Fra: Jørgen Elgaard Larsen [mailto:j...@elgaard.net]
Sendt: 8. februar 2012 16:22
Til: OpenStreetMap Denmark
Emne: Re: [Talk-dk] bicycle=no/dismount?

Emil Tin skrev:
> i ovenstående er der ikke umiddelbart klart om bicycle=no betyder at man
> heller ikke må trække sin cykel.

Jeg opfatter helt klart bicycle=dismount som et sted, hvor der decideret
er skiltet med "Stå af cyklen og træk". Det forekommer også i Danmark.

bicycle=no opfatter jeg som, at man ikke må cykle, men godt trække.

Det er rimeligt ekstremt at forbyde trækning af cykler.

Jeg kan godt se argumentet for at bruge "dismount", hvis man godt må
trække og "no", hvis man ikke må - men i betragtning af den udbredte
brug af "no" til at betyde "du må gerne trække", vil det være meget
omfattende at ændre.

I alle tilfælde bør det diskuteres i et større forum, for eksempel på
wikiens talk-side:

http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Talk:Bicycle

- Jørgen