The job profile described (correctly) by Michael is:

"being someone whom we can talk to about rm.wikipedia, e.g. also in the Promis
project, and
translating Wikimedia CH press releases into Rhaeto-Roman resp. answering
Rhaeto-Roman press queries for us".

Gion must:
* talk about rm.wikipedia
* translate press releases in Rumantsch
* answer in Rumantsch to press which asks in Rumantsch

I would remember you that in our bylaws point 4.5
(http://www.wikimedia.ch/Bylaws/de):

" Dem Vereins-Zweck sollen namentlich dienen... die Förderung des
Austausches und der Zusammenarbeit der Wikimedia-Projekte in den
verschiedenen Sprachen, insbesondere in den Sprachen Deutsch,
Französisch, Italienisch und Rätoromanisch sowie die Schweizer Dialekte
in den alemannischen Wikimedia-Projekten"

Ilario