Christiaan Welvaart wrote:
> Je zegt hier nu wel dat 'het al bestaat', maar waar kan ik dit op de wiki
> teruglezen? En dan heb ik het niet over verschillende beschrijvingen voor
> elk land-project want dat noem ik eerder chaos.

Welja, elk land heeft zijn eigen verschillende regels en dus bestaat het de
facto. Of dat nu ergens expliciet in de wiki staat geschreven of niet,
impliciet staat het er alleszins op alle landenpagina's.

Maar als je het wil proberen veranderen, ik hou je niet tegen. Maar ik denk
dat je een utopie probeert te bereiken daarmee. Voertuigtypes ga je nooit
kunnen gelijk trekken over de hele wereld. Wat hier onder motorfiets is, is
ergens anders een auto, of een bromfiets die een motorfiets is in een bepaald
land. Dat is probleem 1 dus. Probleem 2 is dat de verkeersborden net iets
andere betekenissen hebben in sommige landen. Neem nu bijvoorbeeld
access=destination: in België betekent het dat voetgangers, fietsers en
ruiters onverminderd toegang hebben tot die weg. Moeten we dan steeds
expliciet foot=yes, bicycle=yes en horse=yes toevoegen enkel omdat die in land
X niet de weg inmogen bij access=destination, terwijl zo'n situatie hier niet
eens kán voorkomen? En terwijl veel mensen hier niet eens weten dat fietsers
en ruiters daar altijd inmogen, en die die extra tags zo zouden vergeten.

> Welke router heeft dat dan? Gosmore doet niets land specifieks volgens mij
> en traveling salesman alleen maxspeed de laatste keer dat ik ernaar keek.

Sorry, ik wou zeggen "... en routers al een lijst *zouden moeten* hebben van
regels voor elk land ...".

Maar ik zie liever een OSM-library die routers en wat weet ik nog allemaal
kunnen gebruiken zodat al die regels op één plaats zijn samengebracht.

Ben