From: techinfo-boun...@lista.sulinet.hu <techinfo-boun...@lista.sulinet.hu> On
Behalf Of Szalayné Tahy Zsuzsa
Sent: Wednesday, April 29, 2020 8:44 PM
To: Techinfo <techinfo@lista.sulinet.hu>
Subject: Re: [Techinfo] Informatika érettségi tanulói tájékoztató?

Kedves Csaba!

Ne idegeskedj... Vannak azok a szabályozások, amit neked kell tudni, van, amit
az elnöknek, van, amit az igazgatódnak és van, amit a vizsgaszervezőnek.

Mindenképp legyen feltöltve a mobiltelefonod.

Ha áramszünet lesz, akkor jegyzőkönyvbe beírod. (Mellesleg a nyelvi érettségit
is taccsra vágja egy áramszünet)

Az igazgató úgyis eszeveszett telefonálásba kezd (és nem hiszem, hogy az
elnökkel fogja kezdeni, hanem az áramszolgáltatóval és a területi
vizsgaközponttal)

A vizsga szerintem még mindig 60 perccel hosszabbítható (más tárgyakból pedig
30 perccel), de erre még rárakódhatnak olyan apróságok, mint a dyslexia miatti
hosszabbítás.

Ha meg-meg szakad az áram, az gáz, de ekkor is csak a jegyzőkönyvezés a dolgod.

Ha egyvégtében nincs áram, akkor kb 15 perc elég ahhoz, hogy kiderüljön a hiba
oka.

A diáknak javasolt 10 percenként menteni a munkáját, de rendszergazdaként te is
beállíthatod a gépeken az automatikus mentést.

Ha időben lesz újra áram, akkor a vizsgázók a kiesett időn túl még 10 percet
kaphatnak a munkájuk folytatására.

Probléma, hogy a várakozás közben a vizsgázó nem kap szünetet, végig a helyén
kell maradnia, csak egyenként mehetnek WC-re... A helyzet kezelésére a
felügyelő tanár lélekjelenléte és megnyugtató magatartására van szükség.

Ha a plusz idő így sem elég, ha a vizsgázó vizsgához való joga sérül, akkor
erre már a helyszín elhagyásakor tudni fogja, hogy keresik a megoldást és a
dolgozatok megtekintésének napján már lesz eredménye.

2010 május 17-én és május 31-én is volt informatika érettségi.

http://www.nefmi.gov.hu/miniszterium/erettsegi-kozlemenyek/hatarozat-2010-majus-17

Tudok még több, mint egy tucat olyan feladatról, amit vis maior esetekben adtak
ki és az érettségi pótnapon írták meg az érintett diákok. Ezeknek a titkossága
elég furcsán van feloldva. Már nincsenek a feladatbankban, akik megírták
ismerik én (mint a feladat készítésében közreműködő) ezért már használhatom, de
nem publikálhatom, mert minisztériumi tulajdon.

A vis maior-ra nincs konkrét előzetes felkészülés, csak 1 pótnap és a helyzet
ismeretében minisztériumi engedély kell a feladatbank megnyitására.

A vész forgatókönyvek 15 éve megvannak, a tapasztalatok alapján fejlődnek. Az
adott helyzet pedig mindig megkövetelheti a szereplők kreativitását.

SzTZs

--
Az e-mailen az AVG vírusellenőrzést végzett.
http://www.avg.com