Det är jättebra att det finns fler som vill engagera sig än styrelsen. Jag
tror inte vägen att starta en till förening är vägen att gå. Då blir det
ju styrelsen i den föreningen som gör allt arbete.

Det är ju absolut inte förbjudet att jobba och representera föreningen
utan att vara med i styrelsen, det är helt och hållet tvärtom, däremot
krävs det ju kanske styrelsebeslut på vissa utgifter, åtaganden mm.

Vi har ju idag ett flertal projekt på gång, varav ett i Stockholm i
närtid, nämligen Internetdagarna 20-21 oktober. Det kan ju vara en bra
start att få igång lokal verksamhet.

Jan Ainali

Bli medlem i Wikimedia Sverige: 100 kr till bankgiro 5822-9915 (skriv
"Medlemsavgift, namn, adress och epost")
http://se.wikimedia.org