Re: [Talk-cz] Dotazy začátečníka #1

2009-09-09 Tema obsahu Ondrej Novy
Dobry den,


2009/9/9 Petr Stehlik psteh...@sophics.cz

 A jeste poznamka ke generalizaci layoutu krizovatek: zkusil jsem si
 jednu T krizovatku dovybavit rameny, pokud nekdo jede ze zapadu na jih
 nebo z jihu na vychod a kdyz jsem potom zkusmo rekl Navitu, aby tu
 krizovatku projel rovne (zapad-vychod), tak nezavahal, sjel jednim
 ramenem na jih, pres nezmapovany delici ostruvek projel napric jizni
 cestou a druhym ramenem se za krizovatkou napojil a jel dal na vychod.


tohle resi turn-restriction preci.


 Pro zajimavost jsem se podival, jak se s touto situaci vyporadava
 konkurence, a G to dela tak, ze vsechny silnice dusledne rozdeluje na
 dve soubezne jednosmerky. Zrejme nema turn restrictions, tak si vypomaha


ne kazde omezeni je mozne vyjadrit jednosmerkou - i kdyby jste rozdeloval az
na zrnko asfaltu. :)


takto. Je to az smesne, protoze i obycejnou plnou delici caru nahrazuje
 dvojici soubeznych cest v miste, kde potrebuje zakazat odboceni z
 najezdu doleva. Nicmene verim, ze se takto vyporada s navigovanim 100%,
 zatimco ja se spolehl na turn_only_right restriction a ted vidim, ze
 Navit to nejak jeste nerespektuje nebo co :-(


napr. mkgmap pro Garmin to respektuje a jezdim s tim denne.

-- 
S pozdravem/Best regards
Bc. Ondrej Novy

Email: n...@ondrej.org
Jabber: on...@njs.netlab.cz
ICQ: 115-674-713
Tel/Cell: +420 777 963 207
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Dotazy začátečníka #1

2009-09-05 Tema obsahu Ondrej Novy
Ahoj,

2009/9/5 hanoj eha...@gmail.com

 V nekterych pripadech jsou restrikce ale nutnost, tusim priklad tady:
 http://osm.org/go/0J7Z4bL_


ano, zrovna u teto mnou udelane krizovatky to nutne je. :) Osobne si myslim
ze nakonec to bude nutne vsude, protoze jinak vas navigace bude nutit
zatacet kde nemuzete. Pokud tedy vite ze se nekde zatacet nesmi, tak tu
restirkci prosim vytvorte - lepe to pak routuje.
Jako priklad typicka krizovatka (podobny priklad je i pro krizovatku typu X
kde kazda dvojice je spojena jeste 'zkratkou'):
http://osm.org/go/0Jv1PsDgx--

Pokud nikde neni jednosmerka je nutne vytvorit spousty (3) restrikci aby
lidi jezdil 'tak jak projektat myslel'. Jinak se muze stat ze navigace posle
cloveka tou kratsi cestou - ktera neni oficlani a napr. ji zakazuje pouze
plna bila cara na silnici.
I v takovem pripade kreslil restrikce.

Osobne se drzim pravidla, kdyz existuje fyzicka prekazka vetsich rozmeru tak
krizovatku nakreslim 'slozitejsim zpusobem' - jinak velice zjednodusuji.
Pokud zacneme kreslit kazdy odbocovaci pruh tak se mapa stane neprehlednou a
ani v navigaci rozume pouzitelnou. Pred zacatkem odbocovaciho pruhu se ozve
at zahnu doprava, a v prizovatce znova, potom se napojim na novou silnici
tak 'drzte se vpravo' - proste sileny.

-- 
S pozdravem/Best regards
Bc. Ondrej Novy

Email: n...@ondrej.org
Jabber: on...@njs.netlab.cz
ICQ: 115-674-713
Tel/Cell: +420 777 963 207
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Zeleznicni prejezdy

2009-08-22 Tema obsahu Ondrej Novy
Ahoj,

Dne 22. srpen 2009 14:01 Pavol Trenkler d...@palko.sk napsal(a):

 Ahoj,

 Sprava zeleznicni dopravni cesty od 1.srpna spustila nove cislovani vsech
 zeleznicnich prejezdu v CR [1] za ucelem snazsi identifikace pri
 mimoradnych udalostech, pricemz data se daji taky stahnout [2] vcetne
 zemepisnych souradnic. Podle vyjadreni zastupce SZDC [3] to vypada, ze
 chteji (logicky) tyto informace co nejvic propagovat, tak by snad nebyl
 problem ziskat souhlas k pouziti. Otazka zni, zda je zajem o nejaky
 import, pripadne jak ho provest.


zajem urcite je :). Pokud nekdo domluvi pravni otazky tak se importu rad
ujmu.

-- 
S pozdravem/Best regards
Bc. Ondrej Novy

Email: n...@ondrej.org
Jabber: on...@njs.netlab.cz
ICQ: 115-674-713
Tel/Cell: +420 777 963 207
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] odraz diskuze o path/track na wiki

2009-08-14 Tema obsahu Ondrej Novy
Ahoj,

Dne 13. srpen 2009 22:17 hanoj eha...@gmail.com napsal(a):

 Ahoj,
 pokusil jsem se lehce dopracovat silnicni tagy [[Cz:Map_Features]] a
 [[Cz:Road_Signs]] na wiki podle posledni debaty. Nestudoval jsem vse
 od znova, mozna tedy neodrazi aktualni stav vyvoje EN wiki.
 Snazil jsem se vyhnout formulacim, ktere nejsou pro nasi zemi prihodne
 na rozdil od anglosaskych, nebo neodpovidaji terminologii.

 Jeste jsem se dopustil jedne zlovule: Smisene stezky pro chodce a
 cyklisty se znackami C9 a C10 bych rad znacil highway=cycleway +
 foot=yes.


smisene cyklostezky oznacene znackou jsou highway=cycleway + foot=DESIGNED
ci official, nikoliv =yes. Tim pouze rikas ze tam teda chodci muzou, nikoliv
ze je to stezka.
Zda je to highway=cycleway + foot=designated, highway=footway +
bicycle=designed ci highway=path + foot=designated + bicycle=designated je
naprosto jedno, je to totozne. To ze to renderery nedodrzuji je jejich
bordel :).

-- 
S pozdravem/Best regards
Bc. Ondrej Novy

Email: n...@ondrej.org
Jabber: on...@njs.netlab.cz
ICQ: 115-674-713
Tel/Cell: +420 777 963 207
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Mapovani Krkonos

2009-08-12 Tema obsahu Ondrej Novy
Zdravim,

Dne 12. srpen 2009 17:31 Milan Zamazal p...@zamazal.org napsal(a):

 Horské kolo projede skoro všude.  Lesních cest, kudy normálně projede
 dětský kočárek, ale přitom tam neprojede traktůrek, je myslím poměrně
 málo, takže to mi také nepřijde moc přínosné rozlišovat.


me take prijde rozlisovat vice jak 2 kategorie lesnich cest zbytecne.
Vetsina lidi nedokaze rozlisit ani ty dve kategorie. Sirka cesty totiz
naprosto zarucene nehovori o tom, jestli tam projede kolo nebo kocarek. K
tomu mame preci access tagy. Muzu jit po uzke pesince, ktera bude vhodna pro
kola (dokonce jsem takto potkal i cyklostezku oficialne znacenou) a obracene
muzu potkat track kterej neni vhodnej skoro ani pro chodce. Tech cest v
lesich je proste nepreberne mnozstvi a jedina moznost jak je dobre rozdelit
je konkretne urcit co tam muze projet (tedy alespon zatim jsem nevidel lepsi
navrh).

-- 
S pozdravem/Best regards
Bc. Ondrej Novy

Email: n...@ondrej.org
Jabber: on...@njs.netlab.cz
ICQ: 115-674-713
Tel/Cell: +420 777 963 207
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Mapovani Krkonos

2009-08-10 Tema obsahu Ondrej Novy
Zdravim,

Dne 10. srpen 2009 17:00 Pavel Machek pa...@ucw.cz napsal(a):

 No... pokud po ty ceste projde i neco jinyho nez clovek (kolo, kun) je
 to 'path'. Kdyz to jen pro lidi -- mala cesticka --- 'footway'. Kdyz
 je to vhodny pro lidi a kone --  vetsi cesticka -- 'bridleway'.


s 'mala cesticka -- footway' bych si dovolil nesouhlasit (stejne jak vsichni
v diskuzi nademnou imho). Stejne tak bridleway oznacim tak mozna cestu, kde
bude znacka ze je to vylozene 'stezka' pro kone.
footway totiz rika ze foot=DESIGNATED, stejne jak bridleway o konich.
Velke cesty (tedy spise track) v lese asi nikdo nenavrhl k tomu aby tam
jezdili kone, ale proste se vyslapali (at uz lidmi ci konmi).

Kdyz ted ctu znova to co jste psal, tak mam pocit ze 'path' je skoro totez
jako 'bridleway' ve vasem podani.

-- 
S pozdravem/Best regards
Bc. Ondrej Novy

Email: n...@ondrej.org
Jabber: on...@njs.netlab.cz
ICQ: 115-674-713
Tel/Cell: +420 777 963 207
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


[Talk-cz] Mapovani Krkonos

2009-08-09 Tema obsahu Ondrej Novy
Ahoj,

momentalne jsem na dovolene v Krkonosich a jsem tady trosku zmaten z toho,
jak spravne mapovat nejake cesty. Vyskytuje se tu zhruba tento typ cest:
1. klasicka lesni cesta znacena jako turisticka (znacit jako highway=path +
foot=yes, nebo highway=footway?)
2. krasna vyasfaltovana cesta kam jeste mohou cykliste, auta pouze na
specialni povoleni (highway=service + access tagy, nebo highway=footway?) -
ochranna zona II.
3. cesta napr. nahoru na Snezku, kamenita, terenne rozlicna (highway=path +
foot=yes?) - ochranna zona I.

Hlavni otazky tedy zni: Mapovat i lesni cesty jako highway=footway (rekl
bych ze podle toho co je na wiki tak ne)? Mapovat asfaltove cesty jako
highway=service i presto ze na ne skoro zadne auto nesmi? Mapovat je tedy
jako footway i presto ze nejsou ve meste?
Rozdeleni mezi kategorizaci silnic (primary, ...) mi prijde zrejmy, ale jak
spravne rozlisit co je 'designated'?

Diky za nazory.

-- 
S pozdravem/Best regards
Bc. Ondrej Novy

Email: n...@ondrej.org
Jabber: on...@njs.netlab.cz
ICQ: 115-674-713
Tel/Cell: +420 777 963 207
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Mapovani Krkonos

2009-08-09 Tema obsahu Ondrej Novy
Dobry den,

diky moc za nazory. Se vsim souhlasim, akorat :)

2009/8/9 Tomáš Tichý t.ti...@post.cz

  2. krasna vyasfaltovana cesta kam jeste mohou cykliste, auta pouze na
  specialni povoleni (highway=service + access tagy, nebo highway=footway?)
 -
  ochranna zona II.

