Utöver detta är ju ett kvarter inte nödvändigtvis ett slutet
innerstadskvarter, utan kan lika gärna vara ett område bestående av
lamellhus eller villor, ofta avgränsat av bil- och cykelvägar eller varför
inte parkområde? Anser därför att city_block blir rätt missvisande då det
inte bara är place=city som har kvartersnamn.

/Andreas