Re: [Talk-transit] Summary of Public Transport Proposal Criticism

2011-01-23 Thread Michał Borsuk
On 01/22/2011 10:00 PM, Vincent Privat wrote: 2011/1/22 Michał Borsuk michal.bor...@gmail.com mailto:michal.bor...@gmail.com In urban regions it is common that a bus line has different routes for the both directions (often one way). This doesn't matter as OSM

Re: [Talk-transit] Summary of Public Transport Proposal Criticism

2011-01-23 Thread Vincent Privat
2011/1/23 Michał Borsuk michal.bor...@gmail.com Could you please explain what you mean, because I'm not sure. The links provided show bus routes with nothing difficult in particular. They could be mapped as one relation each, only if bus stops are tagged correctly. I just want to be sure we

[Talk-transit] How routing software works (and why OSM as-is is not ready for routing)

2011-01-23 Thread Michał Borsuk
Hello. A few words how data is stored in routing software stores data and works: both HAFAS (specs not officially published) and GOOGLE TRANSIT (http://code.google.com/transit/spec/transit_feed_specification.html) store *not* actual bus, tram, etc. lines, but each departure from the terminus

Re: [Talk-transit] Summary of Public Transport Proposal Criticism

2011-01-23 Thread Michał Borsuk
On 01/22/2011 11:04 PM, Richard Fairhurst wrote: Dominik Mahrer (Teddy) wrote: IMHO not related to the proposal: - potlatch can not handle the proposal/nested relations correctly: The latest version of Potlatch (Potlatch 2) handles nested relations excellently. About 10 seconds' research

[Talk-transit] New proposal to store public transport data

2011-01-23 Thread Michał Borsuk
Continuing on How routing software works (and why OSM as-is is not ready for routing): Coming back to the mapping of bus lines in OSM: you can see now that what is presented to the user, as in the example before (the PDF http://tisseo.fr/sites/default/files/Tisseo_hiv16web.pdf), is a

[Talk-transit] Compatibility of simple public transport schema with existing practice

2011-01-23 Thread Michał Borsuk
Compatibility of the proposal: #Relations: * with two relations per line: merging relations is necessary * with one relation per line: 100% compatibility; if the existing lines contain roles, they would be ignored #Bus stops: * with bus stops: 100% compatibility with existing bus stops

Re: [Talk-transit] NEW Proposed Feature

2011-01-23 Thread ant
On 23.01.2011 15:01, Michał Borsuk wrote: Any updates from the wiki front? I have started something: http://wiki.openstreetmap.org/wiki/WikiProject_Cleanup/Public_transport I'll need your help with this, so feel free to edit and discuss. cheers ant

Re: [Talk-transit] Summary of Public Transport Proposal Criticism

2011-01-23 Thread Richard Mann
On Sat, Jan 22, 2011 at 8:32 AM, Dominik Mahrer (Teddy) te...@teddy.ch wrote: - stop_area is not needed/too complicated: According to taginfo there are already 64'500 stop area relations in the OSM database (10'500 public transport/oxomoa, 1'500 stop place, 51'500 unified stoparea). I think

Re: [Talk-transit] Summary of Public Transport Proposal Criticism

2011-01-23 Thread Vincent Privat
Thanks Michal for your explanations, this is greatly appreciated :) ___ Talk-transit mailing list Talk-transit@openstreetmap.org http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-transit

Re: [Talk-hr] st(r)anje oko promjene licence

2011-01-23 Thread Janko Mihelić
Jel netko već kontaktirao ljude? Goran mi kaže da misli da je Matija poslao mail svima sa liste koji nisu prešli. Slijedeći koji ima najviše točaka a nije prešao je dimhttp://www.openstreetmap.org/user/dim(Marko Dimjašević) koji je napravio puno posla oko Križevaca. Ako vam se nije javio, našao

Re: [Talk-hr] st(r)anje oko promjene licence

2011-01-23 Thread Janko Mihelić
Evo, preveo sam poruku koju predlažu na stranici, javite ako se slažete pa ju mogu tamo staviti. Možemo naravno svakome posebno malo izmjeniti poruku, pogotovo curama maperima promjeniti rodove u poruci. Mislio sam malo dodati, i objasniti da ako se ne slože da će im se podaci koje su skupljali

Re: [Talk-hr] st(r)anje oko promjene licence

2011-01-23 Thread Dražen Odobašić
On 23.01.2011 18:04, Janko Mihelić wrote: Evo, preveo sam poruku koju predlažu na stranici, javite ako se slažete pa ju mogu tamo staviti. Možemo naravno svakome posebno malo izmjeniti poruku, pogotovo curama maperima promjeniti rodove u poruci. Mislio sam malo dodati, i objasniti da ako se ne

Re: [talk-ph] Bing Maps has an updated satellite image of Metro Manila?

