>4. Nincs sulinet-es internet és a használt internet kapcsolat nem fix ip címmel rendelkezik. Van erre is megoldás: pl: vps-t bérelsz, (filléres kategóriától a drágábbig elég széles a választék) és a vps-en keresztül mész ki az internetre valamilyen tunnelling technikával. Ha a vps fix és publikus ip-s,  máris fix és publikus ip-d van.
Én a szerverplex és az amazont ismerem és bízom bennük.
Mindkettő a célnak maximálisan megfelel.

2017. 12. 11. 10:08 keltezéssel, Molnar Peter írta:
Hello!

A kovetkezővel kieészíteném:
Sulinetes KMS aktiválás vagy MAK kulcs használat?
1. Az intézmény csak sulinet kapcsolattal rendlekezik, akkor a SULINET-es KMS szerver aktiválást válasszuk 2. Az intézmény nem sulinet-es internet kapcsolattal rendelkezik, de az internet kapcsolatnak fix ip címe van. Az IP címet jelentsük le a sulinet NIIF ügyfélszolgálatán, s ezután használható a SULINET-es KMS szerver aktiválás. 3. Az intézmény 2 internet kapcsolattal rendelkezik, amiből az egyik a SULINET. A két internetkapcsolatot kiszolgáló eszközt konfiguráljuk úgy, hogy a 195.199.255.195 cím felé irányuló forgalom mindenképpen a sulinet kapcsolatot használja, ezután a SULINET-es KMS szerver aktiválás működni fog. 4. Nincs sulinet-es internet és a használt internet kapcsolat nem fix ip címmel rendelkezik.
MAK kulcs használata szükséges.

A küldött dokumentumben a sulinetes KMS szerver hibás, 195.199.225.195 helyett 195.199.255.195