2016. 10. 14. 20:21 keltezéssel, Veres Sándor írta:
Üdv!

> És mi a helyzet 2,4GHz-en ezen a távolságon, ilyen viszonyok között?
Itt is kell az optikai rálátás + fresnel zóna megléte, mert nem kevésbé érzékeny rá mint az 5ghz. Ráadásul 2,4ghz-en még a "rádiós" zavarás is sokkal nagyobb, ugyanis overlap csatornák vannak, nem függetlenek mint 5ghz-en.

Sajnos elő kell venni a fűrészt!! :)

2016. október 14. 15:31 Horváth Péter írta, <justicefri...@freemail.hu <mailto:justicefri...@freemail.hu>>:

    5GHz frekvencián, nem lehet semmi a freshnel zónában, tiszta
    rálátás kell.
    Ha fák vannak, akkor nagyon függ az időjárástól, mert szárazak,
    vagy vizesek a levelek.
    Kellene szólni a szolgáltatónak. Gondolom Szegeden nem csak a
    viztoronyról adják a jelet, lehet máshonnan is,
    pl. panelház tetejéről.

Sajnos azt nem tudom, hogy 5GHz-en vagy 2,4GHz-en sugároznak. Azt most lemértem, hogy kb. 950m a távolság a két antenna között, és egyáltalán nincs tiszta rálátás. És mi a helyzet 2,4GHz-en ezen a távolságon, ilyen viszonyok között?

Amikor kb. 5-6 éve feltették az antennát, akkor felmentem velük én is a tetőre, forogtak körbe és megállapították, hogy egyik antennájukra sincs tiszta rálátás, de akkor a víztoronyra még úgy ahogy volt tiszta rálátás, ezért ott béreltek helyet a másik antennájuknak. De már akkor látszott, hogy ha a fák nőnek egy kicsit, akkor már nem lesz tiszta rálátás. A fák megnőttek, nem is kicsit!!! Holnap vagy hétfőn felhívom őket, ha nem tudják az antennát másik antennájuk felé irányítani, akkor inkább lemondjuk, mert ez így nem ér semmit, és spórolunk x ezer forintot.

Veres Sándor