Jag brukar tagga bostadsområden med landuse=residential;name=blahblah;

  ----- Original Message -----
  From: Gorm E. Johnsen
  To: talk-se@openstreetmap.org
  Sent: Tuesday, August 06, 2013 3:27 PM
  Subject: [Talk-se] Kvartersnamn

  Hei

  Etter en tur til Stockholm i helgen ble jeg oppmerksom på kvartersnamn.

  Det har vært en del diskusjon om dette på andre mailinglister også.
  I Japan har f.eks ikke gatenavn og husnummer men kvartersnummer og husnummer.

  Siden jeg ikke fant noe data med dette i Stockholm, har jeg tatt meg den
frihet å legge dem inn som en node med place=city_block, name=*.

  Jeg har også lagt inn noen av dem jeg fant på wikipedia (Tillaeus, 1733) som
tillaeus_1733_ref=*

  Her ser dere resultatet:

  http://overpass-turbo.eu/s/IM

  Disse navnene er det også mulig å søke på i søkeboksen (nominatim) og de
dukker da opp som "City block"

  Hva synes dere?

  Gorm E. Johnsen