megjelenjen. De én is azon az állásponton vagyok, hogy a linux softraid
megoldást kellene használni. Ilyenkor egy esetleges hiba bekövetkeztekor
óriási előny, hogy  nem vagyunk adott hardverhez kötve, gyakorlatilag
bármilyen gépre rádugva el lehet kezdeni a javítást, vagy ha nem a
lemezek/fájlrendszerek sérültek hanem a gép, akkor egy másik gépen
azonnal indítható a rendszer, mégha esetleg csökentett teljesítménnyel
is. Amúgy pedig lehet nekiállni keresni olyan hardvert amin egyáltalán
van esély elindítani a raid tömböt.

+1 a linux softraid mellett. Van az a környezet, ahova a valódi hardveres raid kell, ez ránézésre nem az. Tapasztalataim szerint az a plusz terhelés, amit a raid kezelése tesz a cpu-ra, gyakorlatilag elhanyagolható. Az előnyét pedig többen is jól leírták már.

--
Hambuch Gábor
hamb...@w5.hu