 To je rozhodně highway=track + tracktype=grade1


nejak se mi prici krasnou vyasfaltovanou cestu oznacit za 'polnacku' (tedy
chapu highway=track jako Lesni ci polni cesta). Z ceske wiki:
Úcelové komunikace: highway=service

Tedy mnou jmenovana cesta vede sice KRNAPem, ale take funguje jako dopravi
zasobovani vsech chat v teto oblastni, neni to tedy spise ucelova
komunikace?

-- 
S pozdravem/Best regards
Bc. Ondrej Novy

Email: n...@ondrej.org
Jabber: on...@njs.netlab.cz
ICQ: 115-674-713
Tel/Cell: +420 777 963 207
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Adresy, epilog

2009-08-06 Tema obsahu Ondrej Novy
Zdravim,


Dne 6. srpen 2009 17:28 jzvc j...@tpfree.fdns.net napsal(a):

 ... Variantne moznost zobrazit pouze
 nepouzite adresy. Docela by se hodilo pro kontrolu zda v oblasti je
 zmapovano.


za zobrazeni pouze nepouzitych adres bych se taky primlouval - mnohem lepe
se tim da overit oblast kde si myslim ze uz nic nechybi. Diky.

-- 
S pozdravem/Best regards
Bc. Ondrej Novy

Email: n...@ondrej.org
Jabber: on...@njs.netlab.cz
ICQ: 115-674-713
Tel/Cell: +420 777 963 207
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Adresy, epilog

2009-08-05 Tema obsahu Ondrej Novy
Zdravim,

Dne 5. srpen 2009 1:35 Kubajz kub...@kbx.cz napsal(a):

 Neda se za vazbu povazovat adresni bod je v oblasti ohranicene objektem?
 Neni to sice primo relace v OSM, ale chapat by se to tak dalo a nebylo
 by ani prilis pracne to udelat strojove, kdyby to bylo potreba...
 Takze ja bych rekl, ze ta vazba tam je, byt slaba (je snadne najit dum k
 adresnimu bodu, je tezsi/pracnejsi najit adresni body k domu)


jasne, v tomto smeru ano. Pak byt mozna stalo za to pouzivat objekt_kod z
UIRu u toho building polygonu (stale ovsem pochybuju ze to k necemu je :).


-- 
S pozdravem/Best regards
Bc. Ondrej Novy

Email: n...@ondrej.org
Jabber: on...@njs.netlab.cz
ICQ: 115-674-713
Tel/Cell: +420 777 963 207
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Adresy, epilog

2009-08-04 Tema obsahu Ondrej Novy
Zdravim,

Dne 4. srpen 2009 20:34 MP singular...@gmail.com napsal(a):

  Nas asi vazba ze jeden objekt ma vice adres nezajima, takze nekde
 doprostred
  budovy prsknout node urcujici adresu staci.

 A co treba v Praze sidliste Luka? Tam jsou dlouhe pokroucene
 panelaky (cca 400 az 450 metru dlouhe) a to kde je ktery vchod muze
 byt celkem podstatna informace. Takze vysledek je jeden tag building a
 do nej nasypanych cca 30 adresnich tagu na svych mitech. IMHO pokud ma
 objekt vice vchodu (s ruznymi adresami), mel by mit i vice adresnich
 tagu, kazdy na miste daneho vchodu.


ale ja jsem hovoril o VAZBE mezi objekty a adresami ktere nemame, nikoliv o
tom ze neni mozne do oblastni jedneho building=yes umistit vice adresnich
node do pozice jejich vchodu - tak to delam tez.

-- 
S pozdravem/Best regards
Bc. Ondrej Novy

Email: n...@ondrej.org
Jabber: on...@njs.netlab.cz
ICQ: 115-674-713
Tel/Cell: +420 777 963 207
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Adresy, epilog

2009-08-03 Tema obsahu Ondrej Novy
Zdravim,

2009/8/3 hanoj eha...@gmail.com

 *** chapu to tak, ze davate adresni body do polygonu budov? A kdyz ma
 budova 2-4 adresni body? Nebylo by lepsi mit adresni body jako jednu
 primitivu a neslucovat je budovama?


tez by mi prislo lepsi mit adresni body vzdy jako node.
Napr. UIR databaze tohle resi a deli veci na:
objekty a adresy kde objekt (rekneme building=yes) muze mit vice adres
(housenumber, atd.).

Nas asi vazba ze jeden objekt ma vice adres nezajima, takze nekde doprostred
budovy prsknout node urcujici adresu staci.

-- 
S pozdravem/Best regards
Bc. Ondrej Novy

Email: n...@ondrej.org
Jabber: on...@njs.netlab.cz
ICQ: 115-674-713
Tel/Cell: +420 777 963 207
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] OpenTrackMap

2009-07-01 Tema obsahu Ondrej Novy
Ahoj,

On Mon, Jun 29, 2009 at 04:17:27PM +0200, Kubajz wrote:
 Ahoj,
 
 crap nekdo pouzival do API 0.6 :)

opravil sem to aby to jelo i pro API 0.6. Ve skutecnosti se zda ze stacilo
pouze zmenit verzi na 0.6 :).

-- 
S pozdravem/Best regards
 Bc. Ondrej Novy
 
Email: on...@nomi.cz
Jabber: on...@njs.netlab.cz
ICQ: 115-674-713
Tel/Cell: +420 777 963 207

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Stavim, stavis, stavime - aneb budovy a adresni body z CUZK

2009-06-28 Tema obsahu Ondrej Novy
Ahoj,

On Sun, Jun 28, 2009 at 08:56:01PM +0200, Lukas Kabrt wrote:
 Zdravim,
 
 behem poslednich par dnu jsem si trochu hral s
 automatickym/poloautomatckym importem informaci z katastralni mapy.

rad bych tez pripomel (pokud se to nezmenilo) ze presnost digialni katastralni
mapy je v nekterych mistech i 50m, coz na obrys budov neni nejlepsi :)

-- 
S pozdravem/Best regards
 Bc. Ondrej Novy
 
Email: on...@nomi.cz
Jabber: on...@njs.netlab.cz
ICQ: 115-674-713
Tel/Cell: +420 777 963 207

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Zaverecne hlasovani o adresach

2009-06-27 Tema obsahu Ondrej Novy
Dobry den,

-1-

-- 
S pozdravem/Best regards
 Bc. Ondrej Novy
 
Email: on...@nomi.cz
Jabber: on...@njs.netlab.cz
ICQ: 115-674-713
Tel/Cell: +420 777 963 207

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] adresni body a POI

2009-06-16 Tema obsahu Ondrej Novy
Ahoj,

On Tue, Jun 16, 2009 at 03:22:00PM +0200, Petr Nejedlý wrote:
 Petr Kadlec napsal(a):
  povazujete za vhodne slucovat adresni body a POI? Matne si pamatuji ze
  o tom sla kdysi rec.
  Me se to zda charakterem geoprvku reprezentujici POI a adresni body i
  stavem rendereru za nestaste.

z pohledu cistoty databaze mi prijde naprosto prirozene to mit sloucene (a
delam to tak). To ze to renderery delaji spatne je preci jejich chyba :).
Mit 4 body (jak jiz bylo psano) pro 4 ruzne veci je hloupost. Ten shop ma
nazev (name), adresu (addr) a typ (shop=). Je to JEDEN obchod s jednou
adresou, nazvem a pripadne i vice typama (oddelim strednikem).
Node=entita, ja zde vidim jednu - jeden node.

-- 
S pozdravem/Best regards
 Bc. Ondrej Novy
 
Email: on...@nomi.cz
Jabber: on...@njs.netlab.cz
ICQ: 115-674-713
Tel/Cell: +420 777 963 207

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] adresni body a POI

2009-06-16 Tema obsahu Ondrej Novy
Ahoj,

On Tue, Jun 16, 2009 at 04:28:40PM +0200, MP wrote:
 Podle mne je to spravne, bohuzel podpora rendereru pro tohle je horsi
 (ale to se casem snad zlepsi). Co se exportu do POI tyce, inteligentni
 exportovac by mel vzit prostredek budovy otagovane zajimavym tagem
 jako treba shop a vyexportovat to jako bod (coz je algoritmicky
 pomerne jednoduche). Takze v tom bych nevidel problem - pokud to
 exportovadlo do GPS neumi, tak bud doprogramovat, nebo poslat
 programatorovi bug report nebo patch :).

To je vlastne pravda, spravne by to melo byt umisteno pouze jednou,
cili pokud nevim obrys budovy tak node, pokud vim tak pouze celej polygon.
Renderer na webu to zobrazuje dobre v obou pripadech, ty GPS exportery by se
tedy mely upravit.

Pak je tu totiz jeste teoreticky pripad, kdy jeden obchod obsahuje vice budov,
takze muzu obtahnout polygonem vsechny, dat name=Centrum Olympie (bez
building=yes) a melo by to fungovat :).

 Co bych urcite ale nedelal, je dat tag shop=neco jak na budovu, tak
 pridat jeste node. To pak vlastne znamena, ze tam jsou obchody dva.

Nakonec souhlasim :).

-- 
S pozdravem/Best regards
 Bc. Ondrej Novy
 
Email: on...@nomi.cz
Jabber: on...@njs.netlab.cz
ICQ: 115-674-713
Tel/Cell: +420 777 963 207

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] dotaz na verzi JOSM 1344

2009-01-28 Tema obsahu Ondrej Novy
Ahoj,

On Wed, Jan 28, 2009 at 08:34:12PM +0100, Michal Grézl wrote:
 2009/1/26 Zdeněk Pražák zpra...@seznam.cz:
 
  stáhl jsem si dnešní verzi JOSM (číslo 1344) a chtěl jsem se zeptat, zda 
  pozorujete také problémy s vkládáním jednotlivých uzlů pomocí kliknutí.
  Já musím na to aby se uzel vložil mnohdy kliknout několikrát. (Používám 
  tablet a pero)
  Ve verzi, kterou jsem používal doteď (1306) a v předchozích se mi toto 
  nikdy nestávalo.
 
 tak tohle se mi stava odjakziva, uz sem si zvykl:), mozna ze v nove
 verzi pridali nejakou tupou zbytecnost navic a josm se jeste vice
 upomalilo a problem se tak stal vice zjevnym. Napravu neocekavam.

myslim ze je na to plugin nearclick, nebo tak nejak se jmenuje, ne?

-- 
S pozdravem/Best regards
 Ondrej Novy
 
Email: on...@nomi.cz
Jabber: on...@njs.netlab.cz
ICQ: 115-674-713
Tel/Cell: +420 777 963 207

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Projekce mapy OSM vs. JOSM

2009-01-12 Tema obsahu Ondrej Novy
Ahoj,

On Mon, Jan 12, 2009 at 04:32:38PM +0100, hanoj wrote:
 Jen bych jen doplnil, ze WMS pro mercator funguje predevsim proto,
 ze mapserver umi prijmout nejen BBOX ctverce ale i WIDTH a HEIGHT
 vysledneho obrazku a tedy pro nas pripad simulovat jinou projekci.
 Protoze se pri velkych meritkach jedna o deformaci temer konstantni a
 bez dalsich jevu jako otoceni atd. uzivame v CR Mercator.
 
