> *** Mne se jevi vyvoj OSM (a historie API tomu nasvedcuje) hodne
> prekotny, navic postaveny na zelene louce. OSM bude nyni i
> __napriste__ takove zmeny podstupovat, protoze nikdo napocatku asi
> netusil k cemu (mnozstvi, zaber, cil) to povede a to co tusil nemusel
> vhodne odhadnout.
> Tim nechci rici, ze lide, podstata celeho projektu, meli sejit ze zretele.
>
> Zmeny budou nutne, podivejte se na projekt http://www.poi.cz/, ten jak
> licencne, technologicky zakrnel, ma pramale moznosti rozvoje.

tož, je jasné, že nikdo nemá křišťálovou kouli a postavit základy projektu
tak, aby nevyžadovaly změny, je takřka nemožné

někdy je dokonce vhodné dělat změny dosti zásadní, které zahodí spoustu
noze, ale nikoli překotné, z bláta do louže
(což je jak na mě působí současný stav přefiltrovaný zdejší diskusí lidí v OSM
technicky zdatnějších)

> *** aniz bych videl do hloubky pricin a duvod nastavene hranice, jiste
> se pracuje lepe s homogennim datasetem o velikosti 1-x nodu,
> (vykreslovani, stazeni bbox). Bezne se tak i v komercnich datasetech
> pracuje (pokud to topologie umoznuje), neni to nic zvrhleho. Nestastna
> je mozna implementace OSM relaci.

nevím, co je nebo není běžné v komerční sféře, ale mě to tak nějak
připomíná "640 KB RAM musí stačit každému ..." (anebo "pojďme počítat čas v
sekundách od 1.1.1970, 32bit integer musí stačit ...")

K.