http://www.belajarbahasaarab.com/

         "Kaedah Mudah          Untuk Bertutur Bahasa Arab Serta
Memahami Bacaan Solat & Doa Khusus Buat Golongan Profesional Yang
Tiada Masa Untuk Ke Kelas!"                                      Ketahui
bagaimana                anda boleh menguasai Bahasa Arab dengan mudah melalui
Ebook Panduan                Belajar Bahasa Arab ini. Kaedah pembelajaran yang
sangat praktikal                dan berkesan untuk mempelajari Bahasa Arab.
                                                                Anda mungkin
mempunyai minat yang                mendalam untuk mempelajari Bahasa Arab.
Namun, niat anda mungkin                terbantut disebabkan oleh
masalah-masalah yang anda alami seperti:-

   Tidak tahu dimana tempat yang mengadakan kelas belajar Bahasa Arab.
   Jadual kelas pembelajaran yang mungkin tidak sesuai dengan masa anda
   serta selalu bertembung dengan aktiviti harian anda yang lain.
   Yuran kelas yang agak mahal.
   Suasana pembelajaran yang mungkin kurang selesa
   Tidak mempunyai buku rujukan yang tepat dan bersesuaian.
   Sistem pembelajaran yang tidak berkesan dan tidak bersistematik
   Tidak menjumpai tenaga pengajar yang sanggup membimbing anda hingga
  berjaya
   dan masalah-masalah lain yang menyebabkan anda terpaksa melupakan
sahaja niat anda untuk mempelajari Bahasa Arab.
                           Sebelum                saya menulis dengan lebih
lanjut, izinkan saya menceritakan serba                sedikit latar belakang
saya.
             Saya adalah Pensyarah Bahasa Arab di Universiti
Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM). Berkelulusan Ijazah Sarjana
Pengajian Bahasa Moden dari Universiti Malaya dan Ijazah Sarjana
Muda Bahasa dan Kesusasteraan Arab dari Univerisiti Al al-Bayt Jordan.

             Saya tidak mendakwa diri saya sebagai pakar, tetapi
saya tahu apa yang diingini oleh pelajar-pelajar terutamanya dari
 kalangan orang-orang Melayu di Malaysia. Yang paling penting, saya
   tahu sistem pembelajaran Bahasa Arab apa yang praktikal dan boleh
    difahami dengan mudah oleh rakyat Malaysia. Ini kerana saya telah
     berpengalaman mengajar Bahasa Arab selama 8 tahun kepada umum.
   Segala apa yang saya usahakan ini juga sebenarnya adalah untuk memenuhi
          permintaan ramai dan tanggungjawab saya untuk menyebarkan pengetahuan
               ini kepada seluruh rakyat Malaysia, tidak sekadar di Instituti
Pengajian                Tinggi sahaja.
              Untuk mempelajari Bahasa Arab, anda perlu melengkapkan diri
dengan pengetahuan asas dan pendekatan yang paling mudah. Cara mempelajarinya
pula adalah melalui orang yang berpengalaman, dan tahu segala aspek tentang
pengetahuan ini.
             Yang Benar

               USTAZ ABD RAHMAN BIN JAMAAN
                                 Selasa, 1 Mei, 2007
                                          Tahukah anda?
                             Kerajaan amat mementingkan Bahasa Arab dan
menggalakkan rakyat                mempelajari Bahasa Arab? Sekarang setiap
murid-murid sekolah                rendah diwajibkan mempelajari Bahasa Arab.
Maka sudah sampai                masanya anda mempelajari Bahasa Arab untuk
kegunaan sendiri dan                kemudian boleh mengajarkannya kepada
anak-anak anda .

               Hanya pelajar-pelajar yang menguasai Bahasa              Arab
sahaja yang dipilih oleh kerajaan untuk melanjutkan pelajaran              ke
luar negeri! Inilah waktunya anda memperkukuhkan pengetahuan              dan
mempertingkatkan penguasaan serta kefahaman anda terhadap Bahasa
Arab.

               Bahasa Kedua terbesar penggunaannya di              dunia ialah
Bahasa Arab? Pengetahuan tentang Bahasa Arab              kini amat penting,
selain penggunaanya yang global, ia juga merupakan              sumber maklumat
utama selain Bahasa Inggeris. Banyak sumber-sumber              maklumat yang
diperolehi sekarang ini didapati daripada sumber satelit              terkenal
berbahasa Arab iaitu Al-Jazeera.

               Al-Quran diturunkan di dalam Bahasa Arab? Kerana              ia
adalah Bahasa Mukjizat dan Bahasa Syurga yang akan kita gunakan              di
hari akhirat nanti. Pengetahuan Bahasa Arab amat penting              untuk
mengetahui isi kandungan Al-Quran dan doa-doa yang sering kita
baca setiap hari. Bahkan ia merupakan fardu kifayah ke atas              semua
umat islam.

