Dat is allemaal mooi, het combineren van twee verschillende dingen:
fietsweg en autoweg (hoewel ze netjes naast elkaar liggen en dezelfde
naam hebben). Lekker snel klaar en het kost i.d.d. minder onderhoud maar
ik ben toch benieuwd hoe het fietspad langs de laan van Malkenschoten in
de volgende link fatsoenlijk gemapt wordt.

http://informationfreeway.org/?lat=52.17952828514533&lon=5.960510870211239&zoom=17&layers=B000F000

(volg het fietspad in beide richtingen vanaf de rotonde)

En zo zijn er nog talloze voorbeelden te vinden. Even radicaal
doordenkend, kunnen snelwegen of wegen met twee separate rijbanen dan
ook met 1 way toe? Of een spoorbaan naast een autoweg, kan ook wel
gecombineerd. Dit lijkt me niet de richting die we op moeten.

Wellicht dat het mogelijk is een special te verzinnen voor fietspaden
die op een consistente manier naast een weg liggen, maar alle andere
verdienen hun eigen way. Als je dat niet wilt teken ze dan niet, doet
iemand anders het wel een keer.