2011-01-23 Thread Anthony G. Balico
Sarrat, Ilocos Norte. My humble hometown just got a TLC from me :) Caution to the other local mappers, Bing map is off by few meters. Had to tweak my josm, lucky there are gps traces to refer from. On Sat, 2011-01-22 at 11:41 +0800, Eugene Alvin Villar wrote: There's also Ilocos Norte. Paoay

Re: [OSM-talk-be] OSM and iphone

2011-01-23 Thread Ivo De Broeck
Door de aanschaf van een nieuwe iphone, verkoop ik mijn (zo goed als nieuwe) garmin etrex vista HCx op ebay. Hij is nog geen 3 maanden oud. Zie http://cgi.benl.ebay.be/Garmin-eTrex-Vista-HCx-/260726116818?pt=LH_DefaultDomain_123hash=item3cb47cd1d2#ht_500wt_1156

Re: [OSM-talk-be] OSM and iphone

2011-01-23 Thread Ivo De Broeck
Volledig eens ;-) Garmin etrex vista HCx op http://cgi.benl.ebay.be/Garmin-eTrex-Vista-HCx-/260726116818?pt=LH_DefaultDomain_123hash=item3cb47cd1d2#ht_500wt_1156 Op 23 januari 2011 13:24 schreef Martijn van Exel m...@rtijn.org het volgende: Als Bing beschikbaar is in je regio, is de GPS

[OSM-talk] OSM-Wochennoitz Nr.27

2011-01-23 Thread Gehling Marc
Die Wochennotiz Nr. 27 ist jetzt da, viel Spaß beim Lesen! http://blog.openstreetmap.de/2011/01/osm-wochennotiz-nr-27/___ talk mailing list talk@openstreetmap.org http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk

Re: [OSM-talk] Watch out if mapping in Florida, Georgia...

2011-01-23 Thread andrzej zaborowski
On 21 January 2011 19:18, John Smith deltafoxtrot...@gmail.com wrote: On 22 January 2011 04:13,  si...@mungewell.org wrote: Also if you know where the source of the jamming is coming from would it be possible to use that information to over come some of the degradation? Nope, not if the

[OSM-talk] Non-map-based OSM editor

2011-01-23 Thread Steve Bennett
Hi all, I wonder if anyone has ever made an OSM editor which is not map-based, for just editing tags on objects. For example, I want to update the network tag on 4 long-distance walking track relations in New Zealand. Using Potlatch 2, that's pretty tedious: navigate to each one, start the

Re: [OSM-talk] Non-map-based OSM editor

2011-01-23 Thread David Paleino
On Mon, 24 Jan 2011 09:45:53 +1100, Steve Bennett wrote: Hi all, I wonder if anyone has ever made an OSM editor which is not map-based, for just editing tags on objects. I have, but never released it. I also made a web version of it. However, it's not published anywhere (anymore). One of

Re: [OSM-talk] Non-map-based OSM editor

2011-01-23 Thread Vincent Pottier
Le 23/01/2011 23:45, Steve Bennett a écrit : Hi all, I wonder if anyone has ever made an OSM editor which is not map-based, for just editing tags on objects. For example, I want to update the network tag on 4 long-distance walking track relations in New Zealand. Using Potlatch 2, that's

Re: [OSM-talk] Non-map-based OSM editor

2011-01-23 Thread Steve Bennett
On Mon, Jan 24, 2011 at 10:01 AM, Vincent Pottier vpott...@gmail.com wrote: JOSM using XAPI urls or 'download an object' with its id, or the 'remoteControl' tool. I very often use this way. That's good to know. I should have pointed out two pieces of information: 1) I have a strong preference

Re: [OSM-talk] Non-map-based OSM editor

2011-01-23 Thread Steve Bennett
On Mon, Jan 24, 2011 at 9:58 AM, David Paleino da...@debian.org wrote: It worked quite well, however I haven't used it since long :) (I still have a couple of users though). If there's enough interest, I might revive it :) Cool, what would be required to get it up and running again? Steve

Re: [OSM-talk] Non-map-based OSM editor

2011-01-23 Thread Frederik Ramm
Hi, Steve Bennett wrote: I wonder if anyone has ever made an OSM editor which is not map-based, for just editing tags on objects. http://rawedit.openstreetmap.fr/ Bye Frederik -- Frederik Ramm ## eMail frede...@remote.org ## N49°00'09 E008°23'33

Re: [OSM-talk] Non-map-based OSM editor

2011-01-23 Thread David Paleino
On Mon, 24 Jan 2011 10:12:34 +1100, Steve Bennett wrote: On Mon, Jan 24, 2011 at 9:58 AM, David Paleino da...@debian.org wrote: It worked quite well, however I haven't used it since long :) (I still have a couple of users though). If there's enough interest, I might revive it :) Cool,

Re: [OSM-talk] Non-map-based OSM editor

2011-01-23 Thread Anthony
On Sun, Jan 23, 2011 at 6:15 PM, Frederik Ramm frede...@remote.org wrote: Hi, Steve Bennett wrote:  I wonder if anyone has ever made an OSM editor which is not map-based, for just editing tags on objects. http://rawedit.openstreetmap.fr/ Cool. That's useful for when you know the exact

Re: [OSM-talk] Non-map-based OSM editor

2011-01-23 Thread Frederik Ramm
Hi, Anthony wrote: Cool. That's useful for when you know the exact lat/lon of the nodes you want to place. Well for those that don't go into cardiac arrest when they see the JOSM splash screen, there's also Shift-D ;) Bye Frederik -- Frederik Ramm ## eMail frede...@remote.org ##

