Ja vist har vi haft dette emne oppe at vende før, men der har tydeligvist
været behov for at få det op igen for lige at finpudse og/eller minde os selv
om nogle brugbare standarder.

Jeg står pt som "last modifier" på 180.000 (ifølge
http://hdyc.neis-one.org/?Hjart) stykker highway (bemærk at jeg aldrig har
foretaget en eneste
import og heller nogen "mechanical edits" og at dette tal derfor er resultatet
af adskillige tusind timers manuelt arbejde).

Jeg har kort sagt efterhånden set og rørt ved en frygtelig masse veje og stier
og min konklusion indtil videre er at der findes en masse grænsetilfælde hvor
det er vanskeligt entydigt at klassificere en given vej eller sti. Der var
engang jeg var rimelig skråsikker på hvordan de forskellige typer veje og
stier skulle tagges. Det er jeg ikke længere. Det bedste vi kan gøre er at
formulere nogle gode tommelfingerregler.

Oles liste her er dog en rigtig tilnærmelse.