Kedves Csaba!

Ne idegeskedj... Vannak azok a szabályozások, amit neked kell tudni, van,
amit az elnöknek, van, amit az igazgatódnak és van, amit a
vizsgaszervezőnek.

Mindenképp legyen feltöltve a mobiltelefonod.
Ha áramszünet lesz, akkor jegyzőkönyvbe beírod. (Mellesleg a nyelvi
érettségit is taccsra vágja egy áramszünet)
Az igazgató úgyis eszeveszett telefonálásba kezd (és nem hiszem, hogy az
elnökkel fogja kezdeni, hanem az áramszolgáltatóval és a területi
vizsgaközponttal)
A vizsga szerintem még mindig 60 perccel hosszabbítható (más tárgyakból
pedig 30 perccel), de erre még rárakódhatnak olyan apróságok, mint a
dyslexia miatti hosszabbítás.
Ha meg-meg szakad az áram, az gáz, de ekkor is csak a jegyzőkönyvezés a
dolgod.
Ha egyvégtében nincs áram, akkor kb 15 perc elég ahhoz, hogy kiderüljön a
hiba oka.
A diáknak javasolt 10 percenként menteni a munkáját, de rendszergazdaként
te is beállíthatod a gépeken az automatikus mentést.
Ha időben lesz újra áram, akkor a vizsgázók a kiesett időn túl még 10
percet kaphatnak a munkájuk folytatására.
Probléma, hogy a várakozás közben a vizsgázó nem kap szünetet, végig a
helyén kell maradnia, csak egyenként mehetnek WC-re... A helyzet kezelésére
a felügyelő tanár lélekjelenléte és megnyugtató magatartására van szükség.

Ha a plusz idő így sem elég, ha a vizsgázó vizsgához való joga sérül, akkor
erre már a helyszín elhagyásakor tudni fogja, hogy keresik a megoldást és a
dolgozatok megtekintésének napján már lesz eredménye.

2010 május 17-én és május 31-én is volt informatika érettségi.
http://www.nefmi.gov.hu/miniszterium/erettsegi-kozlemenyek/hatarozat-2010-majus-17

Tudok még több, mint egy tucat olyan feladatról, amit vis maior esetekben
adtak ki és az érettségi pótnapon írták meg az érintett diákok. Ezeknek a
titkossága elég furcsán van feloldva. Már nincsenek a feladatbankban, akik
megírták ismerik én (mint a feladat készítésében közreműködő) ezért már
használhatom, de nem publikálhatom, mert minisztériumi tulajdon.
A vis maior-ra nincs konkrét előzetes felkészülés, csak 1 pótnap és a
helyzet ismeretében minisztériumi engedély kell a feladatbank megnyitására.
A vész forgatókönyvek 15 éve megvannak, a tapasztalatok alapján fejlődnek.
Az adott helyzet pedig mindig megkövetelheti a szereplők kreativitását.

SzTZs