Dne Pá 27. ledna 2012 Petr Holub napsal(a):
> Zduvodneni bylo v tom prvnim odstavci, nicmene to zkusim jeste jednou
> jinak :). V dobe, kdy mame zmapovanych v CR jen par oblasti (zato
> vsak pomerne dukladne), je dobre videt, co je a co neni zmapovane
> z pohledu mtb:scale. Kdyz se podivas na mapu v zoom=8, je to IMHO
> perfektne videt. Takze kdyz chces vyrazit nekam mapovat, kouknes
> na prehledovou mapu a vidis, kam ma/nema smysl vyrazit. Nicmene to
> funguje i pri vetsim priblizeni.
To by tedy bylo nejlepsi ty implicitni hodnoty nekreslit vubec, jak jsem
puvodne navrhoval.

> Pokud bychom zacali grade1 a grade2 znacit vsude, tak ta mapa bude
> cela fialova a tuhle informaci ztratis.
Kvuli tomu jsem puvodne navrhoval kreslit fialove cary jen vedle cest
explicitne otagovanych mtb:scale. Ty jsi mi ale odepsal toto:

"Takhle to bylo puvodne - a zpetna vazba byla, ze to tak je sice dobre pro
mappery (vidim, co bylo/nebylo explicitne oznacene), ale ne pro bezne
uzivatele, protoze tim vznika relativne nespojita sit cest se znacenou
obtiznosti. A normalni uzivatel spis chce videt, kam vsude se dostane po
cestach obtiznosti mtb:scale=0, kdyz jede na vylet na trekingovem kole."

> Pro bezneho uzivatele by IMHO to vysvetleni mohlo byt jednoduche
> a nematouci: grade1/2 nejsou znacene tam, kde jeste oblast nebyla
> zmapovana.
Tohle vysvetleni ale neplati: Ale ted se casto stava, ze dve cesty ve stejne
oblasti (klidne i navazujici), ktere vypadaji stejne v realu a maji i stejne
tagy v OSM databazi, se na mape renderuji odlisne. Jedna ma prikreslenou
fialovou caru (protoze navazuje na cestu otagovanou mtb:scale) a jedna ji nema
(nenavazuje na zadnou cestu otagovanou mtb:scale). To je podle meho nazoru to
matouci chovani, ktere by bylo dobre nejak odstranit.

Z tohohle duvodu mi prijde, ze to jak se to renderuje ted je horsi, nez
renderovat vsechny implicitni hodnoty mtb:scale, nebo nerenderovat zadne
implicitni hodnoty.

Kdyby se renderovaly vsechny implicitni hodnoty, tak bezny uzivatel ma u vsech
cest oznaceni obtiznosti. Mapper zase bude hledat oblasti, kde je vic cest bez
tech fialovych car.

Kdyby se implicitni hodnoty nerenderovaly, tak mapper vidi co je skutecne
otagovano a bezny uzivatel by si holt musel pamatovat, ze grade1 a grade2 jsou
v drtive vetsine snadno sjizdne cesty.

Honza Kouba