Re: [OSM-talk] Non-map-based OSM editor

2011-01-23 Thread Anthony
On Sun, Jan 23, 2011 at 6:24 PM, Frederik Ramm frede...@remote.org wrote: Anthony wrote: Cool.  That's useful for when you know the exact lat/lon of the nodes you want to place. Well for those that don't go into cardiac arrest when they see the JOSM splash screen, there's also Shift-D ;)

Re: [OSM-talk] Non-map-based OSM editor

2011-01-23 Thread Vincent Pottier
Le 24/01/2011 00:25, Anthony a écrit : I'm not quite sure why, but I really don't like JOSM. Of the four main editors (others being PL1, PL2, and Merkaartor), it's my least favorite. I realy don't understand why. I use quite only JOSM with several layers (wms, gpx, pictures). It's easy for

[OSM-talk] Nominatim updates

2011-01-23 Thread Brian Quinion
Hi, On Monday morning I'm intending to switching the existing nominatim service over to an updated code base designed to allow better scaling and additional data sources (tiger, external postcode sets, etc) as well as being the first stage of various other improvements. With any luck the only

Re: [OSM-talk] Non-map-based OSM editor

2011-01-23 Thread Anthony
On Sun, Jan 23, 2011 at 7:19 PM, Vincent Pottier vpott...@gmail.com wrote: Le 24/01/2011 00:25, Anthony a écrit : I'm not quite sure why, but I really don't like JOSM.  Of the four main editors (others being PL1, PL2, and Merkaartor), it's my least favorite. I realy don't understand why. I

Re: [OSM-talk] Nominatim updates

2011-01-23 Thread Richard Weait
On Sun, Jan 23, 2011 at 7:55 PM, Brian Quinion openstreet...@brian.quinion.co.uk wrote: Hi, On Monday morning I'm intending to switching the existing nominatim service over to an updated code base designed to allow better scaling and additional data sources (tiger, external postcode sets,

Re: [OSM-talk] Non-map-based OSM editor

2011-01-23 Thread Ulf Lamping
Am 24.01.2011 02:19, schrieb Anthony: On Sun, Jan 23, 2011 at 7:19 PM, Vincent Pottiervpott...@gmail.com wrote: Le 24/01/2011 00:25, Anthony a écrit : I'm not quite sure why, but I really don't like JOSM. Of the four main editors (others being PL1, PL2, and Merkaartor), it's my least

Re: [OSM-talk] Non-map-based OSM editor

2011-01-23 Thread Anthony
On Sun, Jan 23, 2011 at 8:42 PM, Ulf Lamping ulf.lamp...@googlemail.com wrote: Please don't feed the troll ... C'mon now, if I wanted to troll I would have talked shit about PL1. But in fact I like Potlatch. PL1 is by far my favorite of the 4. If only it had support for FOSM and USGS high res

Re: [OSM-talk] Non-map-based OSM editor

2011-01-23 Thread john
If you think Java on Windows is bad, you should see Java on a BlackBerry Storm. It leaks memory badly enough that, if I am actively using the phone, I have to reboot it every hour to two hours due to running out of memory. RIM's API doesn't provide a way to track memory usage on a per-process

[OSM-talk] Bad changeset comment

2011-01-23 Thread Nathan Edgars II
http://www.openstreetmap.org/browse/changeset/7057167 This should have been railways; apparently JOSM got confused with another changeset of mine. It's too late for me to change it, but is it possible for someone with higher permissions to fix it?

[OSM-talk] Why I don't use JOSM (was Re: Non-map-based OSM editor)

2011-01-23 Thread Steve Bennett
On Mon, Jan 24, 2011 at 10:25 AM, Anthony o...@inbox.org wrote: I'm not quite sure why, but I really don't like JOSM. In my case I think it boils down to: 1) Complicated, idiosyncratic user interface. My brain just doesn't have space to learn new interfaces. Everything needs to behave the same.

Re: [OSM-talk] Non-map-based OSM editor

2011-01-23 Thread Steve Bennett
On Mon, Jan 24, 2011 at 10:15 AM, Frederik Ramm frede...@remote.org wrote: Hi, Steve Bennett wrote:  I wonder if anyone has ever made an OSM editor which is not map-based, for just editing tags on objects. http://rawedit.openstreetmap.fr/ Thanks! That does about half the job. My ideal

Re: [OSM-talk] Why I don't use JOSM (was Re: Non-map-based OSM editor)

2011-01-23 Thread Kenneth Gonsalves
On Mon, 2011-01-24 at 18:24 +1100, Steve Bennett wrote: It looks like a fantastically powerful tool, and I wish all those who use it the very best. But I'm probably one of those few people who actually moved from JOSM *to* Potlatch. it *is* a fantastic tool - with the connectivity I usually

[OSM-talk-nl] Weekbulletin week 3 gepubliceerd

2011-01-23 Thread Frank Fesevur
Goedemorgen, Ik heb zojuist het weekbulletin van afgelopen week gepubliceerd. http://blog.openstreetmap.nl/index.php/2011/01/24/weekbulletin-–-week-3-17-–-23-januari-2011/ Zoals altijd, alle hulp is welkom dus schrijf mee:

[talk-au] BYO restaurants

2011-01-23 Thread SomeoneElse
Hi - quick question - what's the normal way to indicate BYO vs licenced restaurants? Cheers, Andy ___ Talk-au mailing list Talk-au@openstreetmap.org http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-au