 Povsimnete si ze rozdil mezi WGS84:lat/lon a WGS84:lat/lon:Mercator je
 pouze v projekci, geodeticke datum i souradny system je zachovan.

supr, dekuji vam obou za vysvetleni, nastavil jsem tedy Mercator a budu
pouzivat :).

-- 
S pozdravem/Best regards
 Ondrej Novy
 
Email: on...@nomi.cz
Jabber: on...@njs.netlab.cz
ICQ: 115-674-713
Tel/Cell: +420 777 963 207

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


[Talk-cz] Katastralni mapy CUZK

2009-01-05 Tema obsahu Ondrej Novy
Ahoj,

najde se tu nekdo kdo chape katastralni mapy CUZK? Chtel sem nakreslit takove
to hezke pozadi par malym vesnicim (landuse=residential). Podival sem se tedy
do 'prehledky' kde jsou vyznaceny hranice katastralnich uzemi, ale to mi
prislo strasne obrovske (ty katastralni uzemi na sebe navazuji - coz asi tak
velkou vesnici v mape nakreslnou mit nechceme, kdyz je ve skutecnosti znatelne
mensi - co se tyka budov a zastavene plochy). Mrkl jsem tedy do 'kn', jde jsou
parcely se svymi cisly. Nektere jsou oznaceny carkovane, jine plnou carou,
myslel jsem si teda ze plna cara = zastavena plocha. Zkusil jsem podle toho
obtahnout jednu obec, ale ztroskotal jsem.
Jak to delate vy? Diky.

-- 
S pozdravem/Best regards
 Ondrej Novy
 
Email: on...@nomi.cz
Jabber: on...@njs.netlab.cz
ICQ: 115-674-713
Tel/Cell: +420 777 963 207

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] JOSM

2009-01-03 Tema obsahu Ondrej Novy
Ahojm

On Sat, Jan 03, 2009 at 01:58:45PM +0100, Jan Dudík wrote:
 Ahoj,
 zkouším editovat v JOSM, ale nějak narážím na spoustu problémů, které i v  
 helpu hledám strašně dlouho a leckdy nenacházím.
 Našel byse někdo, na koho bych se mohl případně obracet s dotazy?

odpovim co vim z hlavy:

 Zatím aspoň pár dotazů:
 - když kreslím cestu, dá se nějak ukončit?

ESC.

 - jak nakreslit ostrov?

Pres relace. Do vodni plochy nakreslis objekt, udelas z neho relaci typu
multipolygon a nastavis inner/outer.

 - prý se dá nějak na pozadí vložit mapa. Našel jsem možnost ortofoto z  
 yahoo, to funguje, ale kdybych měl nějakou vlastní (sken mapy ke které  
 vlastním práva), nebo tam chtěl dostat katastrální?

ano, pres WMS plugin. Zkus polozku Rectified image, tam muzes mit vlastni
zkalibrovane mapy,

 - když dám rozpojit cestu, vznikne na místě duplicitní uzel. co s tím?

Unglue/Split way. Jeden vytvari duplicitni node na okraji, druhy ne.

-- 
S pozdravem/Best regards
 Ondrej Novy
 
Email: on...@nomi.cz
Jabber: on...@njs.netlab.cz
ICQ: 115-674-713
Tel/Cell: +420 777 963 207

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Silnice ve meste a mimo

2008-12-28 Tema obsahu Ondrej Novy
Ahoj,

On Sat, Dec 27, 2008 at 10:35:46AM +0100, Kubajz wrote:
 Ano, nazev ulice je pouze v katastru obce, nikoliv mimo. Nicmene ref 
 muzes v tom useku ponechat.

nikoliv muzes, ale musis. I silnice prochazejici obci je silnice urcite tridy
(dle RSD). Delam to tak, ze v miste kde stoji znacka konec/zacatek obce
silnici rozriznu, pojmenuju (name) tu cast v obci a vsem trem kouskum
nastavim ref.

-- 
S pozdravem/Best regards
 Ondrej Novy
 
Email: on...@nomi.cz
Jabber: on...@njs.netlab.cz
ICQ: 115-674-713
Tel/Cell: +420 777 963 207

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] UIR - cisla popisne a orientacni

2008-11-29 Tema obsahu Ondrej Novy
Ahoj,

On Fri, Nov 28, 2008 at 11:49:00PM +0100, Petr Nejedly wrote:
 Hmm, co tak:
   dum ma CO:
   * housenumber=CP
   * alternatenumber=CO
  
   dum nema CO:
   * housenumber=CP
  
   dum nema CP:
   * housenumber=ev.č.EC

byl muj puvodni navrh, nelibil se.

 Resp. (pokud už jste někdy vůbec psali na adresu na evidenčním čísle) jak
 tedy uvádíte takovou adresu? Já teda dost často píšu jen 8e, ale když
 mi na zásilce hodně záleží (nebo mi ji má přivézt nějaký méně spolehlivý
 dopravce, tak aby nemohl držkovat, když už neumí zavolat), uvedu celé ev.č.8

nikdy sem na ev.c. nepsal, takze tezko rict :).

 Tak jako tak je potřeba naučit renderer dobře renderovat a hlavně vyhledávač 
 dobře hledat...

nyni renderuje housenumber, coz je do zacatku dostacujici.

-- 
S pozdravem/Best regards
 Ondrej Novy
 
Email: [EMAIL PROTECTED]
Jabber: [EMAIL PROTECTED]
ICQ: 115-674-713
Tel/Cell: +420 777 963 207

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] UIR - cisla popisne a orientacni

2008-11-28 Tema obsahu Ondrej Novy
Ahoj,

On Thu, Nov 27, 2008 at 09:54:27AM +0100, Kubajz wrote:
 Podle obecne uznavanych pravidel se vzdy adresuje cislo popisne, 
 popripade evidencni nebo nahradni(to je u takovych tech zvlastnich typu 
 budov jako provizornich). Pokud existuji obe, tak je mozne orientacni 
 vypustit (nebot budova je urcena jednoznacne) nebo psat zasadne ve tvaru 
 POPISNE / ORIENTACNI. Pokud to nekdo napise obracene, tak je to trotl. 
 Adresovat pouze orientacni bych taky nedoporucoval - koneckoncu se totiz 
 muze stat, ze v jedne ulici nejenze budou stejna s popisnym, ale muzou 
 tam byt orientacni i dve stejna (rohove baraky casto patri do vsech ulic 
 a mohou tak mit vice orientacnich cisel).
 Cisla orientacni, jak nazev napovida slouzi pro orientaci postaka v 
 terenu a s jednoznacnym urcenim budovy nemaji nic spolecneho - postak se 
 jukne za lomitko a vi ve ktere casti ulice ma hledat, ale kdyz tam 
 dojde, tak se musi podivat, jestli sedi c.p.

to ovsem potvrzuje to, ze c.p. by melo byt housenumber v OSM a c.o.
alternatenumber.

 Procez Ulice 1, chapu jako Ulice c.p. 1 a nikoliv c.o. 1. Ulice 1/2 je 
 c.p. 1 / c.o. 2

tohle treba vsichni v Brne chapou obracene.

 Jinak ani CSU ani MICR oficialne cisla orientacni nezpracovavaji, je to 
 IMO vydobytek posty.

nemyslim si ze vydobytek posty, spis se lidem nechteli pamatovat velikanska
cisla ve velkych spravnich celcich.

-- 
S pozdravem/Best regards
 Ondrej Novy
 
Email: [EMAIL PROTECTED]
Jabber: [EMAIL PROTECTED]
ICQ: 115-674-713
Tel/Cell: +420 777 963 207

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] UIR - cisla popisne a orientacni

2008-11-28 Tema obsahu Ondrej Novy
Ahoj,

On Fri, Nov 28, 2008 at 02:05:41PM +0100, Tomáš Tichý wrote:
 Jestli se hlasuje, tak -1 ;-)
 
 V housenumber by mělo být to, co je na tabulce na domě, takže obojí,
 resp. pouze č.p. tam kde č.o. nejsou, příp. ev.č.
 Pro zpětnou dohledatelnost by se mělo být strojově rozpoznatelné,
 které číslo je které.

chapu to dobre tak, ze
dum ma CO:
* housenumber=CO
* alternatenumber=CP

dum nema CO:
* housenumber=CP

dum nema CP:
* housenumber=EC

pokud to chapu dobre, tak +1 za tuhle variantu :).

-- 
S pozdravem/Best regards
 Ondrej Novy
 
Email: [EMAIL PROTECTED]
Jabber: [EMAIL PROTECTED]
ICQ: 115-674-713
Tel/Cell: +420 777 963 207

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] UIR - cisla popisne a orientacni

2008-11-27 Tema obsahu Ondrej Novy
Ahoj,

On Thu, Nov 27, 2008 at 09:11:54AM +0100, Karel Volný wrote:
 zdravím,
 
   2. do OSM je proveden import tak, ze cislo
   popisne=addr:housenumber a cislo orientacni=addr:alternatenumber
 ...
   logicke ze housenumber je to, co je po cele republice (cislo popisne) a
   alternate (to co je alternativni, tedy nemusi byt vsude) alternate
   number?
 čtu to už popáté a nevidím v tom rozpor ... překlep nebo si sedím na vedení?

samozrejme preklep. 2. do OSM ... ze cislo orientacni je housenumber a popisne
alternatenumber.

  Protoze to, co je po cele republice, je temer svetovy unikat a proto
  to je alternate.
 flame
 zajímavé, jak je souladem se zbytkem světa argumentováno velice selektivně
 /flame

ack /
Kazdopadne nezda se mi, ze by treba v Nemecku nemeli ocislovanej kazdej barak.
Maji - nevidim ten unikat (to ze je cislovano z jinych rad je v tomto pripade
irelevantni). Housenumber je podle me to, co ma KAZDY dum. Alternate to co ma
jenom nektery. To jak se to zobrazuje na mape (a to co tam hledaji uzivatele)
je vec uplne rozdilna.

  Housenumber je cislo v ramci ulice, a je to taky to, 
  co jsou uzivatele zvykli videt na mape.
 *někteří* uživatelé ...

uzivatele jsou zvykli ze na mape nevidi nic, pouze podle toho hledaji (imho).

  Je potreba upravit renderer, aby pri zadnem/hloupem addr:housenumber
  pouzil addr:alternatenumber.
 IMHO by bylo lepší zobrazovat obojí (samozřejmě s potlačením hodnoty none), 
 alespoň od určitého zvětšení, kdy se to vejde (a jako předstupeň číslo 
 orientační na začátku a na konci ulice ... ale to už by bylo moc hi-fi ;-))

pak by se podle me tag housenumber='None' mel uplne smazat a upravit
renderer tak aby zobrazoval oboji, pripadne pouze jedno z nich kdyz druhe
neni.

-- 
S pozdravem/Best regards
 Ondrej Novy
 
Email: [EMAIL PROTECTED]
Jabber: [EMAIL PROTECTED]
ICQ: 115-674-713
Tel/Cell: +420 777 963 207

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] UIR - cisla popisne a orientacni

2008-11-27 Tema obsahu Ondrej Novy
Ahoj,

On Thu, Nov 27, 2008 at 09:29:39AM +0100, Michal Grézl wrote:
 mame adresu 555/11 cislo popisne 555 orientacni 11.
 
