 anys) sapigués parlar
perfectament el castellà, segurament voldria dir que no sabrien
parlar perfectament el català, ja que el castellà haurà predominat
en les seves vides, i per això el seu nivell de castellà seria més alt
que el de català.
Això és totalment opinable :-) jo crec que una persona no pot ser 100%
bilingue, sinó que sempre n'hi halguna que mana, però no ho he
estudiat pas :-D

L'altra camí és el del Buenafuente  Co que consisteix en fer
gramàtica castellana amb vocabulari català, però buenu, com que és el
que parla la gent del carrer s'ha de fer així.
El Buenafuente es va a negar a pronunciar el mot euro com deia l'IEC (
vocals neutres), pq. segons ell ningú ho deia així. Gràcies això molta
gent diu euro amb un perfecte accent castellà. Que hi farem, la
nostra és així, i la gramàtica catalana està desapareixent.
(com s'ha de pronunciar euro
http://vilaweb.com/AREES/biblioteca/euro.html
)

Potser amb una cosa que em va passar s'enten més. 
Caminant pel País Basc vaig trobar una pagesa que amb prou feines
entenia el castellà. Del cert que la cultura aquella dona era
unicament la del pais basc, no s'hi barrejaven altres influencies. A
mi m'encantava. Si tots els pagesos que m'hagués trobat parlessin un
castellà perfecte, hauria pensat que estava al mig de castellà i no al
país Basc (pel motiu que he dit abans, no crec que la gent pugui ser
perfectament bilingüe)

Jo crec que els castellans tenen la seva cultura que l'han de
defençar igual que defencem nosaltres la nostra.

si, sempre i quan no sigui a costa de la nostra. A castella que facin
el que vulguin :-), però a casa meva m'agradaria que em deixessin fer.
Vist que els governants, al meu parer, no fa prou en defensa del
català, és la gent qui ha de procurar mantenir-lo.

 Jo valoro positivament el fet de saber, i poder, parlar castellà de la 
 mateixa manera que parlo anglès o català. Per mi és enriquidor...

Això no t'ho discuteixo, jo també n'he tret molt de profit de parlar
castellà i anglés. Però tanmateix sé que si haig d'escriure alguna
cosa amb cara i ulls ho faré en català, pq. és amb la llengua que em
sé (i vull) expressar-me.
Per a mi el castellà és el mateix que l'anglés, una eina de
comunicació, en canvi el català és amb el que vull viure, no és només
una eina de comunicació.

-- 
* Ermengol *
/***
* Els ordinadors no resolen problemes,  *
* simplement executen solucions.  *
/

___
llista de correu de l'Internauta
[EMAIL PROTECTED]
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


Re: Re: [Internauta] Recopilatori (Eric i l'etiquetatge)

2004-12-20 Conversa subscripcions.falces.net
Et repeteixo que t'ests passant...

- Original Message -
From: Benjam Villoslada
To: [EMAIL PROTECTED]
Subject: Re: [Internauta] Recopilatori (Eric i l'etiquetatge)
Sent: 20/12/2004 17:02:42

(Aquesta es mereix una altre resposta de banda, sense trencar el pargraf amb 
cap comentari de text)

El Dilluns 20 Desembre 2004 16:01, subscripcions.falces.net va escriure:
 Si ho escribs en angls no hi hauria problema/polmica?

 Aix s fanatisme... i amb el fanatisme (de cap mena) s que no hi estic
 d'acord!

Tu fas la pregunta i tu mateix et fas la resposta a mida, qu guapo s aix, 
veritat?

Nano, noms val per les FAQs.   Felicitats, amb aquesta, ja tens la primera 
FAQ pel teu web.  Permet que l'adorni un poc per fer encara ms clara la teva 
resposta, la mateixa que has posat dalt:



FAQs sobre la lengua en este weblog o bitcora:

P: Soy cataln y si escribes en ingls no me quejara de la lengua de este 
weblog porque le tengo mucha rabia a los espaoles y no los puedo ver.  Se 
que la lengua no tiene ninguna culpa ni que todos los espaoles son iguales, 
pero yo lo meto todo en el mismo saco y tal dia har un ao porque hace 
bakada, es tarde y quiere llover.

R: No estoy de acuerdo.  Eres un fantico de cojones y a mi no me van los 
fanatismos de ningn tipo.



