Ahoj!

> Existuje - pravidla českého pravopisu. Slova náměstí, ulice apod. se
> píší s malým písmenem.
> http://www.pravidla.cz/vice/psani-velkych-pismen/?kapitola=8
> "Stojí-li na začátku souslovného pojmenování obecné jméno druhové, které
> se v názvech podobných jevů často opakuje, píše se s písmenem malým,
> velké počáteční písmeno má až rozlišující bližší určení."
>
> Nicméně podle pravidel "Náměstí" už není označení náměstí, ale může to
> být cokoliv, třeba jméno vesnice nebo města.

No, myslim ze pravidla ceskeho pravopisu jsou irelevantni -- obec se
jimy ne nutne musi ridit.

> ???Dle pravidel, "u Lesa" nemůže být název ulice, ale pouze označení místa
> poblíž místa zvaného prostě "Les".
> Obojí možné, záleží na historii vzniku jména.

...coz nam nastesti nevadi, protoze mame oficialni data - uir-adr
databazi, do ktery se muzem divat.

> Otázka, jestli a jak používat zkratky, je otevřená, a může být problémem
> pro vyhledávač, který pak nenajde "náměstí 28. října". Na druhou stranu,
> jak vyhledávač ("nám." == "náměstí"), tak renderer (když je málo místa,
> zkrať "náměstí" na "nám.") mapy může mít pravidlo.
>
> Nicméně u ulice "M. D. Rettigové" jsem přemýšlel, jak název zapsat.
> Rozepsat obě jména, či nikoliv? Použít nějaký tak pro alternativní
> jméno?

Podivat se do uir-adr a pouzit to co tam je...
                                                                        Pavel
(cesky, pictures)
http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~pavel/picture/horses/blog.html