On 12 aug 2013, at 23:23, Lars Aronsson <l...@aronsson.se> wrote:

> Men vanligare ändå är nog att bara sätta namn på ett
> landuse=residential, som jag gjorde i Linköping. Går det
> också att få fram ett antal på? Det finns 1,5 miljoner
> landuse=residential, men hur många har name=... ?

Finns runt 590 000 landuse kombinerat med namn men inget som säger att det är
kvarter. Bäst att specificera att det är ett kvarter m.h.a. place=.

Dvs: landuse+name säger inget egentligen om vilken typ av område som mappats,
place+name är däremot mer beskrivande och kan då kompletteras med landuse så
slår man två flugor i en smäll. :)

/Joakim