B, lo de cojones no ho diries perqu ets polticament correcte, per 
tenia 
un caprici, mira.  Com tu amb les teves preguntes i respostes a mida...


-- 
Benjam
http://weblog.bitassa.net


___
llista de correu de l'Internauta
[EMAIL PROTECTED]
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


Re: [Internauta] Recopilatori (Eric i l'etiquetatge)

2004-12-20 Conversa Benjam Villoslada
El Dilluns 20 Desembre 2004 17:33, subscripcions.falces.net va escriure:
 Et repeteixo que t'ests passant...

No importava el compliment, ha estat un plaer escandalitzar-te!

-- 
Benjam
http://weblog.bitassa.net



.

___
llista de correu de l'Internauta
[EMAIL PROTECTED]
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


Re: Re: [Internauta] Recopilatori (Eric i l'etiquetatge)

2004-12-20 Conversa scar Escuder
per mi no hi ha ni polmica ni problema: ja s el pas on visc i com s. una
altra cosa s com m'agradaria que fos.

ara b, primer et contesto estrictament la qesti:
-en angls seria veritat que fas tot el que es pot en relaci a la llengua
per aconseguir el mxim de difusi.
-aix per una banda, i per l'altra -segons el meu criteri- l'angls no
representa cap amenaa al catal, l'espanyol i el francs s.

i desprs et faig una reflexi: em dius fantic. jo et diria dues coses:
1) m'ests faltant el respecte
2) no sc fantic: sc radical, radicalment normal.

atentament,

scar

ps: no m'ho he pres malament, suposo que s sense mala intenci, per estic
fart que l'anormal sigui voler ser nacionalment normal (i aix inclou
lingsticament normal)


- Original Message - 
From: subscripcions.falces.net [EMAIL PROTECTED]
To: [EMAIL PROTECTED]
Sent: Monday, December 20, 2004 4:01 PM
Subject: Re: Re: [Internauta] Recopilatori (Eric i l'etiquetatge)


 Si ho escribs en angls no hi hauria problema/polmica?

 Aix s fanatisme... i amb el fanatisme (de cap mena) s que no hi estic
d'acord!

 /JF.

 - Original Message -
 From: scar Escuder
 To: [EMAIL PROTECTED]
 Subject: Re: [Internauta] Recopilatori (Eric i l'etiquetatge)
 Sent: 20/12/2004 10:44:57

 [...]

 - referent a la mxima difusi, pq no en angls?

 [...]

 - Original Message - 
 From: Jordi Falcs i Valls - Jol [EMAIL PROTECTED]
 To: [EMAIL PROTECTED]
 Sent: Monday, December 20, 2004 2:28 AM
 Subject: RE: [Internauta] Recopilatori (Eric i l'etiquetatge)

  Tic molts amics fora de Catalunya. Famlia a Argentina i famlia al
Regne
  Unit. No l'escric en angls perqu llavors no l'entendrien ni els
  catalans, ni els castellans.


 ___
 llista de correu de l'Internauta
 [EMAIL PROTECTED]
 http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta



___
llista de correu de l'Internauta
[EMAIL PROTECTED]
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


Re: [Internauta] Recopilatori (Eric i l'etiquetatge)

2004-12-20 Conversa Benjam Villoslada
El Dimarts 21 Desembre 2004 01:02, scar Escuder va escriure:
 -aix per una banda, i per l'altra -segons el meu criteri- l'angls no
 representa cap amenaa al catal, l'espanyol i el francs s.

A Internet tamb l'angls i a Mallorca l'alemany.  Per llenges com la 
nostra, 
que pengen d'un fil, malauradament gaireb qualsevol llengua pot ser una 
amenaa :(

Ms aviat que qualsevol llengua, qualsevol actitud que digui que s un 
avantatge no fer vida (al carrer, a la Xarxa) en catal.

Qui decideix usar una llengua que no s la natural del lloc on es troba, 
tamb 
decideix treballar per l'extinci de la cultura del lloc.  s aix com es 
fan 
les coses en qestions de llengua, amb accions individuals.  Potser qualc ho 
enten millor per oposici: ni els poltics no es podran carregar cap llengua 
ni cultura si les persones individuals no volen.  No voler no s signar cap 
manifest ni defensar a l'Eric.  s usar-la.

s exactament el mateix cas d'extinci que es dona en introduir una espcie 
vegetal que no s la natural d'un lloc.  Si s forta (com passa amb el 
castell o l'angls) acaba carregant-se la vegetaci natural del lloc on cau.

