Har letat efter natural=island och hittar det ingenstans? Hittade
natural=land som användes tidigare men inte skall användas längre. Som jag
ser det så är det natural=coastline för alla öar i "havet" (dvs inte i en
natural=water). Man kan även lägga till place island/islet om man läser
wikin, jag brukar inte göra det, hur är det med er andra?

Vad gäller andra features:
vikar  använder jag natural=bay jag tror inte det görs någon skillnad på en
bukt/vik i engelskan.
hamnar http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Harbor  antar att du menar det
jag sätter leisure=marina på.
berg natural=peak är det bästa jag känner till för det.
uddar ?? place=locality?
kobbar/holmar  Kanske place=islet??

MvH Tobias