David Öhlin wrote:

> Min spontana tanke är att detta borde kunna göras i en wiki,
> eller åtminstone av flera personer. Jag skulle kunna tänka mig
> att skriva vissa delar, vara med och påverka strukturen, anpassa
> språket till

En mycket bra förebild är hjälpsidorna på meta,
http://meta.wikimedia.org/wiki/Help:Contents

som är uppdelade efter målgrupper i olika steg: Läsare av wikin,
skribenter på wikin, wiki-moderatorer (det vi kallar
administratörer inom Wikipedia) och systemadministratörer
(installationsguide, konfiguration m.m.).

Troligen kan en systemadministratör läsa den engelska
beskrivningen.  Den stora målgruppen måste vara läsare + skribent,
där man behöver en svenskspråkig handledning.

> Är någon intresserad? Jag kommer inte att kunna göra det själv.

Nej, jag tror inte att jag kommer att ha tid.

--
  Lars Aronsson ([EMAIL PROTECTED])