Curiosament, ser defensor de plantetes s ecolgic, polticament correcte i 
admirable.  Ser defensor de llenges minoritzades s ser un fantic.

No voler plantes ni llenges fortes d'altres llocs no s ser fantic ni 
conservador.  Volem que tot evolucioni _la nostra llengua i cultura tamb_.  
Per aix, en comptes de canviar de llengua o de plantes, cal intentar 
refermar la nostra, fer-la evolucionar per aconseguir que sobrevisqui per 
apte (evoluci = supervivncia del ms apte).

La llengua es el que millor reflecteix la cultura d'un lloc: s la necessitat 
d'expressar coses a un lloc, posar nom a les coses que es troben all tal com 
es perceben a aquell entorn. No percep igual la tecnologia un sabadellenc que 
un lleidat, tortos o mallorqu del Pla que de Ciutat.  Cal trobar paraules 
i expressions per definir els matisos.  Els nostres avantpassats ho feien:  a 
Mallorca es fa l'ullastre esbrancat, al Principat el pi i a Madrid la 
vertical.  Naltros ho estem perdent.

Si decideixo que _la difusi_ del meu web i les meves cosetes val ms que la 
meva llengua, que el meu pas per aqu de ves-te'n a saber quants pocs anys s 
ms important que la llengua i cultura millenria del meu pas, almanco ho 
far b i escriur en una llengua de mxima _difusi_: angls.

Perqu si escollir una llengua s tamb escollir una cultura --per all que 
deia abans: dna nom a les coses que estan a un entorn-- l'anglesa s ms 
neutre que no pas l'espanyola en vers a la cultura catalana.  En el meu cas, 
l'angls s la llengua en que es fa la tecnologia informtica.  Podria dir 
que no se com expressar en catal alguns termes en angls, no tenir inters 
en aconseguir la versi catalana perqu aqu est vist que passem de tot 
aix 
de la tecnologia, no forma part de la cultura d'avui, no ho aconseguir, i 
passo.  No s el que he escollit, per hi ha qui ho fa.  Trobo que no 
contribueix pas a que algun dia, encara que sigui d'aqu a molt, resulti 
normal parlar de tecnologia en catal, formi part de la nostra cultura, i 
aix li doni ms vida a la nostra llengua.

Per escollir el castell vivint aqu, t ms implicacions culturals.  
Algunes 
que encara fan cruixir els ossos.  No fa pas tant massa gent va morir 
assassinada, amb consignes dictades en castell, noms per parlar catal; 
s'havia d'extinguir, el catal, a base d'all tant senzill que deia dalt: no 
usar-lo.

Aix, per molt que es digui que s'escriu per motius prctics i de difusi, 
hi 
ha ms implicat --no noms l'amenaa que diu l'scar que no t l'angls 
(i 
que tot aix tant llarg s per dir que s :)  Es vulgui o no, usar castell 
a 
les nostres terres, significa un posicionament social i cultural --a 
Mallorca, tamb ho s escriure salant.

Aix, a ning hauria d'extranyar-li que el nostre posicionament atregui a 
unes 
persones i allunyi a unes altres.  Que en el dia a dia costi concretar coses 
amb alguns, per que sigui ms fcil fer-se amb uns altres.  Normalment poc 
a 
poc serveix per reafermar el posicionament: aquells no em fan ni cas, per 
mira aquests altres, quina amabilitat.  Un dia el Zaplana et sembla 
divertit.  L'altre que l'Acebes no s'explica pas tant Malament.  Que potser 
el Rajoy no seria mal president... No s ni bo ni dolent.  Sn els runruns 
socials i culturals dels que la llengua n's l'espinada.


-- 
Benjam
http://weblog.bitassa.net



.

