> Konkrétan ezt a switchet nem ismerem de más TP linknél, ha untagged VLAN-
> t akarsz kiadni a portra, akkor a 'vlan port config' alatt a PVID értékét
is be kell
> állítani.

Ilyen állítási lehetőség nem rémlik, hogy volt (vagy nem a vlan
beállításoknál dugták volna el), de holnap majd megnézem. Mára ennyi volt a
meló, a switchet meg elhoztam a gépteremből ahol teszteltem és nem
kapcsoltam vissza, így nem tudok rákukkolni menedzsment szinten sem most.

Így látatlanban kérdezem, mert most nem is tudom kitalálni mi volna a PVID
érték? Lehet persze ha meglátom világos lesz, de így most nem tudom hová
tenni. Anno HP (mondjuk igen az márka) switchnél simán ment így tagged
untaggeddel...

> Amúgy nem kell trönk portnak beállítani. Elég ha csak az adott portot
> hozzáadod a tagged VLAN-okhoz amiken kommunikálni szeretnél. Ha nem
> megy akkor így is érdemes megpróbálni.

Szerintem ez így van beállítva mert trunk beállítás nincs a tp-linkben. A
16-os portom amit kineveztem "trunk"-nek 10-es és 11-es VLAN-ban tagged
1-14-ig a többi 11-es-ben untagged, 15-ös port meg a 10-esben untagged.
A kifü szerint is ennek így mennie kellene, szegény srác csak a fejét
vakarta, miért nem akar ez menni így.

Ezt a PVID-et még megnézem hol és mi volna, mert így látatlanban nem is
rémlik.

Zsolt