On Wed, 8 Jul 2009, Ben Laenen wrote:

> "country specific access tag semantics for routing", dat bestaat al hoor.
> Zoiets moet niet worden voorgesteld want ieder land doet het al. In land X
> bevat "vehicle" ruiters, in land Y niet. In land X mogen voetgangers op
> highway=cycleway, in land Y niet. access=destination is van toepassing op
> fietsers in land X, en niet in land Y. In Belgiƫ is moped zowel voor
> bromfietsers klasse A (snorfietsen) en B, en in NL willen jullie het Duitse
> mofa invoeren voor snorfietsen, en moped voor enkel onze klasse B, enzovoort.

Je zegt hier nu wel dat 'het al bestaat', maar waar kan ik dit op de wiki
teruglezen? En dan heb ik het niet over verschillende beschrijvingen voor
elk land-project want dat noem ik eerder chaos.

> En aangezien het al bestaat en routers al een lijst hebben van regels voor elk
> land, kan je er beter ook maar deftig gebruik van maken om tagging regels in

Welke router heeft dat dan? Gosmore doet niets land specifieks volgens mij
en traveling salesman alleen maxspeed de laatste keer dat ik ernaar keek.

> je land niet nodeloos moeilijk te maken om het te proberen in te passen in een
> internationale omgeving, een utopie die niet mogelijk is omdat het al anders
> is in elk land.

     Christiaan