               Perkataan-perkataan yang dibaca di dalam solat              juga
adalah di dalam Bahasa Arab? Oleh sebab itu, perlu untuk setiap
umat islam mengetahui makna setiap perkataan yang disebutkan              di
dalam solat, untuk menjadikan solat kita lebih khusyuk!

             Kini, ada cara mudah untuk mempelajari          Bahasa Arab.
Bukan lagi satu penghalang bagi anda untuk mempelajari Bahasa Arab, tidak kira
apa saja profesion anda. Ia boleh dipelajari di rumah, di pejabat, di sekolah,
di serata tempat atau di mana-mana sahaja anda berada.
     Anda tidak perlu bersusah payah untuk pergi ke kedai-kedai buku, atau
mengharungi jalanraya yang sesak untuk pergi ke kelas-kelas semata-mata untuk
mendapatkan ilmu yang sungguh berharga yang anda cari-cari selama ini.
       Mudah sahaja sekiranya anda mempelajarinya melalui Ebook          saya
“PANDUAN MUDAH BELAJAR BAHASA ARAB”.

                                        PANDUAN                          MUDAH
BELAJAR BAHASA ARAB ( Siri 1 )
                         Penulis: USTAZ ABD RAHMAN BIN JAMAAN
                         Bil M/S: 120 ms
                         Harga: RM50.00
                       Sinopsis :                          Ebook ini
menerangkan kepada anda panduan dan teknik-teknik
berkesan untuk mempelajari Bahasa Arab. Setiap tajuk di
 dalam ebook ini, akan diterangkan dengan jelas dan teratur
     dengan gaya Bahasa Melayu yang ringkas dan mudah difahami.
         Setiap perkataan Arab akan diterjemah ke dalam Bahasa
        Melayu dan dinyatakan penggunaannya yang betul.
                       Segala pelajaran yang
diterangkan akan disusuli dengan latihan yang komprehensif
    dan menyeluruh untuk menguji kefahaman pelajar tentang
    sesuatu kaedah yang dipelajari.

       TEMPAH DI SINI SEKARANG UNTUK MULA MENGUASAI BAHASA ARAB          Ebook
ini juga akan mengajar anda perkataan-perkataan asas Bahasa Arab dan ayat-ayat
yang sering digunakan di dalam kehidupan seharian. Ia amat mudah dipraktikkan
dan boleh dijadikan panduan berkomunikasi yang cukup efektif.
     Ebook Panduan Mudah Belajar Bahasa Arab ini akan menjadi panduan anda
terutama yang begitu berminat untuk mempelajari Bahasa Arab. Anda boleh
mendapatkannya pada bila-bila masa sahaja, tak kira dimana sahaja anda berada.
     Dengan ini, izinkan saya membawa anda ke alam pembelajaran Bahasa Arab
dengan cara yang anda inginkan, mudah, berkesan, sistematik dan praktikal.
Izinkan saya membimbing anda sehingga anda boleh menguasai pengetahuan ini dan
dapat menggunakannya untuk keperluan diri anda seharian.
Arab PERCUMA!!</a>
     Antara kandungan di dalam Ebook Panduan Mudah Belajar Bahasa Arab ini :

            Anda dapat mengenal huruf-huruf Bahasa Arab, sebutannya dan cara
penulisannya yang betul.

            Latihan yang praktikal di dalamnya dapat memahirkan anda menulis
dengan              betul menggunakan tanda baris yang sesuai.

            Anda dapat mengetahui dan mempraktikkan ayat-ayat penting Bahasa
Arab              dalam komunikasi seharian.

            Ciri-ciri dan pecahan-pecahan perkataan Bahasa Arab akan lebih
jelas dan              mudah anda fahami.

            Anda dapat mengelakkan kekeliruan di dalam penggunaaan gantinama
Bahasa              Arab serta dapat mengaplikasikannya dengan pantas melalui
contoh-contoh            dan latihan-latihan yang komprehensif

            Struktur pembinaan ayat Bahasa Arab yang betul akan dapat anda
pelajari              dengan teratur melalui penerangan yang terperinci.