 Nektere organizace zcela v rozporu se zvyklostmi zacali adresovat nas
 dum cislem 11, to cislo nikdy nikdo nepouzival, nikdy nikdo netusil k
 cemu vlastne je. Jednoduse receno 30 let mel barak adresuu 555, ted si
 nekdo vpomel ze by mel mit adresu 11.
 
 Existuje nejake narizeni nebo zakon nebo neco, co narizuje zacit
 pouzivat cislo orientacni misto popisneho? Tahle otazka je tak napul
 ontopic, protoze patrne obyvatele vetsich mest jsou na toto uz davno
 zvykli, ale vsude jinde to tak dosud nebylo. A hlavne tato podivna
 situace asi zpusobuje rozpor v chapani cisel i tady na listu.

napr. v Brne je naprosto normalni pouzivani cisel orientacnich (jak v dopisove
komunikaci tak jinde). Cisla popisne nepouziva v podstate nikdo. Pak ovsem
vznikaji balani situace:
Bozetechova 1/2 a 
Bozetechova 22/1
^^ realne existujici pripad :). Na obalce je psano Bozetechova 1, kam dorucite
dopis? Nastesti jsou obe budovy stejne fakulty, ale ukazuje to na silenost v
znaceni adres v CR.

-- 
S pozdravem/Best regards
 Ondrej Novy
 
Email: [EMAIL PROTECTED]
Jabber: [EMAIL PROTECTED]
ICQ: 115-674-713
Tel/Cell: +420 777 963 207

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Lokalizace JOSM

2008-11-26 Tema obsahu Ondrej Novy
Ahoj,

On Wed, Nov 26, 2008 at 06:44:13PM +0100, Jiri Klement wrote:
 Ahoj, preklad zda se uspesne pokracuje, je uz prelozeno temer 50%.
 
 V souvislosti s priblizovanim JOSM zacatecnikum me napadlo udelat
 upravenou verzi pro ceske prostredi. Zatim me napadly tyto zmeny:
 1) pluginy - predinstalovane ewms, slippy map chooser, namefinder, validator
 2) do wms nastavene uhul ortofoto, katastralni mapa a dalsi volne zdroje
 3) upravene presets.xml - pridane turisticke znacky, silnice I, II a
 III tridy a dalsi

perfektni napad! Pravidelne nekomu stale vysvetluju jak si nastavit EWMS, jak
udelat tohle a tohle aby JOSM byl pouzitelny. Pokud ale udelame nejakou
upravenou verzi, je nutne ji stale s novou verzi opravovat. Co spise udelat
nejaky navod, bod po bodu si udelat?

Jak by jsi si upravenou verzi predstavoval presneji? Zakomponovat pluginy do
.jar sice mozne je, ale jak se pak budou aktualizovat (cudlem Update v JOSM
ne)? Nastaveni WMS znamena upravit primo plugin (jeho default) nebo
distribuovat vlastni config file.
Pro presets staci nahrat dovnitr .jar souboru do implicitnich k ostatnim.

-- 
S pozdravem/Best regards
 Ondrej Novy
 
Email: [EMAIL PROTECTED]
Jabber: [EMAIL PROTECTED]
ICQ: 115-674-713
Tel/Cell: +420 777 963 207

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


[Talk-cz] UIR - cisla popisne a orientacni

2008-11-26 Tema obsahu Ondrej Novy
Ahoj,

koukal sem jak jsou naimportovany data z UIRu a mam dotaz:
1. cislo popisne ma v republice kazda adresa, cislo orientacni pouze nektere
2. do OSM je proveden import tak, ze cislo popisne=addr:housenumber a cislo
orientacni=addr:alternatenumber
3. pokud dum nema cislo orientacni je napsano None.

Tohle cele zpusobi, ze na webu se zobrazuje na spousty mist 'None'. Proc je
tak nelogicky vybrano sparovani mezi UIRem a tagem v OSM, kdyz je logicke ze
housenumber je to, co je po cele republice (cislo popisne) a alternate (to co
je alternativni, tedy nemusi byt vsude) alternate number?

Diky.

-- 
S pozdravem/Best regards
 Ondrej Novy
 
Email: [EMAIL PROTECTED]
Jabber: [EMAIL PROTECTED]
ICQ: 115-674-713
Tel/Cell: +420 777 963 207

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Lokalizace JOSM

2008-11-26 Tema obsahu Ondrej Novy
Ahoj,

On Wed, Nov 26, 2008 at 08:00:48PM +0100, Jiri Klement wrote:
 Uvazovoval jsem, ze bych sam automaticky kazdy den JOSM sestavoval,
 takze by bylo mozne stahovat aktualni, tak jako se ted stahuje
 josm-latest.jar.

to zni dobre.

 Pluginy bych primo do jar daval nerad. Myslim ze by mohl fungovat
 zapsat informace o pozadovanych pluginech do config souboru a josm by
 je pak automaticky stahl. Pokud to nedela, neni problem to dopsat.

to zni taky dobre.

Pak uz zbyva pouze problem v tom, jak distribuovat configuracni soubor.
Uvnitr .jar a kdyz neexistuje pri prvnim startu tak zkopirovat (vytvorit)?

-- 
S pozdravem/Best regards
 Ondrej Novy
 
Email: [EMAIL PROTECTED]
Jabber: [EMAIL PROTECTED]
ICQ: 115-674-713
Tel/Cell: +420 777 963 207

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Lokalizace JOSM

2008-11-26 Tema obsahu Ondrej Novy
Ahoj,

On Wed, Nov 26, 2008 at 08:20:35PM +0100, Jiri Klement wrote:
 Josm pri startu kontroluje, jestli existuje adresar s nastavenim.
 Pokud neexistuje pak ho vytvori a nastavi do config souboru nekolik
 defaultnich hodnot. Neni problem dalsi hodnoty pridat...

jasne, nastavi = programem. To znamena ze musis upravit zdrojovej kod
minimalne jedne tridy. Pak ovsem asi nebude nejlepsi provadet automaticke
sestaveni nocnich latest, protoze to 'api' uvnitr programu s puvodni tvou
zmenenou class uz nemusi fungovat. Pak by asi bylo nej, kdyby se tohle v
trunku JOSMu upravilo tak, aby defaultni nastaveni nacital z externiho
souboru.

-- 
S pozdravem/Best regards
 Ondrej Novy
 
Email: [EMAIL PROTECTED]
Jabber: [EMAIL PROTECTED]
ICQ: 115-674-713
Tel/Cell: +420 777 963 207

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Lokalizace JOSM

2008-11-26 Tema obsahu Ondrej Novy
Ahoj,

On Wed, Nov 26, 2008 at 09:38:20PM +0100, Michal Grézl wrote:
 Neni jednodussi jen vyrobit instalator kterej vyrobi .josm/, stahne
 josm_latest a treba ho i pusti? Pokud zjisti ze uz .josm/ existuje tak
 ho opatchuje na cesky realie, analogicky ve widlich

podle mne neni. Prijde mi hezci to co bylo navrhnuto uplne na zacatku.
Vytvorit do .jar implicitni konfigurak + implementovat to ze nestazene pluginy
se sami pri startu stahnou. Ve finale to bude 1 az 2 patche do trunku JOSM,
ktere vim i privitaji a univerzalni hezke reseni.
Ja bych treba nic jako 'instalator' na Linuxu nesnesl a pochybuju ze nekdo
chce delat balicky pro desitky distribuci.
Take si nedokazu predstavit jak by jsi chtel patchovat konfiguracni soubor (tu
cast od WMS) - muze zde byt dosti nejednoznacnosti a nemyslim si ze uzivatel
by ocenil kdyby jsi mu smazal tuto cast jeho nastaveni.

-- 
S pozdravem/Best regards
 Ondrej Novy
 
Email: [EMAIL PROTECTED]
Jabber: [EMAIL PROTECTED]
ICQ: 115-674-713
Tel/Cell: +420 777 963 207

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Lokalizace JOSM

2008-11-26 Tema obsahu Ondrej Novy
Ahoj,

On Wed, Nov 26, 2008 at 10:37:30PM +0100, Zdeněk Pražák wrote:
 Chtěl jsem se zeptat, zda by nebylo možné aby JOSM automaticky přidával 
 použitý zdroj na základě použité podkladové vrstvy VMS.
 Případně zda by nebylo možné doplnit nabídku zdroje do jednotlivých položek 
 Presets.xml

to prvni imho nelze (muzes mit vice podkladovych vrstev), to druhe samozrejme
jde. Ja to nikdy nepotreboval, protoze JOSM docela prijemne doplnuje, takze to
klikani na menu muze byt pomalejsi.

-- 
S pozdravem/Best regards
 Ondrej Novy
 
Email: [EMAIL PROTECTED]
Jabber: [EMAIL PROTECTED]
ICQ: 115-674-713
Tel/Cell: +420 777 963 207

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Lokalizace JOSM

2008-11-26 Tema obsahu Ondrej Novy
Ahoj,

On Thu, Nov 27, 2008 at 08:03:57AM +0100, Michal Grézl wrote:
 samostahovani pluginu neni ani hezke a uz vubec ne univerzalni reseni,
 je to hnus velebnosti:), ale kdyz vam to prijmou tak co uz.

asi o nazoru :).

  Ja bych treba nic jako 'instalator' na Linuxu nesnesl a pochybuju ze nekdo
  chce delat balicky pro desitky distribuci.
 O zadnych baliccich sem nemluvil, proste instalator ktery nainstaluje
 uzivateli josm nekde v homu nebo v opt.

vsak pak plati prvni veta (cast). Vetsine Linux uzivatelum pri slove
'instalator' stoupaji chlupy na zadech. A pokud uz by jsi chtel delat
instalator (ktery JOSM doted zadny nema) tak by uz musel byt poradny - cili
vytvorit ikonky spoustecu (pak tu vznika ale problem s pameti, kolik nastavit
jave na stack?), pridani do nainstalovanych programu, no kdo ma tohle vsechno
resit? :))

 pridat 2 radky x pocet wms do konfigurace je urcite jednodussi nez
 vyrabet nejake automatostahocubydup. (treba jediny problem co sem s
 josm kdy mel je ten automatickej udelator na update pluginu, dost
 dlouho trvalo nez to vubec nejak zacalo fungovat)

a co kdyz tam ty 2 radky uz budou? Co kdyz budou prejmenovany? Stejne je
pridas znova? To zpusobi asi hodne zmatku.
Vygenerovat implicitni konfiguracni soubor kdyz neexistuje je jiz
implementovano v JOSM, ja se pouze bavil o vytahnuti z kodu a umisteni do
externiho souboru (ktery muze byt soucasti .jar).