___
llista de correu de l'Internauta
[EMAIL PROTECTED]
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


[Internauta] Recopilatori (Eric i l'etiquetatge)

2004-12-19 Conversa Jordi Falcés i Valls - Jol
Vaig fer una mica de recopilatori.

http://www.falces.net/blog_comment.asp?blog_id=370

Salutacions,

--
  [ name   ] [ Jordi Falcés i Valls   ]
  [ nick   ] [ Jol]
  [ e-mail ] [ [EMAIL PROTECTED]   ]
  [ web] [ http://www.falces.net/ ]
  [ phone  ] [ +34 937.25.33.58   ]
  [ fax] [ +34 937.25.91.58   ]
  [ mobile ] [ +34 687.97.39.77   ]

  ·.·.·.·.·.·.·.·.·.·.·.·.·.·.·.·.·.·.
Por muy rápido que viaje la luz
ésta siempre se da cuenta que la
oscuridad ha llegado antes
  ·.·.·.·.·.·.·.·.·.·.·.·.·.·.·.·.·.·. 


___
llista de correu de l'Internauta
[EMAIL PROTECTED]
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


Re: [Internauta] Recopilatori (Eric i l'etiquetatge)

2004-12-19 Conversa dolsa
Hola,

Sunday, December 19, 2004, 1:08:17 PM, escrius:

JFiVJ Vaig fer una mica de recopilatori.

JFiVJ http://www.falces.net/blog_comment.asp?blog_id=370

JFiVJ Salutacions,

I per que esta en castella ?
Tindrem que parlar amb l'Exercit del Fenix.

-- 
*--\  /--*   Alfons G. Dolsa 
| ç \\  // ç | 
|\@@/| Museu de les Papallones de Catalunya
 ##  -- Pujalt - Sort ---
 \ Ç  ##  Ç / http://www.papallones.net
 |___/##\___|
/\

___
llista de correu de l'Internauta
[EMAIL PROTECTED]
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


RE: [Internauta] Recopilatori (Eric i l'etiquetatge)

2004-12-19 Conversa Jordi Falcés i Valls - Jol
Ei company,

sóc català, visc a Catalunya, i defenso la meva llengua.

Això no vol dir que no pugui escriure el meu blog en castellà, que crec
que té més projecció i el podrà llegir més gent. En definitiva aquesta és
la intenció d'un Blog, no?

TOTHOM que parla català, llegeix en castellà i l'entén. No obstant, no
tothom que parla castellà entén el català.

Si ho has vist, a la meva pàgina faig referència al burro català, de la
mateixa manera que en defenso l’etiquetatge i a l’Eric, i a altes temes.
Ho faré sempre!

Tic molts amics fora de Catalunya. Família a Argentina i família al Regne
Unit. No l'escric en anglès perquè llavors no l'entendrien ni els
catalans, ni els castellans.

El fet que l'escrigui en castellà no és discriminatori per a ningú.

És una opinió...

Si tant et preocupa la nostra llengua, per què no intentes escriure bé el
català i comences per posar accents a les paraules que en porten? Per
cert, tindríem en català és hauríem.

 I per que esta en castella ?
 Tindrem que parlar amb l'Exercit del Fenix.

I per què està en castellà?
Hauríem de parlar amb l'Exèrcit del Fènix.

Salutacions,

--
  [ name   ] [ Jordi Falcés i Valls   ]
  [ nick   ] [ Jol]
  [ e-mail ] [ [EMAIL PROTECTED]   ]
  [ web] [ http://www.falces.net/ ]
  [ phone  ] [ +34 937.25.33.58   ]
  [ fax] [ +34 937.25.91.58   ]
  [ mobile ] [ +34 687.97.39.77   ]

  ·.·.·.·.·.·.·.·.·.·.·.·.·.·.·.·.·.·.
Por muy rápido que viaje la luz
ésta siempre se da cuenta que la
oscuridad ha llegado antes
  ·.·.·.·.·.·.·.·.·.·.·.·.·.·.·.·.·.·.  

 -Mensaje original-
 De: [EMAIL PROTECTED] 
 [mailto:[EMAIL PROTECTED] En nombre de dolsa
 Enviado el: domingo, 19 de diciembre de 2004 21:09
 Para: Jordi Falcés i Valls - Jol
 Asunto: Re: [Internauta] Recopilatori (Eric i l'etiquetatge)
 
 Hola,
 
 Sunday, December 19, 2004, 1:08:17 PM, escrius:
 
 JFiVJ Vaig fer una mica de recopilatori.
 
 JFiVJ http://www.falces.net/blog_comment.asp?blog_id=370
 
 JFiVJ Salutacions,
 
 I per que esta en castella ?
 Tindrem que parlar amb l'Exercit del Fenix.


___
llista de correu de l'Internauta
[EMAIL PROTECTED]
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta