>Van vkinek ötlete, mi lehetett itt a háttérben?
Ilyenkor indítsd újra az eszközöket először és csak azután telefonálj. ( a szolgáltatói eszközt is!!!)

>A szolgáltató távolról "megjavította"?
Lehet, hogy törölték az eszköz ARP tábláját, ami kikapcs/bekapcs esetén is megvan!! (fentebb)

Nem hinném, hogy a routered a ludas, főleg ha nem túl régi. ( 2-3 év non-stop üzemidő felett lehetnek kikészülve a kondik a tápjában)

>Ezt egyébként nagyon "szeretem", tud nyomtató és fájlmegosztást, be Oleg-es firm van rajta, be lehet lépni ssh-val, stbstb... Tudnátok ilyen képességű cserét javasolni? I: TP-LINK Archer C3 vagy TP-LINK WR1042nd >>>> usb-sek és openwrt fw-vel mindent tud amit kell. II: Mikrotik RB433UAH >>>>>>> Ua és ezzel is tud működni az openwrt , előzőtől sokkal stabilabb és jóval gyorsabb!! II: szerver gép router üzemben konfigurálva pl openwrt-vel vagy debian/ubuntu linuxxal >>>>> Ha a mikrotik teljesítmény sem elég :)

Ha a wifi eszközeid száma 20 felett van, amik egyidejűleg neteznek, akkor inkább a mikrotiket válaszd.

2017. 08. 08. 11:21 keltezéssel, Takács Tibor írta:
Sziasztok!

Reggel "arra ébredtem", hogy nem volt net. Kábelnetünk van, egy Asus WL500GP router védi a hálózatot, és biztosítja a WiFi-t. Odáig jutottam, hogy kinyomoztam: a "vonal" jó, a modem online, csak a router nem kap ip-t. A request elmegy, de nincs válasz. Oh, szolgáltatóhiba! Telefon az üszi-nek kedvis hölgy kérdezte van-e router, ha van, kössem ki dugjak rá gépet. Megcsináltam (annak ellenére, hogy nem hittem benne), és láss csodát, kapott IP-t! Hátha a MAC a ludas, ugyanazt a MAC-et beállítottam a routerben. Nem kap IP-t. Állítottam 1-et rajta (a végét 14-ről 13-ra). Ugyanaz, nem kap IP-t. Ok, router valszeg megdöglött, irány ismerőshöz másikért próbálni. Hozom a cserét, de mielőtt átszerelném ránézek: és hoppá, van net!

Van vkinek ötlete, mi lehetett itt a háttérben? A szolgáltató távolról "megjavította"? Vagy tényleg a routerem haldoklik, és sürgősen kéne egy másik, nehogy a legváratlanabb pillanatban menjen tönkre?

Ezt egyébként nagyon "szeretem", tud nyomtató és fájlmegosztást, be Oleg-es firm van rajta, be lehet lépni ssh-val, stbstb... Tudnátok ilyen képességű cserét javasolni?

Köszi, üdv:

                            TT