-- 
S pozdravem/Best regards
 Ondrej Novy
 
Email: [EMAIL PROTECTED]
Jabber: [EMAIL PROTECTED]
ICQ: 115-674-713
Tel/Cell: +420 777 963 207

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] jak navýšit paměť pro JOSM

2008-11-20 Tema obsahu Ondrej Novy
Ahoj,

On Thu, Nov 20, 2008 at 08:16:39PM +0100, Zdeněk Pražák wrote:
 
 takže jsem chtěl spustit JOSM 
 stiskl jsem start, spustit 
 a do otevřeného okénka jsem napsal 
 java -Xmx256M -jar josm-latest.jar 
 a stiskl OK a nic se nedělo
 
 Co jsem udělal špatně? 

takto je mozne to spustit pouze za podminky ze soubor josm-latest.jar, ktery
jsi si stahl z webu JOSM je v aktualnim adresari - coz v tomto pripade neni.
Doporucuji udelat si spoustet - ale opravdu nevim jak se tohle na Widlich uz
dela.

-- 
S pozdravem/Best regards
 Ondrej Novy
 
Email: [EMAIL PROTECTED]
Jabber: [EMAIL PROTECTED]
ICQ: 115-674-713
Tel/Cell: +420 777 963 207

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Pismeno u oznaceni silnice 3. tridy

2008-11-20 Tema obsahu Ondrej Novy
Ahoj,

On Thu, Nov 20, 2008 at 10:13:53PM +0100, Jiri Klement wrote:
 Mame tady flame o malickem detailu, na kterem vetsine lidi stejne
 nezalezi, takze si zahraju na diktatora :-). Do skriptu jsem pridal
 podporu pro ref:rsd. Doporuceny zpusob je dat do ref cislo silnice bez
 pismena, do ref:rsd pripadne cislo i s pismenem. Nic vam ale nebrani
 napsat cislo s pismenem primo do ref.

jeste to neni flame :). Kazdopadne tim jsi dosahl akorat toho, ze v tom bude
vetsi binec nez ted. :(

-- 
S pozdravem/Best regards
 Ondrej Novy
 
Email: [EMAIL PROTECTED]
Jabber: [EMAIL PROTECTED]
ICQ: 115-674-713
Tel/Cell: +420 777 963 207

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Použití ÚIR-ZSJ

2008-11-19 Tema obsahu Ondrej Novy
Ahoj,

On Wed, Nov 19, 2008 at 02:14:23PM +0100, Martin Kokeš wrote:
 Abychom to nějak nezdazili, padl tu dotaz na zmíněné číselníky:
 
 http://www.czso.cz/csu/rso.nsf/i/prohlizec_uir_zsj
 ...
 ---
 Bych se s tím nijak nepáral, uvedl u toho source a data využil (případně
 si schoval screenshot uvedené stránky). Co na to říká konfera?

souhlasim, akorat co z toho chceme pouzit? :)

-- 
S pozdravem/Best regards
 Ondrej Novy
 
Email: [EMAIL PROTECTED]
Jabber: [EMAIL PROTECTED]
ICQ: 115-674-713
Tel/Cell: +420 777 963 207

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Pismeno u oznaceni silnice 3. tridy

2008-11-18 Tema obsahu Ondrej Novy
Ahoj,

On Tue, Nov 18, 2008 at 07:23:44AM +0100, Jiri Klement wrote:
 Ja bych byl spise pro ref:rsd, jak navrhoval Petr. V tagu ref bude
 spravna hodnota, v ref:rsd hodnota pouzivane RSD, pokud se lisi od
 spravne. Urcite ne alt_ref nebo nejaky jiny pouzivany tag.

to je ale podle me spatny nahled na vec. To pismeno preci neni 'spatne
oznaceni'. Je to oficialne pouzivane znaceni od RSD - cili 'ref'.
Ten udaj (ref:rsd) je pak nehledatelny treba v GPS, coz asi neni nejlepsi.

-- 
S pozdravem/Best regards
 Ondrej Novy
 
Email: [EMAIL PROTECTED]
Jabber: [EMAIL PROTECTED]
ICQ: 115-674-713
Tel/Cell: +420 777 963 207

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] je DIBAVOD verejny informacni rejstrik?

2008-11-18 Tema obsahu Ondrej Novy
Ahoj,

zda se ze tohle tema nejak umrelo na mrtvem bode, je nejaky oficialni
vysledek? Zacneme tedy resit import, nebo tyto data nemuzeme pouzit?

Diky.

-- 
S pozdravem/Best regards
 Ondrej Novy
 
Email: [EMAIL PROTECTED]
Jabber: [EMAIL PROTECTED]
ICQ: 115-674-713
Tel/Cell: +420 777 963 207

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] je DIBAVOD verejny informacni rejstrik?

2008-11-18 Tema obsahu Ondrej Novy
Ahoj,

On Tue, Nov 18, 2008 at 09:33:55PM +0100, Kubajz wrote:
 Z toho, co jsem cetl se domnivam, ze to nemuzeme pouzit.

bohuzel sem podobneho nazoru, ale reaguji na email od Martina Kokeše, ze
ktereho jsem pochopil ze sance existuje.
Co kdybychom sepsali oficialni email ktery posleme prave s dotazem, zda tyto
data muzeme vyuzit a ziskali tim pripadny oficialni souhlas?

-- 
S pozdravem/Best regards
 Ondrej Novy
 
Email: [EMAIL PROTECTED]
Jabber: [EMAIL PROTECTED]
ICQ: 115-674-713
Tel/Cell: +420 777 963 207

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Dotaz na označení ulice se zákazem vjezdu

2008-11-13 Tema obsahu Ondrej Novy
Ahoj,

On Thu, Nov 13, 2008 at 08:41:30AM +0100, Kubajz wrote:
 Nechci byt hnidopich, ale pri stavu, ve kterym se ted nachazi mapa, bych 
 se fakt vykaslal na drobnosti stylu, ze ta znacka zakazuje i cyklisty 
 nebo maminky s kocarkem na inlinech...
 Mozna by bylo dobre udelat nejakou stranku na wiki, kde by byly nafocene 
 znacky a k nim tagohalda. Bylo by to pak aspon vsude stejne.

souhlasim (s druhym odstavcem). K prvni casti: Pokud chci mapovat detailne
malou oblast - coz je mimochodem to co dela prave clovek ktery polozil puvodni
dotaz tak tyto detaily jsou dulezite. Kdyz na ne ted budeme kaslat, kdo to pak
bude uklizet?

 Co se tyka kol, tak tam vidim jedine pouziti, a to je zakaz jizdy na 
 kole pro mista kde je to vyslovene zakazane. Davat nekam jizda na kole 
 povolena je podle meho nazoru totalni nesmysl. Bud totiz chapeme 
 cyklisty jako stat ve state, kteri si jezdi vicemene jak chteji (muj 
 pripad - pred znackou zakaz vjezdu vsech vozidel opravdu nesesedam) 
 anebo  jsou to ucastnici  silnicniho provozu jako vsichni jini a pak se 
 na ne vztahuje i prujezd zakazan popripade mimo dopravni obsluhy - 
 spravne by tam cyklista vjet nemel.

ale pozor. Zde mame znacku 'zakaz vjezdu MOTOROVYCH vozidel mimo dopravni
obsluhy'. Takze tvuj argument se sesedanim z kola je mimo. Ta znacka je zde
prave proto aby cyklisty dovnitr pustila.
To ze ty nedodrzujes pravidla silnicniho provozu kdyz jedes po silnici asi
neni pro mapovani priliz relevantni. Cyklista potrebuje vedet dle mapy kudy
muze jet. A kdyz tam je zakaz, tak tam nepojede (ty muzes - uprav si routing).
Toto otagovat spravne je velmi dulezite uz kuli cyklostezkam, kde se tato
znacka na nekterych usecich napojenych na 'drive silnici' vyskytuje.

-- 
S pozdravem/Best regards
 Ondrej Novy
 
Email: [EMAIL PROTECTED]
Jabber: [EMAIL PROTECTED]
ICQ: 115-674-713
Tel/Cell: +420 777 963 207

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


[Talk-cz] Pismeno u oznaceni silnice 3. tridy

2008-11-12 Tema obsahu Ondrej Novy
Ahoj,

jiz drive tu na tohle tema byla diskuze, myslim ze bychom se meli konecne
nejak dohodnout, opravit to a napsat na wiki.
RSD znaci:
cislomezeravelke pismeno

V OSM dosti casto potkavam:
cislomale pismeno

V rsdToOsm je verze RSD.

Zkusil sem se podivat jak se to dela v jinych mapach a zda se, ze jine mapy
tohle nemapuji vubec :).

Ja se klanim k nazoru pouzivat oficialni RSD znaceni.
Dotaz: Potkal nekdo pismenne oznaceni v realite na nejake ceduli?

Diky za nazory.

-- 
S pozdravem/Best regards
 Ondrej Novy
 
Email: [EMAIL PROTECTED]
Jabber: [EMAIL PROTECTED]
ICQ: 115-674-713
Tel/Cell: +420 777 963 207

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Dotaz na označení ulice se zákazem vjezdu

2008-11-12 Tema obsahu Ondrej Novy
Ahoj,

On Wed, Nov 12, 2008 at 07:35:50PM +0100, Martin Vidner wrote:
  Chtěl jsem se zeptat, jakým tagem mám označit ulici se zákazem vjezdu 
  motorových vozidel mimo dopravní obsluhu - mohou tam vozidla bydlících v 
  ulici, jejich návštěv atd
 
 access=destination
 http://wiki.openstreetmap.org/index.php/Key:access

to oznaci 'mimo dopravni obsluhu'. Co ty motorovy vozidla?
Kola tam preci muzou, podle specifikace co psal.

-- 
S pozdravem/Best regards
 Ondrej Novy
 
Email: [EMAIL PROTECTED]
Jabber: [EMAIL PROTECTED]
ICQ: 115-674-713
Tel/Cell: +420 777 963 207

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Pismeno u oznaceni silnice 3. tridy

2008-11-12 Tema obsahu Ondrej Novy
Ahoj,

On Wed, Nov 12, 2008 at 07:45:26PM +0100, Petr Dlouhý wrote:
 Značit čísla silnic nebývá v normálních mapách zvykem (V OSM to samozřejmě  
 význam má, už jen kvůli kontrole proti registru). V praxi jsem čísla viděl  
 jen jako součást čísla mostů (mají kvalitní plechovou tabulku). Wikipedie  
 říká:
 ...

takze o pismenkach nic :(.

 V _mapách_ ŘSD je u třetích tříd číslo malé a bez mezery, proto jsem to  
 tak začal dělat v době, kdy jsem nepoužíval registr. Osobně jsem si  
 upravil registr, tak abych kontroloval proti malým písmenům bez mezer.  
 Přikláním se k názoru, že by se to mělo nechat na malých písmenech, ale  
 jestli někdo bude mít důvod a energii to předělat, tak mu bránit nebudu.

potvrzuji ze v tomto je rozpor. Vznesl sem dotaz na RSD ktery z formatu je
'spravny', o vysledku budu informovat.

Format bez mezery (velke/male pismenu uz neni relevantni) ma jednu
vyhodu: Nekdo bude hledat 1234a - najde spravnou silnici. Bude hledat 1234 -
najde taky. S mezerou uz takove stesti mit nebude (v prvnim pripade).

