Üdv!

>de az alaplapi raidet, de a linux 2 külön hddnek látja

Szoftver raiddel sokkal jobban jársz mert:
- két bármilyen /dev alatt látszódó eszközből megtudod oldani, eltérő méretű diszkekkel is. - ha behal a fizikai vas a hdd--t vagy mindkettőt átrakva egy másik gépben is működni fog a rendszer.
- teljesítményben is elég jó, a silányabb alaplapi raid-hez viszonyítva

>Ha már van benne "hw" raid
Ezt csak annak nevezik, köze sincs hozzá.

Szerintem valami modernebb OS-t telepíts, pl debian8 vagy ubuntu 1604 LTS esetleg, ha virtualizálnál akkor proxmox.

ui: egyes alaplapi csoda raid vezérlők csinálnak olyat, hogy beállítod a bios felületen a kötetet és az OS telepítők ennek ellenére is két hdd-t látnak. Windows-nál ilyenkor ha betöltöd a raid driverét, ezután fog ténylegesen csak egy kötet megjelenni. Ezek csak valami raid vezérlőnek nevezett silány utánzatok és NE HASZNÁLD ha javasolhatom. A linuxban már nagyon kiforrott a raid technika és stabilan jól és megbízhatóan működik évtizedek óta. Ráadásul ma már inkább zfs-t kellene használni, mert az a best, minden benne van: logikai kötetkezelő, szoftveres raid vezérlő .... Mondjuk az ubuntu gyári telepítőjével még nem lehetséges zfs-re natívan telepíteni, de egy live linuxból meglehet oldani ezt is.

2016. 10. 13. 15:53 keltezéssel, Zoltan Nyiro írta:
Hello!

Nem tudom ki találkozott hp 8. generációs microserverrel. Hp szerint támogatja a ubuntu 12.04 operációs rendszert. Próbáltam feltelepíteni, de az alaplapi raidet, de a linux 2 külön hddnek látja. Elvileg a legújabb bios van a gépen. Van valami ötletetek. Külföldi forumokat nézegettem, de nem írtak semmi általam használhatót. Ha már van benne "hw" raid akkor jó lenne használni is. Illetve a hp átszervezése miatt egy csomó nem létező link van a különböző weboldalakon.
Előre is köszi!

Zoli