Et skridt ad gangen, men nogle tanker:

Nu er det et stykke tid siden jeg har rodet med adresser i OSM (for
mange små børn og for lidt søvn), men i mine øjne bør vi have en lille
dokumentation af hvad botten kan finde ud af med hensyn til
interaktion med manuel kortlægning.

F.eks. bør den kunne finde ud af at flette oplysningerne korrekt
sammen hvis nogen har tilføjet ekstra tags. Hvis adresseknuden senere
forsvinder fra det officielle register, bør den jo nok også lade være
med at slette sådan en knude men i stedet bare slette osak-tagsn'e.

Vi bør også have en måde at rette åbenlyst forkerte adresser. Jeg
biksede i sin tid denne side sammen

https://oisfixes.iola.dk/

som kan håndtere forkerte vejnavne. Men der kan være andre ting galt,
f.eks. koordinaterne. Jeg har i sin tid set adresser ude i en sø,
eller adresser der ligger oven i hinanden i en boligforening med
rækkehuse.

Det skal kommunerne fikse, men det dur ikke at vi har en løsning hvor
data i OSM er forkerte indtil en eller anden ved en kommune måske
eller måske ikke retter noget til.

Om det er lettest at have et system hvor vi tagger knuderne i OSM
eller jeg skal tage mig sammen til at udvide oisfixes som jeg nu har
lovet i flere omgange, ved jeg ikke?

Ole