2. januar 2015 kl. 16.20 skrev Niels Elgaard Larsen <elga...@agol.dk>:

> [...]
>
> "tracks" er veje, der er beregnet til skov- og landbrugsmaskiner, som
> traktorer, bulldozers, offroaders, osv.
>
> De veje, der er lavet til vindmøller, er typisk fine grusveje, der er
> lavet så ingeniører, elektrikere, statslige kontrollanter,
> rengøringsfolk, osv kan inspicere og servicere møllerne også i
> almindelige person- og varebiler.
>
> Hvis nu fx mit lille IT-firma blev hyret til at installere noget
> software i en vindmølle og jeg skulle køre ud til den i min lille
> Peugeot 107, så ville min GPS nægte at rute mig ad tracks.
>
> Det ville jeg opfatte som et meget praktisk problem.

Hvis jeg kigger på de eksempler der er på wikien, så ser jeg nogle
meget gode gursveje, hvilket jeg vil mene du sagtens kan køre på med
din mindre bil uden problemer.

Jeg er opmærksom på at den nævner "It usually applies to highway=track
but is often used for non-tracks too [...]".

http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:tracktype