From: techinfo-boun...@lista.sulinet.hu <techinfo-boun...@lista.sulinet.hu> On
Behalf Of Válas Péter
Sent: Wednesday, April 29, 2020 4:45 PM
To: Techinfo <techinfo@lista.sulinet.hu>
Subject: Re: [Techinfo] Informatika érettségi tanulói tájékoztató?

Csaba, te kérdeztél, én válaszoltam, mert azt hittem, segítséget vársz,és annak
a válasza érdekel, aki ért hozzá.

Erre beszólsz azoknak, akik értenek hozzá.

Névjegyzéken szereplő érettségi elnök vagyok, ismerem a vizsgaszabályzatot,
időnként próbálok segíteni embereknek, akik kérdeznek, mert az információk nem
jutnak el azokon a csatornákon, ahol kellene. Most különösen, mert sok inden
nem érvényes, ami más években. Tőlem csinálj olyan hülyeséget, amit akarsz,
vezesd félre úgy a diákokat, ahogy akarod, én pedig megpróbálom megjegyezni,
hogy a te kérdéseidre máskor ne válaszoljak.

(A jogszabályok évszáma nem változik minden módosításkor, de ettől még sok
mindenben változik a tartalmuk.)

Magyar Csaba <m...@javorka-tata.sulinet.hu
<mailto:m...@javorka-tata.sulinet.hu> > ezt írta (időpont: 2020. ápr. 29., Sze,
16:36):

Helló!
Látom vannak itt olyanok, akik nagyon értenek mindenhez is!

Azért, ha mindent alaposan megnézünk, akkor látható, hogy az érettségi alapja
még mindig egy 1997-es jogszabály, amit itt-ott módosítottak, pl. 2012-ben, az
is 8 éve volt.

Én fenntartom magamnak a tévedés jogát, de emlékszem, hogy 2004-ben volt
először a mostanihoz hasonló próbaérettségi informatikából, de talán másból is
(nem a TV-ből kellett megtudni a magyar írásbeli tételeket…)
2005-től olyan, mint ma. Akkor alaposan kidolgoztuk a részleteket, pl. az
áramszünet esetét is. Nyilván nem én találtam ki a 60 percet sem, de bárki
beláthatja, hogy akármeddig nem lehet várni az áram visszajöttére.  Egyébként
azt a tájékoztatót 15 éven át minden évben több érettség elnök is látta, de még
senki nem kifogásolta…
Igen, azóta van szövegértelmezés is a magyar érettségin: „vizsgaszabályzatból
szedtem, de kb. 15 éve”
Segítek: ez azt jelenti, hogy nem most szedtem ki, hanem 2005-ben.
(A római jogról mennyi idős, még mindig tanítják…)

Az meg miért lenne az iskola hibája, ha nincs áram pl. egy vihar miatt.
Szerintem egyik iskolának sincsenek milliós szünetmentesei, meg aggregátorai,
amivel 3 óra megoldható lenne.
Majd ha már lesznek az iskolában kellő számban újabb, modernebb notebookok
SSD-vel, akkor nem lesz probléma (esetleg a Win 3.1-nél újabb oprendszerrel J )

Én feltettem egy-két kérdést, hátha tudja valaki a választ.
Köszönöm azoknak, akik segíteni próbáltak!
Aki kötekedni akar az menjen a FB-ra, ott vannak hasonló emberek bőven!

Üdvözlettel:

Magyar Csaba