Jag valde i slutändan place=island + natural=coastline för allt när jag
karterade skärgården runt Fjällbacka. I början körde jag på islet för öar
mindre än att de hade plats för flera bostäder, men eftersom det inte finns
någon egentlig definition för hur en islet skiljer sig från island och namn på
islets aldrig verkade renderas på standardkartan valde jag att byta till island
även för de minsta flunen. Jag vet att man inte skall kartera för renderingen,
men i detta fallet kändes det helt ok.

Grund markerade på ekonomiska kartan (ett plus med fyra punkter, se exempelvis
<http://osm.kodapan.se/#zoom=18&lat=58.609205&lon=11.260449>) har jag taggat
som subsea:reef.

                kalle