Per cert, davant l'argument de Microsoft i altres de que el programari lliure vulnera la llibertat de mercat i exclou fabricants sempre podem argumentar:

Fins i tot Microsoft pot presentar propostes basades en programari lliure (complint la llicència, es clar).

Les tecnologies propietàries (especialment en sistemes operatius i BBDD) si que exclouen fabricants..... jo no puc proposar una BBDD basada en Oracle (per dir alguna cosa). Ni Apple pot concursar a vendre maquinari si els requeriments son "Windows XP".

El més patètic és que hom prefereixi programari privatiu, car, que no potencia la industria local (a no ser que Redmond, WA, sigui industria local), etc. basant-se en arguments que haurien de ser pro-programari lliure.

Un dels arguments, pel que veig, és que vulnera la llei de contractació de les administracions públiques. Quins trons, jo estic en una administració pública, i no veig, pq contractar un desenvolupament que quedi lliure un cop acabat ha de vulnerar la llei. Si que la vulneren, però, *TOTS* els concursos on apareix que ha de ser Windows, Oracle, etc. sense que hi hagi cap raó tècnica darrera. El que vulnera la llei és posar un producte concrect (p.e. SAP) en un concurs, etc. bloquejant els altres productes (i en alguns casos crec que fins i tot pot fer-se). El que no la vulnera es posar "lliure", sense especificar cap producte concrect. Igual que no la vulnera posar: barat, gran, petit, 2 KvA, 2 Ghz, etc.

La veritat, tenim uns polítics que no ens els mereixem, de debò, jo no recordo haver fet res de dolent per mereixer aquests polítics :-D