              Apakah kelebihan-kelebihan yang akan anda perolehi daripada Ebook
Panduan Mudah Belajar Bahasa Arab ini? :                            Ia ditulis
di dalam Bahasa Melayu untuk menjadikannya            ebook panduan paling
mudah dan berkesan serta laris di pasaran.
         Ia ditulis oleh pensyarah yang telah berpengalaman luas mengajar
Bahasa Arab di Institusi Pengajian Tinggi lebih 8 tahun.
         Ia memberi gambaran jelas tentang Bahasa Arab serta penggunaanya dalam
kehidupan seharian.
         Ia memberikan ilmu pengetahuan serta asas-asas dalam pelajaran Bahasa
Arab dengan bahasa yang ringkas dan paling mudah difahami oleh semua.
         Setiap pembaca ebook panduan ini akan dapat memantapkan lagi
penghayatannya terhadap isi kandungan Al-Quran dan doa-doa yang sering dibaca
setiap hari dan ia semestinya menjadi rujukan utama kepada setiap pengguna ilmu
pengetahuan yang berteraskan bahasa.
         Ebook panduan ini amat baik dan memberi peluang kepada sesiapa sahaja
dalam mengejar impian mempelajari Bahasa Arab berdasarkan teknik-teknik yang
betul.
         Padat dengan latihan-latihan yang komprehensif. Setiap penerangan
disertakan dengan contoh-contoh mudah, jelas dan senang difahami.
         Ia dapat menjawab segala persoalan anda yang tidak dapat diselesaikan
selama ini terutama bagi mereka yang sedang mempelajari Bahasa Arab. Sudah
pasti ia menepati dan dapat memenuhi kehendak pembelajaran anda.
         Ebook panduan mudah ini adalah pelengkap bagi setiap orang yang ingin
mempelajari Bahasa Arab secara teratur dan menyeluruh. Ia amat sesuai digunakan
untuk rujukan setiap pelajar dan sesiapa sahaja serta boleh mempelajarinya
dengan tenang.
         Ia boleh dijadikan panduan untuk mengajar anak-anak anda belajar
Bahasa Arab sejak kecil lagi di rumah anda sendiri. Anda boleh membantu
anak-anak anda mempelajari Bahasa Arab menggunakan ebook panduan ini.
         Bagi golongan ibu bapa yang berhasrat untuk menghantar anak-anak
mereka melanjutkan pelajar ke luar negeri perlu mendapatkan ebook panduan ini.
Dengan adanya ebook panduan ini, anak-anak anda akan dapat menguasai Bahasa
Arab dengan mudah sebagai persediaan melanjutkan pelajaran.
         Ia juga penting untuk bakal-bakal haji yang akan mengerjakan haji atau
mereka yang berhajat untuk melancong atau yang ditugaskan ke negara-negara
Timur Tengah. Pengetahuan berbahasa Arab adalah merupakan satu kelebihan kepada
mereka apabila berada di sana.
         Ebook panduan ini juga menjadi pencetus kepada bidang-bidang kajian
ilmu yang lebih luas seperti ilmu tafsir dan seterusnya mengingkatkan
penghayatan setiap pembaca terhadap tanda-tanda kebesaran Allah.
         Kerana itu, ebook panduan ini dapat memenuhi apa yang diinginkan oleh
orang-orang melayu dan sesiapa sahaja yang ingin mempelajarinya walaupun tiada
asas langsung di dalam Bahasa Arab.
         Ia adalah kesinambungan daripada usaha-usaha ulama' terdahulu yang
mengorbankan masa dan tenaga demi menyebarkan penggunaan Bahasa Arab ke seluruh
dunia.
         Semestinya ia menjimatkan masa dan tenaga.
                     TEMPAH DI SINI SEKARANG UNTUK MULA MENGUASAI BAHASA ARAB

     Oleh yang demikian, saya ingin mengambil kesempatan ini untuk menyebarkan
ilmu pengetahuan Bahasa Arab kepada anda semua, khususnya kepada seluruh rakyat
Malaysia untuk kita sama-sama menambah ilmu di dada dan seterusnya menjadi
bekalan kita di kemudian hari!.
                     Apa Kata Mereka?...
                                  “Saya                      mula mempelajari
Bahasa Arab secara bersendirian sejak 3 tahun                      lepas,
tetapi saya rasakan saya masih lagi tidak dapat menguasai
dan memahaminya dengan jelas. Saya hampir berputus asa. Tetapi
    syukurlah! Saya menjumpai Ebook Panduan Mudah Belajar Bahasa
      Arab dari pencarian saya di Internet ini. Sukar nak percaya…
        selepas 1 bulan, saya sudah mula berkeyakinan untuk
 bertutur di dalam Bahasa Arab!”.
                   Khairul                      Anwar Yahaya, 31 tahun – Bangi,
Selangor