-- 
S pozdravem/Best regards
 Ondrej Novy
 
Email: [EMAIL PROTECTED]
Jabber: [EMAIL PROTECTED]
ICQ: 115-674-713
Tel/Cell: +420 777 963 207

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] mapovani konskych stezek

2008-10-30 Tema obsahu Ondrej Novy
Ahoj,

On Thu, Oct 30, 2008 at 07:12:03AM +0100, Jachym Cepicky wrote:
 ...
 Nebo chápu fci klíčového slova designated špatně?

podle me to chapes dobre. Designed je primo vytvorena cesta za ucelem neceho.
Napr. po silnici treti tridy muzou jezdit kola (highway=tertiary, cycle=yes),
zato mame sdilenou cyklostezku s chodci:
(highway=cycleway, foot=designed) - takova ta modra znacka s levou polovinou
panacka a pravou s kolem co je vsude ve meste.

v podstate by podle me melo byt totozne:
highway=path + cycle=designed = highway=cycleway
highway=path + foot=designed = hight=footway

pak logicky plati, ze:
highway=path + cycle=designed + foot=designed =
highway=cycleway + foot=designed =
highway=footway + cycle=designed

Pletu se? :)

-- 
S pozdravem/Best regards
 Ondrej Novy
 
Email: [EMAIL PROTECTED]
Jabber: [EMAIL PROTECTED]
ICQ: 115-674-713
Tel/Cell: +420 777 963 207

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


[Talk-cz] Restaurace v name

2008-10-29 Tema obsahu Ondrej Novy
Ahoj,

zvazuju zda pokud pojmenovavam restauraci, napr. Restaurace U Dvoraku, zda do
name= psat i slovo Restaurace. Samotna restaurace se jmenuje 'U Dvoraku', ale
primo na budove je napsano 'Restaurace U Dvoraku'. Pokud napisu jenom 'U
Dvoraku', tak v pripade Restaurant Cafe Bar Aloe uz je to zase sporne, co
napisu v tomto pripade?
Co je obecny best-practise?

Diky.

-- 
S pozdravem/Best regards
 Ondrej Novy
 
Email: [EMAIL PROTECTED]
Jabber: [EMAIL PROTECTED]
ICQ: 115-674-713
Tel/Cell: +420 777 963 207

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] mapovani konskych stezek

2008-10-29 Tema obsahu Ondrej Novy
Ahoj,

On Wed, Oct 29, 2008 at 11:23:03PM +0100, Pavel Machek wrote:
 ...
 V Cechach je stezek urcenych primarne pro kone celkem asi 5, zato je
 ze zakona dovoleno jezdit po lesnich cestach. Proto mi prijde rozumne
 oznacovat jako highway=bridleway cesty pro kone emvhodne/em. Jak
 se takova cesta pozna?

je preci hloupost znacit cestu, o ktere si myslim, ze by tu kun projel, jako
cestu urcenou pro kone. Oznacim highway=path a reknu ze tam kone muzou
horses=yes. Mimochodem, tohle take trosku souvisi se znacenim KCT, kteri (pokud
se nepletu) taky stezky pro kone znaci, muzete me prosim nekdo doplnit?

Pokud je to jedna z tech 5, tak dam horses=designed, nebo pouziju opravdu
highway=bridleway.

footway jak pises vyse je CHODNIK, do lesa patri path/track.

-- 
S pozdravem/Best regards
 Ondrej Novy
 
Email: [EMAIL PROTECTED]
Jabber: [EMAIL PROTECTED]
ICQ: 115-674-713
Tel/Cell: +420 777 963 207

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] mapovani konskych stezek

2008-10-29 Tema obsahu Ondrej Novy
Ahoj,

On Wed, Oct 29, 2008 at 11:48:13PM +0100, Ondrej Novy wrote:
 ...
 footway jak pises vyse je CHODNIK, do lesa patri path/track.

sorry tohle je blbost, neres to :).

-- 
S pozdravem/Best regards
 Ondrej Novy
 
Email: [EMAIL PROTECTED]
Jabber: [EMAIL PROTECTED]
ICQ: 115-674-713
Tel/Cell: +420 777 963 207

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Možnost využití dat Povodí Labe

2008-10-28 Tema obsahu Ondrej Novy
Ahoj,

On Mon, Oct 27, 2008 at 10:29:53PM +0100, BH wrote:
 Nebezi jim to nahodou na postgresql? Ale postgresql ma taky moznost
 behu v clusteru pokud vim 

s replikaci DB je obecne sileny problem. Replikace master-master (kterou
momentalne OSM API 0.5 vyzaduje) neni PLNE funkcni ani pro MySQL, ani pro
PostgreSQL. Verze 0.6 API pocita s transakcema, kde je mozne mit master-slave
replikaci nad MySQL (pres shipping transakcnich logu). Pak nevadi ze slave ma
o trosicku (radove sekundy) starsi data. Resil sem to s adminama, nejaky
servery uz jsou snad i objednany, takze se svita snad na lepsi casy.

Jinak OSM bezi nad MySQL.

-- 
S pozdravem/Best regards
 Ondrej Novy
 
Email: [EMAIL PROTECTED]
Jabber: [EMAIL PROTECTED]
ICQ: 115-674-713
Tel/Cell: +420 777 963 207

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Možnost využití dat Povodí Labe

2008-10-24 Tema obsahu Ondrej Novy
Ahoj,

On Fri, Oct 24, 2008 at 09:48:37AM +0200, Tomas Kolda wrote:
 V tom pripade se pouziva to co jsem psal v druhem odstavci (sekani ways 
 pomoci algoritmu, jenz urcuje zda tam krizovatka je ci neni). Komercni 
 navigacni data napr. multinet jsou skutecne rozsekana po castech (format 
 GDF).
 Jestli je to v OSM takto zavedene, tak proc ne. Asi tento zpusob 
 zpracovani zavedli, protoze je tak kreslena vetsina silnic. Osobne bych 
 volil druhou variantu, ale na to uz je pozde...

ber to tak, ze z aktualni varianty do tve varianty se to da kdykoliv
zkonvertovat 'online' (napr. pri buildovani routovacich dat - tak to dela
Garmin - ma ulozeny cary jako spojnice + routovaci graf zvlast, mimo jine
proto v Garminu nefunguje aktualne routovani nad OSM :).
Obracene to jde hur (nemuzu jen tak spojovat automaticky veci).

-- 
S pozdravem/Best regards
 Ondrej Novy
 
Email: [EMAIL PROTECTED]
Jabber: [EMAIL PROTECTED]
ICQ: 115-674-713
Tel/Cell: +420 777 963 207

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


[Talk-cz] UIR

2008-10-21 Tema obsahu Ondrej Novy
Ahoj,

ma nekdo v planu casem (nebo se tak jiz deje?) importovat rozdilove soubory
UIRu? Predpokladam, ze postupne souradnice adres pridavaji.

Jak chcete pozdeji resit to, ze nektere body budou zkorigovany dle uhulu ci
gps?
Napr. moje bydliste je posunute o 20 m, opravil sem to, ale nerad bych, aby to
nekdo zase zkazil dalsi importem.

Diky.

-- 
S pozdravem/Best regards
 Ondrej Novy
 
Email: [EMAIL PROTECTED]
Jabber: [EMAIL PROTECTED]
ICQ: 115-674-713
Tel/Cell: +420 777 963 207

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] UIR

2008-10-21 Tema obsahu Ondrej Novy
Ahoj,

On Tue, Oct 21, 2008 at 10:46:23PM +0200, Petr Nejedly wrote:
 Ondrej Novy napsal(a):
  Ahoj,
  
  ma nekdo v planu casem (nebo se tak jiz deje?) importovat rozdilove soubory
  UIRu? Predpokladam, ze postupne souradnice adres pridavaji.
 
 Predpokladas vcelku spatne :-)
 No, od roku 2004 uz bylo updatovano (pridany souradnice) par tisic adres,
 vsehovsudy ve dvou vanocnich importech.
 Nicmene vse je pro updaty pripravene, neb cizi primarni klic jsme do OSM
 prenesli (v tomto pripade uir_adr:ADRESA_KOD).

jo kodu sem si vsiml. Kdy probehl posledni import? Pokud je tedy aktualizace,
mohu s ni pomoci.

 Uz tady probehl proposal ve smyslu verified=date, coz ovsem nepokryva 
 pripad,
 kdy oficialni data jsou tvrdohlave nespravna (napr. pravni vs. skutecny stav 
 veci).

jasne, tohle je jina diskuze zejo :). Stale nad tim premyslim dnem i noci a
neco asi casem vyplodim na wiki.

Slo mi spise o to, aby nenastal stav, ze nekdo aktualizaci UIRu updatne vzdy
souradnice, to by znicilo asi nemalo prace. Stejne tak treba u dosti UIR adres
pribyl amenity=restaurant, apod.

-- 
S pozdravem/Best regards
 Ondrej Novy
 
Email: [EMAIL PROTECTED]
Jabber: [EMAIL PROTECTED]
ICQ: 115-674-713
Tel/Cell: +420 777 963 207

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Plakat

2008-10-20 Tema obsahu Ondrej Novy
Ahoj,

On Mon, Oct 20, 2008 at 08:45:18PM +0200, Pavel Machek wrote:
 Ahoj!
 
 Zajimave, jak se ziskavaji commitovaci prava? Mel bych update knihovny
 aby chodila s novym API a nameit programek...

no, nechce se mi ten patch celej cist (tohle neni moje parketa, ne ze bych
tomu nerozumel, ale...), takze to nemohu commitnout (nepodepisu se pod to).

Pokud chces ziskat commit access, zaloz tiket do tracu, posli patch s tim, ze
to chces maintainovat (ja takhle ziskal access pres C verzi polygon cutteru).

OSM je v tomhle smeru velmi otevreny, radi davaji pristup.

-- 
S pozdravem/Best regards
 Ondrej Novy
 
Email: [EMAIL PROTECTED]
Jabber: [EMAIL PROTECTED]
ICQ: 115-674-713
Tel/Cell: +420 777 963 207

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Plakat

2008-10-13 Tema obsahu Ondrej Novy
Ahoj,

On Sat, Oct 11, 2008 at 11:40:14PM +0200, BH wrote:
   so,... reload?
 
 Mozna bych cely ten stredni sloupec (mapu + blok textu) posunul vice
 doprava ... ta mapa se dotyka leveho okraje (skoro bych rek ze je i
 orizla :), zatimco vpravo je fura volneho mista.

vlevo a vpravo je sloupecek bileho mista, na obou stranach stejne velkej.
Mapu sem orizl.

-- 
S pozdravem/Best regards
 Ondrej Novy
 
Email: [EMAIL PROTECTED]
Jabber: [EMAIL PROTECTED]
ICQ: 115-674-713
Tel/Cell: +420 777 963 207

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] spojnice uzlových bodů z osm

2008-10-13 Tema obsahu Ondrej Novy
Ahoj,

co to pojmout vice obecneji?
Udelat tag treba 'verified', s hodnotou data (mysleno datum), ke kteremu sem
silnici/cokoliv jineho FYZICKY zkontroloval na miste.
Pote vim, ze stari uhul a rsd je takove a takove, pokud je to starsi datum nez
uvedene v tagu, tak je jasne, ze to podle fotomapy nebudu opravovat.
Totez pak plati pro RSD data.