Re: [talk-au] Victorian Coastline

2011-01-23 Thread Steve Bennett
On Thu, Jan 20, 2011 at 3:13 PM, Ian Sergeant inas66+...@gmail.com wrote: Having a separate layer may be appropriate for data we are considering importing to OSM that will never need to be user modified.  Data in this category is better combined with OSM as a post-processing step. I don't

Re: [Talk-de] Anmeldeprozedur - umständlich

2011-01-23 Thread Jan Tappenbeck
Am 22.01.2011 12:47, schrieb Markus: Die Anmeldeprozedur für OSM ist bereits sehr benutzerfreundlich. In der Praxis (Einführungsworkshop mit 30 TN) bin ich auf zwei Dinge gestossen, die man vielleicht noch besser machen könnte: _Lizenzbedingung_ Hier muss man wählen zwischen Frankreich,

[Talk-de] Probleme mit der Küste in Süd-Portugal

2011-01-23 Thread Jan Tappenbeck
Hi ! haben gerade im Mapnik gesehen das die Küste rechecktig ist. http://www.openstreetmap.org/?lat=37.11lon=-7.767zoom=9layers=N Es gibt doch einie Spezies die sich gut mit den Küstenlinien etc. auskennen - kann sich das mal einer ansehen? Gruß Jan :-)

[Talk-de] Darstellung von landuse=military in Mapnik-Karte

2011-01-23 Thread Thomas
Ich habe gerade gesehen (http://www.openstreetmap.org/?lat=50.42631lon=7.82265zoom=16layers=M), dass offenbar die Darstellung militärischer Gebiete in der Mapnik-Karte geändert wurde (rot schraffiert). Dadurch heben sich diese Flächen extrem von der Umgebung ab, was ich sehr unschön finde. Bei

Re: [Talk-de] Darstellung von landuse=military in Mapnik-Karte

2011-01-23 Thread Benjamin Lebsanft
Dadurch heben sich diese Flächen extrem von der Umgebung ab, was ich sehr unschön finde. Bei kleinen Zoomstufen wird aus der Schraffur dann eine deutlich rote Umrandung mit einem Schrägstrich. Sieht aus, als wäre dort etwas gestrichen. Wer ist für diese Änderung verantwortlich? Wurde das

Re: [Talk-de] Darstellung von landuse=military in Mapnik-Karte

2011-01-23 Thread Kolossos
Ja, ist wirklich extrem hässlich insbesondere auf Zoomlevel 12 werden diese Gebiete überaus dominant hervorgehoben: http://www.openstreetmap.org/?lat=51.05lon=13.7561zoom=12layers=M statt sie wie üblich eher dezent zu machen, wird es hier als wichtigstes Gebiet einer Großstadt hervorgehoben.

Re: [Talk-de] Anmeldeprozedur

2011-01-23 Thread Markus
Hallo Ulf, Hast du einen Juristen zur Hand Adresse folgt per PM. Gruss, Markus ___ Talk-de mailing list Talk-de@openstreetmap.org http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-de

Re: [Talk-de] Probleme mit der Küste in Süd-Portugal

2011-01-23 Thread Claudius
Am 23.01.2011 10:22, Jan Tappenbeck: haben gerade im Mapnik gesehen das die Küste rechecktig ist. http://www.openstreetmap.org/?lat=37.11lon=-7.767zoom=9layers=N Es gibt doch einie Spezies die sich gut mit den Küstenlinien etc. auskennen - kann sich das mal einer ansehen? Scheint nur der No

Re: [Talk-de] rendern extrem großer karten...

2011-01-23 Thread M∡rtin Koppenhoefer
Am 23. Januar 2011 00:40 schrieb Frederik Ramm frede...@remote.org: Hallo, M?rtin Koppenhoefer wrote: wie ist es mit Postscript? Direkt in ps rendern ohne Umweg über das svg? Kommt drauf an, was man nachher damit machen will. Wenn Du es drucken willst, dann brauchst Du im Drucker genau die

Re: [Talk-de] Darstellung von landuse=military in Mapnik-Karte

2011-01-23 Thread Robert S.
2011/1/23 Thomas thomas.ebe...@t-online.de Ich habe gerade gesehen ( http://www.openstreetmap.org/?lat=50.42631lon=7.82265zoom=16layers=M), dass offenbar die Darstellung militärischer Gebiete in der Mapnik-Karte geändert wurde (rot schraffiert). Dadurch heben sich diese Flächen extrem von

Re: [Talk-de] Darstellung von landuse=military in Mapnik-Karte

2011-01-23 Thread Robert S.
2011/1/23 Benjamin Lebsanft benja...@lebsanft.org Dadurch heben sich diese Flächen extrem von der Umgebung ab, was ich sehr unschön finde. Bei kleinen Zoomstufen wird aus der Schraffur dann eine deutlich rote Umrandung mit einem Schrägstrich. Sieht aus, als wäre dort etwas gestrichen.

Re: [Talk-de] Darstellung von landuse=military in Mapnik-Karte

2011-01-23 Thread M∡rtin Koppenhoefer
Am 23. Januar 2011 11:32 schrieb Robert S. osm-m...@autobahnen-europa.eu: Das liegt primär daran, dass die Kaserne falsch getaggt ist: Eine Kasere ist military=barracks und nicht landuse=military, dann sieht das auch besser aus [1]. -1, m.E. ist eine Kaserne sowohl landuse=military als auch

Re: [Talk-de] Anmeldeprozedur

2011-01-23 Thread M∡rtin Koppenhoefer
2011/1/23 Markus liste12a4...@gmx.de: Hast du einen Juristen zur Hand Adresse folgt per PM. Wenn er es kostenlos macht, spricht m.E. nichts dagegen (würde ich aber nicht erwarten, und auch für unverschämt halten, es zu fragen, ist ja viel Arbeit), ansonsten halte ich es für Geldverschwendung,

Re: [Talk-de] rendern extrem großer karten...

2011-01-23 Thread fx99
Moderne Drucker (Laser, Ink-Jet, elektrostatisch) arbeiten intern final mit einem Pixelformal. Da kann es oft effektiv sein, dieses Formal (zB. pcl für HP Drucker) auf einem Rechner zu erzeugen. -- View this message in context:

Re: [Talk-de] Darstellung von landuse=military in Mapnik-Karte

2011-01-23 Thread Benjamin Lebsanft
Naturschutzgebiete sehen doch endlich mal OK aus. Da erkennt man endlich mal was dadrunter ist: http://www.openstreetmap.org/?lat=54.02777lon=11.495zoom=15layers=M Früher war das NSG einfach ein grüner Fleck - egal ob da nun Land oder Wasser war... Ok, schaut da wirklich besser aus.

[Talk-de] Adressen erfassen

2011-01-23 Thread ht321
Hallo, wo werden die Adressangaben wie 'city', 'country' etc. bei einer Adressrelation am sinnvollsten eingetragen: - als Eigenschaften der Relation oder - als Eigenschaften der Straße, die dann als 'street' eine Rolle in der Relation hat Im Wiki habe ich unter

Re: [Talk-de] Adressen erfassen

2011-01-23 Thread Chris66
Am 23.01.2011 12:16, schrieb ht321: wo werden die Adressangaben wie 'city', 'country' etc. bei einer Adressrelation am sinnvollsten eingetragen: - als Eigenschaften der Relation oder - als Eigenschaften der Straße, die dann als 'street' eine Rolle in der Relation hat Im Wiki habe

Re: [Talk-de] Darstellung von landuse=military in Mapnik-Karte

2011-01-23 Thread Wolfgang
Hallo, Am Sonntag 23 Januar 2011 12:01:41 schrieb M∡rtin Koppenhoefer: landuse=military ist für alle Arten militärischer Landnutzung, feinere Unterteilungen könnte man einführen, sind aber im Moment AFAIK noch nicht in Gebrauch. wurde (wird?) im Zusammenhang mit military=baracks anders

Re: [Talk-de] Darstellung von landuse=military in Mapnik-Karte

2011-01-23 Thread Martin Simon
Am 23. Januar 2011 10:50 schrieb Kolossos tim.al...@s2002.tu-chemnitz.de: Ja, ist wirklich extrem hässlich insbesondere auf Zoomlevel 12 werden diese Gebiete überaus dominant hervorgehoben: http://www.openstreetmap.org/?lat=51.05lon=13.7561zoom=12layers=M statt sie wie üblich eher dezent zu

Re: [Talk-de] Anmeldeprozedur

2011-01-23 Thread Ulf Möller
Am 23.01.2011 12:04, schrieb M∡rtin Koppenhoefer: Wenn er es kostenlos macht, spricht m.E. nichts dagegen (würde ich aber nicht erwarten, und auch für unverschämt halten, es zu fragen, ist ja viel Arbeit), ansonsten halte ich es für Geldverschwendung, da das deutsche Recht eine deutsche Version

Re: [Talk-de] Darstellung von landuse=military in Mapnik-Karte

2011-01-23 Thread Benjamin Lebsanft
Ich finde die jetzige Darstellung genau richtig, allerdings könnte man tatsächlich ab zoomstufe 11 oder 12 die Strichstärke sowie den Abstand der Schraffurlinien verringern. Eine Linie um die Fläche an sich wär auf jeden Fall wünschenswert. Liebe Grüße Benni

Re: [Talk-de] POI-Files für Garmin, TomTom, Android, ixxxxx ???

2011-01-23 Thread Andreas Tille
On Wed, Jan 19, 2011 at 02:43:45PM +0100, Carsten Schwede wrote: Hi, Am 19.01.2011 13:13, schrieb Andreas Tille: Welche? Meine z.B. http://wiki.openstreetmap.org/wiki/User:Computerteddy Habe ich jetzt ausprobiert. Obwohl ich nicht sagen kann, ob sie in der Suche nach einem bestimmten

Re: [Talk-de] Feedback zu Aktion 12 aus Portugal

2011-01-23 Thread Rainer Kluge
Am 22.01.2011 23:44, schrieb fla...@googlemail.com: ob jemand mal eine Vorankündigung auf die franz. Liste posten kann habe ich gemacht: http://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-fr/2011-January/030057.html ___ Talk-de mailing list

[Talk-de] Noch 1-2 Standbetreuer gesucht was: Re: Anmeldung Stand Chemnitzer Linux-Tage 2011

2011-01-23 Thread Joerg Fischer
Jens Poenisch wrote: http://chemnitzer.linux-tage.de/2011/ Hallo Welt, malenki und ich sind fest gebucht, Jongleur hat auf http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Chemnitzer_Linux-Tage_2011#Leute wegen fehlender Mitfahrgelegenheit halb zugesagt. Es wäre schön wenn sich noch ein oder zwei weitere

[Talk-de] Hilfe bei Postgres Installation für Osmosis

2011-01-23 Thread Alexander Matheisen
Hallo, ich komme im Moment nicht so recht weiter. Ich will mit osmosis Daten in eine Postgres Datenbank importieren und will daher zur Zeit die Datenbank nach dieser Anleitung anlegen: http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Osmosis/PostGIS_Setup Ich nutze dabei Postgres 8.4 unter Ubuntu 10.10. Das

Re: [Talk-de] Hilfe bei Postgres Installation für Osmosis

2011-01-23 Thread Philipp Borgers
Hi, ganz einfach, du musst noch hstore support aktiveren ;) psql -U postgres osm -f /usr/share/postgresql-8.4/contrib/hstore.sql Steht auch irgendwo in der Anleitung. LG Philipp Am Sonntag, den 23.01.2011, 16:39 +0100 schrieb Alexander Matheisen: Hallo, ich komme im Moment nicht so recht

Re: [Talk-de] Hilfe bei Postgres Installation für Osmosis

2011-01-23 Thread Alexander Matheisen
ganz einfach, du musst noch hstore support aktiveren ;) psql -U postgres osm -f /usr/share/postgresql-8.4/contrib/hstore.sql Steht auch irgendwo in der Anleitung. Ich hatte vergessen zu erwähnen, dass ich das auch schon versucht habe. Ausgabe von : psql -U postgres osm -f

Re: [Talk-de] rendern extrem großer karten...

2011-01-23 Thread Frederik Ramm
Hallo, M?rtin Koppenhoefer wrote: Bist Du Dir da sicher? Das Problem wie ich es herausgelesen habe, war ja Inkscape, und das ist vermutlich weniger effizient im Rendern von SVG als es ein Drucker, der ja speziell für das Rendern von PS optimiert ist, sein wird. Kommt drauf an. Wenn man einen

Re: [Talk-de] POI-Files für Garmin, TomTom, Android, ixxxxx ???

2011-01-23 Thread Carsten Schwede
Hi, Am 23.01.2011 14:24, schrieb Andreas Tille: Also unter Einkaufen, wo ich es suchen würde, steht es nicht, aber unter Alle POIs habe ich es gefunden. Wenn man den POI abruft steht oben Garmin Händler. Das klingt eigentlich wie Einkaufen. Unter welcher POI-Kategorie wird man denn da gucken

Re: [Talk-de] Hilfe bei Postgres Installation für Osmosis

2011-01-23 Thread Philipp Borgers
Scheint einigermaßen funktioniert zu haben. Tags sind in den Tabellen enthalten und haben den Typ hstore. Das ist eine tolle Erweiterung für Postgres ( http://www.postgresql.org/docs/8.4/static/hstore.html ). Ansonsten sehe ich trotzdem noch ein, zwei Fehler. Vielleicht versuchst du es nochmal

Re: [Talk-de] Hilfe bei Postgres Installation für Osmosis

2011-01-23 Thread Thomas Ineichen
Hallo Alex, psql:script/pgsql_simple_schema_0.6.sql:40: FEHLER: AddGeometryColumns() - invalid SRID KONTEXT: SQL statement SELECT AddGeometryColumn('','', $1 , $2 , $3 , $4 , $5 ) PL/pgSQL-Funktion »addgeometrycolumn« Zeile 4 bei SQL-Anweisung Ich habe heute Nachmittag ebenfalls mit Osmosis

Re: [Talk-de] rendern extrem großer karten...

2011-01-23 Thread Frederik Ramm
Hallo, Bernhard Zwischenbrugger wrote: Gibt es in der Qualität keine Nachteile wenn man Bitmap statt Postscript zum Drucker schickt? Mapnic rendert ja normal für Bildschirme und die haben so ca. 150ppi. Ein Laserdrucker schafft aber über 1000 dpi. Wie von mir und anderen gesagt - letzten

Re: [Talk-de] Hilfe bei Postgres Installation für Osmosis

2011-01-23 Thread Alexander Matheisen
Am Sonntag, den 23.01.2011, 18:22 +0100 schrieb Thomas Ineichen: Hallo Alex, psql:script/pgsql_simple_schema_0.6.sql:40: FEHLER: AddGeometryColumns() - invalid SRID KONTEXT: SQL statement SELECT AddGeometryColumn('','', $1 , $2 , $3 , $4 , $5 ) PL/pgSQL-Funktion »addgeometrycolumn«

Re: [Talk-de] Darstellung von landuse=military in Mapnik-Karte

2011-01-23 Thread Johann H. Addicks
Ja, das ist häßlich. Zumindest in Zoom12 braucht man das nicht so prominent bei kleinen Arealen. Für einen großen Truppenübungsplatz mag das anders aussehen, aber für die üblichen Kasernen ist das wirklich zu viel. Das ist ja fast so schlimm wie das Z13-Flugzeugsymbol im Osmarender für

Re: [Talk-de] rendern extrem großer karten...

2011-01-23 Thread Matthias Blazejak
Schön das er bei Dir gelandet ist :) Da hat die Werbung doch was gebracht! Grüße aus dem Ruhrgebeat Matthias Am 23.01.2011 00:46, schrieb Frederik Ramm: Hallo, Gary68 wrote: also habe ich das gebiet auf +/-50km geviertelt. macht 500MB file und das kann ich auch rendern. allerdings ergibt

Re: [Talk-de] generisches Landuse für bebautes Land

2011-01-23 Thread ben
Hallo, wenn wir einmal dabei sind: Ich war mir nie sicher wie ich das hier taggen soll:

Re: [Talk-de] Darstellung von landuse=military in Mapnik-Karte

2011-01-23 Thread Heiko Jacobs
Am 23.01.2011 13:06, schrieb Wolfgang: Am Sonntag 23 Januar 2011 12:01:41 schrieb M∡rtin Koppenhoefer: landuse=military ist für alle Arten militärischer Landnutzung, feinere Unterteilungen könnte man einführen, sind aber im Moment AFAIK noch nicht in Gebrauch. wurde (wird?) im Zusammenhang

Re: [Talk-de] Darstellung von landuse=military in Mapnik-Karte

2011-01-23 Thread Heiko Jacobs
Am 23.01.2011 11:32, schrieb Robert S.: landuse=military ist doch eher für Truppenübungsplätze gedacht, und da ist die Schraffur ganz gut [2] - und Truppenübungsplätze werden in den meisten Karten ja schraffiert dargestellt. ... und ich meine, die Schraffur von militärischen Sperrgebieten wie

Re: [Talk-de] Reit- und Wanderkarte - Jahresrückblick

2011-01-23 Thread NopMap
NopMap wrote: hike39 wrote: danke, bin nun anscheinend fündig geworden. Bin dabei über den Menuepunkt Verzeichnisse - Wanderwege gegangen. Allerdings hat es mich etwas verwundert, dass dort dann ein Gesamtverzeichnis aller Wanderwege aufgebaut wird, auch wenn ich mich z.B. nur für

Re: [Talk-de] Darstellung von landuse=military in Mapnik-Karte

2011-01-23 Thread Johann H. Addicks
Am 23.01.2011 22:48, schrieb Heiko Jacobs: ... und ich meine, die Schraffur von militärischen Sperrgebieten wie in richtigen Karten auch war ein auch hier oft gehörter Wunsch. Ob wir das an military festmachen wollen und alles so gerendert wird, wo ein Schild kletterst Du rüber, kriegst Du

Re: [Talk-de] Hilfe bei Postgres Installation für Osmosis

2011-01-23 Thread Walter Nordmann
Alexander Matheisen wrote: osmosis-0.38/bin/osmosis --rx 20110122.osm --wp host=localhost database=osm user=osm password=osm . org.postgresql.util.PSQLException: FEHLER: keine Berechtigung für Relation schema_info Hi Alexander, das ist ganz einfach, wenn man das Problem

Re: [Talk-co] Nodos duplicados

2011-01-23 Thread dies38061
(posted in reply to http://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-co/2011-January/001728.html ) I monitor the dupenodes resource and have captured some screenshots over time depicting the rise (an in future the fall) of duplicated nodes. This information sits on the Tasks and ideas page.

Re: [Talk-co] Question - name of river

2011-01-23 Thread Federico Explorador (Nevados.org)
Hi! It's the Putumayo river. I am mapping just today the same river down; thanks for the information on Bing image; I didn't know! Federico -Mensaje original- De: dies38...@mypacks.net [mailto:dies38...@mypacks.net] Enviado el: domingo, 23 de enero de 2011 11:38 a.m. Para: Colombia OSM

Re: [Talk-co] Question - name of river

2011-01-23 Thread ouɐɯnH
On Sun, Jan 23, 2011 at 3:21 PM, Federico Explorador (Nevados.org) federico.explora...@nevados.org wrote: Hi! It's the Putumayo river. I am mapping just today the same river down; thanks for the information on Bing image; I didn't know! Puedes hacer el poligono del cubrimiento y comunicarlo?

[Talk-co] Cobertura Bing en Putumayo (sureste de Puerto Asis) y Sucumbios (3)

2011-01-23 Thread Federico Explorador (Nevados.org)
Más cobertura: http://www.openstreetmap.org/browse/way/96455581 Saludos, Federico ___ Talk-co mailing list Talk-co@openstreetmap.org http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-co

[Talk-co] Arauca Colombia Venezuela Cobertura satelital BING

2011-01-23 Thread ouɐɯnH
Dos nevos polignos que mapear en la frontera Colombo venezolana http://www.openstreetmap.org/browse/way/96460135 http://www.openstreetmap.org/browse/way/96458961 salu2 Humano -- Por favor, no me envíe documentos con extensiones .doc, .docx, .xls, .xlsx, .ppt, .pptx, .mdb, mdbx OpenOffice es

[Talk-co] Cobertura Bing en Amazonas (El Estrecho)

2011-01-23 Thread Federico Explorador (Nevados.org)
Sigue el rastreo hasta los confines amazónicos de Colombia… http://www.openstreetmap.org/browse/way/96460661 Saludos, Federico ___ Talk-co mailing list Talk-co@openstreetmap.org http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-co