                                “Sudah berbagai-bagai
jenis buku Bahasa Arab yang saya beli di pasaran, dan sudah
 berbagai-bagai program pembelajaran online yang saya ikuti,
  tetapi jarang saya berjumpa panduan yang boleh menerangkan
  pembelajaran Bahasa Arab di dalam Bahasa Melayu, dan saya
 masih tercari-cari panduan itu, kerana bagi saya, penerangan
   di dalam Bahasa Melayu amat penting dan akan lebih saya fahami.
        Alhamdulillah akhirnya saya berjumpa dengan Ebook Panduan
       ini dan ia benar-benar telah dapat membantu saya untuk
   memahami perkataan-perkataan di dalam Al-Quran! ”.
                   Azlina Wahab,                      29 tahun – Seremban,
Negeri Sembilan

                  “Saya memang kenal                      Ustaz Abd Rahman.
Saya pernah belajar dari beliau di Universiti                      dulu. Beliau
mempunyai kepakaran di dalam pengajaran Bahasa                      Arab kepada
umum. Saya sentiasa memberi cadangan kepada beliau                      untuk
menulis ebook panduan di dalam Bahasa Melayu yang boleh
memberikan kefahaman yang sebenar kepada pelajar-pelajar yang
   ingin mempelajari Bahasa Arab. Tak sangka pula, beliau mengambil
         berat tentang perkara ini dan beliau telah memenuhi permintaan
             kami dan mungkin permintaan seluruh rakyat Malaysia yang
menunggu-nunggu                      kemunculan ebook panduan ini. Dengan
adanya ebook panduan                      ini, mudah-mudahan ia akan memberikan
kemudahan kepada                      semua dan
 sesungguhnya ia adalah sumbangan paling berharga                      beliau
kepada anak bangsa! ”.
                   Mohd                      Kamil bin Jaafar, 25 tahun – Shah
Alam, Selangor
                                                 Jadi! Usah berlengah lagi!
Buat pesanan anda sekarang!…      Hanya RM50 sahaja untuk "Ebook Panduan Mudah
Belajar Bahasa Arab" yang sukar anda perolehi di pasaran terbuka! Cepat!
Dapatkan salinan anda sekarang juga!.
       OPS! Nanti Dulu! Dengan pembelian          Ebook Panduan Mudah Belajar
Bahasa Arab ini, anda akan mendapat ganjaran          istimewa dari saya:
                      Keahlian EKSKLUSIF dalam FORUM BelajarBahasaArab .com!

   Forum ini adalah eksklusif untuk ahli sahaja!
   Dalam forum ini, anda mempunyai kelebihan untuk mengajukan apa sahaja isu
berkaitan pembelajaran Bahasa Arab. Tanyalah apa sahaja, kita akan
membincangkannya bersama-sama.
   Berkongsi cerita, atau apa sahaja pengalaman anda di dalam mempelajari
Bahasa Arab.

           Lebih hebat lagi…

   Anda berpeluang untuk berkomunikasi sesama ahli-ahli forum yang lain dan
dapat mempraktikkan ilmu yang diperolehi…

           Lebih ramai, lebih meriah, lebih berkesan!
                     “Apabila mati seseorang anak adam, terputuslah segala
amalannya melainkan 3 perkara ; Sedekah Jariah, Ilmu Yang Bermanfaat dan Anak
Yang Soleh Yang Mendoakannya” Maksud Hadis        “Sampaikan daripadaku
walaupun sepotong          ayat” Maksud Hadis
     Jika Berminat! Sila pilih salah satu kaedah pesanan dibawah!
                                         #1          Bank transfer RM50
menggunakan maybank2u, cimbclicks.com,                atau bankislam.biz
               Klik di sini untuk menempah                melalui kaedah bank
transfer >>>>

                                        #2                          Bank-in
RM50 tunai ke dalam akaun/mesin ATM bank kami
               Klik di sini untuk menempah                melalui kaedah ATM /
Bank deposit>>>>
                          #3          Hantar money order atau postal order
bernilai RM50
               Klik di sini untuk menempah                melalui kaedah wang
pos >>>>
                             #4                         Pembayaran dengan kad
kredit / paypal USD15 bernilai RM50
       Klik butang dibawah

  [input]   [input]    [input]

                      Kursus | Perkhidmatan          | Blog          | FAQ
|Sertai          Affiliate Program Kami

aznan hamat <[EMAIL PROTECTED]> wrote:
http://wtv8.tv/v1/index.php?option=com_content&task=view&id=237&Itemid=237

http://wtv8.tv/v1/index.php?option=com_content&task=view&id=237&Itemid=237

TOLONG SEBARKAN!!!!!

      Penjelasan Dato' Husam Musa
WTV8

    '; writethis(jsval);//-->

 - Sila dwiklik pada skrin tv web untuk melihat paparan skrin penuh -

 Check out new cars at Yahoo! Autos.

Apa yang dicari mungkin ada di sini:
http://www.giantproduct.com
dan