Fredag den 2. januar 2015 12:13:27 skrev Niels Elgaard Larsen:

> Jeg mener klart, at det er "service".
> Vejene til dem er jo netop lavet for at kunne servicere vindmøllerne.

Korrekt, men på den anden side eksisterer de fleste mark- og skov-veje jo også
kun for at "servicere" de tilstødende marker og skove, så måske vi skal passe
på ikke at bevæge os for langt ud i petitesser og akademiske betragtninger.

> Hvis du mener med samme navn som en større vej, er jeg enig.
>
> Men selvom de fleste tracks ikke har navne, er der ikke noget galt i
> det. Hvis en landmand ejer en markvej og han har lyst til at give den et
> navn og sætter en skilt op på vejen, så hedder den vel det, han har
> kaldt den. Det er jo hans vej.

Det er ikke ualmindeligt at skovveje har egne navne. Se bare f.eks.
https://www.openstreetmap.org/#map=16/55.2024/8.9517. Skoven hører under
naturstyrelsen (som har kontorer i bygningerne ved Skovridervej). Skovridervej
er iøvrigt en grusvej, men da den er offentlig vej har jeg tagget den som
unclassified (og hvis man er i tvivl om hvorvidt jeg kender til forholdene i
området, kan man bare kaste et blik på gps-sporene i skoven, såvel som
Mapillary).