On 01/11/2011 11:50, Lars Thegler wrote:

> Helt enig.

> Som det er beskrevet under 'Tag:highway=track', anvendes 'track' om
> hjulspor anvendt til arbejdskørsel. Så valget af tag afhænger nok
> nærmere af brugen, end af vedligeholdelsesstanden. Men bortset fra
> det, er vi helt enige. En grusvej i et sommerhusområde er ikke et
> 'track'. En grusvej i en skov, måske spærret af en aflåst bom, er et
> 'track'.

Fuldstændig enig. I OSM beskriver de forskellige vejklassifikationer generelt vejens funktion, ikke udseendet (dertil bruges 'surface' eller 'tracktype'). Så 'hjulspor til arbejdskørsel' lyder som en udmærket definition på track i mine øjne.

Jeg har tagget mange grusveje som alt mulig andet end 'tracks'. Som unclassified, som residential eller endda living_street (i sommerhusområder), som service for veje til parkeringspladser o.lign., service+driveway for indkørsler til gårde etc. Det bliver først til et 'track' når grusvejen går videre ud i marken eller ind i skoven.

Ole