-- 
S pozdravem/Best regards
 Ondrej Novy
 
Email: [EMAIL PROTECTED]
Jabber: [EMAIL PROTECTED]
ICQ: 115-674-713
Tel/Cell: +420 777 963 207

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Máme půlku silnic!

2008-10-13 Tema obsahu Ondrej Novy
On Mon, Oct 13, 2008 at 07:07:08PM +0200, Jakub Sykora wrote:
 Juuu to je hezke. Jsem docela rad. Mapovani silnic treti tridy venuju 
 pomerne hodne casu, tak je dobre, ze se to nekde projevi :]

take me to velmi potesilo, mapuju Pardubicko dnem i noci (III. tridy), takze
sem moc spokojeny ze nam to stoupa :).
Uz se nam ta republika zacina pekne rysovat :).
Nechtel by nekdo udelat graf s historii poctu silnic (podle v= u k=highway)?

-- 
S pozdravem/Best regards
 Ondrej Novy
 
Email: [EMAIL PROTECTED]
Jabber: [EMAIL PROTECTED]
ICQ: 115-674-713
Tel/Cell: +420 777 963 207

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] spojnice uzlových bodů z osm

2008-10-12 Tema obsahu Ondrej Novy
Dobry den/ahoj,

On Wed, Oct 08, 2008 at 09:11:38PM +0200, Petr Dlouhý wrote:
 Dobrý den,
 
 neznáte někdo nějaký jednoduchý způsob, jak dostat z osm souboru spojnice  
 uzlových bodů (takové jaké jsou v rsdosm pro silnice ŘSD)? Jde mi o to,  
 abych mohl oba soubory porovnat (ať už ručně, nebo automaticky) a opravit  
 chyby.

zrovna dneska sem opravoval dve mista na Pardubicku, kde postavili novej
obchvat (tak asi cca 2 roky zpatky). V DB RSD je to znaceno po staru.
Pokud tedy budete(s) provadet kontrolu, pozor na to, ze nekde to jiz opravdu
(diky stari DB rsd_cr) nebude sedet.

-- 
S pozdravem/Best regards
 Ondrej Novy
 
Email: [EMAIL PROTECTED]
Jabber: [EMAIL PROTECTED]
ICQ: 115-674-713
Tel/Cell: +420 777 963 207

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Cleanup tagu

2008-10-12 Tema obsahu Ondrej Novy
Ahoj,

diky vsem za nazory. Cast uz je toho hotova (to jenom abyste vedeli ze to
resim :).
Zbytek poladim casem.

-- 
S pozdravem/Best regards
 Ondrej Novy
 
Email: [EMAIL PROTECTED]
Jabber: [EMAIL PROTECTED]
ICQ: 115-674-713
Tel/Cell: +420 777 963 207

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Plakat

2008-10-11 Tema obsahu Ondrej Novy
Ahoj,

On Fri, Oct 10, 2008 at 04:21:29PM +0200, BH wrote:
 Nesmite opisovat z ostatnich map a publikaci.
 
 Mozna to neni uplne presne (ani z jinych zdroju se nesmi opisovat, ale
 to snad lidi trkne :), ale strucne a pochopitelne. A tim, ze jsou
 vyjimky (zdroje se svobodnymi licencemi nebo veci z uradu, atd ...),
 bych asi laiky moc nezatezoval, kdyz se zapoji do projektu, tak se o
 nich asi driv nebo pozdeji stejne dozvi :) Ono cele podminky se
 stejne docte az se zapoji, pac minimalne nejakym rychlokursem co
 ktery tag asi znamena musi projit kazdy co tam chce neco nakreslit.

supr, je to tam.

 http://openstreetmap.org/?lat=50.10457lon=14.38415zoom=16layers=B000FTF
 
 Sice je to praha, ale je to tam dobre zmapovane a to ze je to prava
 neni na prvni pohled tak videt :)
 
 Mimo Prahu je vcelku slusne zmapovan kus Tabora:
 http://openstreetmap.org/?lat=49.42239lon=14.65422zoom=16layers=B000FTF
 
 nebo Brno:
 http://openstreetmap.org/?lat=49.19812lon=16.60441zoom=15layers=B000FTF
 
 nebo Neratovice:
 http://openstreetmap.org/?lat=50.26324lon=14.51392zoom=15layers=B000FTF
 (sice jsou kus na sever od Prahy, ale to snad nevadi :))
 
 Ono je to tezke nepouzit Prahu, kdyz je tam ta mapa nejkompletnejsi :)

proto sem pouzil Prahu :). Mozna by bohate stacilo vypnout popisky, tak aby se
kreslili jenom silnice, pak to vypada hezky a neni poznat co to je :).

At tam dame cokoliv, vzdycky se najde nekdo komu by to mohlo vadit. Lepsi je
tedy udelat to, co nebude poznat (imho).

Provedl sem nahrati nove verze, takova mala 'alfa' verze, udelal sem jeste par
dalsi korekci, proctete si to prosim, myslim ze uz to zacina byt ve funkcnim
stavu.

-- 
S pozdravem/Best regards
 Ondrej Novy
 
Email: [EMAIL PROTECTED]
Jabber: [EMAIL PROTECTED]
ICQ: 115-674-713
Tel/Cell: +420 777 963 207

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Plakat

2008-10-10 Tema obsahu Ondrej Novy
Ahoj,

On Fri, Oct 10, 2008 at 02:20:54PM +0200, BH wrote:
co rikate?
http://www.ondrej.org/poster.png
 
 Nevim jestli vsichni (laici) hned pochopi co je to chraneny zdroj -
 ze jde o ochranu autorskym pravem. Mozna pouzit jiny termin?

jo tohle je problem, premyslel sem nad tim a nic lepsiho me nenapadlo. Navrhy?
:)

   Jo a taky bych nahradil vždycky tam kde to budeme věšet tu mapku vlevo
   výřezem dané lokální oblasti, aby to neodradilo lidi alergické na
   pragocentrismus :-)
 
 Za predpokladu ze ta oblast je aspon trochu zmapovana. :)
 Spousta mensich mest (napr. Zamberk, 6000 obyvatel) je stale zmapovana
 stylem silnice prvni a druhe tridy prochazejici skz obec a konec (aneb
 v mape jsou 4 cary)
 
 Ale asi vzdycky pujde odzoomovavat tak dlouho, az bude neco rozumneho
 videt, v nejhorsim cely okres/kraj :)

spis bych nasel opravdu jedno misto, ktere nebude vadit nikomu a bude dobre
zmapovane. Staci kdyz vygenerujete obrazek a poslete mi ho, diky :).

-- 
S pozdravem/Best regards
 Ondrej Novy
 
Email: [EMAIL PROTECTED]
Jabber: [EMAIL PROTECTED]
ICQ: 115-674-713
Tel/Cell: +420 777 963 207

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


[Talk-cz] Plakat

2008-10-09 Tema obsahu Ondrej Novy
Nazdarek,

byl uz nekdy ze strany ceske komunity pokus pripravit nejaky plakat, ktery by
kdokoliv mohl vytisknout a pripadne nekde umistit?

Zde jsou ruzne navrhy (vsechny je mozne pouze prelozit a pouzit).
http://wiki.openstreetmap.org/index.php/Recruitment_Poster

Nejvic se mi libi tento
http://trac.openstreetmap.org/browser/misc/pr_material/recruitment_poster/poster.png

Pokud by byl nekdo ochoten mi s prekladem pomoci, muzu pak finalni letak
umistit na nejake zajimave mista (aktualni je treba LinuxAlt v Brne, na
zacatku listopadu, apod.)

Diky.

-- 
S pozdravem/Best regards
 Ondrej Novy
 
Email: [EMAIL PROTECTED]
Jabber: [EMAIL PROTECTED]
ICQ: 115-674-713
Tel/Cell: +420 777 963 207

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Plakat

2008-10-09 Tema obsahu Ondrej Novy
Ahoj,

co rikate?
http://www.ondrej.org/poster.png

-- 
S pozdravem/Best regards
 Ondrej Novy
 
Email: [EMAIL PROTECTED]
Jabber: [EMAIL PROTECTED]
ICQ: 115-674-713
Tel/Cell: +420 777 963 207

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


[Talk-cz] Pokus s CUZK - bez uspechu [EMAIL PROTECTED]: Re: data ortofoto]

2008-10-07 Tema obsahu Ondrej Novy
Ahoj,

pokusil sem se presvedcit CUZK (to jsou ty mapy co jsou na webu CENIA) k
pouziti jejich map, vysledek nize (ctete zespodu).

- Forwarded message from Ondrej Novy [EMAIL PROTECTED] -

Date: Tue, 7 Oct 2008 13:31:19 +0200
From: Ondrej Novy [EMAIL PROTECTED]
To: [EMAIL PROTECTED]
Subject: Re: data ortofoto
In-Reply-To: [EMAIL PROTECTED]
User-Agent: Mutt/1.5.16 (2007-06-09)

Vazena pani Novakova,

On Tue, Oct 07, 2008 at 01:07:38PM +0200, [EMAIL PROTECTED] wrote:
 Vážený pane Nový,
 
 Data ortofoto poskytujeme za stanovenou základní cenu i pro vlastní potřebu
 uživatele, ve Vašem případě bohužel nemůžeme udělat výjimku. Data ortofoto v
 jiném, nižším, rozlišení nemáme.

rozumim Vam, dekuji za Vas cas.

 -Original Message-
 From: Ondrej Novy [mailto:[EMAIL PROTECTED] 
 Sent: Tuesday, October 07, 2008 12:05 PM
 To: Nováková, Renata
 Subject: Re: data ortofoto
 
 
 Vazena pani Novakova,
 
 On Tue, Oct 07, 2008 at 11:52:53AM +0200, [EMAIL PROTECTED] wrote:
  Vážený pane Nový,
  
  Data ortofoto Vám bohužel nemůžeme poskytnout bezplatně. Jako úřad 
  máme předepsané příjmy, které jsme povinni odvést do státního 
  rozpočtu. Rovněž volný přístup k těmto datům, ve smyslu volného 
  nakládání s nimi, není možný z důvodu porušení ochrany dat, viz 
  obchodní podmínky zveřejněné v obchodním modulu Zeměměřického úřadu 
  (http://geoportal.cuzk.cz).
 
 samozrejme rozumim, ze je nutne ortofoto mapy zaplatit. Pokud bych zadal o
 komercni nakladani za ucelem zisku, rozumel bych tomuto pozadavku. V tomto
 pripade se ale jedna o kompletne nekomercni uziti (vysledny mapovy produkt
 nemuze byt prodavan). Take nezadam o volne uziti, samozrejme by bylo omezeno
 uziti pouze na tvorbu mapoveho dila o kterem se bavime. Nebylo by mozne
 alespon vyuzit mapu poskytovanou v nizsim rozliseni nez je 0.5m/px? I
 nizsi rozliseni ortofotomapy je pro projekt obrovsky prinos.
 
 Predem dekuji.
 
