Ben Laenen wrote:

> 't is nochtans zeer eenvoudig: tag enkel wat er te vinden is op de weg,
> want als er iets te vinden is dan betekent het dat het anders is dan de
> default (of soms een herinnering aan die default). Dus als er een
> snelheidsbord staat kan je dat taggen. En als er niets te vinden is,
> moet je het ook niet taggen. Als een automobilist slim genoeg moet zijn
> om te weten welke snelheid hij mag dan gaat een computer dat ook wel
> kunnen.

Dat is dus ook niet goed genoeg. Woonerven worden met een bord aangegeven, maar
de snelheid kan impliciet uit highway=living_street gehaald worden.
Maar in feite zeg je: autosnelwegen niet taggen als ze 120 zijn en overige
wegen
niet taggen als ze 80 zijn. Anders wel taggen. Geldt ook voor N-wegen in Belgiƫ
waar je 120 mag.
In Nederland betekent dat (met de huidige craze van 30- en 60-zones) dat
waarschijnlijk 80% van de wegen getagd moet worden. Ik weet niet hoe het in
Belgiƫ is, maar als ik naar Hamont kijk dan zal het ook wel die kant op gaan.

> Het feit dat er nog geen goeie manier is om te zeggen hoe de bebouwde
> kom of snelheidszones juist liggen is een tijdelijk probleem, want het
> zal eens moeten opgelost geraken.

Goh, en het wordt steeds gezegd dat de snelheid op de way taggen geen oplossing
is. Maar wel dat een andere methode die er niet is de oplossing is.
Ik snap het niet.

Maarten