Det jag i första hand saknar i föreningen är möjligheten att fysiskt träffa
folk för att planera, diskutera och genomföra projekt och andra aktiviteter.
Det är naturligt att det är på det sättet  eftersom Wikimedia Sverige är
rikstäckande, nätbaserad och därmed finns inte heller någon naturlig
samlingsplats. En geografiskt bunden enhet skulle kunna erbjuda flera
möjligehter att träffas och arbeta (diskutera, sätta upp affisher, prata på
skolor, fika, delta på mässor) än vad föreningen fram till dags dato kunnat
erbjuda vanliga medlemmar. Syftet är alltså inte att exkludera någon som
inte finns i Stockholmsområdet utan tvärtom att erbjuda en mötesplats för
dem som känner att de vill delta i aktiviteter rörande fri kultur.Om syftet
är att fysiskt träffas bedömmer jag att vi måste organisera oss geografiskt
i ett område där det är möjligt för folk att komma på möten. Vad det innebär
lämnar jag dock upp till den enskilda medlemmen.

/Micke