  -Original Message-
  From: Ondrej Novy [mailto:[EMAIL PROTECTED]
  Sent: Tuesday, October 07, 2008 11:32 AM
  To: Nováková, Renata
  Subject: Re: data ortofoto
  
  
  Vazena pani Novakova,
  
  On Tue, Oct 07, 2008 at 11:19:08AM +0200, [EMAIL PROTECTED] 
  wrote:
   
  Vážený pane Nový,
   
  ano, jen  Zeměměřický  úřad s  Vámi  uzavře  smlouvu  o užití
 ortofot.
  Objednejte prosím data pomocí obchodního modulu Zeměměřického úřadu
 na
   [1]http://geoportal.cuzk.cz.
  
  vzhledem k tomu, ze projekt OpenStreetMap je neziskovy a mapu 
  vytvareji dobrovolnici z celeho sveta bez naroku na honorar, nemuzeme 
  si dovolit zaplatit za licenci vasich ortofotomap. Chtel bych Vas tedy 
  pozadat o moznost volneho pristup k temto mapam. Podobne povoleni nam 
  bylo jiz drive udeleno napr. na ortofotomapy spolecnosti Yahoo Inc. a 
  take cernobilych map UHUL. Radi bychom pouzivali aktualnejsi fotomapy 
  (mapy UHUL jsou stare 6-7 let).
  
  Predem mockrat dekuji.
  
  -Original Message-
   
  From: Ondrej Novy [
  [4]mailto:[EMAIL PROTECTED]
   
  Sent: Friday, October 03, 2008 9:26 AM
   
  To: Vlček, Bohumil
   
  Subject: [EMAIL PROTECTED]: Re: CENIA WMS - licence]
   
   
  Dobry den,
   
  byl  jsem  odkazan na CUZK s dotazem ohledne licence Ortofotomapy
 0,5m
  CUZK, zobrazovane na webu cenia.cz.
   
  Radi bychom tuto ortofotomapu vyuzili pro odvozovani mapoveho dila
 pro
  projekt OpenStreetMap (
  [5]www.openstreetmap.org)  -  otevrena mapa celeho sveta pod
 svobodnou
  licenci.  Dle  autorskeho  zakona  se  jedna  o tvorbu odvozeneho
 dila
  (kresleni  mapy  na  zaklade  ortofotomapy),  na  coz  musime  mit
 vas
  souhlas.  Pokud  se  ovsem  jedna  o  uredni  dilo,  plati  vyjimka
 z
  autorskeho zakona.
   
  Predem dekuji za informace.
   
  - Forwarded message from [EMAIL PROTECTED] -
   
  X-Original-To: [EMAIL PROTECTED]
   
  Delivered-To: [EMAIL PROTECTED]
   
  X-Virus-Scanned: amavisd-new at nomi.cz
   
  In-Reply-To: [EMAIL PROTECTED]
   
  To: Ondrej Novy [EMAIL PROTECTED]
   
  Subject: Re: CENIA WMS - licence
   
  X-KeepSent: 4C481940:DFC21B50-C12574D7:0028198F;
   
  type=4; name=$KeepSent
   
  X-Mailer: Lotus Notes Release 8.0 August 02, 2007
   
  From: [EMAIL PROTECTED]
   
  Date: Fri, 3 Oct 2008 09:20:11 +0200
   
  X-MIMETrack:Serializeby   Router   on
 Posta/CENIA/CZ(Release
  8.0.1|February 07,
   
  2008)   at  03.10.2008  09:20:11,  Serialize  complete  at
 03.10.2008
  09:20:11
   
   
  Dobrý den,
   
  my data pouze publikujeme a nejsme jejich tvůrci. Musíte se proto
   
  obrátit na tvůrce dat, což je v tomto případě ČÚZK.
   
  S pozdravem
   
  Šárka Roušarová
   
  CENIA, česká informační agentura životního prostředí
   
  Litevská 1174/8
   
  100 05 Praha 10
   
  tel. +420 267 225 295
   
  [1]http://www.cenia.cz
   
  Zvažte, prosím, zda je nutno tuto zprávu vytisknout

Re: [Talk-cz] Pokus s CUZK - bez uspechu [EMAIL PROTECTED]: Re: data ortofoto]

2008-10-07 Tema obsahu Ondrej Novy
Ahoj,

On Tue, Oct 07, 2008 at 07:33:04PM +0200, Petr Dlouhý wrote:
  samozrejme rozumim, ze je nutne ortofoto mapy zaplatit. Pokud bych zadal  
  o
  komercni nakladani za ucelem zisku, rozumel bych tomuto pozadavku. V  
  tomto
  pripade se ale jedna o kompletne nekomercni uziti (vysledny mapovy  
  produkt
  nemuze byt prodavan). Take nezadam o volne uziti, samozrejme by bylo  
  omezeno
  uziti pouze na tvorbu mapoveho dila o kterem se bavime. Nebylo by mozne
  alespon vyuzit mapu poskytovanou v nizsim rozliseni nez je 0.5m/px? I
  nizsi rozliseni ortofotomapy je pro projekt obrovsky prinos.
 
  Predem dekuji.
 
 V žádném případě není pravda, že Openstreetmap je omezeno pro nekomerční  
 využití. Nikdo vám nezakazuje data z OSM prodávat (jediná podmínka je, že  
 data/odvozeniny musí pořád zůstat pod licencí CC-SA). Pokud by nám paní  
 CENIA poskytla data pouze pro nekomerční využití, moc by nám to nepomohlo.

jo, tady sem trosku ulit a uvedomil si to pozde. Myslel sem to trochu jinak a
spatne napsal.
BTW: CENIA neni drzitelem prav, to je napsano uplne dole :).

-- 
S pozdravem/Best regards
 Ondrej Novy
 
Email: [EMAIL PROTECTED]
Jabber: [EMAIL PROTECTED]
ICQ: 115-674-713
Tel/Cell: +420 777 963 207

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


[Talk-cz] UHUL ortophoto mapy

2008-10-07 Tema obsahu Ondrej Novy
Ahoj,

vzhledem k me diskuzi s CUZK, ktery je tvurcem vsech (statnich) ortophoto map
me napadlo nasledujici.
CUZK je auterem ortophotomap ktere jsou prezentovany na WMS UHULu (obou - jak
te stare, cernobile, tak te novejsi barevne).
UHUL nam ovsem souhlas k pouzivani jejich (tedy CUZK) mapy dal - te starsi a
to jiz drive.
CENIA dela presne to stejne co UHUL, pouziva ortophotomapu od CUZK a po mem
dotazu rekli, ze nejsou autory a nemaji ani pravo na sireni teto mapy - cili
OSM nemohou poskytnout pravo tuto mapu pouzit.

Z toho logicky ale plyne, ze ani UHUL nema pravo nam rici, ze starou
cernobilou mapu muzeme pouzivat (stejna pozice jako CENIA). Pokud by toto
pravo mel, mohl by nam nyni dat moznost vyuzivat i novejsi barevnou mapu,
kterou na webu maji taky.
(http://geoportal2.uhul.cz/mapserv/php/mapserv3.php?project=landsat)

Co si o tom myslite? Diky.

-- 
S pozdravem/Best regards
 Ondrej Novy
 
Email: [EMAIL PROTECTED]
Jabber: [EMAIL PROTECTED]
ICQ: 115-674-713
Tel/Cell: +420 777 963 207

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Pokus s CUZK - bez uspechu [EMAIL PROTECTED]: Re: data ortofoto]

2008-10-07 Tema obsahu Ondrej Novy
Ahoj,

On Tue, Oct 07, 2008 at 08:09:17PM +0200, Petr Dlouhý wrote:
 Jsem přesvědčen, že je nutné aby vyslovily souhlas s použitím pod licencí  
 CC-BY-SA. Navíc je nesmíme uvést v omyl, co ta licence vlastně znamená  
 (pokud to tam nenapíšeme, tak by to asi nemělo vadit; ale pokud tam  
 napíšeme výslovně nepravdu, tak to už košer není).
 
 Upozorňuji, že toho o právu moc nevím, takže se můžu mýlit.

pletes se. Musi vyslovit souhlas s vytvarenim odvozeneho dila. Pokud vyslovi
souhlas pro OSM (tak jako to udelal treba Yahoo Inc.) tak je vse v poradku.
Samozrejme nemuzeme jejich ortofotomapy pak dat na web pod CC-BY-SA, ale
muzeme na zaklade nich vytvaret produkt pod touto licenci.

-- 
S pozdravem/Best regards
 Ondrej Novy
 
Email: [EMAIL PROTECTED]
Jabber: [EMAIL PROTECTED]
ICQ: 115-674-713
Tel/Cell: +420 777 963 207

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] UHUL ortophoto mapy

2008-10-07 Tema obsahu Ondrej Novy
Ahoj,

On Tue, Oct 07, 2008 at 08:21:17PM +0200, Jakub Sykora wrote:
 Ses si tim tolik jisty? O zdroji CB Otrtofotomapy neni IMO moc znamo. 
 Pouze to, ze s puvodcem dat je UHUL vyporadan a je tedy mozne ji bez 
 dalsiho uzit... Mas nejakou jinou informaci, ktera prokazuje, ze 
 puvodcem CB mapy je CUZK a ze UHUL s nimi neni po strance licencni 
 vyporadan?

nejsem si tim nicim jisty a byl bych velmi nerad kdyby tomu tak bylo (kreslim
skoro jenom z fotomapy).
Kazdopadne na odkazu
http://geoportal2.uhul.cz/mapserv/php/mapserv3.php?project=landsat
se da zapnout stara cernobila fotomapa, pres kterou se stale zobrazuje CUZK
logo - z toho 'odhaduju' puvodce dat.
Slo mi spise o to, zda by nebylo vhodne tento zdroj overit, abychom se za par
let nedostali do stavu: zdroj byl nelegalni, nekolik let prace smazat.

Pokud bychom ho to overovali, asi by bylo vhodne rovnou se zeptat i na nove
barevne mapy (a zda jsou ochotni je pridat do WMS serveru - oni tam nekde jsou, 
ale v navodu nepisou jmeno).

-- 
S pozdravem/Best regards
 Ondrej Novy
 
Email: [EMAIL PROTECTED]
Jabber: [EMAIL PROTECTED]
ICQ: 115-674-713
Tel/Cell: +420 777 963 207

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] UHUL ortophoto mapy

2008-10-07 Tema obsahu Ondrej Novy
Ahoj,

On Tue, Oct 07, 2008 at 08:51:24PM +0200, Jakub Sykora wrote:
 data jsem overoval primo ja. Dokonce jsem na UHUL volal. Barevna mapa 
 tam tehdy nebyla a mam zato, ze ta opravdu neni jejich a maji ji pouze 
 jako podkladni vrstvu.

to mi staci byt zase par let v klidu :), diky.

Nechcete teda nekdo zkusit pozadat o tu novou mapu? Treba budou stejne vstricni.

-- 
S pozdravem/Best regards
 Ondrej Novy
 
Email: [EMAIL PROTECTED]
Jabber: [EMAIL PROTECTED]
ICQ: 115-674-713
Tel/Cell: +420 777 963 207

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz