Burde man ikke anvende en tilgang á la den med adresse-punkter?

Dvs. ifm. nye udgaver overskrives de eksisterende, der re-importeres med andre ord

Brugerne kan selv oprette de bygninger, de mener mangler i FOT.

Til gengæld kan / bør man ikke rette i FOT-bygninger, da sådanne rettelser vil forsvinde efter næste redigering.

Problemet vil så være, hvis disse manglende bygninger senere kommer med i FOT. Man skal så slette dem igen.

Eksisterende bygninger slettes blot. Måske med en undtagelse, hvis der er særlige tags? Hvor mange % har dette? Jeg fandt ikke lige nogen ved at klikke lidt rundt i editoren.

Men uanset hvad, så bliver det et lille mareridt ang. vedligehold i det lange løb.

Hilsen
Uffe Kousgaard

Claus Hindsgaul wrote:
For min skyld kan vi sagtens masseoverskrive eksisterende bygningsomrids, hvis kvaliteten er god.
Men hvordan bevarer/overfører vi tags på de eksisterende bygninger?

Den 25. jan. 2013 09.51 skrev Ole Laursen <o...@hardworking.dk>:
25. jan. 2013 00.30 skrev Jonas Häggqvist <ras...@rasher.dk>:
> Jeg forestiller mig at lægge de enkelte kvadrater ud til download et sted,
> så folk kan downloade dem og manuelt vurdere bygning for bygning hvilke OSM
> bygninger der skal erstattes med FOT-udgaven. Dette skal også gøres under en
> særskilt konto jvf. Import guidelines[3]. Vi kan så holde styr på hvilke
> kvadrater der er blevet kigget igennem (evt. i wikien).

Synes det lyder som en super plan. Hvad angår de overlappende, har du
et indtryk af om FOT-bygningerne generelt er af bedre præcision? Jeg
tænker på at vi som udgangspunkt vel vil foretrække den bygning der
allerede er i OSM, men det er måske lidt anderledes hvis
FOT-bygningerne generelt er af væsentligt højere kvalitet. Så det
kunne måske ændre på om det er 10% eller 50% eller 90% af bygningerne
det giver mening at importere.

En anden ting: har du overvejet om vi har en ikke alt for besværlig
mulighed for at gentage en import senere, f.eks. om et par år?

Ole

Civilingeniør ph.d. Claus Hindsgaul
Studsbøl Alle 81
DK-2770 Kastrup