Hej Emil Tin

Jeg bemærker at du henviser til den engelske wiki og skriver:
bicycle=no
Where bicycles are not permitted, ensure this is indicated

Sådan bruges bicycle=no ikke nødvendigvis i danmark (i hvert fald ikke hvis
jeg har forstået det ret)
Hvis man læser her:http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Da:Cykelstivejledning
finder man følgende bemærkning:
På sådanne strækninger (strækninger hvor stien er mappet særskilt. red.)
markeres bilvejens way, hvis det er passende med
bicycle<http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:bicycle>
=no <http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:bicycle%3Dno>. Den separate
highway
<http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:highway>=cycleway<http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:highway%3Dcycleway>
lægges
på dens virkelige placering uden hensyn til hvordan den optegnes i de
forskellige render-maskiner
<http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Renderer> (optegnede
kort). Cykelstien navngives som vejen, hvis det er passende.

Dette læser jeg som, at bicycle=no bruges på vejen for at sikre, at
ruteplanlæggere fører cykler af cykelstien; og at man altså godt kan tagge
en vej med bicycle=no selvom det ikke er skiltet på selve vejen.

Med denne mail håber jeg på et af to resultater, enten bidrager den
konstruktivt til at klarlægge definitionen på bicycle=no, eller (hvis jeg
er helt galt på den) nogen opdager min vildfarelse og gør mig opmærksom på
det.

venlig hilsen
Rune