Re: [Talk-co] Arauca Colombia Venezuela Cobertura satelital BING

2011-01-23 Thread ouɐɯnH
Otr poligono desde Arauca hasta Barquisimeto http://www.openstreetmap.org/browse/way/96464389 2011/1/23 ouɐɯnH fredyriv...@gmail.com: Dos nevos polignos que mapear en la frontera Colombo venezolana http://www.openstreetmap.org/browse/way/96460135

[Talk-co] Bing image coverage - updates to imagery wiki page

2011-01-23 Thread dies38061
Recent disclosures of more Bing imagery here have been added to http://wiki.openstreetmap.org/wiki/2010_Colombia_floods/Imagery_and_data_sources#Bing . --ceyockey ___ Talk-co mailing list Talk-co@openstreetmap.org

Re: [Talk-co] Cobertura Bing Guanía con Venezuela, hasta Puerto Carreño

2011-01-23 Thread ouɐɯnH
lo que me temia, nos encontramos y quedó doble ese poligono :) salu2 2011/1/23 Federico Explorador (Nevados.org) federico.explora...@nevados.org: Ver: http://www.openstreetmap.org/browse/way/96470935 Saludos, Federico ___ Talk-co mailing

Re: [Talk-co] Bing image coverage - updates to imagery wiki page

2011-01-23 Thread ouɐɯnH
On Sun, Jan 23, 2011 at 5:14 PM, dies38...@mypacks.net wrote: Recent disclosures of more Bing imagery here have been added to http://wiki.openstreetmap.org/wiki/2010_Colombia_floods/Imagery_and_data_sources#Bing . --ceyockey ok, thank but the name is ColOmbia not ColUmbia

[Talk-co] Cobertura Bing: interior de Guanía (Rio Inírida)

2011-01-23 Thread Federico Explorador (Nevados.org)
Ver: http://www.openstreetmap.org/browse/way/96477862 Humano, me metí al interior… J seguiré buscando la Serranía del Chiribiquete, para que no nos crucemos. Saludos, Federico ___ Talk-co mailing list Talk-co@openstreetmap.org

[Talk-co] Cobertura Bing: Guaviare, Caquetá, Parque Nacional de Chiribiquete

2011-01-23 Thread Federico Explorador (Nevados.org)
No lo puedo creer! Ahí es mi sueño de la próxima exploración por ríos, selvas y rocas: http://www.openstreetmap.org/browse/way/96484462 Saludos, Federico ___ Talk-co mailing list Talk-co@openstreetmap.org

[Talk-co] Cobertura Bing, Caquetá, Sur de Serranía Chiribiquete y Araracuara

2011-01-23 Thread Federico Explorador (Nevados.org)
Ver: http://www.openstreetmap.org/browse/way/96488203 saludos, Federico ___ Talk-co mailing list Talk-co@openstreetmap.org http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-co

Re: [Talk-co] [osm-ve] Cobertura Vichada, Apure , Barinas Colombia Venezuela

2011-01-23 Thread J. Hernan Ramirez R.
2011/1/23 ouɐɯnH fredyriv...@gmail.com Por lo visto bing tambien es de los que les da Pan a los que no comen, No tanto amigo, en estos momentos estamos mapeando en las principales ciudades de Venezuela, Mérida esta casi un 100% mapaedo y no es gracias a bing, sino a punta de gpx del Team GPS

[Talk-co] Cobertura Bing: Cundinamarca, Páramo de Sumapaz

2011-01-23 Thread Federico Explorador (Nevados.org)
Disculpen si sigo en esta racha… Ver: http://www.openstreetmap.org/browse/way/96489977 Esta cobertura hace unión con Bogotá, solo lo corté a la mitad, donde comienza la nueva cobertura. saludos, Federico ___ Talk-co mailing list

[Talk-co] Cobertura frontera Colombia - Venezuela

2011-01-23 Thread ouɐɯnH
Sigo explorando por esa direccion http://www.openstreetmap.org/browse/way/96483581 http://www.openstreetmap.org/browse/way/96484882 http://www.openstreetmap.org/browse/way/96488957 http://www.openstreetmap.org/browse/way/96488955 http://www.openstreetmap.org/browse/way/96489288

[Talk-co] Cobertura Bing: Cundinamarca, de Zipaquira y Pacho hasta San Cayetano

2011-01-23 Thread Federico Explorador (Nevados.org)
No le puse tag, estos pueblos los encuentran solos :-) Saludos, Federico ___ Talk-co mailing list Talk-co@openstreetmap.org http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-co

Re: [Talk-co] Bing image coverage - updates to imagery wiki page

2011-01-23 Thread dies38061
(in reply to http://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-co/2011-January/001775.html ) Yes ... this is a typographical error and I fixed it almost immediately. Nonetheless, thank you. --ceyockey P.S. I do not know why my replies to mail postings do not get threaded properly. -Original

[Talk-co] Bing cobertura La Guajira Cerrejón

2011-01-23 Thread ouɐɯnH
http://www.openstreetmap.org/browse/way/88776626 http://www.openstreetmap.org/browse/way/96492453 salu2 Humano -- Por favor, no me envíe documentos con extensiones .doc, .docx, .xls, .xlsx, .ppt, .pptx, .mdb, mdbx OpenOffice es libre: se puede copiar, modificar y redistribuir libremente. Gratis

  1   2   >