Min spontana tanke är att detta borde kunna göras i en wiki, eller
åtminstone av flera personer. Jag skulle kunna tänka mig att skriva
vissa delar, vara med och påverka strukturen, anpassa språket till
målgruppen, men kanske inte författa hela kalaset. (Den som känner
mitt Wikipedia-redigeringsmönster förstår.)

Wordpress-guiden som Pernilla Rydmark nämner som modell finns här (jag
antar att det är denna):
http://webbstjarnan.se/images/stories/documents/wordpress-guide.pdf

Den är 74 sidor lång men strösslar med skärmdumpar, uppskattningsvis
15 500 ord (med hjälp av OpenOffice.org).

Är någon intresserad? Jag kommer inte att kunna göra det själv.

Hälsningar,
David