Ma ei hakka pikka kirjavahetust kaasa panema - aga minu arutluskäik hoonete ja aadresside impordi osas on selline.

Enamus hooneid Eestis on viisil või teisel imporditud. Me ei pea sellele enam hinnangut andma - see on nii. Ülejäänud hoonetest suur enamus on joonistatud Maa-ameti kaardilt ning loodetavasti üle kontrollitud.

Nende importide hulgas on erineva täpsuse, kvaliteedi ja juriidilise puhtusega andmeid. Ei ole väga suur saladus, et üks varane suur import oli äärmiselt ebakvaliteetne ning asus õiguslikult pehmelt öeldes hallis tsoonis. See oli Verbatiumi import, mille tagimisvigasid on hiljem xyboti abil parandatud, kuid mille hoonekontuurid on endiselt nii nihkes kui kõverad kui ennekõike pagan-teab-millisest andmekogust pärit. Igatahes on see andmekogu olnud vana.

Seetõttu on meil nüüd suurepärane võimalus saada Verbatiumi andmed enese andmekogust välja. Teen ettepaneku need andmekogust eemaldada ning seejärel jätkata praegu käsiloleva impordiga. Me saame tulemuseks nii kvaliteetsemad kui ka juriidiliselt kindlalt puhtad andmed. Kuidas seda teha, on juba tehniline küsimus - aga mul pole kahtlust, et selline tehniline võimekus on meil siin kusagil olemas.

Tegelikult on neid impordi näoga kõveraid andmestikke mujalgi kui Verbatiumi Tallinna import - näiteks Luigel. Ise uusi hooneid impordiks valideerides olen neid alt ära kustutanud, aga hoopis lihtsam oleks seda teha masinaga.

Parimat,

- M -