Ahoj,

On Mon 06-08-12 22:07:46, "Petr Morávek [Xificurk]" wrote:

> Ahoj,
>
> asi budu potřebovat trochu vyjasnit, co jsi měl namysli...

Předem, popletl jsem pojmy "obec" a "část obce".  Při importech byly někdy
části tak jasně oddělěny, že jsem je (intuitivně) pojal jako samostatné obce.
Tímto tedy odpovídám na otázku ze závěru Tvého příspevku.

> 1) KÚ je "vždy" součástí jenom jedné obce. Jedinou výjimkou je obec
> Strýčice, která nemá žádné KÚ a leží na území obce Radošovice.
>
> 2) Název KÚ je pro adresní body "irelevantní" - v žádném formátu adresy
> se neuvádí, pokud se nepletu, č.p. by měla být unikátní v rámci části
> obce, jméno KÚ do toho nikde nevstupuje.

Navázal jsem na Tvůj výrok, že ti "přijde zbytečné tam znova
vypisovat informaci, která už je jednou na relacích hranic".  Názvy
katastrálních území se od názvů obcí nepatrně liší.  Co jsem se teď díval, tak
názvy KÚ mají často ještě nějaký místopisný přílepek - Doksy u Máchova jezera
(normální smrtelníci znají jen jako Doksy), Obora v Podbezdězí (Obora) nebo
Břevniště pod Ralskem.

Když tedy například zkusíš rekonstruovat is_in bodu
http://www.openstreetmap.org/browse/node/983573832 z relací administrativních
hranic, dojdeš k trochu jinému výsledku:
současné is_in = Břevniště, Hamr na Jezeře, Liberecký kraj, CZ
vs
odvozené is_in = Břevniště pod Ralskem, Hamr na Jezeře, Liberecký kraj, CZ

Nejsem si jist, který z názvů je správný, nicméně jsem si celkem jist, jak sám
hledám sídla v mapě. ;)

> 3) Osobně si myslím, že addr:city by mělo obsahovat jméno obce a to sice
> z čistě praktických důvodů - je to položka, která se typicky "píše na
> obálku", máme netriviální počet "přesahů", kdy adresní body patřící pod
> obec A, leží na území obce B (sice se tyhle anomálie pomalu odstraňují,
> ale existují).

Vložení názvu části do "addr:city" podle mě problém systémově vyřeší alespoň
pro ČR - jméno části obce (ve smyslu §27 odst. 2 zákona o obcích) je podle
mých dosavadních zkušeností v rámci KÚ jednoznačné a nemá další dělení.

> [...]
> is_in="Pardubice, okres Pardubice, Pardubický kraj, Severovýchod, Česká
> republika"
> když to samé získám prostým pohledem (dotazem do databáze) na hranice,
> které máme komplet. I nominatim, který se používá na openstreetmap.org
> tohle obstojně zvládá. (Předpokládám, že počet meziokresních, nedej bože
> mezikrajských, "přesahů" bude řádově menší než meziobecních... víte
> vůbec někdo o takovém případě? Kolik jich v republice je?)
>
> Když už něco dávat do is_in, tak jméno části obce... a to říkám jen
> proto, že mě momentálně nenapadá lepší tag ;-)

Jj, to je zač se tady zasazuji. :)

> Pěkný večer,
> Petr Morávek aka Xificurk
>
> PS: Ah, až teď když jsem to všechno dopsal, tak mě trklo, že jsi možná
> pod pojmem "obec" neměl namysli pojem ze zákona č. 128/2000 Sb. (O
> obcích), ale obecně "sídlo". Je to tak? Můžeš prosím vyjasnit?

Libor